afspraak

03-02-2010 18:47 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer viert a.s. zaterdagavond/nacht zijn verjaardag. Vandaar dat ik een maand geleden aan mijn vriend heb gevraagd of ik die nacht dan bij hem kan logeren. Dat was geen probleem, super. Gisteravond krijgt mijn vriend een sms van zijn een van z'n beste vrienden: hey, kom je zaterdagavond een biertje drinken voor m'n verjaardag?

Nu weet hij dus niet wat hij moet doen. Ik zou in zijn geval een tussenweg zoeken; tot rond half 12 naar zijn vriend op verjaardag gaan en dan naar huis gaan om mijn vriend bij mij thuis te ontvangen. Ik zou het best wel bot vinden als hij nu zegt dat hij toch liever naar de verjaardag van z'n vriend gaat terwijl we dit al een maand hebben afgesproken.. Wat moet ik nu doen/zeggen tegen mijn vriend?
quote:MinnieMouse3 schreef op 03 februari 2010 @ 19:42:

[...]

Ga gewoon samen naar beide verjaardagen, ik persoonlijk vind het raar als de broer en de beste vriend moeilijk gaan doen om jou/jullie aanwezigheid... pffffffff...

Dit vind ik behoorlijk aanvallend overkomen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb liever een advies dan een "Ga gewoon.." of "Pffff..."

En het klopt dat een aantal andere personen mijn topic niet begrepen hebbenja, dat ligt aan jou. Ik heb hier op het forum veeeeeuuuuuuul ergere reacties gezien.
Only dead fish go with the flow
En Minniemouse, ik heb op het forum veel hardere reacties gehad van mensen die mij heus heel erg lief vinden. Dit is nog niks, echt niet. Misschien een beetje dikkere huid kweken? Ben je irl ook zo trouwens, dat men elk woord zorgvuldig moet afwegen omdat jij je anders beledigd voelt? Want dat lijkt me heel vermoeiend voor je omgeving...
Voor iedereen die er niets meer van begrijpt:

To woont nog bij haar ouders. Haar vriend ook. Zaterdag viert de broer van to zijn verjaardag en wil zij ergens anders slapen. Ze heeft dus al een maand geleden afgesproken dat ze bij haar vriend zal slapen.

Nu stuurde gisteren de beste vriend van haar vriend een sms en nodigde haar vriend uit voor zijn verjaardag. (Ik dacht ook in de kroeg, maar misschien dus bij zijn ouders thuis).

To kan en wil natuurlijk niet alleen bij de ouders van haar vriend zijn en vindt het lullig dat zij nu op het laatste moment een andere slaap plaats moet zoeken.

Verder suggereert ze nog wat ze dan zelf misschien gedaan zou hebben als ze in de schoenen van haar vriend stond.

Suggestie? Zeg tegen je vriend dat jullie samen hadden afgesproken. Suggereer dat je mee gaat naar die verjaardag als oplossing. Zie het probleem van jezelf uitnodigen niet zo.

Verder voel ik me vooral ineens heel erg oud. Of ligt dat aan mij?
Om half 12 begin ik net... Maar oke, dat terzijde. Het is vervelend dat het zo gelopen is, dat klopt. Kun je niet eerst naar de verjaardag van je broer gaan en dan je vriend oppikken bij de verjaardag van zijn vriend?
Wat is nu de reden dat to het huis uit moet omdat broer zijn verjaardag viert? Wil ie je er niet bij hebben? En waar gaan je ouders dan heen?
Misschien vanwege de herrie? Of omdat ze zijn vrienden gewoon niet leuk vindt? Ik kan het ook niet zo snel terugvinden...
quote:Summerdance schreef op 03 februari 2010 @ 19:29:

Oh, wacht....hoelang hebben jij en je vriend al een relatie?

Als je net 3 weken bij elkaar bent zou ik geloof ik ook de sleutel niet geven aan met kersverse lief....In OP staat dat ze een maand geleden al om had overlegd met haar vriend betreft de verjaardagen...Conclusie: Ze hebben iig langer dan 3 weken verkering.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
MM3

Je schrijft dat het voor je vriend ook een dilemma is.

Hoe lang heb je al met hem? En is een vriendin misschien een optie? Of later naar huis, als het ergste feestgedruis al weer wat afgezwakt is?
Eventjes offtopic, maar wat een hilarisch topic! Wat een spraakverwarring allemaal, ik heb zitten schuddebuiken. Ik snapte het openingsverhaal ook to-taal niet, en de missing link heb ik nu net pas door (over het naar huis gaan en 'mijn vriend' te ontvangen. Ik dacht eerst aan een tikfout). TO, ga lekker naar een vriendin, of toch mee naar die verjaardag van de vriend van je vriend. Wat maakt het uit dat je niet uitgenodigd bent...hoe meer zielen hoe meer vreugd!
't Is al met al een heel gedoe
O, had de verhelderende tekst van mfhilo nog niet gezien, dat had een hoop gepuzzel gescheeld! Om antwoord op diens vraag te geven: ja, ook ik voel me ineens stokoud door dit topic.
quote:Pingu schreef op 03 februari 2010 @ 20:26:

Eventjes offtopic, maar wat een hilarisch topic! Wat een spraakverwarring allemaal, ik heb zitten schuddebuiken.Je hebt ook een lekkere buik om mee te schuddebuiken . Ik snapte er ook geen bal van maar de uitleg van mfihlo maakt het een stuk helderder!
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:MinnieMouse3 schreef op 03 februari 2010 @ 18:47:

1)Mijn broer viert a.s. zaterdagavond/nacht zijn verjaardag.

2)Vandaar dat ik een maand geleden aan mijn vriend heb gevraagd of ik die nacht dan bij hem kan logeren.

Dat was geen probleem, super.

3)Gisteravond krijgt mijn vriend een sms van zijn een van z'n beste vrienden: Hey, kom je zaterdagavond een biertje drinken voor m'n verjaardag?

4)Nu weet hij dus niet wat hij moet doen.

Ik zou, in zijn geval, een tussenweg zoeken; tot rond half 12 naar zijn vriend op verjaardag gaan en dan naar huis gaan om mijn vriend bij mij thuis te ontvangen.

5)Ik zou het best wel bot vinden als hij nu zegt dat hij toch liever naar de verjaardag van z'n vriend gaat terwijl we dit al een maand hebben afgesproken..

Question is: Wat moet ik nu doen/zeggen tegen mijn vriend?
Hilarisch!!

Haha, mooi woord he?
Ik ben bang dat TO niet meer reageert . Ik heb zo mijn best gedaan om het verhaal te snappen
Ja, jammer! Zijn we er eindelijk uit...
Bedtijd?
Haha Jaja007..
Nee minny, ze MOET het huis uit. Dus geen vrijwillige keuze in deze. En ik vraag me toch echt af wat die ouders gaan doen.
gelukkig was ik niet de enige die het niet helemaal begreep. ligt dus toch niet aan mij hihi. maar goed.... waarom moet je het huis uit? en inderdaad.. waar gaan je ouders heen? snap dat het wel lullig is als je vriend nu iets anders gaat doen terwijl je een afspraak had met hem.. dus dan is t tochgewoon of niet naar die verjaardag of samen? waarom zou je niet welkom zijn...
quote:MinnieMouse3 schreef op 03 februari 2010 @ 19:37:

[...]

Mijn vriend woont nog bij zijn ouders. Ik ben persoonlijk nog niet in het stadium dat ik mezelf uitnodig bij hem thuis, of dat ik zijn huissleutel vraag

Ik denk, dat je door het feit dat je vriend je niet zelf die oplossing biedt je jezelf niet eens hoeft af te vragen of jij al in die fase bent, maar gewoon simpelweg kunt concluderen dat je vriend niet in die fase is. Of dat zijn ouders (die de huur betalen) het er niet mee eens zouden kunnen zijn.

Zoek een alternatief, dop je eigen boontjes. Je vriend is er voor de leukigheid, niet om je onderdaksprobleem op te lossen.
Minimouse, ik lees net een ander topic van jouw hand.

Hoe komt het dat jij zo onzeker bent over je relatie? Je durft niet te zeggen wat je wilt. Lijkt me echt heel onprettig.

Jij hoopt, dat je vriend je meevraagt of bij hem thuis op je wacht. Zeg hem dat. Hoe moet hij het anders weten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven