afspraak

03-02-2010 18:47 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer viert a.s. zaterdagavond/nacht zijn verjaardag. Vandaar dat ik een maand geleden aan mijn vriend heb gevraagd of ik die nacht dan bij hem kan logeren. Dat was geen probleem, super. Gisteravond krijgt mijn vriend een sms van zijn een van z'n beste vrienden: hey, kom je zaterdagavond een biertje drinken voor m'n verjaardag?

Nu weet hij dus niet wat hij moet doen. Ik zou in zijn geval een tussenweg zoeken; tot rond half 12 naar zijn vriend op verjaardag gaan en dan naar huis gaan om mijn vriend bij mij thuis te ontvangen. Ik zou het best wel bot vinden als hij nu zegt dat hij toch liever naar de verjaardag van z'n vriend gaat terwijl we dit al een maand hebben afgesproken.. Wat moet ik nu doen/zeggen tegen mijn vriend?
Gewoon aangeven wat je hier hebt gepost: "Nou dat kan toch? Ga je om een uur of elf naar je vriend in het café?"

Even lastig deze combi, maar natuurlijk niet onmogelijk.
Only dead fish go with the flow
Zijn huissleutel vragen...als hij dan toch naar die verjaardag gaat, kun je er in elk geval in.

Ik zou het wel een beetje raar vinden, als hij jullie afspraak -zo kort voor die tijd- af zou zeggen...

Ik begrijp goed dat het niet jóuw vriend is, maar EEN vriend?
quote:[message=5123382,noline]Nammma schreef op 03 Ik begrijp goed dat het niet jóuw vriend is, maar EEN vriend?

Ik dacht juist wel dat ze ging logeren bij haar partner. maar ik snap deze zin dan weer niet;

"Ik zou in zijn geval een tussenweg zoeken; tot rond half 12 naar zijn vriend op verjaardag gaan en dan naar huis gaan om mijn vriend bij mij thuis te ontvangen."
quote:borderwalk schreef op 03 februari 2010 @ 18:59:

[...]

Ik dacht juist wel dat ze ging logeren bij haar partner. maar ik snap deze zin dan weer niet;

"Ik zou in zijn geval een tussenweg zoeken; tot rond half 12 naar zijn vriend op verjaardag gaan en dan naar huis gaan om mijn vriend bij mij thuis te ontvangen."Ja sorry. Ik bedoel: in zijn geval zou ik dan tot rond half 12 naar de verjaardag van mijn vriendin gaan en daarna naar huis zodat mijn vriend toch nog bij me kan logeren. als een soort middenweg dus
quote:MinnieMouse3 schreef op 03 februari 2010 @ 19:04:

[...]

Ja sorry. Ik bedoel: in zijn geval zou ik dan tot rond half 12 naar de verjaardag van mijn vriendin gaan en daarna naar huis zodat mijn vriend toch nog bij me kan logeren. als een soort middenweg dus

even checken, want het is nog steeds heel onduidelijk omdat je formuleert vanuit jouw vriend: je bedoelt dus jij vindt dat jouw partner (waar jij blijft logeren) met jou mee moet gaan naar de verjaardag van jouw broer en dat jouw vriend dan wel eerder naar zijn huis kan gaan om met zijn vriend (die gister belde) een biertje te drinken en die vriend komt ook nog logeren.

in dat geval eens met eerdere reacties: sleutel vragen, dan kan jij gewoon zelf gaan.
QUOTE: Mijn broer viert a.s. zaterdagavond/nacht zijn verjaardag. Vandaar dat ik een maand geleden aan mijn vriend heb gevraagd of ik die nacht dan bij hem kan logeren. Dat was geen probleem, super.

Gisteravond krijgt mijn vriend een sms van zijn een van z'n beste vrienden: hey, kom je zaterdagavond een biertje drinken voor m'n verjaardag?

Je vraagt de sleutel van jouw vriend (zoals eerder geschreven) Kan jij erin en hij naar de verjaardag van zijn beste vriend.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik zou niks doen of zeggen. Ik zou kijken met wat voor oplossing hij zelf komt. Waarom moet jij dit oplossen? Het is toch zijn dilemma?
nee ze bedoelt dat haar vriend tot half 12 naar de kroeg gaat voor die verjaardag van zijn beste vriend en dan naar huis gaat om haar op te vangen als zij van haar broers verjaardag komt.
Laat je vriend gewoon naar die verjaardag van zijn vriend gaan en vraag of hij je later bij je broer wilt komen ophalen en dan gaan jullie samen naar zijn huis of vraag een sleutel en ga er zelf met de taxi heen of doe wat je zou doen als je geen vriend zou hebben.
quote:borderwalk schreef op 03 februari 2010 @ 19:08:

[...]

even checken, want het is nog steeds heel onduidelijk omdat je formuleerd vanuit jouw vriend: je bedoelt dus jij vindt dat jouw partner met jou mee moet gaan naar de verjaardag van jouw broer en dat jouw vriend dan wel eerder naar huis kan gaan om met zijn vriend een biertje te drinken en die vriend komt ook nog logeren.Nee. Ik 'moet' het huis uit zijn, omdat mijn broer zijn verjaardag viert. Dus heb ik met mijn partner afgesproken om bij mijn partner te logeren. Nu is een vriend van mijn partner ook op 6 februari jarig. Mijn partner weet nu dus niet of hij op de verjaardag van zijn vriend moet gaan, of dat hij (zoals we hadden afgesproken) mij bij hem laat komen 's avonds en dat ik bij hem logeer.
Edit: waarom ga je niet mee naar de verjaardag van zijn vriend?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 03 februari 2010 @ 19:15:

Edit: waarom ga je niet mee naar de verjaardag van zijn vriend?Ik ben niet uitgenodigd door de vriend van mijn partner. En ik ben ook niet gevraagd door mijn partner zelf om mee te gaan. Ik ga mezelf niet uitnodigen
Jij moet het huis uit zijn omdat je broer zijn verjaardag viert?

Mag je daar niet bij zijn?

Waarom gaan jullie niet samen naar die vriend dan?
Maar dan vraag je toch gewoon de sleutel van je vriend????

Wat is het probleem?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oke, ik heb al antwoord op mijn tweede vraag.
Waarom ben je niet uitgenodigd?
Waarom mag jij geen huissleutel van jouw partner?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Spijker schreef op 03 februari 2010 @ 19:15:

Edit: waarom ga je niet mee naar de verjaardag van zijn vriend?Eens Ik geloof dat ik het nu snap. TO moet het huis uit (omdat ze niet bij het feestje van broer mag/wil zijn) en gaat dan bij haar vriend slapen, zij had gehoopt op een leuke avond samen, maar hij wil graag naar de verjaardag van een goede vriend. Oplossing ga gezellig samen.
Jij gaat naar 'n verjaardag en gaat logeren bij je vriend?

En nu heeft je vriend ook 'n verjaardag?

Dan kun je toch zijn sleutel vragen en gewoon naar bed gaan als je thuis komt? Hij hoeft toch niet thuis te blijven zitten wachten tot jij ook nog 'ns komt aankakken? Bedoel, zo gezellig is het niet als jij alleen maar 'n logeeradres zoekt ipv dat je de avond met hem had willen doorbrengen. In dat laatste geval zou ik het idd ook vreemd vinden als ie een andere afspraak zou maken.
Woont jouw vriend alleen of bij zijn ouders?

En waarom kan je niet gewoon voorstellen dat je mee gaat dan? Die vriend weet toch helemaal niet dat jij er ook bent?

Neem een leuk boek mee? Huur een film?
Uhhhh ik begin er steeds minder van te begrijpen eigenlijk, ligt dat aan mij??

Ga je naar de verjaardag van je broer? Of is het de bedoeling dat jij er dan niet bij bent?

Als je wel bij de verjaardag van je broer bent dan lijkt het me ook wel "normaal" om daar gewoon samen met je vriend te zijn en daarna naar de verjaardag van beste vriend te gaan. Desnoods vraagt je vriend of jij mee mag naar de verjaardag van beste vriend.

En anders ehm... dan vraag je de sleutel.

Vaag..verhaal
Ohw, je gaat niet naar de verjaardag van je broer, maar hij zet je het huis uit omdat ie zonder zijn thuiswonende zus feest wil vieren. Je bent ook niet bepaald duidelijk in je OP.

Tja, in dat geval als je 'n romantische avond met je partner had gepland is het idd wel zuur als ie dan opeens naar de kroeg wil om te zuipen met z'n vrienden.
Ga gewoon samen naar beide verjaardagen, ik persoonlijk vind het raar als de broer en de beste vriend moeilijk gaan doen om jou/jullie aanwezigheid... pffffffff...
Oh, wacht....hoelang hebben jij en je vriend al een relatie?

Als je net 3 weken bij elkaar bent zou ik geloof ik ook de sleutel niet geven aan met kersverse lief....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven