Agressie

14-03-2012 16:34 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dacht sinds een tijdje een goede relatie te hebben maar ik draag nogal wat oud zeer met me mee. Vanmiddag schoot ik uit mijn slof en projecteerde dit niet zo netjes op mijn nieuwe vriend. Is niet de eerste keer dat ik dit doe. Gevolg: agressie van zijn kant, sleurde me over de grond en wilde dat ik het huis verliet. Einde verhaal?
Einde verhaal.

Jij moet eerst aan jezelf werken voordat je uberhaupt weer een relatie aan gaat, je keuzes voor mannen is tot nu toe erbarmelijk.
quote:Ruby67 schreef op 14 maart 2012 @ 16:48:

@liadan

Ja, je zou mijn zoveelste actie van vanmiddag absoluut verbaal geweld kunnen noemenEn een bietje vent loopt de kamer uit, gooit de deur hard dicht en laat jou razen tot er weer met jou te praten valt. En anders, als dit de druppel voor hem was, had hij je dat moeten zeggen en je verlaten.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
@ Liadan

Ik schuif dat af op oud zeer omdat ik blindelings vertrouwen heb gehad in mijn vorige relaties. Nu zou ik dat ook wel willen maar het lijkt wel niet meer te kunnen
quote:Ruby67 schreef op 14 maart 2012 @ 17:21:

@ Liadan

Ik schuif dat af op oud zeer omdat ik blindelings vertrouwen heb gehad in mijn vorige relaties. Nu zou ik dat ook wel willen maar het lijkt wel niet meer te kunnen

Ik begrijp je heel goed.

Ook dat ruzies zo ontstaan dat weet ik, want ik draag zelf ook genoeg met mij mee, en dan krijg je dit soort acties.

Maar het word uiteindelijk alleen erger, tot je leert om met elkaar te praten.

Misschien moeten jullie dus leren goed met elkaar praten.

Sorry voor mijn achterlijke schrijfwijze... ik heb koorts en word er een beetje vaag van:)

Maar wilde wel even reageren.

Ik denk niet dat je bij hem weggaat.

Paar vraagjes.

Hoe lang zijn jullie samen?

Wonen jullie samen in zijn huis?

Want als jullie kort samen zijn kan het zijn dat hij al geweldadig was voordat hij met jou dingen te maken kreeg.

En als jullie al lang gelukkig zijn, en dit is de eerste keer.. dan denk ik dat het na een goed gesprek wel over is.

Zijn jullie een half jaartje samen, reken dan maar op meer.

Hij hoort wel met jou "gezeur" om te kunnen gaan.

En jij moet echt wat gaan doen aan het projecteren.. want daar kan hij natuurlijk nooit tegen vechten.
quote:Ruby67 schreef op 14 maart 2012 @ 17:21:

@ Liadan

Ps:

Je gedachtengang, begrijp ik helemaal.

Het LIJKT niet meer te kunnen, soms zakt alle moed je in je schoenen en zet je er liever een punt achter om maar niet weer gekwetst te worden.

Of je denkt dat je te diep beschadigt bent...

Maar dit word wel beter, als je een poosje ziet dat hij anders is.

Maar soms val je even terug.

Schelden moet je ook niet doen, als je dat doet....

Probeer controle over jezelf te krijgen. dat moet hij ook... maar jij ook want het is gewoon niet goed voor je relatie.
quote:jill92 schreef op 14 maart 2012 @ 16:53:

Is dit niet een beetje zwart wit?

Als iemand jou voor van alles en nog wat uit zit te maken, wil je huis niet verlaten en je bent fysiek niet in staat die gene op te tillen en netjes voor de deur te zetten, dan is het toch geen fysiek geweld wanneer je diegene bij de oksels pakt en de deur uit sleept?

Ik zeg niet dat dat gebeurt is, alleen maar dat het niet zo zwart wit hoeft te zijn..

Hier ben ik het echt helemaal mee eens. Als hij had geslagen of wat dan ook ja; dan moet er ernstige gesproken worden over agressie e.d.

Maar als hij zelf machteloos van woede, kwaadheid en verdriet was dan kan ik me voorstellen dat hij zich laat gaan als jij als vleesgeworden heks tegenover hem staat.

You need help, voordat je nog meer kwijtraakt dan je lief is.

Alleen omdat je hier om hulp komt vragen of je na deze 'daad van agressie' nog verder met hem moet gaan vind ik een indicatie.

Je bent erg afhankelijk terwijl je niet stevig op je pootjes staat.

Je kunt blijkbaar niet vertrouwen op je eigen gevoel.

Dat is niet erg maar daar heb je wel hulp bij nodig.

Door je post manipuleer je ons en jezelf eigenlijk ook. Je geeft halve informatie. Alsof je van ons absolutie wilt.

Sterkte en kop op.

p.s. it takes one to know one.
@dolores

Het is normasl geaproken een zeer lieve man die ook zelf al veel pijn heeft moeten verwerken. Hij is gesloten en ik gooi alles eruit, zo veel mogelijk, vroeger kon ik dat niet. Nu des te meer. Praten is naar mijn mening het enige goede.
quote:Ruby67 schreef op 14 maart 2012 @ 17:38:

@dolores

Het is normasl geaproken een zeer lieve man die ook zelf al veel pijn heeft moeten verwerken. Hij is gesloten en ik gooi alles eruit, zo veel mogelijk, vroeger kon ik dat niet. Nu des te meer. Praten is naar mijn mening het enige goede.Maar lieverd dat is een van de problemen waar dit door ontstaat... hij is gesloten... en jij bent verbaal te sterk... en daar kan hij niet mee omgaan... verbaal... fysiek wel.. want dan is hij sterker.

Praten is naar mijn mening het enige goede.Maar tel je wel eens tot 10 voordat je verbaal agressief wordt? Wat was nu de aanleiding voor jouw uitbarsting?
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!

@dolores

Het is normasl geaproken een zeer lieve man die ook zelf al veel pijn heeft moeten verwerken. Hij is gesloten en ik gooi alles eruit, zo veel mogelijk, vroeger kon ik dat niet. Nu des te meer. Praten is naar mijn mening het enige goede.Jullie zijn beide grenzen overgegaan die de ander schade hebben berokkend, dat draait niet zomaar terug. Doe jezelf en hem een lol en accepteer dat dit het einde is. Als jij nog zo je oud zeer een nieuwe relatie mee in sleept ben jij niet toe aan een nieuwe relatie.
Hoe dan ook... hij hoort van je af te blijven.

Waarschijnelijk is dit nog maar het begin.

En dan moeten jullie hulp zoeken, of wegwezen.

Jij en hij, moeten beiden leren met jullie zwakheden en met die van elkaar, om te gaan.

En soms... lukt dat helemaal niet.
Als je nu blijft, eindig je weer een een relatie waarbij je (mis/ge)bruikt wordt.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ruby, je schrijft dat dit niet de eerste keer is dat je zulk gedrag hebt vertoond in deze relatie. Wat vind je nu eigenlijk van je eigen gedrag in deze situatie? Ik lees alleen maar dat de oorsprong ligt in oud zeer. Heb je stappen ondernomen om dit te verbeteren?

Jouw verbale agressie omschrijf je in de OP als 'uit je slof schieten' en e.e.a 'niet zo netjes op vriend projecteren'. Later benoem je dat het wel als verbaal geweld gezien kan worden. Ik vind dat eerlijk gezegd overkomen alsof je het bagatelliseert.

Je schrijft 'einde verhaal' naar aanleiding van zijn fysieke agressie. Misschien moet het ook 'einde verhaal' zijn omdat jij je niet kan handhaven in een nieuwe relatie zonder alle bagage uit je verleden op zo'n manier tot uiting te laten komen.

@dolores

Het is normasl geaproken een zeer lieve man die ook zelf al veel pijn heeft moeten verwerken. Hij is gesloten en ik gooi alles eruit, zo veel mogelijk, vroeger kon ik dat niet. Nu des te meer. Praten is naar mijn mening het enige goede.Dan is dit sowieso dus niet de goede partner voor je. Het laatste wat jij kunt gebruiken is een gesloten man. Jij hebt duidelijk een partner nodig die goed kan en wil praten, die er 200% voor je is en je dat eventueel dagelijks wil zeggen. (been there, done that.. )
quote:Liadan schreef op 14 maart 2012 @ 18:35:

Ruby, je schrijft dat dit niet de eerste keer is dat je zulk gedrag hebt vertoond in deze relatie. Wat vind je nu eigenlijk van je eigen gedrag in deze situatie? Ik lees alleen maar dat de oorsprong ligt in oud zeer. Heb je stappen ondernomen om dit te verbeteren?

Jouw verbale agressie omschrijf je in de OP als 'uit je slof schieten' en e.e.a 'niet zo netjes op vriend projecteren'. Later benoem je dat het wel als verbaal geweld gezien kan worden. Ik vind dat eerlijk gezegd overkomen alsof je het bagatelliseert.

Je schrijft 'einde verhaal' naar aanleiding van zijn fysieke agressie. Misschien moet het ook 'einde verhaal' zijn omdat jij je niet kan handhaven in een nieuwe relatie zonder alle bagage uit je verleden op zo'n manier tot uiting te laten komen.

Goede punten haal je hier aan.

Verbale agressie kan verschrikkelijk zijn en erg veel schade aanrichten. En verbale agressie die maar niet stopt en voor geen rede vatbaar is, kan iemand zodanig tergen dat zij/hij je alleen nog maar wég wil hebben.

Kijk ook naar je eigen rol in het geheel.
Jaren geleden zei een psycholoog eens tegen mij : 'mensen die echt vooruitgang willen zullen eens moeten ophouden zich achter andere mensen en hun ellende uit het verleden te verschuilen.!'
Verhelderende reacties. Geweld gaat te ver, maar ik vlak zeker mijn eigen rol in het gebeuren niet uit....
quote:Ruby67 schreef op 14 maart 2012 @ 19:12:

Verhelderende reacties. Geweld gaat te ver, maar ik vlak zeker mijn eigen rol in het gebeuren niet uit....Jouw verbaal geweld gaat net zo te ver!
Heftig.

Agressie in welke vorm is niet goed, maar komt vaker voor dan we denken.

En als jij denkt dat dit vaker gaat gebeuren, moet je ermee stoppen.

Maar als jij en vriend verder kunnen, na dit ingrijpende iets, nou dan ga je gewoon door.

Actie is reactie, en als ik het zo lees heb je hem de pis ook goed lauw gemaakt.

(ik keur het niet goed, maar begrijp het wel)
Tuurlijk is het belangrijk naar je eigen rol hierin te kijken.

Maar dan nog is dit niet de goede partner voor je. Met deze man blijft het ellende, dat geef ik je op een briefje.

Wat jij nodig hebt is een sterke stabiele partner, iemand die met je praten wil, iemand die hoort en ook echt luistert, er voor je is als je dat nodig hebt, niet boos wordt als je uit je slof schiet maar begrijpt waar je woede vandaan komt en een arm om je heen doet ipv je over de grond te sleuren.. Dat verdienen we allemaal natuurlijk, maar voor iemand met een verleden als jij is dit essentieel.

En dat scheelt een hele hoop hoor.. Daarmee is 99% van deze ellende sowieso al te voorkomen.
quote:stevienicks68 schreef op 14 maart 2012 @ 19:28:

Maar dan nog is dit niet de goede partner voor je. Met deze man blijft het ellende, dat geef ik je op een briefje.

Wat jij nodig hebt is een sterke stabiele partner, iemand die met je praten wil, iemand die hoort en ook echt luistert, er voor je is als je dat nodig hebt, niet boos wordt als je uit je slof schiet maar begrijpt waar je woede vandaan komt en een arm om je heen doet ipv je over de grond te sleuren.. Dat verdienen we allemaal natuurlijk, maar voor iemand met een verleden als jij is dit essentieel.

En dat scheelt een hele hoop hoor.. Daarmee is 99% van deze ellende sowieso al te voorkomen.Ik zou TO eerder dit aanraden:quote:superstar_2 schreef op 14 maart 2012 @ 19:02:

Jaren geleden zei een psycholoog eens tegen mij : 'mensen die echt vooruitgang willen zullen eens moeten ophouden zich achter andere mensen en hun ellende uit het verleden te verschuilen.!' En dan daarna pas eens kijken of er ook ruimte en aandacht is voor een partner.
quote:stevienicks68 schreef op 14 maart 2012 @ 19:28:

En dat scheelt een hele hoop hoor.. Daarmee is 99% van deze ellende sowieso al te voorkomen.

Wat een geneuzel! Verdient haar partner het wel om verbaal in elkaar gebeukt te worden???

TO moet met zichzelf aan de slag en zich er niet achter verschuilen. Verbaal geweld is net zo erg.

Haar verleden verklaart haar gedrag misschien wel maar legitimeert het niet.
Op het moment dat die psych dat tegen mij zei heb ik hem aangekeken alsof ik water zag branden.

Ik dacht 'die man is nog gekker dan ik'.

Pas veel later zag ik in dat hij gewoon gelijk had, er is geen vooruitgang mogelijk als je je achter andere mensen of je verleden blijft verschuilen.!
Kappen, of jij nu wel of niet verbaal agressief bent, en hij wel of niet je over de grond had mogen sleuren, is niet de vraag.

De vraag is of je je nu nog goed bij hem voelt.

Lijkt me niet, die veiligheid is weg.

Dus kappen, aan jezelf gaan werken, dat je oud zeer op een constructieve wijze kan uiten, zodat je een ander niet hoeft te testen.

He failed, and so did you.
We weten niet eens wat dat "over de grond sleuren" precies inhoudt. En ook niet wat er precies gezegd is door TO. Voor mij in ieder geval te weinig om er een mening over te hebben.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven