Agressie

14-03-2012 16:34 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dacht sinds een tijdje een goede relatie te hebben maar ik draag nogal wat oud zeer met me mee. Vanmiddag schoot ik uit mijn slof en projecteerde dit niet zo netjes op mijn nieuwe vriend. Is niet de eerste keer dat ik dit doe. Gevolg: agressie van zijn kant, sleurde me over de grond en wilde dat ik het huis verliet. Einde verhaal?
Je doet alsof jij met jouw reactie die agressie uitlokte.

Je over de grond sleuren kan niet, wat je ervoor ook gedaan hebt!!
Dat je je dat 'einde verhaal' nog moet afvragen zeg...

Of vind jij zijn agressie gerechtvaardigd?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sleurde je over de grond?! Einde verhaal ja.

Bij mij is fysieke agressie ( of agressie opzich) al een grens. Je bent toch geliefden? Wij hebben wel eens ruzie, maar zijn nooit agressief of fysiek hardhandig naar elkaar.

Volwassen geliefden zouden ruzies op een contructieve manier op moeten kunnen lossen. Zonder gescheld, geschreeuw en fysiek geweld.

Voor mij was dit dus direct einde verhaal geweest.
Ja hoor, einde verhaal. Maar als jij je dat moet afvragen denk ik zo dat het voor jou geen einde verhaal zal zijn. Want hij kan natuurlijk ook heel lief zijn en het komt natuurlijk ook door jou dat hij zo uit zijn plaat ging.
Dank voor jullie reacties. Heb moeite mn grenzen aan te geven, dat is precies de zere plek die er uitkwam vandaag. Had begrip verwacht hoewel ik weet dat ik zeer onredelijk was maar integendeel het verhasl herhaslt zich
Lijkt me wel, tenzij jij hem ook fysiek aangepakt had.
OMG
Ik heb hem niet fysiek aangepakt nee. Verwachtte het ook niet van hem. Ben wel een duivelin geweest vanmiddag, veel oud zeer.
quote:lughnasadh schreef op 14 maart 2012 @ 16:39:

Ja hoor, einde verhaal. Maar als jij je dat moet afvragen denk ik zo dat het voor jou geen einde verhaal zal zijn. Want hij kan natuurlijk ook heel lief zijn en het komt natuurlijk ook door jou dat hij zo uit zijn plaat ging.Dit dus. Dat je je überhaupt nog afvraagt of het einde verhaal is...
quote:Ruby67 schreef op 14 maart 2012 @ 16:39:

Dank voor jullie reacties. Heb moeite mn grenzen aan te geven, dat is precies de zere plek die er uitkwam vandaag. Had begrip verwacht hoewel ik weet dat ik zeer onredelijk was maar integendeel het verhasl herhaslt zich

Kun je uitleggen wat er dan precies gebeurde?

Niet dat ik geweld goedpraat, echt niet, maar dan kunnen we er ons een beeld bij schetsen..

Vind het nu namelijk wel erg vaag....
Shit zeg!!! Natuurlijk einde verhaal! Al heb je weet-ik-veel-wat op je geweten, dan nog wordt er niet met je gesleurd!

quote:Ruby67 schreef op 14 maart 2012 @ 16:41: Ben wel een duivelin geweest vanmiddag

Wat bedoel je hiermee?

Voor mij is fysiek geweld een duidelijk grens, einde relatie. Verbaal geweld is ook een grens trouwens (ik weet niet of jij je hieraan schuldig hebt gemaakt) . Daar reageer je dan uiteraard niet op door iemand over de grond te sleuren, maar door de relatie te beëindigen/te vertrekken.
Heb voorheen te maken gehad met een fysiek en psychisch geweldadige partner. De partner daarna was een ziekelijk leugenaar. Kwam er na vijf jaar achter dat zeker 50% vsn zijn verhalen niet klopten. En deze laatste leek te deugen maar het is zo slecht gesteld met mn vertrouwen dat ik dat nogal eens op hem projecteer....
quote:Liadan schreef op 14 maart 2012 @ 16:45:

[...]

Wat bedoel je hiermee?

Voor mij is fysiek geweld een duidelijk grens, einde relatie. Verbaal geweld is ook een grens trouwens (ik weet niet of jij je hieraan schuldig hebt gemaakt) . Daar reageer je dan uiteraard niet op door iemand over de grond te sleuren, maar door de relatie te beëindigen/te vertrekken.Dat kon dus niet, want ze was bij hem thuis. Reden voor hem op haar over de grond te sleuren en het huis uit te zetten.
quote:Ruby67 schreef op 14 maart 2012 @ 16:41:

Ik heb hem niet fysiek aangepakt nee. Verwachtte het ook niet van hem. Ben wel een duivelin geweest vanmiddag, veel oud zeer.Einde verhaal wat hem betreft. En ga aan jezelf werken. Oud zeer rechtvaardigd het niet om je zo te gedragen tegenover een nieuwe partner.
@liadan

Ja, je zou mijn zoveelste actie van vanmiddag absoluut verbaal geweld kunnen noemen
Ik zou zeker niet zeggen einde verhaal, maar dat is voor iedereen anders. Ik zou praten, en er zo veel mogelijk veel van leren. Om een voorbeeld te noemen zou je erover kunnen nadenken waar voor jou hierin de grens ligt, en dat communiceren. Nadenken over je eigen (verbale) agressie en hoe je daar (beter) mee om kan gaan. Sleuren is niet goed, maar kan je ook wakker schudden. Het is een sein dat er iets moet veranderen. Wat dat is, dat weet jij het beste.
Einde verhaal. Niemand verdient het om over de grond gesleurd te worden.

Wat je ook gezegt hebt, geweld mag niet in een relatie. dus ja, einde verhaal.

En daarbij is het goed om met die "oude pijn"aan het werk te gaan, in elke nieuwe relatie neem je jezelf en je pijn namelijk mee, dus kans dat het steeds weer omhoog komt.

Sterkte
Is dit niet een beetje zwart wit?

Als iemand jou voor van alles en nog wat uit zit te maken, wil je huis niet verlaten en je bent fysiek niet in staat die gene op te tillen en netjes voor de deur te zetten, dan is het toch geen fysiek geweld wanneer je diegene bij de oksels pakt en de deur uit sleept?

Ik zeg niet dat dat gebeurt is, alleen maar dat het niet zo zwart wit hoeft te zijn..
Jullie [of jij] halen het slechtste in elkaar naarboven.

Einde verhaal lijkt me het beste. En ik weet niet of je therapie volgt. Zo nee, dan zou ik daar maar eens mee beginnen.
quote:alfa-man schreef op 14 maart 2012 @ 16:47:

[...]

Dat kon dus niet, want ze was bij hem thuis. Reden voor hem op haar over de grond te sleuren en het huis uit te zetten.Ik lees niet dat ze zich in zijn huis bevonden, misschien lees ik er overheen. Bovendien kun je ook je eigen huis verlaten als je voelt dat je je niet kunt beheersen. Dit geldt overigens ook voor TO.
quote:Ruby67 schreef op 14 maart 2012 @ 16:48:

@liadan

Ja, je zou mijn zoveelste actie van vanmiddag absoluut verbaal geweld kunnen noemenWaarom schuif je dat af op 'oud zeer'?
Fysiek geweld is waar je zeker de grens moet trekken.

Inderdaad einde verhaal dus (als je t mij vraag iig).

Als hij in staat is je over de grond te sleuren, waar is hij dan allemaal nog meer toe in staat? Beter nu wegwezen voor het (weer) uit de hand loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven