Alcoholist in huis,weigert hulp

09-06-2016 14:18 135 berichten
Ik open dit topic voor een buurvrouw.



Situatie: buurvrouw heeft haar exman in huis, al zolang dat hij huurdersbescherming heeft.

Hij is sterk vervuild en drinkt veel.

Buuf heeft geprobeerd hem eruit te krijgen,maar dat is niet gelukt. Hij zit de hele dag in de schuur te drinken, hij stinkt en zeikt in zijn broek.



Gisteren is hij gevallen, ambu erbij maar hij weigert zorg. Nu ligt hij in een bebloed bed, dat niet verschoond mag worden.

Waarschijnlijk krijgt hij de komende dagen afkickverschijnselen omdat hij niet naar zijn vaste drinkplek kan in de schuur. De buuf houdt een totaal alcohol verbod in huis.



De hele situatie groeit de buuf boven het hoofd. Wat kan zij doen om de ex of uit huis te krijgen, of in ieder geval de situatie te verbeteren?



Ze neemt contact op met de ggd.



Als jullie extra info nodig hebben, dan vraag ik haar dat,ze is uiteraard op de hoogte dat ik dit topic voor haar open.



Alle hulp en advies is welkom, alvast bedankt.
quote:swifty schreef op 10 juni 2016 @ 11:28:

nee ze hebben beide huurrecht, niks liefde voor ex, maar gewon, twee mensen die samen een huis huurden en nu beiden het huis willen opeisen. Mensen verblinden zich op het alcoholisme en dat je als alcoholist dan maar moet opzouten, waarom? Hij is ook een rechtsgeldige huurder hoor, net als de buurvrouw.Hij vervuild zichzelf en de woning en zadelt buuf met problemen op. Als ik mijn huis bevuil moet ik uiteindelijk ook opsouten van de Woningbouw. En ik lees dat de buuf hem in huis heeft genomen, dus niks opeisen; het is haar huis en hij zou tijdelijk blijven. Het getuigd van goed fatsoen om iemand onderdak en een inschrijfadres te gunnen. Dan gedraag je je ook maar als goede gast.
"Hoezo, huurrecht? Staat hij daar officieel ingeschreven dan? En waarom heeft de buurvrouw daar dan mee ingestemd? Ik neem aan dat zij die woning huurt, hoe kan hij dan in vredesnaam huurrecht krijgen als zij het daar niet mee eens is?

Helaas wel, geen idee waarom ze daar mee heeft ingestemd."



echt, ze heeft dit dus zelf gedaan en hem officieel dus medehuurder gemaakt, dat houdt in dat ze niet dacht dat het iets van weken is, anders maak je niet iemand medehuurder. Apart hoor, en nu heeft ze spijt.
Misschien in verband met Toeslagen, wilde de buuf alles correct doen. Weet jij veel. Ik begrijp dat het mensen op leeftijd zijn, die doen graag alles correct. Is mijn ervaring.



Mijn andere ervaring is dat je alcoholisten gewoon écht, écht, écht links moet laten liggen en hun eigen shit moet laten oplossen. Dus gewoon bij kop en kont de deur uit. Weg.



Ik vind die bangmakerij echt vreemd, Swifty. En nergens voor nodig. We hebben hier over een persoon die zich bewust vervuild, zichzelf van zorg onttrekt en daarnaast ergens een huis onder ligt te bloeden en te kotsen en te zeiken. Daar is een ander niet verantwoordelijk voor. En al helemaal niet voor de gevolgen. Een junk die zich willens en wetens de vernieling in werkt is iets anders dan een verkeersslachtoffer langs de weg laten creperen.
Alle reacties Link kopieren
Oef. En dan word ik beticht van harteloosheid
Ik kom dan terug op het advies, zelf vertrekken. Niet investeren in hem eruit krijgen, dat is meer van hetzelfde, maar zelf in de zomer weggaan. Wat is hier zo nadelig aan, en blijft ze nu jaren in deze situatie ipv nieuwe vrijheid zonder hem? Is er een winst die het waard is dit nu nog stteds vol te houden? Vertrekken lijkt mij makkelijker dan. Misschien dat ze hem huurder heeft gemaakt omdat ze hem niet los kan laten? Of kan het zo zijn dat hij niet lang meer heeft of zo en het kwestie is van tijd uitzitten en dan in dit huis verder?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juni 2016 @ 15:26:

[...]



T



Hoe oud zijn hun kinderen ? Belachelijk dat die voort laten duren. Ik snap wel dat je wilt dat je vader nog iets fatsoenlijks eet en in een warm bad slaapt, maar je kan je moeder toch niet met een vervuilde dronken ex in huis laten zitten ? Slecht voor haar gezondheid, haar sociale leven, etc.

Inladen , cadeaupapiertje er om en op de stoep bij een van hun kinderen/ leger des heils zetten. " alsjeblieft, succes er mee " .Goed plan. Ik hoor heel veel "maar" bij jouw buurvrouw. Kweek een paar ballen zou ik aanraden... succes
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit huurrecht gedoe dan? Als samenwonende stellen uit elkaar gaan is er ook 1 verplicht om het huis te verlaten. Zoek een advocaat en werk hem de deur uit.
Is hij officieel medehuurder of verhuurt ze een kamer aan hem? In dat laatste geval een advocaat erop zetten en in tweede geval verhuurt ze waarschijnlijk illegaal onder.
quote:swifty schreef op 11 juni 2016 @ 06:30:

Ik kom dan terug op het advies, zelf vertrekken. Niet investeren in hem eruit krijgen, dat is meer van hetzelfde, maar zelf in de zomer weggaan. Wat is hier zo nadelig aan, en blijft ze nu jaren in deze situatie ipv nieuwe vrijheid zonder hem? Is er een winst die het waard is dit nu nog stteds vol te houden? Vertrekken lijkt mij makkelijker dan. Misschien dat ze hem huurder heeft gemaakt omdat ze hem niet los kan laten? Of kan het zo zijn dat hij niet lang meer heeft of zo en het kwestie is van tijd uitzitten en dan in dit huis verder?



En dan moet zij maar op straat slapen?

Want 2 huren betalen wordt meestal nogal moeilijk.

Naast 't feit dat ze dan nog iets anders moet vinden, er mag huren, ...



En als het contract van de huur (gedeeltelijk) op haar naam staat ... bij wie denk je dat ze terecht komen als hij de huur niet betaalt (omdat hij het geld liever uitgeeft aan drank)?

Hijzelf gaat dat contract alvast niet wijzigen.



Ik zou dus echt wel eerder hem eruit zwieren als zij nu de boel betaalt en het op haar naam staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 11 juni 2016 @ 15:52:

[...]





En dan moet zij maar op straat slapen?

Want 2 huren betalen wordt meestal nogal moeilijk.

Naast 't feit dat ze dan nog iets anders moet vinden, er mag huren, ...



En als het contract van de huur (gedeeltelijk) op haar naam staat ... bij wie denk je dat ze terecht komen als hij de huur niet betaalt (omdat hij het geld liever uitgeeft aan drank)?

Hijzelf gaat dat contract alvast niet wijzigen.



Ik zou dus echt wel eerder hem eruit zwieren als zij nu de boel betaalt en het op haar naam staat.Zij kan een huuropzegging doen ten gunste van hem als ze beiden huurder zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven