Alleen op stap
zaterdag 12 september 2009 om 15:47
Ik ben benieuwd of er dames zijn die ervaring hebben met het alleen op stap gaan. Ben na een relatie van 4 jaar weer alleen en heb zin om weer eens te gaan dansen. Heb dus het idee volgende week zaterdag een discotheek voor alleengaanden te bezoeken. Volgens vriendinnen (die niet van dansen houden) is dit een hele goede zet om in contact te komen met andere mensen. Maar dit zal voor mij de eerste keer zijn en ik moet zeggen dat het me onwennig lijkt in mijn eentje een discotheek te bezoeken. Wie heeft dit ook al eens gedaan ????
zaterdag 12 september 2009 om 15:52
Ik ben nog nooit in een discotheek geweest in mijn up, wel in een kroeg waar ik vrij veel mensen ken.
Ik vind het persoonlijk niet fijn om alleen te gaan. Ik mis dan echt iemand die bij me hoort zeg maar. (in de vorm van een vriendin of mijn man) maar ik heb er wel erg veel respect en bewondering voor als mensen het wel doen!
Èn het is een discotheek voor alleen gaanden dus er zullen heel veel mensen solo komen.
Ik zeg doen!!
Lekker gaan en maak er een heerlijke avond van. Valt het tegen? dan ga je weer naar huis, je hebt niks te verliezen. You go girl!!
Ik vind het persoonlijk niet fijn om alleen te gaan. Ik mis dan echt iemand die bij me hoort zeg maar. (in de vorm van een vriendin of mijn man) maar ik heb er wel erg veel respect en bewondering voor als mensen het wel doen!
Èn het is een discotheek voor alleen gaanden dus er zullen heel veel mensen solo komen.
Ik zeg doen!!
Lekker gaan en maak er een heerlijke avond van. Valt het tegen? dan ga je weer naar huis, je hebt niks te verliezen. You go girl!!
zaterdag 12 september 2009 om 15:59
Ik ging voorheen eigenlijk heel vaak alleen op stap, maar nooit naar gelegenheden speciaal voor alleengaanden. Ik was niet single, maar mijn man was gewoon niet beschikbaar om mee te gaan, een vriendin ook niet of daar had ik geen zin in.
Ik ging voornamelijk naar cafe's waar veel gekletst wordt, dus waar de muziek niet kneiterhard staat en volk van allerlei pluimage komt. Had meestal wel snel aanspraak, en het draaide nooit op seks ofzo uit.
Ik ging voornamelijk naar cafe's waar veel gekletst wordt, dus waar de muziek niet kneiterhard staat en volk van allerlei pluimage komt. Had meestal wel snel aanspraak, en het draaide nooit op seks ofzo uit.
zaterdag 12 september 2009 om 17:42
Inderdaad naar een kroeg waar ik zeker mensen zou kennen heb ik weleens gedaan. Dit lijkt mij wel eng om alleen naar toe te gaan maar als je dat durft idd waarom niet?!
Ik vond mijn vrijgezellentijd(en) ook leuk om nieuwe vrienden te maken die ook vrijgezel waren en ook graag meer op stap gingen. Dat wil niet zeggen dat je je huidige vriendinnen moet opgeven maar is een leuke toevoeging. Als je iemand leert kennen kun je voorstellen ook eens samen op stap te gaan. Dit kan via via zijn (vrijgezelle vriendinnen van vriendinnen misschien?) of iemand die je van vroeger kent (hyves/facebook) of van je werk of ???
In ieder geval veel plezier en als je zin hebt om te gaan dansen, good 4 u en veel plezier! Geniet ervan!!!
Ik vond mijn vrijgezellentijd(en) ook leuk om nieuwe vrienden te maken die ook vrijgezel waren en ook graag meer op stap gingen. Dat wil niet zeggen dat je je huidige vriendinnen moet opgeven maar is een leuke toevoeging. Als je iemand leert kennen kun je voorstellen ook eens samen op stap te gaan. Dit kan via via zijn (vrijgezelle vriendinnen van vriendinnen misschien?) of iemand die je van vroeger kent (hyves/facebook) of van je werk of ???
In ieder geval veel plezier en als je zin hebt om te gaan dansen, good 4 u en veel plezier! Geniet ervan!!!
zaterdag 12 september 2009 om 17:47
Of met mij!
Ik ben ook na een relatie van 4 jaar weer alleen en worstel ook met dit probleem. Het lijkt ook wel alsof ik een beetje uit dat uitgaanswereldje ben.
Ik ben nog niet zover dat ik alleen durf te gaan (ik oefen nog met alleen verjaardagen bezoeken en feestjes waar je dan toch iemand kent, maar wel weer voor het eerst alleen naartoe moet..).Maar jij kan het natuurlijk altijd proberen. Zoals hierboven ook al werd gezegd: Is het niks, dan ga je gewoon weer lekker naar huis en heb je het in ieder geval geprobeerd, toch?
Ik ben ook na een relatie van 4 jaar weer alleen en worstel ook met dit probleem. Het lijkt ook wel alsof ik een beetje uit dat uitgaanswereldje ben.
Ik ben nog niet zover dat ik alleen durf te gaan (ik oefen nog met alleen verjaardagen bezoeken en feestjes waar je dan toch iemand kent, maar wel weer voor het eerst alleen naartoe moet..).Maar jij kan het natuurlijk altijd proberen. Zoals hierboven ook al werd gezegd: Is het niks, dan ga je gewoon weer lekker naar huis en heb je het in ieder geval geprobeerd, toch?
zaterdag 12 september 2009 om 18:27
Hoi,
Ik heb de ervaring dat je in de meeste Salsa-café's heel gemakkelijk als vrouw (of man) alleen naar binnen kunt stappen. De sfeer is heel erg relaxed en gezellig.... én gericht op het met elkaar dansen!
Voor zover ik begreep is het ook not done om de hele avond met 1 partner te dansen....mensen komen je gewoon vragen een dansje te wagen. (zelfs geen probleem als je het niet kunt, hoor...dan zijn er altijd wel die je de eerste stapjes willen leren!)
En zonder bijbedoelingen....wat een verademing vond ik dat!
Grtz.
D.
Ik heb de ervaring dat je in de meeste Salsa-café's heel gemakkelijk als vrouw (of man) alleen naar binnen kunt stappen. De sfeer is heel erg relaxed en gezellig.... én gericht op het met elkaar dansen!
Voor zover ik begreep is het ook not done om de hele avond met 1 partner te dansen....mensen komen je gewoon vragen een dansje te wagen. (zelfs geen probleem als je het niet kunt, hoor...dan zijn er altijd wel die je de eerste stapjes willen leren!)
En zonder bijbedoelingen....wat een verademing vond ik dat!
Grtz.
D.
zaterdag 12 september 2009 om 19:34
Ik ga gewoon in mijn eentje de kroeg in, heb ik besloten, en het went. Soms zit ik een uur te koekeloeren naar mijn glas, maar elke avond eindigt altijd weer leuker en gezelliger dan ik maar had kunnen vermoeden en ik heb de leukste gesprekken. Júíst omdat ik alleen ben. Goed voor mijn sociale vaardigheden. Wat als ik in mijn eentje zit te koekeloeren? Praten met de barman/ naar poolen of pokeren kijken al snap ik er niks van/ sms'en met mijn zus enz enz.
En ja, ik ga vanavond weer, in mijn eentje. En omdat ik steeds meer mensen leer kennen, wordt het steeds leuker.
En ja, ik ga vanavond weer, in mijn eentje. En omdat ik steeds meer mensen leer kennen, wordt het steeds leuker.
zaterdag 12 september 2009 om 22:06
Doe ik ook Gianna!
Soms heb ik gewoon zin om nú weg te gaan en dan heeft eigenlijk iedereen al plannen of geen zin.
Nou, lekker alleen dan. Inmiddels 3x in dezelfde tent geweest in mijn uppie en heb al aardig wat vaste klanten leren kennen hoor!
Gewoon doen dus, valt telkens weer mee.
Soms heb ik gewoon zin om nú weg te gaan en dan heeft eigenlijk iedereen al plannen of geen zin.
Nou, lekker alleen dan. Inmiddels 3x in dezelfde tent geweest in mijn uppie en heb al aardig wat vaste klanten leren kennen hoor!
Gewoon doen dus, valt telkens weer mee.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
zaterdag 12 september 2009 om 22:13
Ik zou willen dat ik dat zou durven. Ik zou echt niet alleen durven gaan. Zou me continu voelen staan, zo in mijn eentje en me meer gedwongen voelen om contat te maken met anderen. En daar ben ik veel te verlegen voor. Kan best zo zijn dat je op een gegeven moment mensen leert kennen, maar dan nog... Petje af als je durft te gaan!
Ik vind een kroeg trouwens wel iets anders dan een discotheek. In een kroeg maak je sneller contat met mensen, want daar is het ook meer de plaats voor een praatje. In een discotheek kom je toch meer om te dansen, en staat meestal de muziek harder. Contact maken met anderen gaat dan veel moeilijker. Als je echt alleen een avondje wil dansen dan is een discotheek natuurlijk wel een optie.
Toch pas ik voor het alleen op stap gaan. Dan wacht ik wel een weekendje om vervolgens samen met een bekende op stap te gaan.
Ik vind een kroeg trouwens wel iets anders dan een discotheek. In een kroeg maak je sneller contat met mensen, want daar is het ook meer de plaats voor een praatje. In een discotheek kom je toch meer om te dansen, en staat meestal de muziek harder. Contact maken met anderen gaat dan veel moeilijker. Als je echt alleen een avondje wil dansen dan is een discotheek natuurlijk wel een optie.
Toch pas ik voor het alleen op stap gaan. Dan wacht ik wel een weekendje om vervolgens samen met een bekende op stap te gaan.
zondag 13 september 2009 om 12:26
Jann: ik bedacht gewoon op een gegeven moment dat ik geen zin had achter welke geranium dan ook te eindigen Degene met wie ik naar de kroeg kon gaan was eerder een blok aan mijn been dan een waardevolle uitbreiding van mijn kennissenkring (namelijk de jeremiërende ex van de nieuwe vriendin van mijn ex (volg je het nog?) Die had het alleen maar over zijn en mijn ex. Bleeeh).
zondag 13 september 2009 om 12:46
Ik vind jullie stoer! Ik ben bog niet zover, maar ik ga ook niet achter een geranium eindigen. Er komt een dag (als ik over mijn ergste verdriet heen ben, relatie is net drie weken uit) dan ga ik ook alleen en alleen op vakantie etc..
Hopelijk denk ik er over een tijd nog net zo over!
Ik zou overigens wel naar een kroeg gaan, niet naar een discotheek. Discotheek is toch moeilijker kletsen!
Hopelijk denk ik er over een tijd nog net zo over!
Ik zou overigens wel naar een kroeg gaan, niet naar een discotheek. Discotheek is toch moeilijker kletsen!
zondag 13 september 2009 om 21:00
Ik ga het doen, volgende week ! Las op internet (ook gehoord via via) over een discotheek in De Rijp (Noord-Holland) speciaal voor 30+ alleengaanden, het heet Paradise. Is niet ver bij mij vandaan. Zal best wel vreemd zijn, alleen een discotheek binnengaan. Maar na een aantal weekenden thuis MOET ik er gewoon uit !!!
zondag 13 september 2009 om 21:45
De enige die iets aan dat achter de geraniums eindigen kan veranderen ben je zelf, bedacht ik. En ja, inmiddels ken ik tientallen nieuwe mensen; heel bijzondere ervaring. Niet dat ik nog niet genoeg mensen kende, maar ik kom echt herboren weer uit de kroeg vandaan.
Mijn ex ging er trouwens begin januari vandoor en toen moest ik ook niet dénken aan stappen. Ik deed wel leuke dingen hoor, maar meer de brave: naar brave concerten enzo. Nu heb ik meer dat ik 'los' ga, binnen grenzen. Optredens, ruige kroeg, motorcross enz. Ik heb toen ex weg was en ik alles weer een beetje op de rails had qua veel werken, in mijn eentje voor de kinderen zorgen, scheiding, alimentatie, huis enz enz een soort van denkbeeldig lijstje gemaakt van dingen waar ik mijn plezier uithaal/de. Deze dingen dus: muziek, concerten, mooie boeken, gezellige gesprekken tijdens het stappen, prachtige films: daar ga ik dus voor!
Mijn ex ging er trouwens begin januari vandoor en toen moest ik ook niet dénken aan stappen. Ik deed wel leuke dingen hoor, maar meer de brave: naar brave concerten enzo. Nu heb ik meer dat ik 'los' ga, binnen grenzen. Optredens, ruige kroeg, motorcross enz. Ik heb toen ex weg was en ik alles weer een beetje op de rails had qua veel werken, in mijn eentje voor de kinderen zorgen, scheiding, alimentatie, huis enz enz een soort van denkbeeldig lijstje gemaakt van dingen waar ik mijn plezier uithaal/de. Deze dingen dus: muziek, concerten, mooie boeken, gezellige gesprekken tijdens het stappen, prachtige films: daar ga ik dus voor!
maandag 14 september 2009 om 11:55
Ik ga ook regelmatig uit alleen.
Ben ook 2mnd geleden gedumpt om het maar zo te zeggen.
Als ik niemand kan vinden die mee wil ga ik altijd lekker alleen. Ik praat altijd wel makkelijk met andere mensen dus ik heb er totaal geen problemen mee. Lekker dansen, lekker praten en met niemand rekening hoeven houden! heeeerlijk.
Maar alleen naar de film gaan enzo vind ik dan weer wel lastig, en ik snap niet waarom!
Ben ook 2mnd geleden gedumpt om het maar zo te zeggen.
Als ik niemand kan vinden die mee wil ga ik altijd lekker alleen. Ik praat altijd wel makkelijk met andere mensen dus ik heb er totaal geen problemen mee. Lekker dansen, lekker praten en met niemand rekening hoeven houden! heeeerlijk.
Maar alleen naar de film gaan enzo vind ik dan weer wel lastig, en ik snap niet waarom!
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
maandag 21 september 2009 om 14:56
maandag 21 september 2009 om 16:19
Hé, stoer, Giovanca! Ik vroeg me al af hoe het je vergaan was! Dit is de eerste stap: hierna wordt het alleen maar gemakkelijker, moet je bedenken.
Ik ben zaterdag alleen naar de bioscoop geweest: ik had mijn grote dochter mee kunnen nemen, maar ik wilde liever alleen, omdat ik dan daarna nog een biertje kon drinken in mijn favoriete ruige kroeg, zonder weer een kind op sleeptouw, hoe lief ook...
Ik ben zaterdag alleen naar de bioscoop geweest: ik had mijn grote dochter mee kunnen nemen, maar ik wilde liever alleen, omdat ik dan daarna nog een biertje kon drinken in mijn favoriete ruige kroeg, zonder weer een kind op sleeptouw, hoe lief ook...