Allergie vriend

13-04-2017 17:34 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
De hond is ook visite bij pa en stief.

De katten wonen in het huis waar TO ook woont.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Idd, de katten zijn van moeder en wonen bij moeder.

De hond is niet van/woont niet bij vader en stiefmoeder.
Eens met Pejeka.

Ik denk dat TO zich niet gewaardeerd voelt voor inspanningen die ze geleverd heeft tijdens stiefmoeders ziekte - ondanks haar eigen troubles en dat stiefmoeders eigen kinderen het lieten afweten.

Ik kan me heel goed voorstellen dat die opmerking van stiefmoeder dan erg moeilijk te verteren valt.

Dat ze zich niet gesteund voelt door vader => dat ze het gevoel heeft dat ze door stiefmoeder haar vader kwijt raakt.

Of die gevoelens terecht zijn weet niemand van ons.

De vraag is of TO zich moet laten leiden door die gevoelens. Soms kan je beter even slikken en doorgaan.

Als TO zo blijft hameren op die excuses die ze van stiefmoeder wil (die naar ik gok niet gaan komen, hooguit als een doorzichtig toneelstukje) en de hond die moet wegblijven (waarbij ik het kattenverhaal toch ook wel bijzonder vind maar goed), dan vrees ik dat ze haar vader nog verder gaat verliezen, want die zal waarschijnlijk voor de rust binnen zijn huidige gezin kiezen.

TO, vraag je af wat belangrijker is: gelijk hebben of gelijk krijgen.
quote:richelle1 schreef op 13 april 2017 @ 23:59:

Idd, de katten zijn van moeder en wonen bij moeder.

De hond is niet van/woont niet bij vader en stiefmoeder.

Er bestaat volgens mij niet zoiets als selectieve allergie waarbij je alleen allergisch bent aan dieren die op bezoek komen en niet aan dieren die wonen in het huis waar jij op bezoek komt.

Of de vriend van TO is misschien wel allergisch aan honden maar niet aan katten, maar ook dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
bellen is ook wel moeilijk he?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Jeetje mensen, ik wilde niet dat dit een discussie zou worden over hoe allergisch mijn vriend nu werkelijk is.. Ik geloof hem op zijn woord, tevens heb ik ook gezien hoeveel last hij bij mij thuis krijgt. De allergische reacties worden ingedeeld per schaal. Bij hem stonden honden op nummer 1. Katten een stuk daaronder. Ik heb hen ooit gezien bij mensen thuis die de hond ook niet even naar buiten of op de gang konden doen. Binnen een kwartier begonnen zijn ogen te tranen en kreeg hij overal jeuk.

Ook nog even ter antwoord: wij doen de katten altijd naar buiten of naar boven als hij hier is. Ik probeer tevens vaak zelfs nog wat schoon te maken voor zover dat helpt. Het contrast tussen katten weg/buiten en hond i dezelfde ruimte als vriend vind ik behoorlijk groot. De vergelijking vind ik dus ook heel scheef naar dat terzijde.

Dat ik mijn stiefmoeder bijstond tijdens haar kanker wil niet per definitie zeggen dat de opmerking gigantisch hard aankomt. Ik vind het gewoon puur haar recht niet om zoiets naar het kind van je partner te slingeren zonder geldige reden. De reden was er niet, dit waren puur haar frustraties.

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken. Ik ga hiermee verder en zal ook niet meer inhoudelijk op reacties ingaan. Sommige reacties (labiel gedrag bijvoorbeeld) vind ik toch wel heel hard en misplaatst.
Jullie zijn gewoon boos dat de nieuwe hond voor je vriend lijkt te gaan. In jullie hoofd. En zolang je niet begrijpt dat zulke berichtjes niet leuk overkomen zal je nog vaker dit soort aanvaringen hebben.

Zij zit fout door zo boos te worden maar jullie verwachten dingen die niet echt realistisch zijn en communiceren die dan ook nog niet zo handig.

Ga gewoon rustig eens praten en wat iemand al eerder zei, je vriends allergie is niet voor iedereen iets waar ze zich altijd 100% naar zullen willen schikken en dat is niet per se een afwijzing van hem.
En de OP weghalen is niet de bedoeling he?
quote:Fee-de-Goede schreef op 14 april 2017 @ 09:52:

En de OP weghalen is niet de bedoeling he?Hou is op, heb jij daar gigantische last van?
Hey Unicorn, je hebt je aardig weten te weren hier in dit topic en knap dat je alsnog blijft reageren maar nu een grens trekt. Sommige reacties zijn erg zuigend en overdreven dus ik snap dat je er klaar mee bent, Het vivaforum is niet altijd even makkelijk

Succes, hopelijk kom je eruit met je psych om erachter te komen wat je precies triggert en hoe je het gesprek aan wil pakken.
quote:Unicorn1992 schreef op 14 april 2017 @ 10:03:

[...]

Hou is op, heb jij daar gigantische last van?Is?
quote:Fee-de-Goede schreef op 14 april 2017 @ 10:26:

[...]

Is?Ik wilde graag mijn hersenen masseren met een vork toen ik dat las
quote:Unicorn1992 schreef op 14 april 2017 @ 09:34:

Jeetje mensen, ik wilde niet dat dit een discussie zou worden over hoe allergisch mijn vriend nu werkelijk is.. Ik geloof hem op zijn woord, tevens heb ik ook gezien hoeveel last hij bij mij thuis krijgt. De allergische reacties worden ingedeeld per schaal. Bij hem stonden honden op nummer 1. Katten een stuk daaronder. Ik heb hen ooit gezien bij mensen thuis die de hond ook niet even naar buiten of op de gang konden doen. Binnen een kwartier begonnen zijn ogen te tranen en kreeg hij overal jeuk.

Ook nog even ter antwoord: wij doen de katten altijd naar buiten of naar boven als hij hier is. Ik probeer tevens vaak zelfs nog wat schoon te maken voor zover dat helpt. Het contrast tussen katten weg/buiten en hond i dezelfde ruimte als vriend vind ik behoorlijk groot. De vergelijking vind ik dus ook heel scheef naar dat terzijde.

Dat ik mijn stiefmoeder bijstond tijdens haar kanker wil niet per definitie zeggen dat de opmerking gigantisch hard aankomt. Ik vind het gewoon puur haar recht niet om zoiets naar het kind van je partner te slingeren zonder geldige reden. De reden was er niet, dit waren puur haar frustraties.

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken. Ik ga hiermee verder en zal ook niet meer inhoudelijk op reacties ingaan. Sommige reacties (labiel gedrag bijvoorbeeld) vind ik toch wel heel hard en misplaatst.

Mocht je dit nog lezen, dan wil ik op dit stukje nog even reageren.

Jij geeft aan dat jullie moeite doen zodat jouw vriend bij jullie thuis kan komen. Op die moeite had je ook gehoopt en misschien zelfs wel verwacht bij je vader. Die gaf aan dat dat niet kon, en ik vermoed dat jullue dat hebben opgevat als 'niet-willen'. Ik denk dat dat is wat je in de kern zo raakt: dat zij niet iets voor jullie willen doen terwijl jij altijd voor heb klaarstaat.

Tweede dingetje: tegen de klachten die je noemt bestaan gewoon pilletjes. Nee, ze lossen het probleem niet op. Maar ze kunnen de reactie wel sterk verminderen.
quote:MonicaG schreef op 14 april 2017 @ 08:04:

[...]

Er bestaat volgens mij niet zoiets als selectieve allergie waarbij je alleen allergisch bent aan dieren die op bezoek komen en niet aan dieren die wonen in het huis waar jij op bezoek komt.

Of de vriend van TO is misschien wel allergisch aan honden maar niet aan katten, maar ook dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk.Dit ging over het wegdoen/thuislaten van de hond v.s. katten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven