Als je vriend liever een vrouw wil zijn.

31-05-2008 14:16 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat had je gedaan als je vriend je op een dag vertelt dat hij niet in het juiste lichaam zit?
shi genoeg nu, je blijft bezig
Ah, een hulpvriendinnetje?
uh nee, maar hoevaak ga je nog zeggen dat je minny negatief vindt? die boodschap kwam de 1e keer ook al over.
Jij noemt het negatief, ik noem het realistisch. Dat jij er voor kiest om mijn mening, die toevallig niet de jouwe is, kortzichtig als negatief te bestempelen zegt meer over jou negativiteit ten aanzien van mij. Ook prima, dat is jouw mening. Waar ik het niet mee eens ben.

De wereld is niet gemaakt van bloemetjes en roze wolkjes, en een bedrogen partner zal zeker weten, al is het maar een seconde, wensen dat de bedrieger ter plekke dood neerviel. Of ze dat nou laten merken of niet.
en een bedrogen partner zal zeker weten, als is het maar een seconde, wensen dat de bedrieger ter plekke dood neerviel.

poll over openen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:minny schreef op 31 mei 2008 @ 15:18:

Jij noemt het negatief, ik noem het realistisch. Dat jij er voor kiest om mijn mening, die toevallig niet de jouwe is, kortzichtig als negatief te bestempelen zegt meer over jou negativiteit ten aanzien van mij. Ook prima, dat is jouw mening. Waar ik het niet mee eens ben.

De wereld is niet gemaakt van bloemetjes en roze wolkjes, en een bedrogen partner zal zeker weten, als is het maar een seconde, wensen dat de bedrieger ter plekke dood neerviel. Of ze dat nou laten merken of niet.

Nee, JIJ zou zo denken. JIJ zou wensen dat de partner ter plekke dood neerviel. Betekent niet dat iedereen zo denkt. Er zijn ook mensen die verder kijken.

Maar goed, inderdaad genoeg zo.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 mei 2008 @ 15:19:

en een bedrogen partner zal zeker weten, als is het maar een seconde, wensen dat de bedrieger ter plekke dood neerviel.

poll over openen ? Ik ben gek op Polls, dus Jaaaaahhh!!
uhm, dames, jullie hebben al 3 pagina´s volgekregen zonder dat er ook maar een klein beetje info van TO is!

Relax!!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Misschien kijkt men later verder, maar voordat je op dat punt bent komt nog de verwerking. Woede is daar een natuurlijk onderdeel van. Verwachten dat je iemand 20 jaar lang kan voorliegen en dan nog begrip te kunnen krijgen...dan ben je wel heel erg met jezelf bezig. Dat je iemands leven verwoest achterlaat is dan niet belangrijk? Want jij kunt lekker jezelf zijn eindelijk. Wat fijn voor jou....
Het is de vraag of zo iemand het echt al járen voor zichzelf weet als 'ie het gaat vertellen. Kan best dat zijn acceptatie nog maar een maand oud is of zo. Verdringing/ontkenning zijn sterke mechanismen.

Ik heb geen idee wat ik zou doen. Het zou zeker gevolgen hebben voor mijn relatie want ik heb niets met vrouwen, in die zin.
Het schijnt dat iemand dat als kind al weet. Dat je jezelf voorliegt moet je zelf weten, maar iemand 20 jaar van zijn/haar leven afnemen door ze te laten investeren in niks...nee...
Ik denk niet dat ik mijn relatie kan voortzetten. Ik hou niet van vrouwen en ook niet van een tikkeltje vrouwelijke mannen. Zo begrijp ik ook niet dat vrouwen bij hun man blijven als hij aangeeft zich graag als een vrouw te kleden.
Maar zijn het echt verloren jaren dan? Afgenomen jaren? De persoon kan toch heel erg veel van je gehouden hebben en jij van hem? Je kan toch hele mooie jaren met elkaar hebben gehad?
Tja, je als een vrouw kleden maar wel gewoon man zijn in je dagelijks leven, daar zou ik beter mee om kunnen gaan. Is nog altijd een afknapper voor mij persoonlijk, maar toch anders. Iemand die zijn/haar lichaam wil verbouwen naar het geslacht waar ik niet op val...neuh...dat is toch einde relatie.
quote:mamzelle schreef op 31 mei 2008 @ 15:32:

Het is de vraag of zo iemand het echt al járen voor zichzelf weet als 'ie het gaat vertellen. Kan best dat zijn acceptatie nog maar een maand oud is of zo. Verdringing/ontkenning zijn sterke mechanismen.

Ik heb geen idee wat ik zou doen. Het zou zeker gevolgen hebben voor mijn relatie want ik heb niets met vrouwen, in die zin.

Ik denk ook dat het zo werkt Mamz.

En wat betreft dat mannen graag vrouwenkleding aantrekken. Ik zie dat iets anders. Dat is vaak een soort act denk ik. Tijdens het uitgaan ofzo. Voor mijn gevoel ligt dat anders. Daar verander je als persoon niet echt van.
quote:boompje schreef op 31 mei 2008 @ 15:39:

Maar zijn het echt verloren jaren dan? Afgenomen jaren? De persoon kan toch heel erg veel van je gehouden hebben en jij van hem? Je kan toch hele mooie jaren met elkaar hebben gehad?Jaren die je met iemand had kunnen doorbrengen die ook de komende 20 jaar bij je blijft. Natuurlijk kan er altijd van alles gebeuren, maar iemand die bewust 20 jaar iets achterhoudt wat essentieel is voor de beslissing of je een relatie met iemand opbouwt of niet...ja dat zou ik echt zien als 20 jaar van mijn leven afnemen. Iemand heeft mij bewust in iets laten investeren dat op drijfzand is gebouwd, en dat neem ik hem dan zeer zeer zeer kwalijk. Zacht uitgedrukt.
Nee, maar ik kan mijn partner niet respecteren,aantrekkelijk vinden, van hem houden en hem steunen als hij leuke kousen uitzoekt voor bij zijn nieuwe jurk. Ik zou de relatie echt beeindigen.

Waarom denk je dat een persoon verandert zodra ze zeggen liever een ander geslacht te hebben. TO heeft het helemaal niet over operaties gehad. Veel mensen doen die operatie niet of pas veel later.
Nou ik weet het niet. Ik kan mij voorstellen dat het heel moeilijk is allemaal, maar ik kan mij ook voorstellen dat er vrouwen zijn die ondanks de moeilijke beslissing van hun man kunnen zeggen: "ik heb geen moment spijt van onze relatie."
Ja die zullen er best zijn, maar of ze net zo gelukkig zijn als daarvoor? Overigens heb ik het weleens in een documentaire gezien, zo'n vrouw die dan naast haar man/vrouw zat te knikken dat ze het allemaal wel begreep en toch nog van hem hield. Beetje jammer alleen dat de groeven in haar gezicht stonden, de ongelukkigheid in de ogen te lezen was en de woorden onoprecht klonken. Typisch gevalletje politiek correct onderdrukken wat je echt voelt: Woede.
quote:pomodori schreef op 31 mei 2008 @ 15:44:

Nee, maar ik kan mijn partner niet respecteren,aantrekkelijk vinden, van hem houden en hem steunen als hij leuke kousen uitzoekt voor bij zijn nieuwe jurk. Ik zou de relatie echt beeindigen.

Waarom denk je dat een persoon verandert zodra ze zeggen liever een ander geslacht te hebben. TO heeft het helemaal niet over operaties gehad. Veel mensen doen die operatie niet of pas veel later.

TO zegt helemaal niets. Er wordt nu gespeculeerd wat in welke situatie maar er is totaal niets aangegeven.

Ik denk persoonlijk niet dat iemand al zijn hele leven hoeft te weten dat het andere geslacht meer aantrekt. Dat kan ook door situaties opeens gerealiseerd worden.

Net als je 20 jaar getrouwd bent, wat op dat moment echte liefde was, en dat je dan je realiseert dat de liefde op is. Dan zijn die 20 jaar niet gelogen maar het is op of over.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Eerlijk gezegd denk ik dat -mocht ik in zo'n situatie belanden-ik de relatie niet zou verbreken.

Je investeert mijns inziens in een persóón, toch niet zozeer in 'het geslacht'?

Het wil nl. helemaal niet zeggen dat je partner altijd al gelogen heeft, het kan zijn dat er weleens gevoelens omhoog zijn gekomen maar dat hij deze heeft willen verdringen, bang voor alle gevolgen als hij er wèl mee naar buiten zou komen.

Het wil volgens mij ook niet zeggen dat je relatie hierdoor op drijfzand is gebouwd: de liefde kan toch echt zijn?

Wie zegt dat iemand niet van je houdt/heeft gehouden in de tijd dat hij met zichzelf overhoop lag qua gender?

Ik ben zelf eigenlijk altijd best wel geintrigeerd door androgyne mensen (dus die zowel sterke vrouwelijke als mannelijke kanten in zich hebben, ook in het uiterlijk).

Ik zou dus als mijn partner hiermee aan zou komen veel met hem praten en hem steunen waar ik kan, voor zover ik dat nu kan inschatten ook al heb ik het zelf niet meegemaakt.
Ik zie dat echt precies zo nachtpaars. Ik geloof dat het heel moeilijk zal zij'.

Maar, je houdt van iemand als persoon en als diegene dan vertelt dat hij of zij liever van geslacht verandert.....ja, ik geloof dat dat moeilijk is, maar ik weet niet wat ik zou doen. Eerste reactie is denk ik vaak 'relatie verbreken'. Maar er zijn mensen die dat niet doen, er zijn mensen die wel bij elkaar blijven.

Bovendien geloof ik ook dat iemand je niet bewust belazert. Twijfels, angst, niet goed weten wat je met je gevoel aanmoet, klopt het wel, enz enz enz. Dat zijn allemaal dingen die meespelen.

Moeilijk, maar niet persé onoverkomelijk.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 mei 2008 @ 15:11:

Maar stel ....... stel dat zoiets jullie zou overkomen ? Is dat dan " zoveel jaar van je leven genomen " / zonde van je tijd geweest ?

Bedoel je hiermee ook homo's die uit de linnenkast komen rollen, of alleen transsexualiteit? In het eerste geval: bij mij en ex ligt het een beetje gecompliceerder, aangezien ik wist dat hij ut met dames én heren had gedaan, dus in elk geval bi moest zijn en ik uiteindelijk zijn goede voorbeeld heb gevolgd en ook het pad van de homosexualiteit ben opgegaan

Maar dat even allemaal terzijde is die periode en die relatie absoluut niet zonde van mijn tijd geweest. We hebben het -zeker de eerste jaren- hartstikke leuk gehad, oprecht van elkaar gehouden, veel ondernomen, veel aan elkaar gehad en twee geweldige kinderen gemaakt (ja, hoe bestáát het!!).

Het werd voor mij pas zonde van de tijd toen duidelijk werd dat de problemen waarin we verzeild waren geraakt onoplosbaar waren omdat juist dát onderwerp onbespreekbaar was.
Ik zou het niet kunnen opbrengen om degene die mij heeft voorgelogen en bedrogen, alvorens mijn hart te breken, ook nog eens een potje te gaan zitten steunen alsof hij het slachtoffer is. Nee correctie, dat wil ik niet opbrengen, ga niet eens proberen of ik het kan.
Als aanvulling: ik vind trouwens een travestiet iets anders, gek genoeg zou ik daar méér moeite mee hebben.

Omdat het dan niet te maken heeft met zich van binnenuit meer vrouw voelen qua geslacht, maar met de drang om zich af en toe (of regelmatig) te verkleden.

Vaak zie je dan ook zo duidelijk dat het een man is maar dan met make-up op en vrouwenkleding aan en dat vind ik er eerlijk gezegd meestal niet uitzien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven