Als je vriend liever een vrouw wil zijn.

31-05-2008 14:16 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat had je gedaan als je vriend je op een dag vertelt dat hij niet in het juiste lichaam zit?
Create kan beter zelf even terugkomen en vertellen of het een vriendje is waar ze net een paar maanden mee gaat, óf haar echtgenoot waar ze al 20 jaar mee is, en waar ze kinderen mee heeft.
quote:loomii schreef op 31 mei 2008 @ 15:55:

[...]

Bedoel je hiermee ook homo's die uit de linnenkast komen rollen, of alleen transsexualiteit? In het eerste geval: bij mij en ex ligt het een beetje gecompliceerder, aangezien ik wist dat hij ut met dames én heren had gedaan, dus in elk geval bi moest zijn en ik uiteindelijk zijn goede voorbeeld heb gevolgd en ook het pad van de homosexualiteit ben opgegaan

Bedoel je dat je relaties met vrouwen hebt gehad terwijl je eigenlijk geen lesbische gevoelens hebt?
quote:minny schreef op 31 mei 2008 @ 15:48:

Ja die zullen er best zijn, maar of ze net zo gelukkig zijn als daarvoor? Overigens heb ik het weleens in een documentaire gezien, zo'n vrouw die dan naast haar man/vrouw zat te knikken dat ze het allemaal wel begreep en toch nog van hem hield. Beetje jammer alleen dat de groeven in haar gezicht stonden, de ongelukkigheid in de ogen te lezen was en de woorden onoprecht klonken. Typisch gevalletje politiek correct onderdrukken wat je echt voelt: Woede.

[quote][message=1454981,noline]

Minny, ik bedoelde niet te zeggen dat men dan nog maar bij elkaar blijft, ik bedoelde dat de jaren die ze hebben gedeeld volgens mij niet persé verloren of afgenomen zijn. Hoe je in de toekomst verder moet, dat zou ik ook niet weten, maar ik kan mij voorstellen dat het verleden niet een verloren tijd hoeft te zijn.
Minny, waarom ga jij er al bij voorbaat vanuit dat diegene gelogen en bedrogen heeft?

Het kan toch zo zijn dat die persoon dingen heel lang heeft verdrongen en het niet eens aan zichzelf toe wilde geven?

Dan heeft hij je toch niet bewust voorgelogen en al helemaal niet bedrogen?
quote:Perel schreef op 31 mei 2008 @ 15:57:

Create kan beter zelf even terugkomen en vertellen of het een vriendje is waar ze net een paar maanden mee gaat, óf haar echtgenoot waar ze al 20 jaar mee is, en waar ze kinderen mee heeft.Als ze dat wil vertellen dan weten we inderdaad meer over waarom zij deze vraag stelt, maar afgezien daarvan vind ik het toch wel een boeiende discussie.
quote:shining schreef op 31 mei 2008 @ 15:59:

Bedoel je dat je relaties met vrouwen hebt gehad terwijl je eigenlijk geen lesbische gevoelens hebt?Nee, ik bedoel dat ik overgestapt ben op de vrouwenliefde.
Als diegene tegen zichzelf liegt, dan weet hij/zij diep van binnen donders goed hoe het zit. Om dan toch onder valse voorwendselen een relatie in te stappen en met iemands gevoelens te spelen voor je eigen egoistische crisisje...ongelooflijk hufterig...
quote:minny schreef op 31 mei 2008 @ 16:05:

Als diegene tegen zichzelf liegt, dan weet hij/zij diep van binnen donders goed hoe het zit. Om dan toch onder valse voorwendselen een relatie in te stappen en met iemands gevoelens te spelen voor je eigen egoistische crisisje...ongelooflijk hufterig...

En dit vind ik een ongelooflijk hufteruige opmerking.

Jij weet helemaal niet of iemand het al lang weet. Er zijn mensne die het ontkennen, ook voor zichzelf. Dat jij je dat niet kunt voorstellen, oke, maar ze zijn er wel.
quote:loomii schreef op 31 mei 2008 @ 16:02:

[...]

Nee, ik bedoel dat ik overgestapt ben op de vrouwenliefde.Ik snap het.
Hallo Loomii,

Vind je me brutaal als ik vraag of dat puur 'goed voorbeeld doet goed volgen' was, of een reaktie op bijvoorbeeld een teleurstelling met mannen?
quote:minny schreef op 31 mei 2008 @ 16:05:

Dat is niet altijd zo Minny,een vriendin van mij heeft ook 20 jaar een relatie gehad met een man waarvan 17 jaar getrouwd ze hebben samen 2 kinderen.

Ze ging vreemd bij de vleet en dat wist haar man ook.

Nooit had ze iets met een vrouw gehad tot ze ineens smoorverliefd werd op een vrouw.

Ze is toen gaan scheiden en is inmiddels al twee jaar getrouwd met deze vrouw.

En natuurlijk is haar man woedend geweest maar naar eigen zeggen meer om het feit dat het om een vrouw ging een man zag hij toch als een eerlijkere concurrentie zeg maar..

Hij heeft nu inmiddels ook een nieuwe relatie en ze zijn nog steeds de beste vrienden.

Hij ziet die 20 jaar die ze gedeeld hebben ook beslist niet als verloren jaren.
quote:Perel schreef op 31 mei 2008 @ 16:16:

Hallo Loomii,

Vind je me brutaal als ik vraag of dat puur 'goed voorbeeld doet goed volgen' was, of een reaktie op bijvoorbeeld een teleurstelling met mannen?Ja, best wel.
Dan hou ik er gewoon over op!
Maar hij was er wel van op de hoogte dat vrouwlief vreemdging? Dat vind ik toch iets anders dan jarenlang denken dat er niks aan de hand is, en dan ineens dit op je dak krijgen.

Woede in deze situatie lijkt me trouwens niet vreemd, het is eerder vreemd (en een beetje eng) als je volkomen kalm blijft.
quote:shining schreef op 31 mei 2008 @ 16:09:

[...]

En dit vind ik een ongelooflijk hufteruige opmerking.

Jij weet helemaal niet of iemand het al lang weet. Er zijn mensne die het ontkennen, ook voor zichzelf. Dat jij je dat niet kunt voorstellen, oke, maar ze zijn er wel.Je kunt pas iets ontkennen als je weet dat er iets te ontkennen valt. Bovendien weet je wel dat je niet voor 100% in de relatie stapt, om welke reden dan ook, en dat is net zo goed liegen en bedriegen.
quote:Perel schreef op 31 mei 2008 @ 16:21:

Dan hou ik er gewoon over op!Fijn! Ik snap best dat het interessant kan zijn, maar dit was wel weer genoeg persoonlijke info voor een tijdje.
quote:minny schreef op 31 mei 2008 @ 16:21:

Maar hij was er wel van op de hoogte dat vrouwlief vreemdging? Dat vind ik toch iets anders dan jarenlang denken dat er niks aan de hand is, en dan ineens dit op je dak krijgen.

Woede in deze situatie lijkt me trouwens niet vreemd, het is eerder vreemd (en een beetje eng) als je volkomen kalm blijft.

Ja hij wist dat ze vreemd ging daar loog ze niet over.

Maar ze heeft al die jaren nooit gevoelens voor vrouwen gehad tót ze er verliefd op eentje werd.

Het was nooit eerder gebeurd dat ze op vrouwen viel.
[quote]Create schreef op 31 mei 2008 @ 14:16:

Wat had je gedaan als je vriend je op een dag vertelt dat hij niet in het juiste lichaam zit?[/quote]

Dan had ik er een topic over geopend
Het lijkt me sowieso hel moeilijk om die gevoelens te hebben dat je eigenlijk liever iemand van het andere geslacht had willen zijn. Het lijkt me echt één van de moeilijkste dingen die je kan overkomen. Echt vreselijk moet dat zijn.
De documentaire 'Valentijn' is erg interessant. Gaat ook over dit onderwerp.
Ik heb eens een documentaire gezien over een jongen die al heel jong wist dat hij liever een meisje wilde zijn.En in de nieuwe serie de klas van 2008 zit een jongen die ook liever een meisje wil zijn.Ik denk dat het al jong begint,liever met meisjesspeelgoed spelen,liever jurken aan dan broeken etc.

Want het lijkt me sterk dat je pas met 30 jaar merkt dat je in het verkeerde lichaam bent geboren.

Hoe oud is je vriend en hoelang weet hij al dat hij liever een meisje wil zijn?

Ik zou er geen moeite mee hebben en het accepteren.Ik zou het wel heel moeilijk voor mijn man en kinderen vinden,die vooroordelen waar ze mee te maken krijgen,vrienden die een persoon afwijzen omdat die anders is dan normaal zeg maar.

Ik vind dat mijn man of kind het leven moet kunnen leiden zoals hij dit zelf wil en als hij daarmee gelukkig is,dan ben ik ook gelukkig.
Valentijn,ja die documentaire bedoel ik.De ouders gingen er prima mee om.Interessante documentaire vanaf 8 jaar tot een jaar of 14/16 geloof ik he shining?
Ja, ik geloof vanaf een jaar of 8 en op het laatst is ze 17 Ellemichelle. Was erg interessant. Maar ik vond dat je ook duidelijk zag dat hij twijfelde, dat hij zelfs op het laatst nog niet precies wist wat hij wilde, alhoewel hij zichzelf toen wel als meisje zag en hij ook 'ze' werd genoemd. Ze zei toen wel dat ze het zich niet voor kon stellen dat ze ooit nog als jongen door het leven zou gaan.

Hoe dan ook, een mooie documentaire. En inderdaad, die ouders gingen er echt goed mee om.
Sorry dat ik zo laat reageer, ik had niet verwacht zoveel reacties te krijgen.

De reden dat ik deze vraag stel is helaas dat mijn vriend mij dit laatst heeft kenbaar gemaakt.

Ik merk dat we sindsdien anders met elkaar omgaan, ik ga hem met andere ogen bekijken en moet ook bekennen dat ik vele vraagtekens heb over hoe het nu in de toekomst verder zal moeten.

Ik ben nog jong, 21. en ben 'nog maar' 2,5 jaar bij hem. maar toch hebben we in die jaren iets moois opgebouwd.

Wat bepaalde mensen zeiden over het fenomeen liegen, daar zit ik niet zo mee. ik begrijp dat het voor hem ook erg moeilijk is om zo'n 'geheim' met zich mee te dragen, het lijkt mij dat je emand eerst goed moet vertrouwen voordat je dit op tafel gooit.

Ook wil ik duidelijk maken dat ik begrijp dat dit nogal vreemd over zou kunnen komen, ik heb vandaag net een account aangemaakt en dit is inderdaad niet een koetjes-kalfjes-vraag.

De reden waarom ik eerst geen verhaal heb gehouden was omdat ik wou kijken hoe er gereageerd zou worden in het algemeen zonder bijkomende details.

Groetjes,

Create
Denk je dat die 2,5 jaar (wat ik nog lang vind om met een leugen rond te lopen) genoeg zijn om hiermee om te gaan? En vind je hem fysiek nog aantrekkelijk als hij straks een vrouw zou worden?

Overigens...hij heeft misschien wel gewacht totdat hij jou vertrouwde...maar was blijkbaar zelf niet bepaald betrouwbaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven