Als mannen iets afpreken. Hmpf!

08-05-2010 14:16 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week is mijn man gebeld door vrienden die uit het buitenland nu in Nederland zijn.

Hij heeft met ze afgesproken dat ze vandaag om half zes ons komen bezoeken.

Toen ik het hoorde zei ik natuurlijk meteen, oh dus ze komen hier eten?

Nou daar hadden ze het eigenlijk niet over gehad.

Ik zei, maar waarom om half zes dan, en niet gewoon om 8 uur of zo.

Tja, zei mijn man, ik vertelde dat ik tot 5 uur moest werken, en toen zeiden ze meteen, nou dan komen we om half zes.

Maar....je nodigt jezelf toch niet ongevraagd te eten?

Of is dat ook helemaal niet de bedoeling. Ik wou dat ik zelf die afspraak gemaakt had, dan wist ik wel van de hoed en de rand.

Ik kan ze ook niet bellen, want ze verblijven bij familie? ergens in Nederland.

Nu heb ik maar een paar stokbroden en een blik soep in huis gehaald.

Wat begrijpen jullie eruit?
Terwijl we eigenlijk in de keuken moesten staan
quote:sapphire schreef op 08 mei 2010 @ 18:24:

Gelukkig ben jij daar heel goed in Minny Dat ga ik mooi als compliment opvatten, of dat nou terecht is of niet
quote:sapphire schreef op 08 mei 2010 @ 18:25:

Terwijl we eigenlijk in de keuken moesten staan
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 mei 2010 @ 18:25:

[...]

Zij voelt zich verplicht het op te lossen, maar dat hóeft natuurlijk niet....Idd. Typisch vrouwen
Ik had eigenlijk moeten dweilen vanmiddag. Maar ik dacht tijd zat te hebben. Komt Sapphman thuis, dus ik zeg, shit ben je er nou al, ik wou nog dweilen.... zegt ie "ga je gang".

Dus die discussie van ons ging ook nog eens nergens over, want dat snappen mannen niet.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 mei 2010 @ 18:25:

[...]

Zij voelt zich verplicht het op te lossen, maar dat hóeft natuurlijk niet....Klopt, maar dan zal zij degene zijn die de ongastvrije stempel krijgt, want vriend was werken en zij was thuis. Vriend had ook kunnen zeggen dat ie onderweg ff wat te eten oppikte of dat ze ergens gingen eten. Maar dat deed ie niet.
quote:minny schreef op 08 mei 2010 @ 18:25:

[...]

Dat ga ik mooi als compliment opvatten, of dat nou terecht is of niet tuurlijk was t een compliment
Wat is er mis mee om even een pan eten klaar te maken voor onverwachte gasten?
Een ex van mij had daar ook een handje van, om met een aantal vrienden aan te komen kakken en dat moest ik dan gezellig vinden. Ik ben niet zo van het lief meedoen als iets me niet bevalt, dus binnen de kortste keren stond ik bekend als dat kreng dat nooit eens gastvrij kon zijn. Dat toenmalige vriend degene was die mijn ongevraagd en ongewenst in die positie wist te manouvreren, dat werd voor het gemak even opzij geschoven.

Misschien voelt TO zich onterecht verplicht, maar wie heeft haar in die positie gezet?
quote:sapphire schreef op 08 mei 2010 @ 18:16:

Correctie Brown Eyes, ik heb geen zin om te koken voor ZIJN gasten - te onduidelijk.

Als TO zich hiermee bezighoudt is dat niet onnodig, dat is voor haar vervelend, dus we proberen het gemakkelijker te laten voelen, zodat iedereen toch een leuke avond heeft en ze niet te lang de keuken in hoeft.

Volgens mij zit TO nu gezellig te eten :D hoop ik.

ZIJN gasten???

Je bent een STEL dus JULLIE gasten!
quote:floor72 schreef op 08 mei 2010 @ 18:30:

Wat is er mis mee om even een pan eten klaar te maken voor onverwachte gasten?Nou, het is niet onverwachts he? Vriend heeft het afgesproken. En wat dat betreft: Wat is er mis mee om degene die het thuis allemaal mag gaan regelen te voorzien van volledige info ipv "tja ik weet het niet..." en het daarmee op de bord van je partner te schuiven.
Man en ik hebben er beide een handje van om mensen uit te nodigen die hij, ik of wij graag om ons heen hebben.

Ook wel eens zonder overleg met elkaar.

Ik zelf vind het prettig om ergens welkom te zijn, dus ik probeer anderen ook altijd het gevoel te geven dat ze welkom zijn hier!
Overigens zou ik hier zelf niet zo gestrest van raken en inderdaad gewoon soep en stokbrood tevoorschijn toveren mocht dat nodig zijn.

Echter, TO vindt dit wel vervelend en ik ga er ff vanuit dat de partner van TO haar lang genoeg kent om dit te kunnen weten.
@Floor: Ik ben er niet dol op, en als ik elke keer lief mee had gedaan dan had ex me zo ongeveer elke dag iemand door mijn strot gedouwd. Want ja, waarom ook niet, ik doe toch lief mee? En die ruzie achteraf daar had ie ook schijt aan trouwens, zolang hij maar een gezellige avond had gehad met zijn bezoek. Ik deed dus inderdaad niet meer lief mee op een gegeven moment, want elke avond beleefd zitten doen terwijl ik baal als een stekker, daar pas ik voor.
Hij leerde trouwens vrij snel dat ie beter vooraf kon bellen voordat ie iemand meesleepte, want ik deed dus niet lief mee. Hoe dan ook werkte het uitstekend dus. Jammer voor m, had er teveel op gerekend dat ik lief gevonden wilde worden door zijn bezoek en dat ie daarom wel ff zijn zin door kon drijven
Ik zit echt niet altijd te wachten op bezoek. Integendeel zelfs, maar als we het dan krijgen dan wil ik graag gastvrij zijn. Dat vind ik prettig.

Man en ik weten hoe de verhoudingen liggen. Soms vind ik het prettig om een spontane actie op touw te zetten, soms hij.

En uiteindelijk moeten we altijd aan elkaar bekennen dat we een leuke avond hebben gehad.
Tja, ik zit er eigenlijk nooit op te wachten, en dat wist ex. De enige manier om te zorgen dat ik na mijn werk een leuke avond had ipv voor anderen een toneelstukje op te voeren terwijl ik een kut avond had, was dus niet meer lief meedoen. Als ik het van tevoren weet, al is het maar een kwartier vantevoren, dan is het anders. Maar zomaar ff bezoek door mijn strot gedouwd krijgen en dat ik dat maar leuk moet vinden...neuh...

Dat geldt trouwens niet voor het gebruikelijke aanloopbezoek, dat kan ik meestal wel waarderen. Ook omdat ik weet dat ik eerlijk kan zeggen dat ik er ff geen zin in heb zonder dat ze beledigd raken.
Ik zal voortaan Minny even inseinen als ik een punt wil maken, want zoals zij het beschreef, inclusief partner die haar voor het blok plaatste, zo bedoelde ik het ook.

Maar ik moest weer zo nodig een feministisch pamflet voorlezen, haha.
Met niet lief meedoen bedoel ik overigens niet dat ik onaardig was tegen zijn gasten, maar wel dat ik gewoon doorging met mijn plannen en dat hij ze mocht amuseren. Ik voelde me niet verplicht om erbij te gaan zitten of ze van drank en hapjes te voorzien. Meestal ging ik naar boven en dan hadden zij met ex alsnog een leuke avond, zonder dat ik de hele avond iets moest doen wat ik niet leuk vind. Alleen voelde ex m wel...
Wel vreemd. Bij mijn moeder thuis is 5 uur eten. Kom je na 5-en? Niet meeëten. Een Nederlandse.

Bij mijn vader(en zijn broers/zussen)? Altijd eten. Kom je na drieën langs, eet je mee. Standaard. Koud bier en een Blue Çuracao inbegrepen. Nooit een klacht. Alles prima. Een Antilliaan.

Ik zelf zit er redelijk tussenin. Als er een Antilliaan na drie uur langskomt en ik heb de tijd, eet maar mee. Geen probleem. Als er een Nederlander langskomt om drie uur? Eet niet mee. Waar komen ze vandaan die vrienden? Lijkt me wel dat het dan duidelijk word. Een Spanjaard of Griek zal ook pas om een uur of acht, half negen een keer een bord voor z'n neus hebben.
quote:minny schreef op 08 mei 2010 @ 18:08:

[fgcolor=#D000F0]Warm?

Ohnee, jij wilt alles heet
[quote]lezzmeister schreef op 08 mei 2010 @ 19:22:

Wel vreemd. Bij mijn moeder thuis is 5 uur eten. Kom je na 5-en? Niet meeëten. Een Nederlandse.

Bij mijn vader(en zijn broers/zussen)? Altijd eten. Kom je na drieën langs, eet je mee. Standaard. Koud bier en een Blue Çuracao inbegrepen. Nooit een klacht. Alles prima. Een Antilliaan.

Ik zelf zit er redelijk tussenin. Als er een Antilliaan na drie uur langskomt en ik heb de tijd, eet maar mee. Geen probleem. Als er een Nederlander langskomt om drie uur? Eet niet mee. Waar komen ze vandaan die vrienden? Lijkt me wel dat het dan duidelijk word. Een Spanjaard of Griek zal ook pas om een uur of acht, half negen een keer een bord voor z'n neus hebben.[/quote]

Dat valt wel mee, ze eten in de middag ook warm, he.
quote:Brown_Eyes schreef op 08 mei 2010 @ 20:29:

[quote]lezzmeister schreef op 08 mei 2010 @ 19:22:

Ik zelf zit er redelijk tussenin. Als er een Antilliaan na drie uur langskomt en ik heb de tijd, eet maar mee. Geen probleem. Als er een Nederlander langskomt om drie uur? Eet niet mee. Waar komen ze vandaan die vrienden? Lijkt me wel dat het dan duidelijk word. Een Spanjaard of Griek zal ook pas om een uur of acht, half negen een keer een bord voor z'n neus hebben.[/quote]

Dat valt wel mee, ze eten in de middag ook warm, he.Ik ook. Op Çuracao doen hele volksstammen dat ook. Los daarvan: als de luitjes uit een van deze landen komen, word het koken geblazen. Doorgaans word je met een blik soep nogal eens uitgemaakt voor slechte gastheer/vrouw. Zorg dan dat ze het blik niet zien en dat de soep door kan voor zelfbereid.
quote:DeKenau schreef op 08 mei 2010 @ 16:06:

[...]

Ik geloof niet dat TO dáár nou echt om vroeg...

Ik ben het overigens met de meeste adviezen helemaal eens, maar toch vind ik het ook typisch vrouwelijk om elkaar om de oren te gaan slaan met het beste en snelste recept.

Kan aan mij liggen.Ik zie dat helemaal niet zo. Ik zie hulp en tips niet als competitie maar gewoon als hulp.
quote:iris1969 schreef op 08 mei 2010 @ 16:59:

[...]

In het geval van TO, met de zeer duidelijke titel van haar topic, de onduidelijkheid over wel/niet blijven eten, het feit dat ze zelf aangeeft wat labiel te zijn én het feit dat ze nu nog op de fiets moet springen om boodschappen te doen leidt ik af dat ze het zelf als een groot probleem ziet en dan vind ik dus dat haar man haar echt met iets opzadelt, al doet hij dit heel waarschijnlijk niet expres en heeft hij er geen idee van dat ze nu zo gestresst is.

En verder blijft het me verbazen hoe flexibel iedereen blijkbaar is en hoe gastvrij. Ik zelf zit niet zo in elkaar en hoe leuk ik het ook vind om iemand een plezier te doen, op het gebied van snel iets lekkers in elkaar flantsen schiet ik helaas jammerlijk te kort . Gelukkig ben ik wel heel gezellig tijdens een hapje buiten de deur, haha.

Ik ben misschien wel spuit elf, maar ik denk ook dat het probleem hier zit. Man en ik zijn redelijk flexibel en het maakt ons niet uit als een dag anders loopt dan gepland. En daar pas je je voorraadkast dus ook op aan. Als je graag precies weet wat de dag je brengt, dan kunnen vrienden die komen eten je van slag brengen, maar dat kan ook je schoonmoeder zijn die een kop thee komt drinken.

Ik ben wel benieuwd hoe het is afgelopen. Misschien komt de ontknoping nog op de pagina's die ik lezen moet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven