Als mannen iets afpreken. Hmpf!

08-05-2010 14:16 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week is mijn man gebeld door vrienden die uit het buitenland nu in Nederland zijn.

Hij heeft met ze afgesproken dat ze vandaag om half zes ons komen bezoeken.

Toen ik het hoorde zei ik natuurlijk meteen, oh dus ze komen hier eten?

Nou daar hadden ze het eigenlijk niet over gehad.

Ik zei, maar waarom om half zes dan, en niet gewoon om 8 uur of zo.

Tja, zei mijn man, ik vertelde dat ik tot 5 uur moest werken, en toen zeiden ze meteen, nou dan komen we om half zes.

Maar....je nodigt jezelf toch niet ongevraagd te eten?

Of is dat ook helemaal niet de bedoeling. Ik wou dat ik zelf die afspraak gemaakt had, dan wist ik wel van de hoed en de rand.

Ik kan ze ook niet bellen, want ze verblijven bij familie? ergens in Nederland.

Nu heb ik maar een paar stokbroden en een blik soep in huis gehaald.

Wat begrijpen jullie eruit?
.
Ging laatst bij een vriendin op verjaardag, 1,5 uur reizen en ik kwam er rond 17 uur aan. Wist niet of ze iets geregeld had voor eten (haar kennende wist ik dat die kans wel groot was) maar had bedacht dat ik anders van 17 tot 18 uur zou blijven en op de terugreis een hapje zou doen.

Ze had een hele grote pan soep staan voor de mensen die bleven hangen en genoeg broodjes. Voor een verjaardag vond ik het een prima maaltijd.

Ik houd wel van die flexibiliteit.
quote:minny schreef op 08 mei 2010 @ 16:27:

Overigens zou ik me helemaal niet onwelkom voelen als iemand me soep en stokbrood voert als ik langskom. Ik zou alleen maar blij zijn dat diegene tijd met mij door kan brengen ipv urenlang in de keuken te staan.

Overigens zou ik me helemaal niet onwelkom voelen als iemand me soep en stokbrood voert als ik langskom. Ik zou alleen maar blij zijn dat diegene tijd met mij door kan brengen ipv urenlang in de keuken te staan.Toch zou ik het wel rot vinden als de gastrvouw intussen gespannen was en de indruk wekte dat ze niet op mij zat te wachten.
quote:frizzy schreef op 08 mei 2010 @ 16:29:

[...]

Toch zou ik het wel rot vinden als de gastrvouw intussen gespannen was en de indruk wekte dat ze niet op mij zat te wachten.Ja dat wel, maar dat gaat dan om de houding en niet om het voedsel.
Laatst kwam vriend rond etenstijd binnen wandelen met nog 4 vrienden. Waren die vrienden zelf langs de supermarkt gegaan om pizza te halen. Dat vond ik nou ook wel aardig

Overigens zou ik me helemaal niet onwelkom voelen als iemand me soep en stokbrood voert als ik langskom. Ik zou alleen maar blij zijn dat diegene tijd met mij door kan brengen ipv urenlang in de keuken te staan.Oh, maar als jij zelfs voor het bakken van een tartaartje en het maken van een bak sla uren nodig hebt, doe dan die soep uit blik maar hoor Ik ga er altijd van uit dat mensen kunnen koken en dus ook in een kwartier wel iets beters kunnen fabriceren dan soep uit blik, maar als jij dat niet kunt zou het wel erg sneu zijn je te dwingen tot zo'n onmenselijke klus
Maar misschien ben ik wat dat betreft gewoon makkelijk, ik vind goed gezelschap belangrijker dan het voedsel dat ik voorgeschoteld krijg. Al maak je een tosti die we onder het genot van een glas wijn op de bank naar binnen werken, zolang het gezellig is vind ik het wel best.
Moet ineens denken aan die keer dat Sapphman naar de Arena was en me smste dat hij X (bekende ex-voetballer) had uitgenodigd om te komen eten.. ik dacht dat ie een geintje maakte dus smste terug "Gezellig.... "

Tot ze echt uit de auto stapten Er was eten zat, maar mn vloer was goor als altijd en ik had ook nog mijn top-design joggingbroek aan...

Voelde me toen ook ongelukkig hoor. Maar ja, hij HAD gesmst.
quote:Snormel schreef op 08 mei 2010 @ 16:31:

[...]

Oh, maar als jij zelfs voor het bakken van een tartaartje en het maken van een bak sla uren nodig hebt, doe dan die soep uit blik maar hoor Ik ga er altijd van uit dat mensen kunnen koken en dus ook in een kwartier wel iets beters kunnen fabriceren dan soep uit blik, maar als jij dat niet kunt zou het wel erg sneu zijn je te dwingen tot zo'n onmenselijke klus Nou, een tartaartje schaar ik onder dezelfde categorie als een blik soep hoor, qua moeite. En soep vind ik lekkerder, dus doe dat maar
Ghe Sapphire
Nou, ik ben blij dat mijn vrienden het wel kunnen waarderen als ik een blik soep open trek... en min is de soep al warm?
Ik ga koken, je weet t maar nooit

Eet ze allemaal straks. Toety, ik hoop dat je een gezellige avond hebt!
quote:iris1969 schreef op 08 mei 2010 @ 15:35:

@ Ligeia: Als Joop thuis had gezeten en Truus had gewerkt dan was mijn reactie hetzelfde geweest, want ik blijf het vreemd vinden dat als de ene iets verzint de andere automatisch de verzorgdende rol krijgt toegeschoven en nu stel op sprong naar de supermarkt moet fietsen om een maaltijd in elkaar te draaien.

Volgens mij is het punt dat je het ziet als de ander iets toeschuiven, ergens mee opzadelen. Als je het nou ziet als de ander behulpzaam zijn, gewoon, omdat je een relatie hebt, elkaar lief vindt en dan zo nu en dan eens wat voor de ander doet óók als de ander iets heeft gedaan wat jijzelf niet zo handig vindt, dan lijkt me dat al een wat relaxtere benadering.
quote:toetyfroety schreef op 08 mei 2010 @ 14:42:

[...]

Het gaat er helemaal niet om dat ze niet welkom zouden zijn. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.Dan maak je iets wat je bijvoorbeeld in kunt vriezen als ze toch niet mee blijven eten; probleem opgelost.
.
.
quote:qwertu schreef op 08 mei 2010 @ 16:51:

[...]

Dát, plus dat als ik er ècht geen zin in zou hebben of het om wat voor reden dan ook ècht niet zou trekken (inflexibiliteit, labiliteit, ziek, verzin het), ik zou voorstellen dat hij dan iets voor het eten regelt, mochten ze blijven eten.Uiteraard. Tegelijkertijd mag je ook wel verwachten dat je wederhelft geen visite regelt als je ziek, zwak en misselijk bent.
quote:Celeone schreef op 08 mei 2010 @ 16:42:

[...]

Volgens mij is het punt dat je het ziet als de ander iets toeschuiven, ergens mee opzadelen. Als je het nou ziet als de ander behulpzaam zijn, gewoon, omdat je een relatie hebt, elkaar lief vindt en dan zo nu en dan eens wat voor de ander doet óók als de ander iets heeft gedaan wat jijzelf niet zo handig vindt, dan lijkt me dat al een wat relaxtere benadering.

In het geval van TO, met de zeer duidelijke titel van haar topic, de onduidelijkheid over wel/niet blijven eten, het feit dat ze zelf aangeeft wat labiel te zijn én het feit dat ze nu nog op de fiets moet springen om boodschappen te doen leidt ik af dat ze het zelf als een groot probleem ziet en dan vind ik dus dat haar man haar echt met iets opzadelt, al doet hij dit heel waarschijnlijk niet expres en heeft hij er geen idee van dat ze nu zo gestresst is.

En verder blijft het me verbazen hoe flexibel iedereen blijkbaar is en hoe gastvrij. Ik zelf zit niet zo in elkaar en hoe leuk ik het ook vind om iemand een plezier te doen, op het gebied van snel iets lekkers in elkaar flantsen schiet ik helaas jammerlijk te kort . Gelukkig ben ik wel heel gezellig tijdens een hapje buiten de deur, haha.
Daarom zeg ik toch Q, er is iets anders aan de hand. Dit topic staat op de Relaties-pijler en TO zegt dat ze labiel is. Wij denken allemaal veel te praktisch.
Trouwens, ik ging er vanuit dat TO het net pas hoorde, maar als ik de openingspost nog eens doorlees, dan wist je het al eerder deze week? Dan zie ik 't punt al helemaal niet.
Dan moet ze praten met haar man, Iris. En wie weet is haar man wel compleet overwerkt. Zo kunnen we door blijven gaan. Praten dus. Samen...
Precies Frizzy, jammer dat TO niets meer van zich laat horen. Die is vast geschrokken van al die fantastische recepten die haar om de oren vlogen (zou ik in ieder geval wel zijn ).
Dus:

-Het zijn vrienden die niet in NL wonen, maar hier nu wel een keer zijn

-De afspraak is eerder deze week gemaakt en geldt voor vandaag. Je wist het dus al een aantal dagen.

Dan vind ik het persoonlijk wel erg krenterig staan dat je zo moeilijk doet over het eten. Ze hebben er waarschijnlijk niet aan gedacht, omdat ze je man zo graag weer wilden zien en ze hebben hier misschien niet zo veel tijd dus dan gebruiken ze de tijd díe ze hebben nuttig. Het heeft dus weinig te maken met de manier waarop mannen afspraken maken, vind ik dan.

Als je het al een paar dagen wist had je toch best even wat extra's in huis kunnen halen. Eten ze niet mee dan bewaar je dat voor later.

Maar ik ben benieuwd hoe je het gefixt hebt, want gasten zullen zo wel komen..
Volgens zei TO dat ze de plee nog moest schrobben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven