Als mannen iets afpreken. Hmpf!

08-05-2010 14:16 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week is mijn man gebeld door vrienden die uit het buitenland nu in Nederland zijn.

Hij heeft met ze afgesproken dat ze vandaag om half zes ons komen bezoeken.

Toen ik het hoorde zei ik natuurlijk meteen, oh dus ze komen hier eten?

Nou daar hadden ze het eigenlijk niet over gehad.

Ik zei, maar waarom om half zes dan, en niet gewoon om 8 uur of zo.

Tja, zei mijn man, ik vertelde dat ik tot 5 uur moest werken, en toen zeiden ze meteen, nou dan komen we om half zes.

Maar....je nodigt jezelf toch niet ongevraagd te eten?

Of is dat ook helemaal niet de bedoeling. Ik wou dat ik zelf die afspraak gemaakt had, dan wist ik wel van de hoed en de rand.

Ik kan ze ook niet bellen, want ze verblijven bij familie? ergens in Nederland.

Nu heb ik maar een paar stokbroden en een blik soep in huis gehaald.

Wat begrijpen jullie eruit?
Jemig, wat een topic! het loopt hier storm, zitten jullie allemaal ook binnen vanwege de kou?

Aan jullie recepten zie ik dat jullie graag kokerellen. Dat heb ik helemaal niet in me, manlief vind het heerlijk dus ik laat het altijd aan hem over.

Maar goed, misschien kan ik nog ingrediénten verkrijgen om zelf een soepje in elkaar te draaien, hoe moeilijk kan dat zijn.

Ik moet wel op de fiets naar de super, want man heeft de auto mee.

Ik vind wel dat ik me er in laat praten! Ik ben labiel....
Ik ben echt verbijsterd door het feit dat iedereen het gewoon vindt dat als HIJ onverwacht gasten uitnodigd ZIJ automatisch de keuken in moet duiken en ze van eten moet voorzien, want anders is ZIJ niet gastvrij en zelfs niet flexibel.

Wie heeft in hemelsnaam bepaald dat vrouwen automatisch de rol van gastvrouw op zichn moeten nemen als mannen iemand uitnodigen?

Wat ontzettend ongeëmancipeerd vind ik dat zeg. Laat die man lekker met zijn vrienden een hapje buiten de deur gaan eten!
.
Het moet toch echt niet gekker worden, jij moet nu door de kou en regen op de fiets naar de supermarkt, omdat hij zo nodig onverwacht mensen gaat uitnodigen?

Dat zou mij dus niet overkomen, dan maar ongastvrij, onflexibel of wat nog meer!
quote:iris1969 schreef op 08 mei 2010 @ 15:03:

Ik ben echt verbijsterd door het feit dat iedereen het gewoon vindt dat als HIJ onverwacht gasten uitnodigd ZIJ automatisch de keuken in moet duiken en ze van eten moet voorzien, want anders is ZIJ niet gastvrij en zelfs niet flexibel.

Wie heeft in hemelsnaam bepaald dat vrouwen automatisch de rol van gastvrouw op zichn moeten nemen als mannen iemand uitnodigen?

Wat ontzettend ongeëmancipeerd vind ik dat zeg. Laat die man lekker met zijn vrienden een hapje buiten de deur gaan eten!

Ja hoe komen ze erop, huh! Maar zoals ik al zei, mijn man kookt juist bijna altijd. Vind het alleen sneu om iemand te laten koken die net van zijn werk komt, terwijl ik hier lekker op mijn reet zit.

Which reminds me,.....ik moet ook nog effe de wc schoonmaken!
quote:toetyfroety schreef op 08 mei 2010 @ 15:03:

Aan jullie recepten zie ik dat jullie graag kokerellen. Dat heb ik helemaal niet in me, manlief vind het heerlijk dus ik laat het altijd aan hem over.

Maar goed, misschien kan ik nog ingrediénten verkrijgen om zelf een soepje in elkaar te draaien, hoe moeilijk kan dat zijn.

Ik moet wel op de fiets naar de super, want man heeft de auto mee.

Ik vind wel dat ik me er in laat praten! Ik ben labiel....Nee hoor, ik ben echt niet zo'n keuken prinses. Dat is juist het leuke aan dat tilatpia-filet-gerecht. Echt héél simpel en het ziet er leuk en feestelijk uit. Kost bijna geen werk om klaar te maken, dus je kan zo weer terug naar je gasten.
quote:iris1969 schreef op 08 mei 2010 @ 15:05:

Het moet toch echt niet gekker worden, jij moet nu door de kou en regen op de fiets naar de supermarkt, omdat hij zo nodig onverwacht mensen gaat uitnodigen?

Dat zou mij dus niet overkomen, dan maar ongastvrij, onflexibel of wat nog meer!Tja, ik weet niet of ik daar wel mee verder kan leven
quote:felice71 schreef op 08 mei 2010 @ 14:47:

Ik heb sowieso altijd genoeg in huis om voor een flink aantal mensen een lekkere pasta te kunnen maken, overblijfseltje van mijn italiaanse samenwoonavontuur , errug handig trouwens!

Wilde ik dus net zeggen.. ik heb dit zowat elke week, en ze bellen niet eens van tevoren. Meestal heel gezellig.

Toety veel plezier vanavond, je zult zien hoe leuk het wordt
quote:iris1969 wrote on 08 May 2010 @ 15:03:

In je hok, zeg. (, deze smiley moest ernaast. Ik snap dat het misselijk overkomt zonder. Sorry!)

Ik zeg alleen maar dat ze zich niet zo druk moet maken.

Verder is het in mijn relatie zo dat we allebei wel eens last-minute iets regelen en dat de ander, wanneer nodig, de boel verder regelt. Dat heeft toch niks met emanicipatie-vrouw-man-bullcrap te maken?...
Maar waarom moet ZIJ daar voor zorgen Q? Echt ik begrijp het niet dat iedereen daar maar automatisch vanuit gaat.

Staat zij volledig in dienst van haar gezin en man ofzo? Ik krijg hier spontaan MrsC gevoelens bij, haha!
Ik ben zelf trouwens ook een ongelofelijke control-freak, maar ik weet dat mijn partner me niet zomaar laat zitten met de boel. Als hij geen tijd heeft, heb ik het wel en adersom. Dat scheelt natuurlijk wel...
quote:iris1969 schreef op 08 mei 2010 @ 15:05:

Dat zou mij dus niet overkomen, dan maar ongastvrij, onflexibel of wat nog meer!

Tja, ik ben van de catering thuis. Dus als er eten klaargemaakt moet worden, doe ik het. Mijn man heeft andere kwaliteiten. De troep die tijdens het eten maak opruimen bijvoorbeeld.

En als ik geen zin heb om te koken, dan laat ik eten bezorgen.

Ik heb geen huwelijk waarin ieder zijn eigen vrienden verzorgt. Ik vind dat dan weer een beetje raar. Je bent toch samen?
quote:iris1969 wrote on 08 May 2010 @ 15:08:

Maar waarom moet ZIJ daar voor zorgen Q? Echt ik begrijp het niet dat iedereen daar maar automatisch vanuit gaat.

Staat zij volledig in dienst van haar gezin en man ofzo? Ik krijg hier spontaan MrsC gevoelens bij, haha!Waarom zit jij zo met dat 'hij-zij' gedeelte? Ik zie dat als 'wij', maar goed, misschien heb jij wel een totaal ongeëmancipeerde man. (As if.)
quote:Ligeia schreef op 08 mei 2010 @ 15:08:

[...]

In je hok, zeg.

Deze toon kan ik niet waarderen. Wil je die voortaan bij je houden?

Verder is het in mijn relatie zo dat we allebei wel eens last-minute iets regelen en dat de ander, wanneer nodig, de boel verder regelt. Dat heeft toch niks met emanicipatie-vrouw-man-bullcrap te maken?...En ik zeg alleen maar dat het me verbijsterd dat iedereen automatisch vind dat dat haar probleem is. Dat vind ik ongeëmancipeerd, dat moet kunnen lijkt me zo.
Iris, haar man is nu aan het werk. Me dunkt dat TO dus degene is die boodschappen doet voor vanavond. Taakverdeling lijkt me logisch. Of moet ze gewoon lekker zitten forummen terwijl man werkt, boodschappen doet en de plee schrobt?

Helemaal mee eens! Ik zit met stijgende verbazing de reacties te lezen.

Bij mij is mijn man degene die meestal kookt als er gasten zijn, en daarom zou ik het niet in mijn hoofd halen hierover onduidelijke afspraken te maken waardoor hij niet weet waar hij aan toe is. Natuurlijk kan er wel iets lekkers gemaakt worden, en als iemand gastvrij is dan is het mijn man wel, maar je wil iemand anders hier toch niet mee opzadelen? Met het risico dat het voor niets is Alsof het vanzelfsprekend het probleem van de ander (Toetyfroety in dit geval)) is?
quote:iris1969 wrote on 08 May 2010 @ 15:12:

[...]

En ik zeg alleen maar dat het me verbijsterd dat iedereen automatisch vind dat dat haar probleem is. Dat vind ik ongeëmancipeerd, dat moet kunnen lijkt me zo.

Het was bedoeld als grapje, ik ben de smiley vergeten zie ik. Heb je kromme zin?

En als Joop ditzelfde topic had geopend over de vrienden van vrouw Truus? Had dat dan ook MrsC-gevoelens bij je opgeroepen?...
Nou meiden, wees es aardig zeg...

Ik snap TO heus wel. Niet alle mannen zijn even handig met dingen afspreken, t is soms fijner om dat zelf te doen. Mannen denken niet altijd aan de praktische dingen, zoals het eten.

Ik zou zelf gewoon chinees bestellen, dan is t vast goed en het staat gastvrij. Daarbij hoef je er zelf niet te veel voor te doen.

De lasagne is trouwens ook een goed idee, maak idd twee schalen, gooi er 2 stokbroodjes kruidenboter (kant en klaar supermarkt) bij in de laatste 8 minuten en maak er een lekkere salade bij. Heerlijk, makkelijk, en het kan van tevoren klaargemaakt worden zodat je ook tijd voor je gasten hebt!

Iris, er is al eerder geschreven dat het ook zijn probleem is, maar hij is aan het werk.

Bij ons gaat de emancipatie niet zo ver dat ik niets voor de vrienden van vriend in huis haal als hij geen tijd heeft hoor. Omgekeerd geldt hetzelfde, als ik geen tijd heb, kookt vriend. Ook als mijn vrienden langskomen.
Dat zeg ik....
quote:iris1969 wrote on 08 May 2010 @ 15:12:

[...]

En ik zeg alleen maar dat het me verbijsterd dat iedereen automatisch vind dat dat haar probleem is. Dat vind ik ongeëmancipeerd, dat moet kunnen lijkt me zo.Vind je het trouwens ook ongeëmancipeerd dat haar man altijd kookt?...
Jeeezus, wat is dit erg zeg.

Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt!

Vraag gewoon als ze komen ´Eten jullie mee?' en als ze écht verder moeten/willen zullen ze dat weigeren, als ze mee eten kun je nog even naar de supermarkt heen en weer om wat kleine ingrediënten te halen voor een lekkere ovenschotel/aardappelgratin met vlees en groente/lasagne/whatever.

Is het zo'n enorme ramp om eens één keer wel te koken op een zaterdag?

Edit: ik vind Chinees halen juist niet gastvrij staan.
quote:Ligeia schreef op 08 mei 2010 @ 15:11:

[...]

Waarom zit jij zo met dat 'hij-zij' gedeelte? Ik zie dat als 'wij', maar goed, misschien heb jij wel een totaal ongeëmancipeerde man. (As if.)

Nee hoor, ik zit niet met een hij/zij gedeelte. Ik zie alleen dat zij van alles moet en hij niets. Waar is dan dat wij-gedeelte?

Ik had trouwens vroeger wel een ongeëmancipeerde vriend, maar die heb ik snel heropgevoed, tot volle tevredenheid van beide partijen.
Gaat dit nou over onduidelijke mannen of over onduidelijke plannen?...
Sowieso vind ik het heel raar om het feit dat het "zijn" vrienden zijn in de discussie te betrekken. TO en man ontvangen die vrienden toch samen in hun beider huis? Of gaat TO lekker op zolder zitten gamen, omdat het "zijn" vrienden zijn? Nee toch? Dan regel je toch ook samen de ontvangst.

En als een van beiden daar geen tijd voor heeft (want aan het werk), doet de ander dat. En als beiden geen tijd hebben, wordt er straks wat eten besteld.

Simpel.
quote:Ligeia schreef op 08 mei 2010 @ 15:08:

[...]

In je hok, zeg. (, deze smiley moest ernaast. Ik snap dat het misselijk overkomt zonder. Sorry!)

Verder is het in mijn relatie zo dat we allebei wel eens last-minute iets regelen en dat de ander, wanneer nodig, de boel verder regelt. Dat heeft toch niks met emanicipatie-vrouw-man-bullcrap te maken?...Last minute of spontane acties vind ik heel wat anders. Dan bel je op en overleg je even (bv of er nog wat meegenomen moet worden). In dit geval neemt de man geen enkele verantwoordelijkheid (voor het eten) door het in het midden te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven