Als mannen iets afpreken. Hmpf!
zaterdag 8 mei 2010 om 14:16
Van de week is mijn man gebeld door vrienden die uit het buitenland nu in Nederland zijn.
Hij heeft met ze afgesproken dat ze vandaag om half zes ons komen bezoeken.
Toen ik het hoorde zei ik natuurlijk meteen, oh dus ze komen hier eten?
Nou daar hadden ze het eigenlijk niet over gehad.
Ik zei, maar waarom om half zes dan, en niet gewoon om 8 uur of zo.
Tja, zei mijn man, ik vertelde dat ik tot 5 uur moest werken, en toen zeiden ze meteen, nou dan komen we om half zes.
Maar....je nodigt jezelf toch niet ongevraagd te eten?
Of is dat ook helemaal niet de bedoeling. Ik wou dat ik zelf die afspraak gemaakt had, dan wist ik wel van de hoed en de rand.
Ik kan ze ook niet bellen, want ze verblijven bij familie? ergens in Nederland.
Nu heb ik maar een paar stokbroden en een blik soep in huis gehaald.
Wat begrijpen jullie eruit?
Hij heeft met ze afgesproken dat ze vandaag om half zes ons komen bezoeken.
Toen ik het hoorde zei ik natuurlijk meteen, oh dus ze komen hier eten?
Nou daar hadden ze het eigenlijk niet over gehad.
Ik zei, maar waarom om half zes dan, en niet gewoon om 8 uur of zo.
Tja, zei mijn man, ik vertelde dat ik tot 5 uur moest werken, en toen zeiden ze meteen, nou dan komen we om half zes.
Maar....je nodigt jezelf toch niet ongevraagd te eten?
Of is dat ook helemaal niet de bedoeling. Ik wou dat ik zelf die afspraak gemaakt had, dan wist ik wel van de hoed en de rand.
Ik kan ze ook niet bellen, want ze verblijven bij familie? ergens in Nederland.
Nu heb ik maar een paar stokbroden en een blik soep in huis gehaald.
Wat begrijpen jullie eruit?
zaterdag 8 mei 2010 om 15:35
@ Ligeia: Als Joop thuis had gezeten en Truus had gewerkt dan was mijn reactie hetzelfde geweest, want ik blijf het vreemd vinden dat als de ene iets verzint de andere automatisch de verzorgdende rol krijgt toegeschoven en nu stel op sprong naar de supermarkt moet fietsen om een maaltijd in elkaar te draaien.
Uiteraard heb je in een relatie gezamenlijke dingen en doet de ene soms meer dan de ander, maar het hele automatisme van iedereen in dit topic verbaast me, that's all.
Uiteraard heb je in een relatie gezamenlijke dingen en doet de ene soms meer dan de ander, maar het hele automatisme van iedereen in dit topic verbaast me, that's all.
zaterdag 8 mei 2010 om 15:36
zaterdag 8 mei 2010 om 15:37
quote:frizzy schreef op 08 mei 2010 @ 15:34:
Smack! Bestaat dat nog? Oooh wat was ik vroeger pissig op mijn moeder als ze dat door het eten had gegooid!
Heerlijk als we slaatje met Smack aten.
Mochten we ooit de meet van het andere topic bij mij gaan houden, Frizz, wil je dan nog even zeggen dat je dat niet lust? Just in case.
Of zal ik jullie voor de zekerheid om half 6 buiten zetten?
Smack! Bestaat dat nog? Oooh wat was ik vroeger pissig op mijn moeder als ze dat door het eten had gegooid!
Heerlijk als we slaatje met Smack aten.
Mochten we ooit de meet van het andere topic bij mij gaan houden, Frizz, wil je dan nog even zeggen dat je dat niet lust? Just in case.
Of zal ik jullie voor de zekerheid om half 6 buiten zetten?
zaterdag 8 mei 2010 om 15:39
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar mijn eerste gedachte was, dat je graag controle hebt over de situatie en daardoor wilt weten of die vrienden ook blijven eten.
Heel herkenbaar, maar je maakt het jezelf wel onnodig moeilijk. Als ze blijven eten kun je toch gewoon eten halen als je het niet in huis hebt? Blijven ze niet eten, eten jullie 2 samen het reeds gekochte eten.
Heel herkenbaar, maar je maakt het jezelf wel onnodig moeilijk. Als ze blijven eten kun je toch gewoon eten halen als je het niet in huis hebt? Blijven ze niet eten, eten jullie 2 samen het reeds gekochte eten.
zaterdag 8 mei 2010 om 15:40
quote:rider wrote on 08 May 2010 @ 15:36:
Het enige automatisme dat ik logisch vind: wie iemand uitnodigt, zorgt dat dat goed gaat.
En als dat om wat voor reden dan ook niet lukt, zorg ik automatisch voor een draaiboek en andersom. Ik ga er niet van uit dat mijn vriend mij lekker puh met opzet met de shit laat zitten, dat doet hij namelijk niet. Ik ook niet. Dus wat is dan het probleem?
Als de man van TO er verder lak aan heeft en geen zin heeft om de boel te regelen, is dat inderdaad iets anders. Dan zorgt TO voor datgene waar ze zin in heeft en als dat niet naar wens is, heeft manlief pech gehad. Maar dat zei ik eerder al eens een keer.
TO, heeft je kerel je laten zitten of ben je zelf gewoon zo flexibel als een branddeur?...
Het enige automatisme dat ik logisch vind: wie iemand uitnodigt, zorgt dat dat goed gaat.
En als dat om wat voor reden dan ook niet lukt, zorg ik automatisch voor een draaiboek en andersom. Ik ga er niet van uit dat mijn vriend mij lekker puh met opzet met de shit laat zitten, dat doet hij namelijk niet. Ik ook niet. Dus wat is dan het probleem?
Als de man van TO er verder lak aan heeft en geen zin heeft om de boel te regelen, is dat inderdaad iets anders. Dan zorgt TO voor datgene waar ze zin in heeft en als dat niet naar wens is, heeft manlief pech gehad. Maar dat zei ik eerder al eens een keer.
TO, heeft je kerel je laten zitten of ben je zelf gewoon zo flexibel als een branddeur?...
zaterdag 8 mei 2010 om 15:41
quote:rider schreef op 08 mei 2010 @ 15:36:
Precies, hij nodigt die vrienden uit, dus hij zorgt dat het goed loopt en schuift dit niet op haar af. Als zij die vrienden had uitgenodigd dan was het anders geweest.
Maar ja, ik ben dan ook niet zo gastvrij en ook niet zo flexibel (echt niet )
Precies, hij nodigt die vrienden uit, dus hij zorgt dat het goed loopt en schuift dit niet op haar af. Als zij die vrienden had uitgenodigd dan was het anders geweest.
Maar ja, ik ben dan ook niet zo gastvrij en ook niet zo flexibel (echt niet )
zaterdag 8 mei 2010 om 15:42
Nee hoor Frizz, ben zelf twee jaar vegetarier geweest.
Ben alleen nu weer wat meer ingesteld op vlees omdat voor mijn 'huisgenoten' hier de maaltijd eigenlijk draait om het vlees en de rest bijzaak is.
Nee bij mij zal t niet snel gebeuren dat mensen niks te eten krijgen. Ik val zelf bijna om als ik een laag bloedsuiker heb dus kan het erg waarderen als mensen iig IETS te eten hebben staan. Dan doe ik andersom dus ook.
Vind het ook irritant als het ergens net gezellig is en dan is t etenstijd. Je breekt toch niet daarom het gesprek af? Nee hoor, eet maar lekker mee.
Ben alleen nu weer wat meer ingesteld op vlees omdat voor mijn 'huisgenoten' hier de maaltijd eigenlijk draait om het vlees en de rest bijzaak is.
Nee bij mij zal t niet snel gebeuren dat mensen niks te eten krijgen. Ik val zelf bijna om als ik een laag bloedsuiker heb dus kan het erg waarderen als mensen iig IETS te eten hebben staan. Dan doe ik andersom dus ook.
Vind het ook irritant als het ergens net gezellig is en dan is t etenstijd. Je breekt toch niet daarom het gesprek af? Nee hoor, eet maar lekker mee.
zaterdag 8 mei 2010 om 15:43
quote:iris1969 wrote on 08 May 2010 @ 15:41:
[...]
Maar ja, ik ben dan ook niet zo gastvrij en ook niet zo flexibel (echt niet )Ik zie dat echt niet gescheiden. Gezellie, Iris!...
[...]
Maar ja, ik ben dan ook niet zo gastvrij en ook niet zo flexibel (echt niet )Ik zie dat echt niet gescheiden. Gezellie, Iris!...
zaterdag 8 mei 2010 om 15:46
quote:qwertu schreef op 08 mei 2010 @ 15:43:
[...]
Nee hoor. Lekker goedkoop juist. En des te meer vlees voor ons.
Over jezelf uitnodigen gesproken, haha. Het ging even over de meet van een topic op psyche
Maar eh, TO: is het een idee nog even aan je man te vragen hoe hij het voor zich ziet?
Misschien heeft hij al lang bedacht dat hij het regelt of dat jullie uit eten gaan.
Zou het kunnen dat je de enige bent die zich nu druk maakt? Het kan niet de bedoeling zijn dat jij vanavond helemaal in de stress zit en dat die vrienden op de stoep staan met het voorstel om ergens naar een restaurant te gaan.
[...]
Nee hoor. Lekker goedkoop juist. En des te meer vlees voor ons.
Over jezelf uitnodigen gesproken, haha. Het ging even over de meet van een topic op psyche
Maar eh, TO: is het een idee nog even aan je man te vragen hoe hij het voor zich ziet?
Misschien heeft hij al lang bedacht dat hij het regelt of dat jullie uit eten gaan.
Zou het kunnen dat je de enige bent die zich nu druk maakt? Het kan niet de bedoeling zijn dat jij vanavond helemaal in de stress zit en dat die vrienden op de stoep staan met het voorstel om ergens naar een restaurant te gaan.
zaterdag 8 mei 2010 om 15:48
Iedereen moet het natuurlijk voor zich weten maar het zijn vrienden die nu in het buitenland verblijven... Wees gastvrij! In het buitenland is het niet meer dan normaal dat je gewoon mee eet! Ik zou ook iets meer dan soep en stokbrood doen..
Bekrompenheid van Nederlanders ook altijd sorry hoor maar wees flexibel en spontaan! Dat maakt je leven een stuk leuker!
Bekrompenheid van Nederlanders ook altijd sorry hoor maar wees flexibel en spontaan! Dat maakt je leven een stuk leuker!