Als mijn vriend er een tijdje niet is..

28-04-2009 16:57 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
@ Fleurtje: weet ik niet. Ik kan hem moeilijk iets verwijten he?
quote:inertia schreef op 28 april 2009 @ 18:35:

[...]

Auw, die zit. Ik weet niet of ik net zo ben. Misschien wel, maar aan de andere kant vind ik hem gewoon aardig.

Jij zal ook best heel aardig zijn. Maar net zoals jij hem zo kan laten vallen zal hij dat ook kunnen bij jou. Oftewel er zit weinig waarde in.

En dat is an sich niet erg. Niet alle mannen of mensen in het algemeen zullen je geweldig vinden. Ik krijg het idee dat je daar nog wel naar snakt en bevestiging zoekt op de manier waarop je het makkelijkste kunt krijgen (en meteen de minste waarde in zit)

Echte bevestiging is iemand die om je geeft no matter what, je niet belazerd en weet wat je aan diegene hebt. En om dat uit anderen te kunnen lezen zal je het eerst op jezelf toe moeten passen.

Maar je bent nog jong. Als je zo bent op je 40ste heb je een groter probleem. Het zal te maken hebben met volwassen worden. Ik bedoel echt volwassen worden op geestelijk niveau.
Ik kan er niets anders van maken dan dat je gelijk hebt, domnaiefmutsje. Dit geeft wel inzicht, dankje (:

Ik ga nu even weg, zal dus niet meer zo snel reageren.

Inertia
quote:fleurtje schreef op 28 april 2009 @ 18:13:

En ja, ik weet dat mijn reacties flauw zijn, maar mijn god... Wat een soft gedoe allemaal.

Het woord slet was al aardig uitgewoond, ik zag het nut er niet van in om er ook nog 's mee te gaan gooien.

Succes met erover nadenken Inertia, ik hoop dat je hoe dan ook wat hebt gehad aan het posten en de reacties.
Je bent al uitgescholden , je hebt raad gehad .... komt deze ouwe meut nog even op moederlijke wijze vragen of je wel uitkijkt en het in ieder geval safe doet ?!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zoek een partner die niet steeds weken lang zonder jou op vakantie gaat.
Mijn advies: heb even helemaal géén partner. Volgens mij kun je de eerstkomende 3 jaar beter aan jezelf werken. Guttegut, wat een 'relatie' heb je dan.
...
Ja, zeer eensch met queenie!

Als je niet drie weken alleen kunt zijn zonder de aandacht van je vriend, dan is het misschien een beetje te vroeg om je echt te binden.

Ben je sowieso van plan het je vriend te vertellen of niet? Zou je willen dat hij het zou vertellen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
En wat BGB zegt natuurlijk. Condooms!!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:inertia schreef op 28 april 2009 @ 18:19:

Ik zal over therapie nadenken, misschien een goed idee, al zou ik er erg tegenop zien (vooral ook om te erkennen dat het niet goed gaat). Ik weet ook niet of therapie mijn gebrek aan eigenwaarde oplost.

voor nu: geen contact meer dus met de man met wie ik vreemdga/ging.. ben wel benieuwd of hij me nu daadwerkelijk alleen ziet als meid voor de seks, of me ook gewoon graag mag.. vragen is zeker geen goed idee?O het is er maar eentje? Zo deed je het niet overkomen.
Wat een triest gedoe zeg. Als je al niet een paar weken alleen kunt zijn en naar andere mannen toe rent, heb je echt een probleem. Oftewel, je vriend betekent blijkbaar niet genoeg voor je, dus doe hem en jezelf een lol en kap met die relatie.

Wat je nu doet is echt laag.
heb 't (altijd) met condoom gedaan ja.

ben het niet van plan te vertellen eigenlijk, ookal zou het misschien beter zijn dat wel te doen.

mijn relatie wil ik ook niet kwijt, omdat buiten mijn grote fouten het wel écht een goede relatie is.

veel van jullie zullen nu vast vinden dat dat niet kan, maar ik vind van wel (:
quote:Star schreef op 28 april 2009 @ 19:50:

[...]

O het is er maar eentje? Zo deed je het niet overkomen.het is er nu 'maar' eentje ja, maar zoals ik aangaf is het al 3 keer voorgekomen (elke x iemand anders).
Heb je niet het gevoel dat dit bedriegen van je vent, je zelfbeeld verandert?

Ik begon namelijk een hekel aan mezelf te krijgen toen ik mijn toenmalige vriend bedroog. Maar ik kon het ook niet vertellen, want dan zou ik hem weer heel veel pijn doen.
evyblissy wijzigde dit bericht op 28-04-2009 20:04
Reden: typfoutje
% gewijzigd
quote:EvyBlissy schreef op 28 april 2009 @ 20:03:

Heb je niet het gevoel dat dit bedriegen van je vent, je zelfbeeld verandert?

Ik begon namelijk een hekel aan mezelf te krijgen toen ik mijn toenmalige vriend bedroog. Maar ik kon het ook niet vertellen, want dan zou ik hem weer heel veel pijn doen.Ja, ik kan mijn gedrag voor mijzelf ook niet legitimeren. Het is even afwachten hoe het is als hij weer terugkomt. Eerst kon ik mijzelf nog wijsmaken dat het een ongeluk was, maar er is dus duidelijk wel een patroon; ik moet dit veranderen wil ik uberhaupt nog verder kunnen in deze relatie.
quote:inertia schreef op 28 april 2009 @ 20:09:

[...]

Ja, ik kan mijn gedrag voor mijzelf ook niet legitimeren. Het is even afwachten hoe het is als hij weer terugkomt. Eerst kon ik mijzelf nog wijsmaken dat het een ongeluk was, maar er is dus duidelijk wel een patroon; ik moet dit veranderen wil ik uberhaupt nog verder kunnen in deze relatie.

Maar wat wil je veranderen? Hem? Dat ie niet meer gaat? Jezelf? Die mannen die je neukt als je vriend drie weken weg is? Jullie relatie? Jouw gedrag?

Ik krijg het gevoel dat jij de aandacht van die mannen nodig hebt, voor bevestiging van je eigenwaarde. Misschien moet je die hele goede relatie van jou wel verbreken, aan je vriend vertellen wat je gedaan hebt, uithuilen, even alleen zijn...
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!
quote:inertia schreef op 28 april 2009 @ 18:19:

voor nu: geen contact meer dus met de man met wie ik vreemdga/ging.. ben wel benieuwd of hij me nu daadwerkelijk alleen ziet als meid voor de seks, of me ook gewoon graag mag.. vragen is zeker geen goed idee?

Dit is wel héél naief he? Natuurlijk ziet hij jou als een meid voor de sex, want dat ben je namelijk ook.

Of heb jij soms wel gevoelens voor die kerel met wie je nu vreemdgaat?
@ Palientje: altijd afgevraagd wat dat spreekwoord betekent..?

'Once a cheater, always a cheater'?
quote:EvyBlissy schreef op 28 april 2009 @ 20:13:

[...]

Maar wat wil je veranderen? Hem? Dat ie niet meer gaat? Jezelf? Die mannen die je neukt als je vriend drie weken weg is? Jullie relatie? Jouw gedrag?

Ik krijg het gevoel dat jij de aandacht van die mannen nodig hebt, voor bevestiging van je eigenwaarde. Misschien moet je die hele goede relatie van jou wel verbreken, aan je vriend vertellen wat je gedaan hebt, uithuilen, even alleen zijn...Wat ik wil veranderen is het feit dat ik mijn vriend bedrieg.. als ik dat niet meer doe, dan is/komt het wel goed denk ik. die mannen zijn niet echt bevoordelijk voor mijn eigenwaarde/zelfbeeld, besef ik nu.
Nou vertel het hem dan maar. En dan ligt de bal aan zijn kant. Kun je ook gelijk zien wat jouw gedrag veroorzaakt.
Ik zie zelf op zich geen probleem in het met een andere man slapen/seks hebben als je vriend zo lang (en zo vaak) op vakantie is. Maar dat je het doet ondanks dat je het eigenlijk niet wil, is wel een teken dat er iets niet goed zit denk ik.
Heb het hem 1 keer verteld.. niet voor herhaling vatbaar. het vreemdgaan trouwens ook niet. k kap er gewoon mee (met het vreemdgaan)
quote:phillippa schreef op 28 april 2009 @ 19:51:

Oftewel, je vriend betekent blijkbaar niet genoeg voor je, Wat een onzin zeg. Dat jij er zo over denkt, betekent toch niet dat iederéén er zo over hoeft te denken?!
quote:inertia schreef op 28 april 2009 @ 20:00:

heb 't (altijd) met condoom gedaan ja.

ben het niet van plan te vertellen eigenlijk, ookal zou het misschien beter zijn dat wel te doen.

mijn relatie wil ik ook niet kwijt, omdat buiten mijn grote fouten het wel écht een goede relatie is.

veel van jullie zullen nu vast vinden dat dat niet kan, maar ik vind van wel (:

Dus jij vindt het helemaal geen probleem? Nu ben ik helemaal van mening dat je dit je vriend moet vertellen. Dat je niet zonder hem kunt is jouw probleem, niet het zijne. Dat je niet van hem houdt (anders ga je niet vreemd), vind ik iets wat hem wel aangaat en waar hij een keuze in moet kunnen maken.

Daarnaast. In een echte goede relatie komen dit soort naaipraktijken fouten niet voor.

Eerder zeg je als reactie op de vraag wat jij ervan zou vinden als je vriend zich zo gedroeg omdat hij je mist; dat je hem niets kunt verwijten. Helemaal juist, maar wat zou je ervan vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven