Als mijn vriend griep heeft doet hij echt heel raar tegen mij!

29-06-2007 00:38 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft nu griep en is heel chagerijnig. Echt heel chagerijnig! Ik heb hem de afgelopen vier dagen een keer gezien en toen deed hij heel afstandelijk en koel. Hij belt nu 's avonds niet omdat zijn hoofd daar niet naar staat en smst heel kort af. Ik voel me heel onzeker omdat ik bijna ga denken dat er iets anders is. Iets met ons??!! Hij zegt van niet maar ik vind dit raar ...

Jullie?
Arme jongen, ziek en heeft helemaal geen behoefte aan wat dan ook  Zeker niet aan een vriendin die dan ook nog aandacht wil omdat ze zich onzeker voelt. Die onzekerheid is jouw probleem, probeer daar wat aan te doen.

Ik weet niet hoe lang jullie iets hebben. Als jullie al een verleden hebben waarin dingen zijn voorgevallen waardoor je die onzekerheid op voelt komen, is dat mss een ander verhaal. En mocht dit de eerste keer zijn dat je hem ziek meemaakt, wen er dan maar vast aan, mannen kunnen nogal zeiken als iets onder de leden hebben.
quote:

Arme jongen, ziek en heeft helemaal geen behoefte aan wat dan ook  Zeker niet aan een vriendin die dan ook nog aandacht wil omdat ze zich onzeker voelt. Die onzekerheid is jouw probleem, probeer daar wat aan te doen.

Ik weet niet hoe lang jullie iets hebben. Als jullie al een verleden hebben waarin dingen zijn voorgevallen waardoor je die onzekerheid op voelt komen, is dat mss een ander verhaal. En mocht dit de eerste keer zijn dat je hem ziek meemaakt, wen er dan maar vast aan, mannen kunnen nogal zeiken als iets onder de leden hebben.

Vind jij het dan normaal om afstandelijk te doen en een complete radiastilte in te lassen?
Ja dat is heel normaal. Hij voelt zich ziek en rot en heeft dan genoeg aan zich zelf. Kan mij voorstellen dat je dan geen zin hebt in een  onzekere vriendin die aan je hoofd zit te zeiken of er echt niets is en of je nog wel van haar houd.

Je bent blijkbaar gewend dat hij je veel aandacht geeft maar dat kan je van een zieke man echt niet verwachten.

Stuur hem een opbeurend beterschapskaartje, een lief smsje waarop hij niet hoeft te antwoorden. Ga desnoods langs met soep thee sinaasappelsap en beschuitjes beaam dat hij zielig is en ga dan weer weg zonder te zeuren of hij nog wel van je houd.
Pff ..........

Ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen. Hoe ziek ik ook ben, bij mij gaat het automatisch om lief tegen hem te doen door de telefoon of live. Ik ben alleen koud en afstandelijk tegen hem als er echt iets is wat fout zit tussen ons!
quote:

Pff ..........

Ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen. Hoe ziek ik ook ben, bij mij gaat het automatisch om lief tegen hem te doen door de telefoon of live. Ik ben alleen koud en afstandelijk tegen hem als er echt iets is wat fout zit tussen ons! Je vat het persoonlijk op, moet je helemaal niet doen.

Iedereen zit anders in elkaar wat dat betreft, maar ik vind het niet zo gek als hij ziek is dat hij even van niemand wat wil.

Wanneer ik het goed te pakken heb wil ik ook niets liever dan even helemaal niemand om me heen en mijn hoofd staat er dan ook niet bepaald naar om gezellig te gaan bellen o.i.d.

Laat hem lekker uitzieken.
quote:

Pff ..........

Ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen. Hoe ziek ik ook ben, bij mij gaat het automatisch om lief tegen hem te doen door de telefoon of live. Ik ben alleen koud en afstandelijk tegen hem als er echt iets is wat fout zit tussen ons!

Pff...inderdaad!

Hij is ziek, voelt zich dus waarschijnlijk ontzettend beroerd en heeft vast wel betere dingen te doen dan jou gerust lopen stellen dat er echt niks aan de hand is maar hij zich gewoon ziek voelt...beter worden bijvoorbeeld.

Maak je niet druk - begin je maar zorgen te maken als hij zich ook zo gedraagt als ie beter is.
Hm... als ik ziek ben verandert mijn gedrag nauwelijks... of ik moet heel erg ziek zijn. Mijn vader zei vroeger tegen de collega's: "Nou, als Hans zich afmeldt omdat ie ziek is, dan is ie goed ziek!" Als ik een beetje griep heb of hoofdpijn heb, dan zal dat bijna niet aan mij te zien zijn. Volgens mij ben ik één van de weinige flinke kerels.
World of Warcraft: Legion
Kort gezegd: mij ziek voelen staat bijna los van mijn humeur.
World of Warcraft: Legion

Hans, jij bent raar ;).

Alle mannen veranderen spontaan in de meest zielige moederskindjes als ze ziek zijn, ze zijn zo zielig, hebben zich nog nooit zo vreselijk gevoeld, en denken echt bijna dat ze dood gaan, zo vreselijk is het allemaal. Tja, mannen, t zijn best schatjes hoor.

Maar wijffie, tis dus volledig normaal. Ik zou het vreemder vinden als die niet zo deed.

Sterkte, nog een paar daagjes, dan is ie weer lief voor jou.

Kuss kuss Gilly.

Jemig mens, stel je niet aan. Die jongen is ziek, heeft geen behoefte aan mensen om zich heen, wat is daar nu zo erg aan?

@Gilly, niet alle mannen gedragen zich zo als jij beschrijft. De meeste mannen niet heb ik het idee. Waar dat toch vandaan komt?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik zou ook niet raar staan te kijken als hij beter is en jou aan de kant zet. Egoistisch gezeur aan je hoofd als je flink ziek bent van de griep is niet bepaald liefde.

Misschien niet alle mannen, maar toch wel zeker heel veel!! Haha.

quote:

Pff ..........

Ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen. Hoe ziek ik ook ben, bij mij gaat het automatisch om lief tegen hem te doen door de telefoon of live. Ik ben alleen koud en afstandelijk tegen hem als er echt iets is wat fout zit tussen ons! Misschien ben jij dan nog nooit echt ziek geweest? Als je nog energie hebt  om lief te doen en te bellen, heb je wat mij betreft ook geen reden om ziek thuis te blijven. Als je echt ziek bent, lig je in bed (met misschien wel hoge koorts en verminderd bewustzijn, als het échte influenza is) en heeft je lijf alle energie nodig om beter te worden.

Je niet druk maken dus, hij wordt vanzelf weer beter.
Ziek is ziek. Punt. Niet over zeuren en lekker een weekje uit laten zieken.

En daarna:

Heb je de sleutel van zijn huis ? Toen ik dit voor de eerste keer meemaakte stapte ik zijn huis binnen en DIE LUCHT WAS OM TE SNIJDEN. Ik heb de ramen opengezet (niet-doen-want-dat-tocht) en zijn bed verschoond. Vervolgens hem onder de douche gejaagd en toen hij daarna zat bij te komen met een kop thee voelde hij zich al een stuk beter.

;)
quote:Hans, jij bent raar ;).

Alle mannen veranderen spontaan in de meest zielige moederskindjes als ze ziek zijn, ze zijn zo zielig, hebben zich nog nooit zo vreselijk gevoeld, en denken echt bijna dat ze dood gaan, zo vreselijk is het allemaal.

Kuss kuss Gilly. Ik was altijd totaal anders: als ik ziek was kroop ik weg in een donker hol en ik kwam er pas weer uit als ik beter was. En als mijn partner me wilden komen vertroetelen en verzorgen werd ik ook chagrijnig want daar kon ik niet mee omgaan. Ik wilde alleenmet rust gelaten worden.

Later werd me pas duidelijk dat dat eigenlijk kwam omdat ik ziek = zwak was.  Dat wilde ik niet zijn en ik wilde ook geen erkenning van wie dan ook dat ik ziek was. Nogal vreemd achteraf maar zo zat ik toen wel in elkaar.

Kan best zijn dat met de partner van TO net zoiets aan de hand is.

TO: Ik voel me heel onzeker omdat ik bijna ga denken dat er iets anders is. Iets met ons??!! Hij zegt van niet maar ik vind dit raar ...

Tenderlover: als ik ziek was kroop ik weg in een donker hol en ik kwam er pas weer uit als ik beter was.

Vivaveelfree: Misschien ben jij dan nog nooit echt ziek geweest?

Tjoelip: Maak je niet druk - begin je maar zorgen te maken als hij zich ook zo gedraagt als ie beter is.

Nandine: Ga desnoods langs met soep thee sinaasappelsap en beschuitjes, beaam dat hij zielig is en ga dan weer weg zonder te zeuren of hij nog wel van je houdt.

Samenvattend: ga uit van wat hij zegt namelijk dat er niets mis is met jullie, laat hem lekker uitzieken en maak je pas zorgen als het daarna ook anders is. En leer hiervan dat je vriend niet zo is als jij, of het nu om ziek zijn gaat of iets anders.

Hmmm, Girafje, ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat hij zo doet maar het is natuurlijk onmogelijk de gehele situatie via zo'n forum te beoordelen. Als ik afga op jouw letterlijke tekst, dan vind ik het een enigszins overdreven reaktie van hem. Hij zou toch gewoon kunnen zeggen dat ie zich niet zo lekker voelt en daarom even met rust gelaten wil worden, of heeft ie het al duidelijk uitgesproken naar jou toe? Een complete radiostilte inlassen en koel en afstandelijk doen vind ik niet kunnen.

Als ik jou was, zou ik hem lekker laten uitzieken en hem daarna duidelijk maken dat je zijn gedrag raar vond en de volgende keer duidelijkheid wilt.
Ik woon alleen, als ik ziek ben wil mn moeder altijd komen, Nou liever niet.Ik wil gewoon op bed uitzieken stilte in huis (dus geen moeder die denkt ik ga in die tussentijd wel ff stofzuigen enzo, wat natuurlijk heel goed bedoeld is, en waarop je dus ook niet boos kunt worden) of die iedere 10 minuten aan ej bed staat om te vragen of je iets lust.

Nee als ik weer beter ben, gezellig bezoek maar niet eerder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Hmmm, Girafje, ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat hij zo doet maar het is natuurlijk onmogelijk de gehele situatie via zo'n forum te beoordelen. Als ik afga op jouw letterlijke tekst, dan vind ik het een enigszins overdreven reaktie van hem. Hij zou toch gewoon kunnen zeggen dat ie zich niet zo lekker voelt en daarom even met rust gelaten wil worden, of heeft ie het al duidelijk uitgesproken naar jou toe? Een complete radiostilte inlassen en koel en afstandelijk doen vind ik niet kunnen.Ally_M, ze heeft hem al gevraagd of er iets anders aan de hand was en of het met haar (de relatie) te maken had. Hij zei van niet.

Dat is geen complete radiostilte. Dat is iemand die duidelijk probeert te maken dat ie ziek is en rust nodig heeft.
Halloo..ook ik woon alleen ..ben al een week door de griep geveld ..

Voel me vandaag eindelijk weer een beetje beter ..

Dat houd dus in dat ik weer reageer op smsjes ..de telefoon weer opneem ..weer achter de pc kruip voor mails ..

En de deur weer open doe voor vrienden vriendinnen en bezorgde moeders..

Laat hem gewoon uitzieken ..dan komt alles weer goed ..
Herkenbaar, mijn vriend gedraagt zich ook zo als hij ziek is. Wij zijn een keer gelijktijdig ziek geweest, ik had het idee dat we ons allebei even beroerd voelden en ik had er ook koorts bij.

Uiteindelijk kregen we ook dikke ruzie, want hij deed maar steeds alsof het voor hem allemaal veel erger was, tja, ik zeg niet om de 5 minuten dat ik me zo beroerd voel als ik ziek ben en ga niet zitten zuchten en steunen.

Uiteindelijk leek hij ook te denken dat ik wel steeds drinken kon halen etc. en ik ben hier zo boos om geworden.

Hij was ook chagrijnig en vervelend en dat had echt met zijn ziek zijn te maken, hij draaide na die ruzie wel wat bij en realiseerde zich dat ik toch eigenlijk ook wel ziek was en belde later nog op om te vragen hoe het ging.

Later verkondigde hij nog wel bij vrienden dat hij zo ziek was geweest en toen ik zei 'ja we waren allebei ziek'  reageerde hij met 'ja, maar ik blabla en bij mij blabla' het was voor hem allemaal veel erger en duurde langer etc.

Ik weet niet wat dat is, ik merkte bij mijn vriend vooral een houding van 'moet mij dit weer overkomen' het slechte humeur zal daar ook wel vandaan komen, ze willen misschien niet zwak zijn, zoals hierboven werd geschreven, ik geloof door Tenderlover.
Mijn vriend wilde ook liever dat ik naar mijn eigen huis ging, hij snapte ook niet dat ik bij hem wilde zijn met zijn slechte humeur.
Nu breekt mijn klomp! Ik had hem net eindelijk aan de telefoon. Hij voelde zich iets beter gelukkig. Zaterdag hadden wij een afspraak staan met elkaar om samen te zijn. Ik zei; gelukkig dat je je wat beter voelt want ik heb je gemist lieverd. Ik ben blij dat ik je zaterdag weer zie". Zegt hij; nou zaterdag niet denk ik van ik ga naar de verjaardag van een zusje van mijn maat. Zusje van maat!! Hij kent haar amper! "Ja maar ik ben uitgenodigd". Hij heeft mij wanneer het zaterdag is al zes dagen niet gezien en dan wil hij naar een zusje van zijn maat haar verjaardag! Dan wil je toch liever naar je vriendin toe?? Zijn excuus is dat hij deze week ook nog wel wat voor zich zelf wilde doen. Ja prachtig maar ik voel me zo gepasseerd en nu extra klote omdat hij nog even afsloot met; "Ik ben zo klaar met dat gezeik over wanneer we elkaar nou zien". Ik voel me zo klote!
Nou Giraf, lees de postings nog 's door. En hoor daarnaast wat hij zegt: hij heeft geen zin in gezeik.

Je hebt hem z'n rust niet gegund, terwijl hij aangaf die nodig te hebben. Dus tuurlijk heeft hij het gevoel nu even iets voor zichzelf te willen doen. Ik denk dat je verstikkend werkt.

Je gaat hem heus wel weer zien, is het niet morgen dan een andere keer.

Verman jezelf, ga iets leuks doen voor jezelf en laat hem zien dat je emotionele welzijn niet zo afhankelijk is van hem. Als je hem weer lucht geeft om te ademhalen, komt hij vanzelf weer naar je toe.

Ik ben bang dat je in dit soort dingen nog wat volwassener moet worden en teveel afhankelijk bent van hem. Zo te horen doet dat de relatie geen goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven