Altijd de verkeerde?

23-07-2021 10:26 71 berichten
Hoi allemaal,

Afgelopen woensdag heb ik weer een date gehad. Het was heel gezellig en fijn. Hij had allerlei hapjes gemaakt en we hadden gepicknickt. Naarmate het later op de avond en donker werd, kwam hij dichterbij mij zitten en begonnen we te kussen en raakte hij mij veel aan. We hadden afgesproken bij een natuurgebied waar je heel mooi kunt zitten. Het was een fijne avond en voor ons allebei voor herhaling vatbaar, zei hij op dat moment.

Nu krijg ik dus vandaag een appje dat hij moeite heeft zich open te stellen. Mij super aantrekkelijk en leuk vindt, maar er mentaal nog niet klaar voor is en mij niet wil 'gebruiken'.

Op de een of andere manier roep ik dit over mij af, want dit is nu al de zoveelste keer. Het lijkt wel of mannen het leuk vinden om met mij een beetje te zoenen etc etc, om vervolgens met een bepaalde reden toch niet meer willen.

Ik merk dat mijn zelfvertrouwen hierdoor verslechterd (in ieder geval op liefdesgebied), terwijl ik hier voorheen nooit last van heb gehad.

Dit jaar heb ik al verschillende teleurstellingen gehad op dit vlak, waaronder het abrupt beëindigen (vanuit zijn kant) van een langere dateperiode (3 maanden) eind mei. Dit kwam voor mij totaal onverwacht. En ook deze jongen leek gek op mij (fysiek in ieder geval).

Ik snap gewoon niet wat ik fout doe. Zit er nu over na te denken om voorlopig maar helemaal niet meer te daten, want het leidt toch nergens toe op deze manier..

Ik weet niet wat ik met dit topic wil. Misschien even ventileren :-) Ik baal er vooral van dat mijn zelfvertrouwen telkens zo'n optater krijgt...

X Bo
Waarom zoek je de fout bij jezelf? Moet je niet doen joh!

Volgens mij is de tendens tegenwoordig sowieso dat mensen als ze elkaar leren kennen dat heel vrijblijvend doen. Ze hoppen een beetje rond, zonder zich te willen vastleggen. Dat is niet persoonlijk.

De reden "Ik heb moeite me open te stellen en ik ben er mentaal niet aan toe" is een slap excuus, hij probeert zich een beetje zielig voor te doen, zodat je het hem niet kwalijk neemt dat hij niet verder wil.

Zit het je dwars dat deze mannen wel van alles willen op seksueel gebied, maar dan ook weer net zo makkelijk verder fladderen? Als dat zo is, is het misschien verstandiger om wat terughoudender te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je doet niks fout. Liefde is egoïstisch en daar kun je niets aan veranderen.
In hoeverre sta je zelf echt open voor iemand? Of wordt je juist snel/makkelijk verliefd (omdat je zegt al verschillende teleurstellingen gehad te hebben dit jaar)? Soms schrikken deze 2 af.
Alle reacties Link kopieren
Wist je van tevoren al wat hij zocht?

Iemand die op zoek is naar een relatie, zou nooit dingen zeggen als: 'dat hij moeite heeft zich open te stellen. Mij super aantrekkelijk en leuk vindt, maar er mentaal nog niet klaar voor is en mij niet wil 'gebruiken'.

Ik zou als ik jou was, inderdaad even een pauze nemen van daten en in de tussentijd voor jezelf proberen duidelijk krijgen wat het precies is wat je zoekt in een potentiele partner/relatie.
Bedankt voor jullie reacties!

@ Woll*Stone Het zit me idd wel dwars dat ze zoveel toenadering zoeken op seksueel gebied en dan vervolgens het zo abrupt af laten weten. Ik zal daar zelf misschien terughoudener in moeten worden. Ik zou zelf nooit iets doen met iemand die ik niet leuk vind..

@waarompaktieniet Liefde is inderdaad egoïstisch, pffff.. Merk dat mijn werk er ook gewoon onder lijdt en dat is niet goed.

Ik word niet snel verliefd. Maar ik ben wel serieus. Vanaf een maand of 2 kunnen er bij mij wel heel sterke gevoelens komen. En dan zit ik behoorlijk in de wolken.. Ben een beetje een hopeloze op dat vlak :heart:

En inderdaad, misschien moet ik de intenties van te voren beter uitzoeken.. Of ik ben gewoon niet geschikt voor online daten.. Maarja waar tref je nu een leuke man? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Je bent zo bezig met wat de ander vindt dat je vergeet te bedenken wat je zelf vindt. Het kan niet zo zijn dat er minimaal 4 perfecte heren met jou een perfecte tijd hebben gehad, jou ineens niet willen.
Misschien moet je zelf ook wat kritischer zijn of even de roze bril afzetten, of het echt wel zo leuk was.
Wat wil je zelf, vind je dat fysieke gelijk wel leuk of vind je het leuk om leuk gevonden te worden, waren deze mannen wel echt wat JIJ zocht? Wat was je eerste indruk, heb je het een kans gegeven of was je gelijk dolverliefd?
Sowieso is 1 avondje makkelijk een leuk beeld van jezelf neer te zetten. Je hebt waarschijnlijk een mooie ontsnapping gehad aan die laatste heer, die klinkt echt niet leuk bij nader inzien met zijn stomme appje.
To, hij geeft zelf aan dat hij een probleem heeft.

En zelfs als dat niet zo is, een date is om elkaar te leren kennen. Grotere kans dat het niet zo klikt als gehoopt dan wel. Het is namelijk niet zo alsof de meerderheid van de bevolking wel bij jou zou passen.
Maar heb je alleen gezoend en gefrunnikt of all the way? Meestal verliezen mannen dan hun interesse omdat 80% van de mannen op dating apps alleen op seks uit zijn.

Er wordt veel moeite gedaan, in jouw geval hapjes gemaakt en een hoop gezelligheid ten toon gespreid waardoor jij de indruk krijgt dat hij je erg leuk vindt want anders zou iemand dat niet doen. Jij stelt je open en dat is de bedoeling. Daarna is het klaar.

Laat ze lekker wachten en bewijzen dat ze de juiste intenties hebben behalve misleiding zodat jij je rot voelt omdat je er bent ingetrapt.

Het is niet leuk, ik begrijp hoe je je voelt.
Met wat voor soort mannen date je?
Alle reacties Link kopieren
Het is een misvatting om te denken dat elke “match “ tot een opbouw van relatie komt. Een match en daten is niet meer dan elkaar ontmoeten en misschien leren kennen. Je weet niks van elkaar! Wat maakt dat jij wel verder wilde met al die verschillende mannen? Waren ze allemaal de moeite waard? Of doe je mee en pas je jezelf aan om leuk gevonden te worden en een relatie te krijgen? Verwachtingen en fantasieën of te ver/snel vooruit lopen creëert teleurstelling.
Blijf bij jezelf in het hier en nu. Zoen omdat het lekker is , spreek alleen af als het heel leuk is en ga voor de seks als je geil bent. Doe geen dingen als ruilmiddel voor het creëren van een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel alsof de mannen nooit willen en jij altijd wel. Het kan toch niet dat jij met elke man waar je mee date wil kussen en meer zou willen?
Wat je beschrijft heb ik ook vaak (alhoewel ik me niet laat aanraken/kussen op een eerste date maar dit geheel terzijde) maar even vaak dat ik het niet zie zitten om verder te daten.
Wil je te graag?
Alle reacties Link kopieren
De fout ligt niet bij jou!

Hoe snel spreek je af en maak je een juiste afweging of iemand alleen seks wil of echt is? Heb je van te voren goede gesprekken via de app etc.

Ben zelf ook eens kritisch op die mannen, waren ze wel zo leuk?
Alle reacties Link kopieren
Daten is vaak een beetje rondfladderen, vrijblijvend (met diverse personen) afspreken. Op zo'n date is het goed mogelijk dat je in het moment zit, het dan gezellig is en daarom de ander aanraakt/zoent/seks wil. Boem is ho, een beetje dat idee.

Op zich niet vreemd dat na die 'snuffeldate' de ander denkt, het was wel gezellig maar een klik voor méér zit er niet in. Dit gebeurt heel vaak.

Misschien vantevoren je dates beter filteren, goed doorvragen over zijn intenties?
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
23-07-2021 11:19
Je bent zo bezig met wat de ander vindt dat je vergeet te bedenken wat je zelf vindt. Het kan niet zo zijn dat er minimaal 4 perfecte heren met jou een perfecte tijd hebben gehad, jou ineens niet willen.
Misschien moet je zelf ook wat kritischer zijn of even de roze bril afzetten, of het echt wel zo leuk was.
Wat wil je zelf, vind je dat fysieke gelijk wel leuk of vind je het leuk om leuk gevonden te worden, waren deze mannen wel echt wat JIJ zocht? Wat was je eerste indruk, heb je het een kans gegeven of was je gelijk dolverliefd?
Sowieso is 1 avondje makkelijk een leuk beeld van jezelf neer te zetten. Je hebt waarschijnlijk een mooie ontsnapping gehad aan die laatste heer, die klinkt echt niet leuk bij nader inzien met zijn stomme appje.
Goede post!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wel lastig om erachter te komen hoe de ander erin staat om jezelf tijdig te behoeden voor de zoveelste teleurstelling. Als je een gezellige date hebt, wil je immers ook geen kruisverhoor houden. Te serieuze gesprekken halen soms ook de speelsheid uit het daten waardoor het minder leuk/spontaan is. Er is natuurlijk een middenweg tussen heel rationeel en gevoelsmatig daten, maar hier de balans in vinden en beide aspecten op een natuurlijke manier integreren is best een uitdaging. Ik lees graag mee in dit topic!
.
Bedankt voor jullie reacties! Dat geeft me toch weer andere inzichten! :)

Het is zo dat ik die verschillende dates inderdaad een kans had willen geven na een eerste of tweede date. Zoals bij de man van afgelopen woensdag: het is niet dat ik gelijk een enorme kriebel voelde. Maar er was wel een klik die ik verder had willen onderzoeken. Sowieso vind ik daten an sich gezellig en leuk om uitstapjes te ondernemen, zonder dat het per se vanaf het begin gericht moet zijn op een relatie.

Het intieme gedeelte vind ik fijn, maar ik snap ook dat ik daarmee verkeerde types aan zou kunnen trekken. Eigenlijk komt dat zoenen/frunniken ook nooit vanuit mij, maar ik ga er wel in mee.

Nu moet ik zeggen dat degene die ik ruim 3 maanden zag/sprak (deze winter en lente), nog steeds in mijn hoofd zit. Met hem ging het ook veel dieper en bespraken we de toekomst.
Dusja of ik te graag wil... Ik wil vooral die ene vergeten, waarschijnlijk zit daar een deel van het 'probleem'.... :facepalm:

Wat is het toch lastig allemaal haha!
@Liliane13 Helemaal mee eens wat je zegt! Ik wil het vaak een beetje luchtig houden na zo'n eerste date en niet gelijk erbovenop springen (letterlijk en figuurlijk haha ;)) wat nu de wederzijdse verwachtingen zijn. Daten is per slot van rekening ook vooral heel leuk! Toch wat mijn dates tegen mij zeggen en wat ze echt menen, is helaas niet altijd hetzelfde..
Alle reacties Link kopieren
Avalon2 schreef:
23-07-2021 12:25
Maar heb je alleen gezoend en gefrunnikt of all the way? Meestal verliezen mannen dan hun interesse omdat 80% van de mannen op dating apps alleen op seks uit zijn.

Er wordt veel moeite gedaan, in jouw geval hapjes gemaakt en een hoop gezelligheid ten toon gespreid waardoor jij de indruk krijgt dat hij je erg leuk vindt want anders zou iemand dat niet doen. Jij stelt je open en dat is de bedoeling. Daarna is het klaar.

Laat ze lekker wachten en bewijzen dat ze de juiste intenties hebben behalve misleiding zodat jij je rot voelt omdat je er bent ingetrapt.

Het is niet leuk, ik begrijp hoe je je voelt.
dat is niet mijn ervaring. als ik iemand echt leuk vind en ik heb daar seks mee, komt er gewoon een vervolg, Ik denk dat het geheim zit in een goede voorselectie en afspreken met mensen waarvan je weet dat ze er hetzelfde in staan als jij. En verder idd bij jezlef blijven, je zoekt een leuke klik, niet de bevestiging dat elke man met wie je date verder met je wil, toch?
@noordelicht76, ik bedoel niet dat elke date op een huwelijk moet uitlopen maar er zijn best veel mannen die de illusie wekken erg geïnteresseerd te zijn maar alleen seks willen. Ook is dat op een lijn liggen niet altijd makkelijk. Een kennis van mij werd steeds voorgelogen als zij vertelde wat zij wilde; een relatie en een kind, nou dat was precies wat de dates ook wilden. Na een aantal keer seks waren die ook meteen foetsie.

Je moet het treffen qua eerlijkheid.
noorderlicht76 schreef:
23-07-2021 16:00
dat is niet mijn ervaring. als ik iemand echt leuk vind en ik heb daar seks mee, komt er gewoon een vervolg, Ik denk dat het geheim zit in een goede voorselectie en afspreken met mensen waarvan je weet dat ze er hetzelfde in staan als jij. En verder idd bij jezlef blijven, je zoekt een leuke klik, niet de bevestiging dat elke man met wie je date verder met je wil, toch?

Maar hoe weet je dat als ze liegen over hun intenties?
Alle reacties Link kopieren
Avalon2 schreef:
23-07-2021 17:54
@noordelicht76, ik bedoel niet dat elke date op een huwelijk moet uitlopen maar er zijn best veel mannen die de illusie wekken erg geïnteresseerd te zijn maar alleen seks willen. Ook is dat op een lijn liggen niet altijd makkelijk. Een kennis van mij werd steeds voorgelogen als zij vertelde wat zij wilde; een relatie en een kind, nou dat was precies wat de dates ook wilden. Na een aantal keer seks waren die ook meteen foetsie.

Je moet het treffen qua eerlijkheid.
Wat had ze dan moeten zeggen? Dat ze eigenlijk niks serieus zoekt maar eigenlijk stiekem toch wel? Dan is ze zelf ook niet eerlijk.

Het is lullig voor je kennis dat het haar is overkomen maar 100% zekerheid heb je nooit. Als je helemaal geen risico wilt lopen, moet je ook niet gaan daten.

Als je er zo instaat, van dat de meeste mannen mensen alleen maar seks willen en dat ze vaak liegen, dan ga je dat ook geloven en trek je dat soort mannen mensen ook aan. Ben je gevoeliger voor de mooie woorden en eerder geneigd bepaalde signalen te negeren.
zerorose wijzigde dit bericht op 23-07-2021 18:31
Reden: Het geldt niet alleen voor mannen.
1.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bootje21 schreef:
23-07-2021 11:16
Bedankt voor jullie reacties!

@ Woll*Stone Het zit me idd wel dwars dat ze zoveel toenadering zoeken op seksueel gebied en dan vervolgens het zo abrupt af laten weten. Ik zal daar zelf misschien terughoudener in moeten worden. Ik zou zelf nooit iets doen met iemand die ik niet leuk vind..

@waarompaktieniet Liefde is inderdaad egoïstisch, pffff.. Merk dat mijn werk er ook gewoon onder lijdt en dat is niet goed.

Ik word niet snel verliefd. Maar ik ben wel serieus. Vanaf een maand of 2 kunnen er bij mij wel heel sterke gevoelens komen. En dan zit ik behoorlijk in de wolken.. Ben een beetje een hopeloze op dat vlak :heart:

En inderdaad, misschien moet ik de intenties van te voren beter uitzoeken.. Of ik ben gewoon niet geschikt voor online daten.. Maarja waar tref je nu een leuke man? ;-)
In de ah tankstation restaurant sportschool echt overal,
Al mijn dates van afgelopen tijd kwam ik gewoon hier tegen en mee aan de praat nog geen dating app nodig gehad,
Alle reacties Link kopieren
Je wisselt tel nr uit, En als het bij de 3e appje al over sex gaat weet je genoeg, als dat ook mijn intentie was met dat exemplaar, prima, zo niet next
Alle reacties Link kopieren
En nu ik single ben is er niks exclusief , ik heb met meerdere contact, ene is puur voor de sex, ander vind ik leuk genoeg om mee te daten, totdat ik echt verliefd wordt loopt alles beetje parallel en door elkaar .
RikM schreef:
23-07-2021 18:17
Maar hoe weet je dat als ze liegen over hun intenties?
Fingerspitzengefühl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven