Altijd maar over geld praten...
vrijdag 21 oktober 2022 om 12:26
Hoi allemaal,
Op dit moment weet ik niet of ik er om moet lachen of huilen.
Familielid is erg veranderd en praat veel over geld, is gierig, geeft het graag aan zichzelf uit en heeft een nare houding.
Ik kan er soms zo boos om worden omdat het in mijn ogen zo weinig betekent.
Vooral bij verjaardagen is het storend maar ook als we eens samen op pad gaan.
Ik voel zoveel weerstand. Geen zin meer in deze persoon. Herkent iemand dit?
Voorbeeld, bij uitje, geen fooi geven, ze verdienen genoeg.
Als ze trakteren, het goedkoopste van het goedkoopste.
Neerbuigend doen.
Heel hard roepen, wij gaan met de cabriolet.
Het gewone volk bekritiseren etc
Op dit moment weet ik niet of ik er om moet lachen of huilen.
Familielid is erg veranderd en praat veel over geld, is gierig, geeft het graag aan zichzelf uit en heeft een nare houding.
Ik kan er soms zo boos om worden omdat het in mijn ogen zo weinig betekent.
Vooral bij verjaardagen is het storend maar ook als we eens samen op pad gaan.
Ik voel zoveel weerstand. Geen zin meer in deze persoon. Herkent iemand dit?
Voorbeeld, bij uitje, geen fooi geven, ze verdienen genoeg.
Als ze trakteren, het goedkoopste van het goedkoopste.
Neerbuigend doen.
Heel hard roepen, wij gaan met de cabriolet.
Het gewone volk bekritiseren etc
vrijdag 21 oktober 2022 om 14:20
Ja, dat ga ik dan ook doen. Kort houden en van me af laten glijdenMorgan-Salander schreef: ↑21-10-2022 14:03Of een Trump-aanhanger, of VVD- PVV- of FVD-stemmer et cetera. Herkenbaar, zowel onder familie of onder collega's. Je doet er weinig aan, behalve het gesprek op een ander spoor zetten of een contactmoment kort te houden of te stoppen.
vrijdag 21 oktober 2022 om 14:22
Op duurdere auto zitten ook heel vaak geen knipperlichten. Zo sneu.Lemon schreef: ↑21-10-2022 12:45Ooit ergens gelezen dat iemand haar kinderen had verteld dat mensen met een cabriolet eigenlijk heel zielig waren omdat ze geen geld hadden voor het dak van hun auto. Jarenlang genoten van hun blik vol medelijden wanneer ze weer eens een cabriolet zagen rijden...
Maar on topic:
Invloed hebben op andermans gedrag is vaak onmogelijk. Je hebt wel invloed op je eigen gedrag. Je kunt aangeven dat je dit heel storend vindt. Verandert er daardoor niets, dan heb je zelf de keuze of je het gedrag wel of niet wil accepteren en daar je conclusie over contact met diegene aan te verbinden.
Well behaved women rarely make history.
vrijdag 21 oktober 2022 om 14:27
Als haar erop wijzen niet helpt of je durft dat niet, zou ik proberen er zo weinig mogelijk op in te gaan. Haar laten uitpraten, even een stilte laten vallen overschakelen op een heel ander onderwerp. Als ze een gerichte vraag stelt, het heel vaag houden, iets in de trant van 'tja' of je schouders ophalen. En haar een beetje vermijden. Het is heel jammer omdat het contact vroeger wel leuk was, helaas gaat dat soms zo, ook met familie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 21 oktober 2022 om 14:27
Die zitten er wel op, maar ze werken blijkbaar zelden.
Ze schijnen ook een ontzettend zwaar gaspedaal te hebben.
En er zitten ook iets van matte of troebele ramen in dure auto's denk ik?
Want stoplichten op rood, zebrapaden, voorrangswegen etc.. die zien ze niet goed?
vrijdag 21 oktober 2022 om 14:30
En als het radicaler moet (kreeg dit als advies van mijn therapeut): gewoon tijdens het gewauwel oordopjes in (of nog beter: grote koptelefoon). Dan ben je en letterlijk afgesloten van de auditief grensoverschrijdende persoon en je geeft er een heel duidelijk signaal mee af, al dan niet gecombineerd met de tactiek van de hangende plaat, waarmee je telkens met exact dezelfde woorden, exact hetzelfde volume en exact hetzelfde spreektempo je ongenoegen uit.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
vrijdag 21 oktober 2022 om 14:40
Zo zeg ik altijd (want dan erger ik me minder of niet) wanneer iemand in een auto of op een motor aanstellerig hard optrekt, iets heeft laten plaatsen zodat de motor extra geluid produceert of ten onrechte claxoneert: "Aah, het lotgenoten geluid van micro-penis-lotgenotenvereniging Stichting Smallus Fallus."
Of ik zing op de melodie van "Ach Margrietje, de rozen zullen bloeien
Ook al zie je mij niet meer" "Kep een klein piemeltje en daarom moet ik toehoetren, ook al groet hij daahaar niehiet van."
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
vrijdag 21 oktober 2022 om 15:46
vrijdag 21 oktober 2022 om 16:20
En ben jij mijn familie TO? Ik heb ook zulke familieleden namelijk. Zelf groots uitpakken, altijd kritiek op achterstandsgroepen in de trant van eigen schuld etc en op mijn verjaardag toen ik 25 werd kreeg ik een doorgeschoven tijdschriftenbon voor heren van een tientje. En zelf altijd wensen van minimaal 40 euro op het lijstje, ook voor de kinderen. Blijf dat moeilijk vinden.
vrijdag 21 oktober 2022 om 16:33
Ach, wat sneu dit...Morgan-Salander schreef: ↑21-10-2022 14:40Zo zeg ik altijd (want dan erger ik me minder of niet) wanneer iemand in een auto of op een motor aanstellerig hard optrekt, iets heeft laten plaatsen zodat de motor extra geluid produceert of ten onrechte claxoneert: "Aah, het lotgenoten geluid van micro-penis-lotgenotenvereniging Stichting Smallus Fallus."
Ook al zie je mij niet meer" "Kep een klein piemeltje en daarom moet ik toehoetren, ook al groet hij daahaar niehiet van."
Vanaf start forum hier actief. Lang dus....
vrijdag 21 oktober 2022 om 16:36
Beste TO,
Lastig maar vlgs mij kan je er niet veel aan doen.
Heb ook een familielid/ stel getrouwd dat echt al jaren en jaren zo is.
Het beheerst hun leven. Altijd over geld praten of alles aan geld linken. Op verjaardagen gaat het met deze personen daar altijd over of het gesprek draait daarop uit. Ze zijn beiden erg werkachtig en doen alles voor het geld alleen.
Als het maar geld oplevert.... Verder zijn ze ook wat gierig naar anderen toe.
Maar staan niet open als je wat zegt over hun houding.
Dus ik heb geen tip.. Ik vermijd deze mensen nu zoveel mogelijk.
Het beheerst hun leven. Altijd over geld praten of alles aan geld linken. Op verjaardagen gaat het met deze personen daar altijd over of het gesprek draait daarop uit. Ze zijn beiden erg werkachtig en doen alles voor het geld alleen.
vrijdag 21 oktober 2022 om 17:01
Zelf rijd je in een ouwe, gare barrel zeker ?Morgan-Salander schreef: ↑21-10-2022 14:40Zo zeg ik altijd (want dan erger ik me minder of niet) wanneer iemand in een auto of op een motor aanstellerig hard optrekt, iets heeft laten plaatsen zodat de motor extra geluid produceert of ten onrechte claxoneert: "Aah, het lotgenoten geluid van micro-penis-lotgenotenvereniging Stichting Smallus Fallus."
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 21 oktober 2022 om 17:06
Eerste model Ford Ka.
vrijdag 21 oktober 2022 om 17:25
vrijdag 21 oktober 2022 om 18:38
Dit dus. Dank je. Ik ga nu ook meer op de vermijdstand.Pippo4321 schreef: ↑21-10-2022 16:36Beste TO,
vrijdag 21 oktober 2022 om 18:41
Haha, ja, idd ook veel kritiek op asielzoekers enzo.Tweetje2014 schreef: ↑21-10-2022 16:20![]()
En ben jij mijn familie TO? Ik heb ook zulke familieleden namelijk. Zelf groots uitpakken, altijd kritiek op achterstandsgroepen in de trant van eigen schuld etc en op mijn verjaardag toen ik 25 werd kreeg ik een doorgeschoven tijdschriftenbon voor heren van een tientje. En zelf altijd wensen van minimaal 40 euro op het lijstje, ook voor de kinderen. Blijf dat moeilijk vinden.
Ben zo klaar met dit gedrag. Ik praat zelf graag over het leven, leuke dingen maar bij hun is het bij elke tweede zin geld of boosheid op iets.
vrijdag 21 oktober 2022 om 19:10
Als je zelfvoorzienend bent is dat ook niet erg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 21 oktober 2022 om 19:13
Ik ken ook een stel dat constant loopt te zeuren dat ze geen geld meer hebben, zuinig aan moeten doen, anderen hebben wel geld blablablabla. Terwijl ze zelf net een nieuwe dure keuken en badkamer incl wc hebben laten monteren. Oftewel ze leven boven hun stand en willen alles luxe en duur. Bovendien hebben ze een flinke erfenis er snel doorheen gedraaid. En nu telkens lopen zaniken over hoe hard te moeten werken om hun hoofd boven water te houden. En oja ze zijn ook ff nu op vakantie in een behoorlijk duur land, in een luxe chalet
groentuintje wijzigde dit bericht op 21-10-2022 19:15
8.55% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 21 oktober 2022 om 19:22
Heel fijn; die ga ik opslaan. Zo zei ik dat net nog toen ik in de woonwijk bijna gesneden werd door een mafklapper die ruim 50 reed en zo lekker de bochten kon afsnijden met zijn voiture. Small Dick!Morgan-Salander schreef: ↑21-10-2022 14:40Zo zeg ik altijd (want dan erger ik me minder of niet) wanneer iemand in een auto of op een motor aanstellerig hard optrekt, iets heeft laten plaatsen zodat de motor extra geluid produceert of ten onrechte claxoneert: "Aah, het lotgenoten geluid van micro-penis-lotgenotenvereniging Stichting Smallus Fallus."
Everything you see I owe to spaghetti!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in