Altijd ruzie

21-01-2009 09:36 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik weet niet of dit wel de goede pijler hiervoor is maar het heeft met de relatie van mijn buren te maken dus plaats ik het hier toch maar.

Sinds december zijn er nieuwe mensen naast mij komen wonen. Op zich niet erg zou je denken maar ik maak mij nogal zorgen om het meisje van dit paar. Op 1e kerstdag hoorde ik het voor het eerst... Flinke ruzie, geschreeuw, gekrijs... ach kan gebeuren dacht ik die hebben zeker kerststress ofzo. Maar leuk is het niet. Ik kan niet zo goed tegen schreeuwende mensen. Een paar dagen later.. weer geschreeuw.. een aantal dagen later weer, maar deze keer bleef het echt lang aanhouden. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat ik het meisje hoorde schreeuwen, au nee niet doen.. Vooral de man van het stel schreeuwt heel hard. Toen knalde de deur dicht en ben ik uit het raam gaan kijken wie van de twee nu weg ging. Wilde eigenlijk als het de man was die weg ging even bij haar aanbellen om te kijken of alles goed met haar was. Toen ik keek zag ik twee mannen met een noord afrikaans uiterlijk zullen we maar zeggen weglopen. Ik ben niet gaan kijken, bang dat ze terug zouden komen. Ben wel uit het raam blijven kijken en die twee mannen gingen in de auto zitten, beneden bij onze appartementen maar wel zo dat ze het gebouw in de gaten konden houden. Zo hebben zij daar bijna heel de dag gezeten. Ik vind het maar raar... Maar goed, nu dus bijna elke dag ruzie, geschreeuw, gegil. Het zijn echt fikse ruzies waarbij vooral hij heel hard schreeuwt. Vanmorgen om 7 uur ook weer. Feit is dat ik er nogal zenuwachtig van word en niet zo goed weet wat ik hier nu mee moet. Aanbellen en vragen of het wat zachter kan lijkt mij niet echt een goed idee. Maar wat moet ik er dan wel mee ?? Aan de ene kant maak ik mij een beetje zorgen om dat meisje. Aan de andere kant heb ik er zelf ook gewoon last van... Wat zouden jullie doen ???
Waarom zou je niet even aanbellen en zeggen dat je er last van heb?

Natuurlijk niet op het moment van de ruzie maar op een later tijdstip.
Politie bellen of het meldpunt huiselijk geweld. Klinkt niet al te best. En als je het meisje spreken kunt eens bij haar informeren. Sterkte ermee.
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
Melding maken van geluidsoverlast bij de politie?
ik zou elke keer melding maken bij de politie.

als ze wel mishandeld word en er aan toe is om aangifte te doen, heeft ze ook direct bewijzen.
Meldpunt huiselijk geweld bellen. (Dit is die van rotterdam, daar kun je vast wat meer info vinden: http://www.huiselijkgeweld.rotterdam.nl)

En als ik jou was zou ik proberen contact te leggen met het meisje. Een praatje maken, zodat ze weet dat er een vriendelijk gezicht in de buurt is.
Is schreeuwende ruzie direct huiselijk geweld?

Ik zou toch gewoon eens gaan praten.
Dit is wat er op de site staat over kinderen als getuige van geweld:

"Kinderen als getuige

Kinderen die getuige zijn van huiselijk geweld in hun gezin, zijn net zo goed slachtoffer. Dit is misschien aan de buitenkant niet zichtbaar, maar de psychische schade kan groot zijn. Bovendien vindt in gezinnen waar partnergeweld aan de orde is vaak ook geweld tegen de kinderen plaats"

Natuurlijk weet je nog niet of er ook lichamelijk geweld wordt gepleegd, maar bij vermoeden toch melden.
quote:SalsaQ schreef op 21 januari 2009 @ 09:36:

. Toen ik keek zag ik twee mannen met een noord afrikaans uiterlijk zullen we maar zeggen X-D* weglopen.

Verder : De wijk-agent, politie of steun en meldpunt (?) huiselijk

geweld bellen en een melding doen.

*Totaal nutteloze informatie. Zeker met een smiley erachter.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:zusenzo schreef op 21 januari 2009 @ 09:51:

Is schreeuwende ruzie direct huiselijk geweld?

Ik zou toch gewoon eens gaan praten.Nee, maar het kan geen kwaad om te melden. Beter te vroeg gemeld dan te laat. Als er niets aan de hand is, doet de politie ook niets.
Niet direct, maar het is wel goed mogelijk. En als je denkt 'au' en 'nee niet doen' te horen is dat vermoeden genoeg om een melding te doen vind ik. Zeker als je niet in contact kunt komen met dat meisje. Beter een melding te veel dan 1 te weinig.
Bedankt voor jullie reacties. Die keer na de kerst heb ik de politie ook gebeld. Die vond het ook niet best klinken en zijn toen langs gekomen. Zij zaten toen nog in die auto (die twee mannen), politie heeft ze even aangesproken maar ik weet niet wat er verder gezegd is. Aanbellen lijkt mij niet echt een optie, ik weet ook niet zo goed hoe dat meisje er zelf in zit. Kan ook zijn dat ze het er helemaal niet over wil hebben, of ze vertelt het aan hem en dan heb ik die agressieveling aan mijn deur staan. Vind het een lastige situatie....
Nou , als de politie al is geweest lijkt me helemaal dat je gewoon weer een melding doet, verteld dat het nu dagelijks gebeurt en vraagt wat hun en jij er aan kunnen doen.

Succes ermee.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:borodini schreef op 21 januari 2009 @ 09:57:

Nou , als de politie al is geweest lijkt me helemaal dat je gewoon weer een melding doet, verteld dat het nu dagelijks gebeurt en vraagt wat hun en jij er aan kunnen doen.

Succes ermee.Je hebt gelijk, ik zal ze zo weer eens bellen. Weet je het voelt ook een beetje alsof ik een bemoeial ben maar ja ik wil ook niet dat zij straks opeens in het ziekenhuis ligt en ik niets gedaan heb.
quote:SalsaQ schreef op 21 januari 2009 @ 09:36:

Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat ik het meisje hoorde schreeuwen, au nee niet doen.. Vooral de man van het stel schreeuwt heel hard.

Je dacht dat je Au nee niet doen hoorde, maar dat kan ook jouw interpretatie zijn omdat jij zenuwachtig van ruzie wordt. Het kan ook bijvoorbeeld 'Oh nee, niet doen' zijn geweest, waarbij ik me voorstel dat die man bijvoorbeeld iets verscheurt.

Maw ik lees niet meteen huiselijk geweld en ik zou eerst eens gaan praten. Waarschijnlijk zijn ze op het moment van het ruzieen er niet bewust van dat iedereen kan meegenieten. Kun je voor de rest wel goed overweg met je buren?
Ik zou het melden, SIRE zend niet voor niets oneindig veel spotjes uit over dat huiselijk geweld meestal niet gemeld wordt..
quote:borderwalk schreef op 21 januari 2009 @ 10:02:

[...]

Je dacht dat je Au nee niet doen hoorde, maar dat kan ook jouw interpretatie zijn omdat jij zenuwachtig van ruzie wordt. Het kan ook bijvoorbeeld 'Oh nee, niet doen' zijn geweest, waarbij ik me voorstel dat die man bijvoorbeeld iets verscheurt.

Maw ik lees niet meteen huiselijk geweld en ik zou eerst eens gaan praten. Waarschijnlijk zijn ze op het moment van het ruzieen er niet bewust van dat iedereen kan meegenieten. Kun je voor de rest wel goed overweg met je buren?

Ik ken mijn buren niet omdat ze er pas vanaf begin december wonen. Heb nog geen contact met ze gehad, behalve dat het meisje toen ze aan het verhuizen waren aan mij kwam vragen hoe het met de electriciteit enzo zat of dat ze dat zelf moest laten aansluiten. Dat vond ik ook al vreemd, want volgens mij weet je dat wel als je een woning koopt. Meer dan dat heb ik ze niet gezien. Ben haar 1 keer tegen gekomen op nieuwjaarsdag toen ik om 8 uur s ochtends van mijn werk kwam en zij nog een soort van houseparty thuis hadden *zucht* ik wilde toen zo graag slapen... zji gingen door tot 13 uur smiddags.

Verder hoor ik hem vaak zo hard en agressief schreeuwen dat ik er aan de andere kant van de muur gewoon bang van wordt.

Net meldpunt huiselijkgeweld gebeld. Zij adviseren de politie in te schakelen omdat zij er op dit moment nog niets mee kunnen.
Ik zou in ieder geval niet aan de bel gaan. Lijkt me niet echt mensen waar mee te praten valt.

Misschien kun je het meisje op straat een keer aanspreken ofzo. Een vriendelijk praatje maken kan toch wel?

En verder inderdaad gewoon de politie bellen als er weer trammelant is.

Klinkt trouwens een beetje als mijn eigen buren...*zucht*.

Daar wordt alleen gelukkig niet geslagen (bij mijn weten). Maar wel geschreeuwd, gescholden, met deuren gegooid, gestampvoet op de trap etc.

Wij krijgen over vier weken de sleutel van ons nieuwe huis, joepie!
SalsaQ: je hoeft toch niet direct tegen dat meisje te zeggen dat je je zorgen maakt? Misschien is het sowieso handig om haar te leren kennen zodat dat vanzelf wel eens komt. Bel gewoon eens aan onder de noemer " hoe bevalt het nieuwe huis/ de nieuwe buurt".

Maargoed, het is een lastige situatie. Ik zou als ik jou was echt elke keer de politie bellen, zodat zij een dossier kunnen opbouwen.
quote:borderwalk schreef op 21 januari 2009 @ 10:02:

[...]

Maw ik lees niet meteen huiselijk geweld en ik zou eerst eens gaan praten. Waarschijnlijk zijn ze op het moment van het ruzieen er niet bewust van dat iedereen kan meegenieten. Kun je voor de rest wel goed overweg met je buren?Als de politie al eens aan de deur is geweest zullen zich dat toch wel realiseren?
quote:Miss Mieke schreef op 21 januari 2009 @ 10:24:

Als de politie al eens aan de deur is geweest zullen zich dat toch wel realiseren?Nou goed, misschien weten ze het wel, maar zijn ze te druk met ruzie maken.
quote:Miss Mieke schreef op 21 januari 2009 @ 10:24:

[...]

Als de politie al eens aan de deur is geweest zullen zich dat toch wel realiseren?Politie is niet aan de deur geweest, heeft alleen die twee mannen die daar al heel de tijd in hun auto stonden aangesproken. Zal wel niets over het ruziemaken gemeld zijn toen denk ik want wat had de politie moeten zeggen dan, ik denk zo maar dat jullie bij dat huis daar horen en jullie maken veel ruzie. Nee denk dat ze alleen iets over dat hangen in die auto daar/fout parkeren gezegd hebben. dus zij weten niet dat er al eens een melding is geweest omdat ze zoveel ruzie maken.
Politie bellen natuurlijk. Al is het alleen maar om met hen te overleggen.
Heel naar.

Bij mij is buurman na een jaar lang ruzieen, met intervallen natuurlijk, het huis uit gezet door buurvrouw.

Ik ben bij één van de eerste ruzies wél langsgeweest om te vragen of het kon stoppen. Buurman was op zich correct tegen mij maar het blijft een angstige onderneming, die ik dus maar enkele keren heb gedaan. En het helpt niet.

Politie bellen zodra je het idee hebt dat het uit de hand loopt helpt wel. En daarna alsnog trillend in je bed totdat de politie eindelijk komt, maar allee.

Haar aanspreken zou ook heel fijn zijn, voor haar. Dan kun je ook aan haar vragen of ze het op prijs stelt dat je de politie belt.

Zelf bang zijn heeft niet zo heel veel zin. Mr in kwestie heeft geen behoefte aan een strafblad -tenzij hij dat allang heeft- en zal derhalve niet snel buiten de deur gaan meppen. Dreigen zal hij uiteraard wel want hij wil dat alles bij hem thuis ongestoord kan verlopen zoals hij het wil .
Verder lijkt het me heel fijn dat je met andere buren overlegd over wie wanneer welke aktie neemt. Zodat je je niet zo verdomd alleen voelt.

Heb ik ook niet gedaan maar uiteindelijk zijn er aan alle kanten van het gezin mensen die het aan moeten horen en er mee zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven