angst voor schoonzus [lege OP]

04-05-2024 20:59 357 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2024 12:17
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft ze een stempeltje of is ze een borderliner?

Vreemd dat je vriend zo close is met iemand die zo naar doet. Je mag van hem verwachten dat hij voor je opkomt, en als hij dat niet doet, dan moet je overwegen om voor jezelf te kiezen. Durft hij tegen haar in te gaan?

Er vanuit gaand dat dit topic echt is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je vriend had ook gewoon kunnen zeggen dat ze je leuk vond op de foto's.
Klaar. Hij maakt daar al moeilijk.

En op alle reacties tot nu toe had hij haar kunnen aanspreken/melden dat ze normaal moet doen.

Ook dat hij zo belangrijk vindt dat zij jou accepteert... rode vlaggen.
Run. Zo leuke vent is het niet dus...
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 04-05-2024 21:06
6.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou de relatie her overwegen. Zegt hij wel tegen zijn zus dat deze opmerkingen niet oke zijn? Waarom is hij zo close met haar terwijl zij helemaal niet klinkt als een leuk mens? Ik zou geen zin hebben in dit gedoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom is hij “megaclose” met iemand die zijn vriendin een dik varken noemt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Petra geeft aan tweelingbroer Piet modder. Piet geeft die modder door aan jou.

Piet kan simpelweg tegen haar zeggen: "Petra, ik accepteer geen modder over mijn vriendin/vrienden/collega's/tennisgenoten."
Maar dat doet hij niet.

(Ingekort)
explorista wijzigde dit bericht op 05-05-2024 19:57
30.38% gewijzigd
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw confronteren? Waarmee dan?

Je vriend moet voor je opkomen en haar de les lezen. Doet hij dat niet, dan zou ik niet eens aan een ontmoeting met haar beginnen.
eefje677 wijzigde dit bericht op 04-05-2024 21:14
1.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou haar zo snel mogelijk willen ontmoeten en heel erg aardig blijven zonder over je heen te lopen en vooral steeds aan haar vragen waarom ze lelijk over je oordeelt zonder je te kennen.

En van je vriend mag je verwachten dat hij niet accepteert dat je rot behandelt wordt of lelijk over je gesproken wordt.
Als hij dat wel accepteert zou ik de relatie heroverwegen
lorrelies wijzigde dit bericht op 04-05-2024 21:13
32.38% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, heel erg rode vlag. Of vlaggen, want je vrienden zijn ook niet echt constructief met hun houding.
Een rotte appel in de familie is prima mee om te gaan als je stevig genoeg in je schoenen staat om daar boven te staan en je daar niet door te laten intimideren. Ik denk niet dat jij dat op dit moment zal kunnen.
Ook ik zou de hele relatie heroverwegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ervanuit gaande dat dit echt is.
Want het is allemaal wel een beetje extreem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt haar nog nooit ontmoet. Als je dat gaat doen zou ik hierover afspraken met je vriend maken. Maar ik zou haar persoonlijk in dit verhaal wel willen ontmoeten voor ik belangrijke beslissingen zou nemen op basis van berichtjes en verhalen van anderen.

Als ze echt zo is als het nu lijkt: lijkt me een moment om met je vriend afspraken te maken. Hij stelt grenzen en accepteert geen gescheld over jou. Doet hij dat wel, dan ben jij weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sierlijk schreef:
04-05-2024 21:05
Heeft ze een stempeltje of is ze een borderliner?

Vreemd dat je vriend zo close is met iemand die zo naar doet. Je mag van hem verwachten dat hij voor je opkomt, en als hij dat niet doet, dan moet je overwegen om voor jezelf te kiezen. Durft hij tegen haar in te gaan?

Er vanuit gaand dat dit topic echt is.
Mijn vriend is van zichzelf behoorlijk introvert en ik merk wel dat hij anders tegen zijn zus praat dan tegen mij of zijn vrienden. Hij gaat nooit tegen haar in, wat ze ook zegt. Een stempel heeft ze ondertussen zeker bij zijn vrienden. Zijn vrienden willen niet meer bij hem thuis komen vanwege haar, maar het is nooit duidelijk geworden waarom precies niet op "haar karakter is gewoon verrot" na.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
04-05-2024 21:14
Je hebt haar nog nooit ontmoet. Als je dat gaat doen zou ik hierover afspraken met je vriend maken. Maar ik zou haar persoonlijk in dit verhaal wel willen ontmoeten voor ik belangrijke beslissingen zou nemen op basis van berichtjes en verhalen van anderen.
Ik zou iemand die zulke lelijke dingen over mij zegt tegen mijn vriend helemaal niet willen ontmoeten. Of het moet zijn dat ze haar excuses daarvoor komt aanbieden.

Maar goed, ik zou vriend zelf ook niet meer willen ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amada schreef:
04-05-2024 21:14
Hij gaat nooit tegen haar in, wat ze ook zegt.
Hij zal dus nooit voor je opkomen. Oh meisje, dit wordt een drama.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het makkelijke van mensen die op alles en iedereen boos zijn is dat je het dus niet persoonlijk op hoeft te pakken. Laat haar maar, ze is gewoon zo. Gaat niet over jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amada schreef:
04-05-2024 21:14
Mijn vriend is van zichzelf behoorlijk introvert en ik merk wel dat hij anders tegen zijn zus praat dan tegen mij of zijn vrienden. Hij gaat nooit tegen haar in, wat ze ook zegt.

Hier is je antwoord al. Want ben jij van plan een serieuze relatie te hebben met iemand die niet eens voor je opkomt als een ander je zomaar een varken noemt?

Wat een ontzettende pannenkoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je vriend heeft hier overigens ook een rol in. Geef aan dat je verwacht dat hij achter je staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
04-05-2024 21:23
Je vriend heeft hier overigens ook een rol in. Geef aan dat je verwacht dat hij achter je staat.
Ik vind persoonlijk het feit dat ze dat überhaupt moet aangeven al genoeg om de slapjanus de bons te geven. Het was geen twijfel gevalletje of zo, zijn zus noemde zijn vriendin een dik varken. Als je als betreffende vriendin dan ook nog moet vrágen of hij je wil steunen..... Laat maar, bedankt.

To, dit is je eerste echte relatie. Blijf goed bedenken hoe jij graag behandeld wil worden in het leven. Je hoeft hier geen genoegen mee te nemen. Het kan echt heel veel beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
04-05-2024 21:23
Je vriend heeft hier overigens ook een rol in. Geef aan dat je verwacht dat hij achter je staat.
Dit gesprek heb ik met hem gehad, maar hij durft op een of andere manier niet tegen haar in te gaan. Hij heeft meermaals aangegeven dat het hem niet uitmaakt wat zij van mij vind, omdat wij niet verplicht zijn elkaar aardig te vinden. Maar soms krabbelt hij een soort van terug en zegt dat het hem wél dwars zit en het fijn zou vinden als wij elkaar wél accepteren. Ik vind het zo dubbel, omdat zij het steeds gooit op "we zijn een tweeling, je weet toch dat we hetzelfde voelen?" en dat ze blijft herhalen dat hij "teveel naar mij luistert en niet naar haar."
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is nog maar drie maanden. Dumpen en next.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amada schreef:
04-05-2024 21:29
Dit gesprek heb ik met hem gehad, maar hij durft op een of andere manier niet tegen haar in te gaan. Hij heeft meermaals aangegeven dat het hem niet uitmaakt wat zij van mij vind, omdat wij niet verplicht zijn elkaar aardig te vinden. Maar soms krabbelt hij een soort van terug en zegt dat het hem wél dwars zit en het fijn zou vinden als wij elkaar wél accepteren. Ik vind het zo dubbel, omdat zij het steeds gooit op "we zijn een tweeling, je weet toch dat we hetzelfde voelen?" en dat ze blijft herhalen dat hij "teveel naar mij luistert en niet naar haar."
En dan zeg jij tegen hem: bye.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amada schreef:
04-05-2024 21:29
Maar soms krabbelt hij een soort van terug en zegt dat het hem wél dwars zit en het fijn zou vinden als wij elkaar wél accepteren. Ik vind het zo dubbel, omdat zij het steeds gooit op "we zijn een tweeling, je weet toch dat we hetzelfde voelen?"
Wat nou 'wij'... hij ziet niet in dat zij de enige is die deze situatie creëert?! Dit kan alleen maar verkeerd gaan aflopen. Jij gaat hier de hele relatie stress van blijven houden. Zij verandert niet en hij is een slappe zak. Hij zou nooit voor jou kiezen als het erop aankomt. Het is nog vroeg in de relatie; ga weg voordat je er te diep in zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
In deze relatie ga je nooit gelukkig worden met deze ellende niet vanwege je schoonzus maar vanwege je vriend. Voordat hij een relatie met wie dan ook aan kan gaan moet hij eerst zijn positie t.o.v. zijn zus gaan pakken en haar duidelijk maken welk gedrag hij accepteert en wat niet.
Hier is echt maar 1 oplossing, maak het uit en zoek een leuke vent.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren Quote
Amada schreef:
04-05-2024 21:29
Dit gesprek heb ik met hem gehad, maar hij durft op een of andere manier niet tegen haar in te gaan. Hij heeft meermaals aangegeven dat het hem niet uitmaakt wat zij van mij vind, omdat wij niet verplicht zijn elkaar aardig te vinden. Maar soms krabbelt hij een soort van terug en zegt dat het hem wél dwars zit en het fijn zou vinden als wij elkaar wél accepteren. Ik vind het zo dubbel, omdat zij het steeds gooit op "we zijn een tweeling, je weet toch dat we hetzelfde voelen?" en dat ze blijft herhalen dat hij "teveel naar mij luistert en niet naar haar."

Je vriend heeft nog een heel proces te doorlopen voordat hij een volwaardige goede partner voor iemand kan zijn.

Ik vind het wel verdrietig voor je. Maar dit wordt echt een drama. Niet omdat zij zo’n trut is, maar omdat hij geen ruggengraat heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amada schreef:
04-05-2024 21:29
Dit gesprek heb ik met hem gehad, maar hij durft op een of andere manier niet tegen haar in te gaan. Hij heeft meermaals aangegeven dat het hem niet uitmaakt wat zij van mij vind, omdat wij niet verplicht zijn elkaar aardig te vinden. Maar soms krabbelt hij een soort van terug en zegt dat het hem wél dwars zit en het fijn zou vinden als wij elkaar wél accepteren. Ik vind het zo dubbel, omdat zij het steeds gooit op "we zijn een tweeling, je weet toch dat we hetzelfde voelen?" en dat ze blijft herhalen dat hij "teveel naar mij luistert en niet naar haar."

Ze is bang haar macht kwijt te raken, ze wil de belangrijkste zijn in zijn leven en daarom doet ze zo. Heeft hij vaker relaties gehad of ben jij de eerste voor hem?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven