Anonieme kaart
woensdag 25 maart 2009 om 21:50
Als die Johan echt met je zou willen praten over het vreemdgaan van je vriend zou hij niet zo grof beginnen denk ik. Ik denk ook dat hij wil stoken, en verder erg gefrustreerd is.
Ik ken jou en je vriend niet, maar ik zou, als ik je vriend was ook schrikken van die tekst en misschien daarom ook zo reageren.
Stel dat het andersom was, dat het aan jouw vriend gericht was, hoe zou jij reageren?
Ik vind het echt ranzig, en heel rot voor je/jullie, ik kan me heel goed voorstellen dat het je zo bezighoudt.
Ongeacht de achtergrond vind ik het nogal een inbreuk op je privacy.
Ik ken jou en je vriend niet, maar ik zou, als ik je vriend was ook schrikken van die tekst en misschien daarom ook zo reageren.
Stel dat het andersom was, dat het aan jouw vriend gericht was, hoe zou jij reageren?
Ik vind het echt ranzig, en heel rot voor je/jullie, ik kan me heel goed voorstellen dat het je zo bezighoudt.
Ongeacht de achtergrond vind ik het nogal een inbreuk op je privacy.
woensdag 25 maart 2009 om 21:51
quote:Anouk1970 schreef op 25 maart 2009 @ 21:30:
[...]
Ik voel me daar inderdaad niet altijd prettig bij. Inderdaad soms iets té amicaal (met borrel op vooral). Maar ik twijfel 0,0 aan zijn liefde voor mij. Die voel ik iedere dag, hij maakt plannen samen met mij voor de toekomst, hij investeert in me
Dus met borrel op wordt hij eventueel té amicaal. (In ieder geval amicaler dan jij prettig vindt en hij drinkt niet een borrel minder om jouw zorgen weg te halen?)
En dan zo'n kaartje.
k weet niet hoor.
[...]
Ik voel me daar inderdaad niet altijd prettig bij. Inderdaad soms iets té amicaal (met borrel op vooral). Maar ik twijfel 0,0 aan zijn liefde voor mij. Die voel ik iedere dag, hij maakt plannen samen met mij voor de toekomst, hij investeert in me
Dus met borrel op wordt hij eventueel té amicaal. (In ieder geval amicaler dan jij prettig vindt en hij drinkt niet een borrel minder om jouw zorgen weg te halen?)
En dan zo'n kaartje.
k weet niet hoor.

woensdag 25 maart 2009 om 22:08
Mijn stekels zouden overeind blijven staan... en uitzoeken zou ik het zeker doen.
Ik ben ook altijd voor gek verklaard door ex, maar heb altijd gezegd waar rook is is vuur. Maar ik moest het niet zo zien. Hij hield toch onvoorwaardelijk van mij en kind. Ondertussen neukte hij lekker in het rond... en hij was zo zo aardig voor iedereen.
Maar waar het rookte was wel degelijk vuur en heel veel vuur.
En natuurlijk moet die kaart weg... bewijs gelijk uit de weg ruimen he
Sterkte
Ik ben ook altijd voor gek verklaard door ex, maar heb altijd gezegd waar rook is is vuur. Maar ik moest het niet zo zien. Hij hield toch onvoorwaardelijk van mij en kind. Ondertussen neukte hij lekker in het rond... en hij was zo zo aardig voor iedereen.

Sterkte
donderdag 26 maart 2009 om 13:25
De meeste mensen spenderen geen geld tijd en postzegels om iemand "zomaar" te pesten. Dus degene die jouw die kart heeft gestuurd, is of iemand die boos op jou of je vriend is en probeert wraak te krijgen. ( Misschien iemand die hij heeft afgewezen, een ex-minnares, iemand die in stilte verliefd op jou is en niet helemaal spoort). Degene die jou deze kaart gestuurd heft is geen vreemde. Dus ga eens goed nadenken of je iemand kan bedenken die zo'n hekel heeft aan een van jullie of die er baat bij heeft als jullie relatie stukloopt.
Mischien is die "johan"wel de minnares zelf, die schuldgevoel heeft of hoopt dat jouw vriend zo voor haar gaat kiezen. Want op een of andere manier krijgen minnaressen heel vaak een aanval van moreel besef als de GM de affaire wil beeindigen. dan ineens heeft die andere vrouw recht op "de waarheid", bij voorkeur via een anoniemige brief.
(Overigens, als je je vriend echt 100% vertrouwde, zou je dan niet zelf die kaart al hebben afgedaan als absolute onzin? dus in hoeverre is dit een bevestiging van een alarmbel die je mss heel zachtjes in jezelf al hoorde)?
Mischien is die "johan"wel de minnares zelf, die schuldgevoel heeft of hoopt dat jouw vriend zo voor haar gaat kiezen. Want op een of andere manier krijgen minnaressen heel vaak een aanval van moreel besef als de GM de affaire wil beeindigen. dan ineens heeft die andere vrouw recht op "de waarheid", bij voorkeur via een anoniemige brief.
(Overigens, als je je vriend echt 100% vertrouwde, zou je dan niet zelf die kaart al hebben afgedaan als absolute onzin? dus in hoeverre is dit een bevestiging van een alarmbel die je mss heel zachtjes in jezelf al hoorde)?
donderdag 26 maart 2009 om 15:34
Kreng heeft gelijk. De moeite doen om een kaart te posten alleen maar om te pesten. dat zou net zoiets zijn als... eeeeh, als bijvoorbeeld de moeite nemen om een profiel aan te maken op een site om een probleem te posten dat je helemaal niet hebt.
Echt niemand doet die moeite!
Echt niemand doet die moeite!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
donderdag 26 maart 2009 om 15:51
Tjonge zeg wat een aparte reacties! De meeste hebben de vriend al meteen veroordeeld! Ik ken de naam van mijn ouders ook en als ik hun een kaartje zou sturen met deze text erop zou dat automatisch betekenen dat mijn vader vreemd gaat? Volgens mij zijn hier een hoop vrouwen die heel teleurgesteld zijn door een man! Ik als man zou waarschijnlijk ook als jouw vriend reageren...Als ik jouw was zou ik het eerst tot op de bodem uitzoeken, desnoods samen met hem en daarna pas conclusies trekken! Ik als man zou me direct in het verdachtebankje gedrukt voelen..ook als zou ik helemaal niet vreemd gaan! Zeker met jouw verleden waarbij je ex ook al vreemd ging. Ik zou als man het kaartje totaal niet serieus nemen maar ik zou het wel serieus nemen als je aan mij zou gaan twijfelen. Dat doorvragen kan jij zien als doorvragen maar hij kan het zien als in een hoek gedrukt worden terwijl hij er niets mee te maken heeft. Hij kan zich ook bijna niet verdedigen tegen zulke beschuldigingen.
Begrijp me goed, ik zeg niet dat hij niet vreemdgaat ... eerder dat je eerst moet uitzoeken wat er aan de hand is. Stoken in een gezonde relatie is zo makkelijk .. zeker met iemand die in het verleden vaker bedrogen is.
Begrijp me goed, ik zeg niet dat hij niet vreemdgaat ... eerder dat je eerst moet uitzoeken wat er aan de hand is. Stoken in een gezonde relatie is zo makkelijk .. zeker met iemand die in het verleden vaker bedrogen is.
donderdag 26 maart 2009 om 16:09
quote:kersenoogje schreef op 25 maart 2009 @ 22:08:
Mijn stekels zouden overeind blijven staan... en uitzoeken zou ik het zeker doen.
Sterkte Tja, waar rook is, is vuur. Die gedachte gaat ook steeds door mijn hoofd. Maar in een relatie moet je je partner kunnen vertrouwen. Lukt dit niet, dan is voor mij een relatie niet meer mogelijk.

Sterkte Tja, waar rook is, is vuur. Die gedachte gaat ook steeds door mijn hoofd. Maar in een relatie moet je je partner kunnen vertrouwen. Lukt dit niet, dan is voor mij een relatie niet meer mogelijk.
donderdag 26 maart 2009 om 16:12
donderdag 26 maart 2009 om 16:20
@ spijker,
Ben ik niet met je eens. Een beetje stangen op internet en een gratis profiel aanmaken is heel wat makkelijker, en je hebt veel directer resultaat van je gestook, dan met het sturen van zo'n kaartje. Internet is bij uitstek anoniem en onpersoonlijk, ennhet kost je ook geen geld, je hoeft niet door de regen naar buiten.
Iemand een kaart sturen is een gerichte actie. Je weet diens naam, je weet waar die persoon woont. je schrijft de kart, plakt er een postzegel op, loopt naar de brievenbus. Dat is geen random actie. Die kaart komt echt van iemand die je kent.
Ben ik niet met je eens. Een beetje stangen op internet en een gratis profiel aanmaken is heel wat makkelijker, en je hebt veel directer resultaat van je gestook, dan met het sturen van zo'n kaartje. Internet is bij uitstek anoniem en onpersoonlijk, ennhet kost je ook geen geld, je hoeft niet door de regen naar buiten.
Iemand een kaart sturen is een gerichte actie. Je weet diens naam, je weet waar die persoon woont. je schrijft de kart, plakt er een postzegel op, loopt naar de brievenbus. Dat is geen random actie. Die kaart komt echt van iemand die je kent.
donderdag 26 maart 2009 om 16:25
donderdag 26 maart 2009 om 16:42
quote:MWC schreef op 26 maart 2009 @ 15:51:
Tjonge zeg wat een aparte reacties! De meeste hebben de vriend al meteen veroordeeld! Ik ken de naam van mijn ouders ook en als ik hun een kaartje zou sturen met deze text erop zou dat automatisch betekenen dat mijn vader vreemd gaat?
Nee, betekent niet automatisch dat je vader zou vreemdgaan. Maar, waarom heb je je ouders nog niet zo'n kaartje gestuurd, of al je vrienden, je weet hoe ze heten en war ze wonen, dus zou een retekoele 1-aprilgrap kunnen zijn.
. Stoken in een gezonde relatie is zo makkelijk .. zeker met iemand die in het verleden vaker bedrogen is.Stoken in een relatie is misschien makkelijk, maar iemand doet dat met een reden.
Tjonge zeg wat een aparte reacties! De meeste hebben de vriend al meteen veroordeeld! Ik ken de naam van mijn ouders ook en als ik hun een kaartje zou sturen met deze text erop zou dat automatisch betekenen dat mijn vader vreemd gaat?
Nee, betekent niet automatisch dat je vader zou vreemdgaan. Maar, waarom heb je je ouders nog niet zo'n kaartje gestuurd, of al je vrienden, je weet hoe ze heten en war ze wonen, dus zou een retekoele 1-aprilgrap kunnen zijn.
. Stoken in een gezonde relatie is zo makkelijk .. zeker met iemand die in het verleden vaker bedrogen is.Stoken in een relatie is misschien makkelijk, maar iemand doet dat met een reden.
donderdag 26 maart 2009 om 16:49
Eens met return of kreng. Ik zou het niet te makkelijk naast me neer leggen. Wie neemt nou de moeite om zoiets een beetje voor de grap te doen? Het zou kunnen, maar ik zou dan alsnog willen weten wie de kaart verstuurd heeft. Ik had hem dan ook zeker niet weggegooid en ging wel degelijk op 'onderzoek' uit. Beetje rare reactie van TO's vriend ook. Als je echt niets hebt gedaan dan reageer je eerder boos over die kaart dan dat je meteen teleurgesteld raakt in je partner. Ik vind dat eerlijk gezegd een typische reactie voor iemand die juist wél iets op zijn kerfstok heeft.
donderdag 26 maart 2009 om 23:25
Ik heb niet alles gelezen hoor, dus weet niet of t genoemd is.
Maar kan het niet gewoon zijn dat je vriend gewoon iets te amicaal gedaan heeft naar 1 of meerdere meiden en dat 1 van die vriendjes dat gedrag gewoon zat is (of een beetje jaloers) en op deze manier je vriend even stapje terug wil laten doen?
Of misschien heeft zo'n jaloers vriendje hier al een discussie mee gehad met zijn vriendin, wat nog meer irritatie opwekt. Hij overdrijft dat amicale flirten dan naar het neuken, want wat kan hij anders zeggen? Anders schrikt het toch niet af?
Maar kan het niet gewoon zijn dat je vriend gewoon iets te amicaal gedaan heeft naar 1 of meerdere meiden en dat 1 van die vriendjes dat gedrag gewoon zat is (of een beetje jaloers) en op deze manier je vriend even stapje terug wil laten doen?
Of misschien heeft zo'n jaloers vriendje hier al een discussie mee gehad met zijn vriendin, wat nog meer irritatie opwekt. Hij overdrijft dat amicale flirten dan naar het neuken, want wat kan hij anders zeggen? Anders schrikt het toch niet af?
donderdag 26 maart 2009 om 23:35
Feit blijft dat je het niet zeker kunt weten tot die Johan zijn verhaal zelf vertelt. Tot die tijd laten liggen. Mocht je vriend echt vreemdgegaan zijn dan kom je daar vroeg of laat wel achter (liever vroeg, ik weet 't). Deze kaart is 'nooit' gebeurd.Ga verder wat je aan 't doen was voordat de kaart er was. Alles staat nu scherp en misschien was dat ook wel de bedoeling. Zolang jij, los van de kaart, nergens aan twijfelt, laat een buitenstaander dan niet aan je vertrouwen in je vriend morrelen.
vrijdag 27 maart 2009 om 08:14
quote:return_of_kreng schreef op 26 maart 2009 @ 16:42:
[...]
Stoken in een relatie is misschien makkelijk, maar iemand doet dat met een reden.
Mee eens, maar zal ik je eens 9 redenen geven wat mogelijk zou kunnen zijn? Al die redenen zouden mogelijk kunnen zijn!
Het is zo makkelijk om iemand al bij voorbaat te veroordelen!
Ik zeg niet dat hij niets heeft gedaan, maar ik veroordeel hem niet bij voorbaat! Als je hier op dit forum leest hoeveel vrouwen de relatie niet zo trouw nemen kan ik mij heel goed de achterdocht in de reacties voorstellen.
1. een vriendin is jalours op haar stabiele relatie en wil stoken. Vriendinnen kunnen heel jalours zijn.
2. Zij is vreemdgegaan, en iemand denkt dat zij een makkelijke prooi is.
3. Iemand is verliefd op hem, en wil op deze manier stoken
4. Iemand op haar werk is jalours op haar relatie
5. Iemand op haar werk is jalours op haar functie of haar leven
6. Hij is vreemdgegaan en de andere wil hem voor zichzelf
7. Buren zitten te stoken
8. Hij is succesvol in zijn werk en relatie, iemand van zijn vriendengroep probeert te stoken
9. Iemand wil haar en is van plan dat doel ondanks haar relatie te bereiken!
[...]
Stoken in een relatie is misschien makkelijk, maar iemand doet dat met een reden.
Mee eens, maar zal ik je eens 9 redenen geven wat mogelijk zou kunnen zijn? Al die redenen zouden mogelijk kunnen zijn!
Het is zo makkelijk om iemand al bij voorbaat te veroordelen!
Ik zeg niet dat hij niets heeft gedaan, maar ik veroordeel hem niet bij voorbaat! Als je hier op dit forum leest hoeveel vrouwen de relatie niet zo trouw nemen kan ik mij heel goed de achterdocht in de reacties voorstellen.
1. een vriendin is jalours op haar stabiele relatie en wil stoken. Vriendinnen kunnen heel jalours zijn.
2. Zij is vreemdgegaan, en iemand denkt dat zij een makkelijke prooi is.
3. Iemand is verliefd op hem, en wil op deze manier stoken
4. Iemand op haar werk is jalours op haar relatie
5. Iemand op haar werk is jalours op haar functie of haar leven
6. Hij is vreemdgegaan en de andere wil hem voor zichzelf
7. Buren zitten te stoken
8. Hij is succesvol in zijn werk en relatie, iemand van zijn vriendengroep probeert te stoken
9. Iemand wil haar en is van plan dat doel ondanks haar relatie te bereiken!
vrijdag 27 maart 2009 om 09:22
Als Johan echt bestaat en wat hij schrijft waar is, dan denk ik dat hij geen genoegen neemt met geen reactie. Als hij echt wat te melden heeft, dan komt hij dat nog wel doen. Dan wil hij waarschijnlijk wraak, omdat zijn relatie naar de knoppen is door het vreemdgaan van zijn partner met die van jou. Hoor je nooit meer wat, dan is het misschien iemand die om andere redenen wil stoken in jullie relatie.