Autisme en mishandeling
woensdag 3 oktober 2018 om 18:03
Ik heb in mijn andere topic uitgebreid beschreven wat mij aangedaan is ( of heb ik het mij laten aandoen) door mannen, maar zeker ook seksegenoten. Pesten, fysieke en verbale mishandeling binnen relaties... ik ben van warm, goedgelovig en vrijgevig naar wantrouwend en bitter gegaan. Ik trap er gewoon altijd in. Ik heb het pas door als mensen niet deugen als de eerste klap valt. Zolang ze zich goed voordoen heb ik niks door. Dan achteraf hoor ik weer dat hij wel te mooi om waar te zijn leek.
Ik vraag me af, zijn er medeautisten of andere mensen met een stoornis die dit herkennen? En hoe heb je mensen (mannen) leren "lezen"?
Ik vraag me af, zijn er medeautisten of andere mensen met een stoornis die dit herkennen? En hoe heb je mensen (mannen) leren "lezen"?
woensdag 3 oktober 2018 om 18:40
Ga alsjeblieft psycho-educatie volgen.
Als je daadwerkelijk de diagnose hebt, dan kun je vrij makkelijk een training aanvragen ipv je mede-autisten een slechte naam te bezorgen door maar steeds hetzelfde aan te kaarten hier.
Ik meen dit oprecht met alleen goede bedoelingen.
Als je daadwerkelijk de diagnose hebt, dan kun je vrij makkelijk een training aanvragen ipv je mede-autisten een slechte naam te bezorgen door maar steeds hetzelfde aan te kaarten hier.
Ik meen dit oprecht met alleen goede bedoelingen.
catherinethegreat wijzigde dit bericht op 03-10-2018 18:41
Reden: .
Reden: .
0.55% gewijzigd
Non so perché gli altri si aspettano qualcosa da me.
woensdag 3 oktober 2018 om 18:54
Dit. Ik voel me in elk geval niet aangesproken.viva-amber schreef: ↑03-10-2018 18:45Hoe bezorg je een ander hiermee een slechte naam?zij schrijft toch over haar eigen ervaring.
woensdag 3 oktober 2018 om 19:08
Beste Cheeks,
Allereerst ben ik benieuwd of mijn bericht overkomt. Heb weer opnieuw account aan moeten maken ivm wachtwoord kwijt zijn.
Maar goed, ik zelf heb geen autisme. Maar ik heb wel ervaring met slechte relatie en het missen van de rode vlaggen toendertijd. Ook pas te laat er achtergekomen dat ik verkeerde persoon had getroffen. Heftige periode volgde. Voelde me stom, wantrouwig enz enz. Toch heb ik mijzelf een spiegel voor gehouden. Wie ben ik? Ik vind mijzelf een lief, meelevend, goedhartig, behulpzaam en zorgzaam persoon. Heb alleen wel geleerd voor wie ik het allemaal doe! Allereerst moet je dit alles voor jezelf zijn. Verkeerde mannen kan ik als een magneet aantrekken! Waarom? Omdat ze met hun voelsprieten precies voelen dat ze jou kunnen gebruiken. Die lieve, aardige,zorgzame en behulpzame vrouw. En veel vrouwen met jou, met of zonder autisme of whatever kan dat overkomen. Ik kan bijvoorbeeld melden dat ik van huis uit nooit het juiste voorbeeld heb gehad. Ik ben in zo'n situatie opgegroeid. Nu het zelf mee te hebben gemaakt, let ik op mijn onderbuik gevoel. Dat zijn vaak de eerste seintjes. En als ik iets niet prettig vind geef ik dat nu aan. Hoe kun je je weren tegen zulke mensen? Ten eerste ! Jezelf respecteren en liefde geven. Ga bij jezelf te rade welke seintjes je dan gemist hebt. En heb je ze echt gemist?, of je onderbuikgevoel aan de kant gedrukt? Probeer die signalen op te schrijven en te herkennen waar je die gemist hebt. Als je in beginfase hotel de botel verliefd op iemand bent dan mis je wel eens signalen, maar vaak ergens heb je soms toch wel eens die twijfel of dat ene rare incident wat je aan het denken zet. Dat zijn de eerste signalen. Probeer ook op jezelf te vertrouwen, dan merk je eerder die signalen.
Liefs Wilma
Allereerst ben ik benieuwd of mijn bericht overkomt. Heb weer opnieuw account aan moeten maken ivm wachtwoord kwijt zijn.
Maar goed, ik zelf heb geen autisme. Maar ik heb wel ervaring met slechte relatie en het missen van de rode vlaggen toendertijd. Ook pas te laat er achtergekomen dat ik verkeerde persoon had getroffen. Heftige periode volgde. Voelde me stom, wantrouwig enz enz. Toch heb ik mijzelf een spiegel voor gehouden. Wie ben ik? Ik vind mijzelf een lief, meelevend, goedhartig, behulpzaam en zorgzaam persoon. Heb alleen wel geleerd voor wie ik het allemaal doe! Allereerst moet je dit alles voor jezelf zijn. Verkeerde mannen kan ik als een magneet aantrekken! Waarom? Omdat ze met hun voelsprieten precies voelen dat ze jou kunnen gebruiken. Die lieve, aardige,zorgzame en behulpzame vrouw. En veel vrouwen met jou, met of zonder autisme of whatever kan dat overkomen. Ik kan bijvoorbeeld melden dat ik van huis uit nooit het juiste voorbeeld heb gehad. Ik ben in zo'n situatie opgegroeid. Nu het zelf mee te hebben gemaakt, let ik op mijn onderbuik gevoel. Dat zijn vaak de eerste seintjes. En als ik iets niet prettig vind geef ik dat nu aan. Hoe kun je je weren tegen zulke mensen? Ten eerste ! Jezelf respecteren en liefde geven. Ga bij jezelf te rade welke seintjes je dan gemist hebt. En heb je ze echt gemist?, of je onderbuikgevoel aan de kant gedrukt? Probeer die signalen op te schrijven en te herkennen waar je die gemist hebt. Als je in beginfase hotel de botel verliefd op iemand bent dan mis je wel eens signalen, maar vaak ergens heb je soms toch wel eens die twijfel of dat ene rare incident wat je aan het denken zet. Dat zijn de eerste signalen. Probeer ook op jezelf te vertrouwen, dan merk je eerder die signalen.
Liefs Wilma
woensdag 3 oktober 2018 om 19:10
Ben er net mee begonnen maar door druk schema even weinig tijd voor therapie.viva-amber schreef: ↑03-10-2018 18:34Wat naar om te horen. Heb je hier in therapie weleens aandacht aan besteed?
woensdag 3 oktober 2018 om 19:12
Huh? Mede autisten? Iedereen is zichzelf en sommigen hebben een diagnose dus hoezo een slechte naam voor een groep mensen met dezelfde diagnose? Omdat het om een diagnose gaat? Vreemd gedachtegang, want een mishandelde vrouw die hierover schrijft zou dan alle vrouwen een slechte naam bezorgen?CatherineTheGreat schreef: ↑03-10-2018 18:40Ipv je mede-autisten een slechte naam te bezorgen door maar steeds hetzelfde aan te kaarten hier.
@TO: heb je begeleiding?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 3 oktober 2018 om 19:15
Heb je nu een relatie? Is die momenteel gewelddadig?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 3 oktober 2018 om 19:25
Ik heb een zus met een ASS en mensen zijn wel altijd erg hard en kwetsend naar haar geweest, eigenlijk haar hele leven. Ze heeft weinig besef van hoe ze op anderen over komt en dat is denk ik de voornaamste reden dat dit steeds gebeurt. Geweld heeft ze gelukkig nooit meegemaakt en ze is ook niet wantrouwend geworden naar mensen. Ze is een zeer vriendelijk persoon verder waar geen kwaad in zit.
woensdag 3 oktober 2018 om 19:28
woensdag 3 oktober 2018 om 19:30
Ik vraag me af waardoor mensen agressie naar mij willen uiten. Hoe zorg ik daarvoor? Ik heb een sterke wil, maar dat zou geen reden moeten zijn.Antoon69 schreef: ↑03-10-2018 19:25Ik heb een zus met een ASS en mensen zijn wel altijd erg hard en kwetsend naar haar geweest, eigenlijk haar hele leven. Ze heeft weinig besef van hoe ze op anderen over komt en dat is denk ik de voornaamste reden dat dit steeds gebeurt. Geweld heeft ze gelukkig nooit meegemaakt en ze is ook niet wantrouwend geworden naar mensen. Ze is een zeer vriendelijk persoon verder waar geen kwaad in zit.
woensdag 3 oktober 2018 om 19:30
Ik geef prioriteit aan mijn baan.
woensdag 3 oktober 2018 om 19:31
Enn schreef: ↑03-10-2018 19:12Huh? Mede autisten? Iedereen is zichzelf en sommigen hebben een diagnose dus hoezo een slechte naam voor een groep mensen met dezelfde diagnose? Omdat het om een diagnose gaat? Vreemd gedachtegang, want een mishandelde vrouw die hierover schrijft zou dan alle vrouwen een slechte naam bezorgen?
@TO: heb je begeleiding?
Nee, maar de hele diagnose doet er toch niks toe in dit geval?
woensdag 3 oktober 2018 om 19:32
Nee je vraagt of er autisten of mensen met een stoornis dit herkennen. De ervaringen van mensen zonder stoornis zouden net zo goed waardevol voor je kunnen zijn.
woensdag 3 oktober 2018 om 19:36
Ja weet ik natuurlijk ook niet. Mijn zus zou gemakkelijk terwijl ze iets aan het vertellen is tegen je een pulk uit haar neus nemen bijvoorbeeld. Ze realiseert zich nauwelijks wat het effect daarvan op de ander is. Dat ze dat nu niet meer doet is vooral aangeleerd gedrag, Zelf heeft ze dat besef niet.
woensdag 3 oktober 2018 om 19:38
woensdag 3 oktober 2018 om 19:49
Dat heb ik dan weer niet. Wel gehoord dat ik drammerig ben, maar ik vind het meevallen. Ik maak me druk om deadlines zoals de belastingaangifte.Antoon69 schreef: ↑03-10-2018 19:36Ja weet ik natuurlijk ook niet. Mijn zus zou gemakkelijk terwijl ze iets aan het vertellen is tegen je een pulk uit haar neus nemen bijvoorbeeld. Ze realiseert zich nauwelijks wat het effect daarvan op de ander is. Dat ze dat nu niet meer doet is vooral aangeleerd gedrag, Zelf heeft ze dat besef niet.