baal van het slechte eetpatroon van vriend

15-12-2008 20:55 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik kan er maar moeilijk mee omgaan hoe slecht mijn vriend eet en omgaat met eten. Hij is te zwaar en baalt daar zelf vreselijk van maar hij is niet in staat om het te doorbreken en/of te veranderen.

Hij slaat maaltijden over, eet vervolgens alleen maar junkfood. Pphh.... ben zelf een gezondheidsdier, vind het moeilijk te begrijpen dat hij dit maar niet kan doorbreken
Sja, hij is volwassen toch? Hij moet toch echt zelf besluiten of hij dit wil veranderen.
Kritiek op andermans eetgewoonten en gewicht werkt niet. Meestal alleen maar een reden om juist dwars te gaan liggen. Ik zou niet willen leven met iemand die echt te dik is (ik zou er ook nooit verliefd op kunnen worden trouwens). Als jij die persoon wel kan accepteren zoals hij is zou ik het gewoon doen en niet proberen om hem te veranderen.
Hij is volwassen genoeg neem ik aan?Jij hebt dit toch al vaker aangegeven.....over een aantal jaren ziet hij er niet meer uit,lelijke huid,dik en vadsig,getver,smeer hem dat maar eens in zijn ongezonde gezicht,en jij moet er langs lopen,hebben we het nog niet eens gehad over zijn hartkwalen later,hoge bloeddruk.....

Zielig voor je...
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
was hetzelfde hier alleen sporte hij veel en toen ie stopte kwam hij flink wat aan. Ben ook nog eens zelf bijna 10 kilo aangekomen. Gelukkig was ik best mager dus staat het niet verkeerd maar merkte zelf dat ik me minder goed ging voelen. Dus eb hem gewoon geleerd gezonder te koken (hij vindt het leuk om te koken vandaar dat hij het meestal doet) en aangezien we samenwonen eten we samen dus eet hij nu ook regelmatiger. Degene die als eerste opstaat maakt de boterhammen klaar en er moet standaard groente bij het eten. Heeft wel een tijdje geduurd hoor maar nu gaat het prima. en we hebben ook de WII dus als we ons vervelen gaan we lekker de wii fit doen ipv voor de tv op de bank te hangen.
Ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om te zien dat iemand zichzelf " verwaarloost" door zo slecht te eten. Is dit iets van de laatste tijd of had hij dit altijd al? En eet hij uit gewoonte/verveling of omdat hij echt trek heeft?

Als het iets is van de laatste tijd kan het zijn dat hij misschien niet lekker in zijn vel zit.
quote:takeesja schreef op 15 december 2008 @ 20:55:

ik kan er maar moeilijk mee omgaan hoe slecht mijn vriend eet en omgaat met eten. Hij is te zwaar en baalt daar zelf vreselijk van maar hij is niet in staat om het te doorbreken en/of te veranderen.

Hij slaat maaltijden over, eet vervolgens alleen maar junkfood. Pphh.... ben zelf een gezondheidsdier, vind het moeilijk te begrijpen dat hij dit maar niet kan doorbrekenGaat dit over eten? Of gaat dit over het omgaan met verschillen en het accepteren van elkaars zwakheden?
Ik vind het vooral moeilijk om te zien dat hij er zelf van baalt maar het niet omkeerbaar kan maken. Wil hem daarbij graag helpen maar hij zal het toch echt zelf moeten doen(dat weet hij zelf ook dondersgoed) Van thuis uit heeft hij dit meegekregen en ik merk dat het heel moeilijk is om te doorbreken. Hij lijkt wel een verslaving....
Goeie,Wuiles!!
Lijkt me lastig om te zien dat hij zichzelf in feite verwaarloost. Maar misschien kan je het omdraaien door op een positieve manier aan de slag te gaan met lekker gezond te eten. Gewoon samen!

En even als reactie op Esra, ik vind jouw stukje echt grof en onnodig kwetsend voor mensen die met dit probleem kampen. Ik ben heel erg blij dat ik er zelf geen last van heb, maar ik zou nooit zo schrijven over een ander mens.
Ik kan je trouwens wel verzekeren dat je hem niet helpt door hem te bekritiseren of af te kraken, daar wordt het alleen maar erger van.
Ambrosia,dit heet een spiegel voor hem zelf houden,hij doet het zelf,geen medelijden mee.zich zelf ermee confronteren,werkt het beste,waarheid is vaak hard maar zijn gezondheid heeft ie zelf in de hand!!
Nee, ik zal hem daar zeker niet mee bekritiseren maar het is moeilijk om hem hierbij te helpen. Ik heb zelfs vaak s'morgens brood voor hem gesmeerd, kook altijd gezond. Maar je ziet het gevecht in zijn hoofd om wel/niet rotzooi te gaan eten. Ik merk ook dat hij een emotionele eter is en van thuis uit merk je ook dat eten gelijk staat aan liefde.(liefde geven=eten maken) Zijn hele familie worstelt hiermee
Wonen jullie samen? Gewoon die meuk niet meer halen zodat hij in ieder geval 's avonds op de bank geen zak chips oid open trekt.
Ik begrijp het wel. Ik zie mijn vriend alleen in het weekend en doordeweeks eet ik redelijk gezond. In het weekend wil ik weleens een patatje o.i.d. maar mijn vriend eet doordeweeks ook wel patat (niet elke dag) dus daar baal ik wel van.

Het heeft alleen geen zin om er iets over te zeggen.

Hij rookt namelijk ook nog.

Na een paar ruzies hierover zeg ik er niks meer van.

Mijn vriend is trouwens niet dik.

Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat je hiervan baalt.
quote:esra schreef op 15 december 2008 @ 21:17:

Ambrosia,dit heet een spiegel voor hem zelf houden,hij doet het zelf,geen medelijden mee.zich zelf ermee confronteren,werkt het beste,waarheid is vaak hard maar zijn gezondheid heeft ie zelf in de hand!!Wat jij net beschreef is hem geen spiegel voor houden, dat is gewoon iemand de grond in stampen. En ik weet voor 99% zeker dat het een averechts effect heeft. Hij moet zelf willen afvallen, puur voor zijn gezondheid en niet omdat hij "smerig" is zoals jij dat zo mooi beschrijft. En als vriendin kun je dat stimuleren door hem te helpen om gezond te eten. Vaak hebben ze een eetpatroon dat ze ook gewoon niet weten hoe het gezonder kan. Daar kan je op een leuke manier mee helpen zonder dat je hem zich minderwaardig laat voelen. Je hebt duidelijk geen enkele kennis van hoe je iemand kan helpen of hoe je een gedragsverandering tot stand kan brengen of kan stimuleren. Het stuit me vooral tegen de borst dat je zo over een mens kan praten, dat vind ik vooral echt heel zielig voor jou.
quote:Steeninwater schreef op 15 december 2008 @ 21:21:

Ik begrijp het wel. Ik zie mijn vriend alleen in het weekend en doordeweeks eet ik redelijk gezond. In het weekend wil ik weleens een patatje o.i.d. maar mijn vriend eet doordeweeks ook wel patat (niet elke dag) dus daar baal ik wel van.

Het heeft alleen geen zin om er iets over te zeggen.

Hij rookt namelijk ook nog.

Na een paar ruzies hierover zeg ik er niks meer van.

Mijn vriend is trouwens niet dik.

Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat je hiervan baalt.Waarom baal jij als hij patat eet?
En idd als je samenwoont, gewoon geen ongezonde dingen meer kopen.
@Steeninwater, dus ik begrijp even dat jij ruzie maakt met je vriend omdat hij door de weeks ook wel eens patat eet en ook nog rookt? Waarom???
Ik ben zelf ook gek op slechte dingen eten, veel vet, mayonaise. Ik heb hier een foefje op gevonden, ik volg het atkins dieet. In het begin alleen maar vet en een klein beetje groenten. Beslist geen suikers en koolhraten. Daarna ga je meer gezonde dingen toevoegen, meer groenten, een beetje fruit, maar je blijft heel weinig koolhydraten eten. Je hebt niet het gevoel dat je aan het lijnen bent, want je mag vet, gebakken eieren, vette kaas, vlees, vettte vis, maar omdat je dus geen koolhydraten eet, val je af en blijft op gewicht. Ik doe dit onder toezicht van een dokter, die het er eerst niet mee eens was, maar nu met alle analisis ziet dat het harstikke goed met me gaat, minder cholesterol dan voordat ik aan het dieet begon en alle andere waarden heel goed. Misschien is dit wat voor je vriend, kan hij lekker vette dingen blijven eten en binnen 10 dagen ben je automatisch je trek in zoete dingen kwijt. Je kan op internet veel over het dieet vinden en er is ook een boek van. Succes
Ja inderdaad. Ik doe meestal de boodschappen en haal geen rommel/ lekker dingen in huis. Maar wanneer eet hij dan de ongezonde dingen?
totaal niet eens met het Atkins dieet trouwens. Is echt niet goed hoor je krijgt nog steeds allemaal troep binnen. Niet lullig bedoeld tarita maar hoe stond het hiervoor met je cholesterol enzo dat het nu beter is geworden?
waar lees jij het woord smerig,ik heb genoeg ervaringen met mensen die ook zo waren,dus oordeel niet ,jij kent mijn achtergrond totaal niet!!
Ok het woord smerig heb ik mis gelezen er stond smeer, maar daarvoor de woorden vadsig en getver. En ik oordeel over jou zoals je hier schrijft, ik oordeel over wat je schrijft en dat is mijn goed recht. En ik blijf voor 100 % bij mijn mening over jou Esra, echt respectloos en vooral verschrikkelijk dom.
jazzebella, ik had een klein beetje cholesterol, het mag hier in Spanje tussen 130 tot 220 zijn en ik had 240, heb nu 178. En ja, volgens de één is vet slecht en volgens de ander suiker en meelprodukten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven