Bedreigd

14-12-2011 10:44 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff.

Wat een drama altijd in de wereld.

Ik heb gisteren jammer genoeg een hele goede vriend op moeten geven.

Om de meest stomme rede!

Ik zit in de schuldsanering, en mijn pinpas verliep, nou moeten andere mensen die voor me aanvragen.

Na 2/3 maanden achter hun aan te hebben gezeten, 2 weken zonder geld te hebben gezeten, kon ik hem dan gisteren eindelijk MET code ophalen.

Sta ik bij de muur, pasje doet het niet, moest nog geactiveerd worden. Duurt 5 dagen. Ik baalde natuurlijk, en luchtte even mijn hart bij dat maatje.

Niet heel zeurderig, gewoon balend, met een geintje er achter aan dat we het gebouw een vreugdevuur gaven.

Hij vertelde mij direct dat ik een aansteller was, en dat het mijn straf was.

Ik verbaas (via whatsapp) teruggereageerd dat hij weet hoe het is om geen geld te hebben, met andere woorden, doe eens niet zo bot.

Maar weer kreeg ik te horen, je verdrinkt in zelfmedelijden en het is je straf.

Ik raakte geiriteerd, maar bleef nog netjes, negeerde hem uiteindelijk ook even.

Maar ik kreeg uit het niest een heel verhaal over hoe slecht ik wel niet was.

En toen werd ik boos op hem. Hij kon zijn was halen(had ik voor hem gewassen) en ik hoefde hem even niet meer te zien. Je kan niet alles tegen me zeggen, klaar.

En toen kwam hij met het rare idee mijn laptop als gestolen op te geven, die heb ik namelijk van hem gekregen, omdat hij me nog 2000 euro schuldig was, (die heb ik inmiddels opgegeven, na 2 jaar) en daarna dat hij hem uit mijn kamer zal halen.

Hij was atm bij een huisgenoot van mij, en ik was met mijn STOMME hoofd, vergeten mijn binnendeur op slot te draaien.

Op het moment dat ik binnenkwam zag ik de binnendeur snel dichtgaan, ik dr achteraan, en riep ''J doe eens normaal! Kom naar beneden, en praat erover'' hij kwam als een gek weer de trap af, en begon zo'n 2 cm van mijn gezicht af keihard tegen mij te schreeuwen, ik heb hem vriendelijk verzocht te vertrekken, dit was mijn huis. en ik wilde mijn laptop terug.

Die kreeg ik niet.

Ik mn vriend ingeschakeld, die probeerde het ook nog, maar niks hij bleef agressief en maar schelden en schreeuwen.

Toen hij later wegging met een vriend, heb ik aan mijn huisgenoot gevraagd of ik mijn laptop mocht hebben(lag op zijn kamer) en die kreeg ik natuurlijk terug, hij stond hier veder buiten. Maar hij vertelde wel dat ik op moest passen.

Er zat XTC in het spel.

Bingo, antwoord.

Mn vriend heeft mn spullen gepakt, en ik zit nu bij hem.

Maar goed ook want dat maatje draaide helemaal door toen hij dr achter kwam dat ik mijn laptop weer had.

Nu wilt hij mij en mn vriend pakken. En al helemaal nadat zijn vriendin mij belde en aan mij vroeg, waar is hij en wat is er gebeurd, ik heb haar verteld dat ik niet meer wist dan dat hij XTC ophad, en dat hij riep dat hij haar toch al kwijt was en niks meer te verliezen had ( ze wilde echt ALLES weten). Ik heb leugens verteld volgens hem,wat natuurlijk niet waar is, en nu moeten mijn vriend en ik voelen wat hij voelt.

Aangifte doen, ik weet het niet. Ik heb 1 keer eerder een dierbaar persoon aangegeven, en dat deed me heel erg veel pijn.

Het is nu rustig.

Maar toch ben ik bang, hij zit in een heeeeeel erg vies wereldje. waar ik niks van weet, alleen dat er gemoord word als het nodig is.

Ik vraag me af, alsnog politie inschakelen? Of dit gewoon laten rusten en hem zijn roes uit laten slapen?
Andere vrienden zoeken en melding maken bij de politie. Aangifte kan altijd nog.
Ik denk dat een melding maken bij de politie in dit geval een logische actie is.

Bel ze even anders, via 0900 8844
Ik heb gisteren jammer genoeg idd de vriendschap opgegeven.

Ben ontzettend geschrokken. Maar was niet de eerste keer, hij flipt altijd als mensen boos op hem worden. Dan moet je branden in de hel volgens hem.

Bij mij heeft hij het nooit uitgevoerd omdat ik hem meestal wel weer rustig kreeg. Je staat verbaal toch sterker op zo'n moment.

Maar dit keer liet mijn vriend dat niet toe, hij moest het zelf inzien( we wisten toen niet dat hij gebruikt had) ik hoefde niet steeds zijn fouten goed te praten. En omdat ik idd dus niks heb uitgepraat is het nu ook zo tegen mij geëscaleerd.

Melding maken, goed idee, geeft miss toch een wat veiliger gevoel.
Ik zou toch gaan oppassen, melding maken bij de politie!
Hoe weet je dat hij jou en je vriend 'wil pakken'? Heeft hij dat gezegd/gesmst? Of heb je dat van horen zeggen? Ik zou wel melding maken en verder nummers wissen en betere vrienden zoeken.
Pfff.
Natuurlijk aangifte doen. Je kunt ook je lokale Politiekantoor bellen. Je woont in Maaskantje? ;)
Hij whatsappte, stakte mijn vriend steeds. (Ik had zn nummer geblokkeerd, kon zijn scheldwoorden ff niet meer lezen.) En daarin bleef hij maar vertellen wat hij ons aan ging doen.

We hebben 1 keer gereageerd nog, en globaal uitgelegd wat er was gebeurd, maar dat maakte hem nog bozer. Daarna telefoon uitgezet.
Zijn de drugs, niet op ingaan. Maak wel een melding want mensen onder invloed doen gekke dingen.
Echt hoor, tijd om naar je Elf te kijken en even een gesprekje met jezelf aangaan wat voor mensen jij in je leven toe laat. En dan daar eens verandering in brengen heb je ook dit soort aso dramas niet meer.
..popcorn?
Haha nee, ik woon niet in maaskantje.

Ik wist dat die vriend niet helemaal goed voor me was.

Maar ik kreeg nog geld van hem, bovendien had hij ook zijn goede kanten.

Tja, ik ben wat dat betreft heel goedgelovig en hoopvol.

Fout van mij geweest.

Gelukkig is de rest van mijn omgeving normaal en volwassen.
naar jezelf kijken dus.
..popcorn?
ik zou wel aangifte doen van huisvredebreuk, diefstal en bedreiging.
..popcorn?
vrienden jatten niet van elkaar.
..popcorn?
Noem je dat nog een goede vriend?

Met zo'n vriend heb je iig geen vijand meer nodig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dat gesprekje heb ik gisteren al met mijn vriend gehad.

Hij was het ook een beetje zat.

Ik kom idd uit een ''aso'' kring.

Heb dat alleen een jaar geleden afgesloten. Omdat ik te zelfbewust ben om zo te kunnen zijn. Het zijn mijn mensen niet.

Op hem na ( heel eerlijk, voornamelijk om dat geld.)

Ik ga poging tot pinnen doen nu, en daarna idd maar even een melding maken

Bedankt voor alle snelle reacties!
quote:nola schreef op 14 december 2011 @ 10:58:

Echt hoor, tijd om naar je Elf te kijken en even een gesprekje met jezelf aangaan wat voor mensen jij in je leven toe laat. En dan daar eens verandering in brengen heb je ook dit soort aso dramas niet meer.

zeker, als je je Elf al niet meer kunt vertrouwen... Je kunt het aan zijn puntoortjes zien als je fout zit...

On topic: TO, een vervelend probleem waarvoor ik zeker even je dienstdoende wijkagent via 8448 zou inschakelen. Die kan een extra oogje in het zeil houden en mocht er iets gebeuren dan weten ze er van. Altijd een veiliger gevoel, lijkt mij.
quote:lovelycomplex schreef op 14 december 2011 @ 11:02:

Dat gesprekje heb ik gisteren al met mijn vriend gehad.

Hij was het ook een beetje zat.

Ik kom idd uit een ''aso'' kring.

Heb dat alleen een jaar geleden afgesloten. Omdat ik te zelfbewust ben om zo te kunnen zijn. Het zijn mijn mensen niet.

Op hem na ( heel eerlijk, voornamelijk om dat geld.)

Ik ga poging tot pinnen doen nu, en daarna idd maar even een melding maken

Bedankt voor alle snelle reacties!

Dat geld krijg je toch niet meer, schreef je. verbreek het contact.

(overigens dacht ik dat mensen van XTC juist heel lief werden, misschien zat er toch iets anders in z'n pillen).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
TO, het lijkt me dat je je eigen leven eerst eens een beetje op orde moet zien te krijgen. Het lijkt erop dat jij je nu met mensen omringt die niet goed voor je zijn. Zo kom je nooit uit de ellende. Dus, zorg voor een stukje rust en laat geen mensen meer toe die je nog verder naar beneden trekken.
quote:lovelycomplex schreef op 14 december 2011 @ 10:44:

Pff.

Wat een drama altijd in de wereld.

Nee hoor, je kunt ook uit het drama stappen. Dingen 'overkomen' je niet alleen maar, kijk eens naar hoe dit zover heeft kunnen komen. Je weet dat die man slechte dingen doet, maar bent toch al die tijd met hem bevriend gebleven, jouw keuze....
Zeker melding maken. Met aangifte zou ik nog even wachten (wekt waarschijnlijk ook weer agressie op). Verder zorgen dat je op een plek zit waar jij je veilig voelt. Haal je dierbare spullen uit je huis zodat hij je daar niet mee kan pakken.

En verder: hou bij wanneer je wat van hem hoort/leest en wat dat is. Mocht het ooit tot een aangifte komen, dan is dat heel erg handig. Bewaar eventuele smsjes/ whatsapp berichten.

Heel veel sterkte en wijsheid!

(en als dit een beetje over is, dan is het de hoogste tijd gemaakte keuzes nog eens te heroverwegen)
Klopt, het is idd mijn keuze gebleven.

Ik dacht verkeerd, dacht dat ik mijn geld wel kreeg, dacht dat hij ook echt uit zijn wereldje zou stappen. En daar leek het de afgelopen weken heel erg op.

Maar hij is dus alweer teruggevallen, en ik raap hem ook niet meer op.

Heb gisteren de keus gemaakt afstand van hem te nemen, en geen contact meer te hebben, en daar sta ik nog steeds achter.

Het bedreigen is in lichte vorm doorgegaan tegenover mijn vriend ( die nu op stage is), hij gaat met zijn vriendin praten, en als die er alsnog een punt achter zet, zijn we alsnog de pineut. We moesten dus maar hard duimen. Ik kan mezelf keihard verdedigen, maar dat zal weinig opleveren denk ik. Hij staat dus nog steeds op negeer modus.

Dus als mijn vriend straks thuis is, melding maken, en misschien toch aangifte als dit doorgaat.

Jammer, maar het is niet anders.

Mijn veiligheid en die van mijn vriend gaan voor alles.
Mijn geschiedenis heb ik niet meer, toen ik hem blokkeerde verdween ook het gesprek (symbian telefoon) maar die van mijn vriend hebben we nog wel, daar staan ook de bedreigingen op. Die bewaren we ook.

Belangrijke spullen hebben we gisteravond al opgehaald samen met mijn kat. Hij weet wel waar mijn vriend woont, maar zal niet komen, ook hij weet dat hier een 2 meter hoge en meter brede huisgenoot zit. Die nooit vecht, maar zoals hij zelf zegt. Als ik op ze zit zijn ze ook wel stil hoor.

Ik ben dus veilig.

Drugs zal inmiddels wel uitgewerkt zijn, dus dit doet hij met wat ''helderder'' verstand. Echt jammer.
quote:haarklover schreef op 14 december 2011 @ 11:07:

[...]

Dat geld krijg je toch niet meer, schreef je. verbreek het contact.

(overigens dacht ik dat mensen van XTC juist heel lief werden, misschien zat er toch iets anders in z'n pillen).

Klinkt eerder als coke of speed dan xtc hoor.

Hij is nu zogenaamd nuchter en heeft nogsteeds dit gedrag, zo werkt xtc niet.

Compleet afstand nemen en niet met hem in discussie gaan.

Daar schiet je bij dit soort types niks mee op. ze gaan altijd het hardst tekeer tegen de mensen die het meest om ze geven en die ze het beste kunnen manipuleren.

Melding doen en verder met rust laten.

Ook die vriendin van hem. daarmee voed je zijn paranoia alleen maar,jullie hebben het toch wel gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven