Bedrogen

06-09-2025 10:54 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben al jaren lid van het forum en meestal in de meelezende variant. Ik had nooit gedacht dat ik dit topic ooit zelf zou openen.

Op dit moment gaan mijn gedachten en emoties echt alle kanten op, en ik hoop dat het van me af schrijven enigszins helpt om te kalmeren en alles op een rij te krijgen.

De situatie in het kort:

Ik ben dit jaar 16 jaar samen met mijn man, drie jaar geleden zijn we getrouwd. Hij is 12 jaar ouder dan ik en heeft voor mij een lange relatie (14 jaar) gehad. Die relatie was nog maar heel kort doodgebloed toen wij iets kregen.

We hebben twee prachtige dochters (9 en 10 jaar) en als ik onze relatie moet omschrijven zou ik zeggen dat we gewoon best wel steady gaan (of gingen..). We hebben ons ups en downs gehad, zeker toen de kinderen jong waren en we behoorlijk slaap tekort kwamen. De mindere perioden hebben - voor zover ik weet - nooit met zich meegebracht dat één van ons het buiten de deur is gaan zoeken.

De laatste 3, 4 jaar zijn er dingen veranderd. Aan de ene kan hebben we elkaar weer een beetje teruggevonden; er is stabiliteit in de activiteiten en gezondheid van de kinderen, we hebben allebei een mooi vast inkomen, wonen nu zes jaar in een fijn huis in een fijne buurt, en alles gaat zijn gangetje. Tegelijkertijd heeft mijn man in toenemende mate last van donkere buien. Hij wordt dan wakker met een zwaar gevoel, dat eigenlijk niet of moeilijk weggaat. Dat uit zich in eindeloze zwijgzaamheid. Als ik dan vraag wat er is, is het antwoord 'niks' of 'druk op werk' of 'ik ben gewoon moe'. Deze buien zijn bij mij steeds zwaarder gaan drukken. Ik weet dat ze op enig moment over gaan, maar een heel weekend lang met een zwijgzame donderwolk in huis leven, is best wel pittig.
Eens in de zoveel tijd barst de bom, maken we hier ruzie over, belooft hij beterschap en gaat het weer een paar maanden beter. Vorig jaar zomer heeft hij beloofd met iemand te gaan praten, maar die stap heeft hij uiteindelijk toen niet gezet.

In januari van dit jaar ben ik er per toeval achter gekomen dat hij een meer dan vriendschappelijk app-contact onderhield met een collega van hem van de administratie. Hij is daar heel erg van geschrokken, heeft mij bezworen dat hij er niks mee wilde, dat het soort spontane verliefdheid was, maar dat hij absoluut verder wil met mij en ons gezin. Wat de situatie wel extra pijnlijk maakte, is dat de betreffende collega maar liefst 30 jaar jonger is dan mijn man. Ze is begin 20. Zij heeft zelf ook een vaste relatie waarmee ze samenwoont in een koophuis.

Voor mijn gevoel hebben we deze situatie toen uitgesproken en zijn we met goede moed verder gegaan. Ik heb wel aangegeven dat ik wilde praten met een relatietherapeut omdat we allebei niet zo heel goed zijn in het uiten van onze emoties en zeggen wat ons nou echt bezighoudt.
Ergens in maart hebben we ons eerste gesprek gehad en dat hebben we allebei als prettig ervaren.

Vlak na de meivakantie is de bom opnieuw gebarsten. Het bleek dat hij opnieuw het contact met de collega had opgestart en in één van de appberichten (ja die heb ik gelezen) refereerde zij aan een zoenpartij (op werk nota bene, nu ik erover schrijf is het nog clichématiger dan het al was). Ik was er echt kapot van. Niet alleen is hij opnieuw met haar verder gegaan, maar hij heeft er ook gewoon keihard over gelogen. Ik heb bij onze therapeut zitten vertellen dat ik hem ondanks het eerste slippertje vertrouwde als hij zei dat het voorbij was en dat hij nu voor mij ging. Ik voelde me zo ontzettende naïef en vernederd.

Vlak na deze 2e keer hadden we weer een gesprek staan met onze therapeut. We hebben er toen, en ook in de dagen daartussen, uitvoerig over gesproken. Opnieuw zei hij dat hij voor ons gezin wilde gaan, dat het niet aan mij ligt, dan hij niets liever wil dan oud worden met mij en dat hij er nu echt mee ging stoppen. Ik heb aangegeven dat het vertrouwen in hem bij mij heel erg broos is, maar dat ik voor ons gezin wel wil proberen om er weer bovenop te komen.

En nu, zit ik hier, achter mijn computer met 1001 gedachten in mijn hoofd. Deze week bekroop me een vervelend gevoel, dat eigenlijk is gestart toen ik een poging deed om ons seksleven nieuw leven in te blazen, en hij em niet omhoog kreeg.
Gisteravond heb ik mijn gevoel uitgesproken en hem op de man af gevraagd hoe het op dit moment zit. Zijn antwoord in het kort: 'het gevoel (voor haar) is niet van de ene op de andere dag weg, maar ik doe mijn best. Ik snap jouw wantrouwen, maar er is op dit moment echt niets meer'.

En toen ben ik gaan speuren. Dat duurde niet heel lang want in zijn e-mailprullenbak vond ik een uitgebreid bericht van hem aan haar met een bijna dag tot dag verslag van zijn gedachten en gevoelens van de afgelopen drie weken. En daar was geen woord Spaans bij. Kennelijk was zij op vakantie en is er dus geen fysiek contact geweest, maar hij als hij haar 'vakantiefoto's in haar geile jurkje ziet', is die grens denk ik snel overschreden op het moment dat zij terug is van vakantie.

En nu... weet ik het gewoon even niet. Ik zie ons leven as we speak afbrokkelen, want een derde kans zit er wat mij betreft niet in. Ik moet er nog even niet aan denken hoe en wat we aan de kinderen moeten vertellen. Dat breekt echt mijn hart (voor zover er nog iets te breken over is).

Hij is nu met jongste dochter naar sportactiviteit en ik ga dat zodadelijk doen met oudste dochter. Ik heb een vriendin gevraagd om de kinderen daarna op te pikken, zodat ik alleen met hem ben.

Ik weet het gewoon even niet meer. Bedankt voor het lezen.
Fantasy schreef:
06-09-2025 17:34
Want? TO schrijft dat ze in januari begin twintig was, dus zo gek is dat niet.
Voor to is dat nu niet de main focus. Zijn werk ook niet.
To heeft nu als voornaamste belang: op een goede manier een nieuwe start maken, en overeind blijven vohaar kinderen.
Sess schreef:
06-09-2025 17:31
Joh, ga er nu niet allemaal zaken bijslepen die uit jouw eigen brein ontspruiten. Nog even en de vrouwelijke collega is ineens 'een twaalfjarig buurmeisje' geworden. Hou op zeg!

Een vrouw van in de twintig is gewoon een vrouw, geen "meiske". Een man van in de twintig noemen we ook geen jochie.
Voor een vent van half de 50 is een begin twintiger natuurlijk wel een ‘meiske’. Dat ‘er is niks mis mee want we zijn allebei volwassen’ komt vaak uit de mond van de oude vent.
Ik zou zelf veel zin hebben om hem vandaag loeihard uit te lachen.

Want na al zijn capriolen is hij jou dus kwijt. En zijn kinderen voor de helft.
Maar ik gok ook nog dat in geen 100 jaar zij een relatie met hem start.

Er zijn wel berichten over en weer gestuurd en er is een zoen gevallen, maar ik lees nergens dat er echt veel meer gebeurd is of dat zij zit te wachten op een relatie met een 50'er met 2 kinderen die ook nog eens haar baas is.

Hij heeft het dus zelf alleen maar volledig verknoeid.

En jep, tuurlijk schop je die kerel buiten.
Ik zou het gelieg en het "ja maar, ik ben gewoon verliefd" toch écht zat zijn.
Hij gaat maar elders verliefd zitten zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
06-09-2025 17:49
Ik zou zelf veel zin hebben om hem vandaag loeihard uit te lachen.

Want na al zijn capriolen is hij jou dus kwijt. En zijn kinderen voor de helft.
Maar ik gok ook nog dat in geen 100 jaar zij een relatie met hem start.

Er zijn wel berichten over en weer gestuurd en er is een zoen gevallen, maar ik lees nergens dat er echt veel meer gebeurd is of dat zij zit te wachten op een relatie met een 50'er met 2 kinderen die ook nog eens haar baas is.

Hij heeft het dus zelf alleen maar volledig verknoeid.

En jep, tuurlijk schop je die kerel buiten.
Ik zou het gelieg en het "ja maar, ik ben gewoon verliefd" toch écht zat zijn.
Hij gaat maar elders verliefd zitten zijn.
Dat staat nergens. Hij heeft een ‘vrij hoge functie’, zij werkt op de administratie.
Dank allemaal voor jullie reacties. Volgens mij is de dame in kwestie 24 en ik heb eerder ook berichten van haar gelezen en dan lijkt van misbruik van een machtspositie zeker geen sprake.

Ik ben inmiddels de confrontatie aangegaan en er kwamen grotendeels dezelfde ‘excuses’ als vorige keer: ‘ik vind het echt verschrikkelijk voor jou, het ligt niet aan jou en ik wil jou/jullie niet kwijt, ik wil niks met haar, het is een soort verslaving’. Blablabla

Ik heb gezegd dat ik wil dat hij vanavond ergens anders slaapt. Hij zat me wat ongelovig aan te staren, maar zei toen dat hij het wel snapte. Ik ben nu bij goede vriendin met kinderen en ik ga er vanuit dat hij weg is als we straks terugkomen. En dan… ja dat weet ik nog niet. Ik wil ons gezin eigenlijk net zomin kwijt als hij, maar ik denk niet dat het vertrouwen in hem ooit terugkomt en daarmee is de basis voor een relatie eigenlijk wel weggeslagen.

Een noodzakelijke voorwaarde is sowieso dat hij ergens anders gaat werken; dat kan in zijn positie vrij gemakkelijk. Maar goed, ook op een nieuwe werkplek zijn jongedames die er goed uitzien dus tsja.. Voelt alsof ik in een slechte film ben beland.
Hotgirlsummer schreef:
06-09-2025 17:45
Voor een vent van half de 50 is een begin twintiger natuurlijk wel een ‘meiske’. Dat ‘er is niks mis mee want we zijn allebei volwassen’ komt vaak uit de mond van de oude vent.
Nou inderdaad, dertig jaar leeftijdsverschil, collega's, én allebei gebonden. Maar niks mis mee hoor :facepalm:
Sess schreef:
06-09-2025 17:25
Nou ja, jij vindt een groot leeftijdsverschil "ieuw". Dat mag hoor - bekrompenheid is geen misdaad - maar dat maakt een groot leeftijdsverschil tussen twee volwassenen niet ongepast. Wat in deze fling mogelijk wel ongepast maakt is de leidinggevende-ondergeschikte verhouding - maar daar kunnen we op basis van deze info niets over zeggen. En dáár gaat het in dit topic natuurlijk niet over.

On topic: wat een vervelende situatie TO. Als ik in jouw situatie was zou het einde van de weg nu bereikt zijn. Een verliefdheid kan je overkomen. Hoe je daar mee omgaat is heel wat anders. Je partner meer dan eens voorliegen ook. Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn partner ooit nog écht kan vertrouwen. Ook niet na (weer) een mea culpa.
Je hebt gelijk… het is Ieuw omdat het zijn dochter had kunnen zijn en Ieuw dat hij leidinggevende is aan een ondergeschikte, waar hij wild mee heeft staan zoenen op kantoor en die hij super geil vind in haar jurkje. (Bedankt voor de aanvulling)

En dan zijn er een vrouw en kinderen die het er maar mee moeten doen? Wat geef je dan mee?

Het is hoe dan ook in elke vezel…. Niet goed hè.
rechtiskrom schreef:
06-09-2025 17:55
Ik wil ons gezin eigenlijk net zomin kwijt als hij, maar ik denk niet dat het vertrouwen in hem ooit terugkomt en daarmee is de basis voor een relatie eigenlijk wel weggeslagen.

Een noodzakelijke voorwaarde is sowieso dat hij ergens anders gaat werken; dat kan in zijn positie vrij gemakkelijk. Maar goed, ook op een nieuwe werkplek zijn jongedames die er goed uitzien dus tsja.. Voelt alsof ik in een slechte film ben beland.
Knap van je dat het allemaal zo scherp ziet, ondanks de pijn rn het verdriet. Want je hebt gelijk, de basis is nu weg. Een andere baan, tja, begrijpelijk dat je dat zegt, maar dat brengt het vertrouwen niet terug. Dat garandeert namelijk helemaal niets. Als hij wil vreemdgaan, kan hij dat. En hij vindt het niet zo moreel bezwaarlijk, dat heeft hij al bewezen.
rechtiskrom schreef:
Ik ben inmiddels de confrontatie aangegaan en er kwamen grotendeels dezelfde ‘excuses’ als vorige keer: ‘ik vind het echt verschrikkelijk voor jou, het ligt niet aan jou en ik wil jou/jullie niet kwijt, ik wil niks met haar, het is een soort verslaving’. {...} Een noodzakelijke voorwaarde is sowieso dat hij ergens anders gaat werken; dat kan in zijn positie vrij gemakkelijk. Maar goed, ook op een nieuwe werkplek zijn jongedames die er goed uitzien dus tsja.. Voelt alsof ik in een slechte film ben beland.

Precies, zijn 'verslaving' zal blijven. Nogmaals sterkte gewenst.
Wat naar TO.
Is het een idee om het te delen met de vriendin waar je nu bent?

Niemand verdient dit gedrag. Zo oneerbiedig naar je partner toe. En je kinderen. Hij weet precies wat hij doet en er zal echt weinig veranderen anders was het na de eerste keer wel gestopt.

In mijn omgeving te vaak gezien, gênante vertoningen en vooral veel verdriet bij de partner en uiteindelijk kinderen.

Je klinkt heel evenwichtig, ondanks alles. Heel veel sterkte. Ik persoonlijk zou hem vragen te vertrekken en dan scheiden. Het leven is te kostbaar om in deze ellende te zitten. Hij is onbetrouwbaar gebleken, liegt en blijft herhaaldelijk hetzelfde uit te halen.

Ik weet waar ik het over heb. Alles komt uiteindelijk goed :hug:
Een vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken. Ook al gaat hij ergens anders werken. Daar zal ook een dame werken die 10, 20 jaar jonger is dan hij. Ook dan zal hij de 'honger' voelen.

Sterkte.
Zolang man geen actieve stappen zet om jouw vertrouwen terug te winnen (zoals actief een andere baan aangaan, relatietherapie voorstellen etc) blijft de kans zeer waarschijnlijk dat hij in oude patronen vervalt. En dan zal jij altijd blijven twijfelen of hij nu dan wél eerlijk is. Ik snap dat je je gezin niet kwijt wil, maar als je blijft dan verlies je denk ik langzaam jezelf in al die twijfel en onzekerheid.
Bbubbels schreef:
06-09-2025 19:03
Zolang man geen actieve stappen zet om jouw vertrouwen terug te winnen (zoals actief een andere baan aangaan, relatietherapie voorstellen etc) blijft de kans zeer waarschijnlijk dat hij in oude patronen vervalt. En dan zal jij altijd blijven twijfelen of hij nu dan wél eerlijk is. Ik snap dat je je gezin niet kwijt wil, maar als je blijft dan verlies je denk ik langzaam jezelf in al die twijfel en onzekerheid.
Die relatie-therapie hebben ze dus al gehad afgelopen voorjaar en daar zat hij alleen maar te liegen.
Dat lijkt me een gepasseerd station.

Op 't moment dat iemand zelfs in therapie niet eerlijk kan zijn tegen én zijn partner én zichzelf is het vrij duidelijk dat het nogal hopeloos is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
rechtiskrom schreef:
Ik ben inmiddels de confrontatie aangegaan en er kwamen grotendeels dezelfde ‘excuses’ als vorige keer: ‘ik vind het echt verschrikkelijk voor jou, het ligt niet aan jou en ik wil jou/jullie niet kwijt, ik wil niks met haar, het is een soort verslaving’. Blablabla

Ik lees vooral een man die zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Het ligt allemaal niet aan hem, het is de "verslaving".

Je weet nu al dat dat een volgende keer dat hij een scheve schaats rijdt wéér het verslaving-excuus van stal gehaald wordt: ik had een 'relapse'.

Veel sterkte gewenst TO in deze moeilijke tijd.
.
Sess schreef:
06-09-2025 19:07
Ik lees vooral een man die zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Het ligt allemaal niet aan hem, het is de "verslaving".

Je weet nu al dat dat een volgende keer dat hij een scheve schaats rijdt wéér het verslaving-excuus van stal gehaald wordt: ik had een 'relapse'.

Veel sterkte gewenst TO in deze moeilijke tijd.
Een verslaving is ook eigen schuld.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
06-09-2025 19:24
Of iets om je verantwoording voor te nemen ipv je eronder te verschuilen.
oudebaas schreef:
06-09-2025 19:24
In dit geval vooral een slechte leugen, om meelij op te wekken.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Als het ‘een soort verslaving’ is, welke stappen zet hij dan om ervanaf te komen?
Al lid van de Anonieme Oude Geilaards?

Wat zou ik hier op afknappen zeg… niet op de verliefdheid maar op zijn onvolwassen gedoe. Heel onaantrekkelijk.

Veel sterkte!
Heel sterk dat je hem nu hebt gevraagd om elders te slapen. Daarmee doorbreek je zijn bubbel en dwing je hem om echt na te denken in plaats van alleen in zijn verliefdheidsroes te blijven hangen. Voor jou geeft het ook ruimte om te voelen wat jij nodig hebt. Je hoeft nu nog geen definitieve beslissing te nemen, maar dit is wel een duidelijke stap waarin je je eigen grenzen beschermt. Sterkte je verdient rust en duidelijkheid.
Ik vind je heel sterk TO. Hier ook de ervaring van “de verslaving”. Dat gaat niet over, hoe graag ze zeggen dat ze willen dat het over zou zijn. Het is nooit goed genoeg, er moet gewoon spanning zijn, en daar moeten ze gehoor aan geven.

Ik begrijp dat je hem en je gezin niet kwijt wilt, en hij wil dat ook echt niet. De keuze dat hij ergens anders moet gaan slapen lijkt ook logisch, want dan hebben jullie even een beetje ruimte om na te denken en te voelen. En ook hier geldt voor hem weer, hij zal wel voelen wat hij gaat missen, en hij zal met zijn donkere buien ook helemaal geen zin hebben in al het gedoe wat een scheiding met zich mee brengt, en hij zal de morgen de wereld gaan beloven.
Maar hou ik je achterhoofd dat hij waarschijnlijk nooit weerstand zal kunnen bieden aan interessante vrouwen, en nog veel belangrijker dat hij niet hetzelfde beeld heeft van jullie relatie dat jij hebt.
Alleen als jij jouw beeld van wat een relatie zou moeten betekenen bij kunt stellen (huisgenoten die verantwoordelijk zijn voor het grootbrengen van de kinderen) zou je je gezin niet hoeven op te geven.

Die keuze is aan jou, en ook alleen aan jou.
Het lijkt me dat hij sowieso therapie nodig heeft, vanwege die depressieve episoden en het vluchten in vreemdgaan met piepjonge vrouwen. Maar dat betekent niet therapie terwijl hij met jou samen is, dat kan ook heel goed terwijl jullie uit elkaar zijn. Sowieso moet hij daarvoor zelf gemotiveerd zijn, en het niet voor jou doen.
stokbootje schreef:
06-09-2025 23:12
Het lijkt me dat hij sowieso therapie nodig heeft, vanwege die depressieve episoden en het vluchten in vreemdgaan met piepjonge vrouwen. Maar dat betekent niet therapie terwijl hij met jou samen is, dat kan ook heel goed terwijl jullie uit elkaar zijn. Sowieso moet hij daarvoor zelf gemotiveerd zijn, en het niet voor jou doen.

Of hij gaat niet in therapie, TO een zorg.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Lady*Voldemort schreef:
07-09-2025 00:31
Of hij gaat niet in therapie, TO een zorg.
Hij blijft de vader van haar kinderen dus blijft zijn welzijn een zorg; al is het maar voor de kinderen.
TO, hoe ben je de nacht doorgekomen?

Begrijpelijk dat je in een onmogelijke spagaat positie zit. Aan de ene kant nog steeds alles willen doen om het gezin bij elkaar te houden, maar aan de andere kant het besef dat het zo niet verder kan.

Het is het compleetplaatje. Het verzwijgen, het liegen( zelfs bij relatie therapie), er niet mee kunnen stoppen. De vulgaire teksten en dan ook nog het gedrag dat hij vertoont in zijn functie. Dan laten we het leeftijdsverschil er nog buiten. Ook zijn depressieve stille buien maakte de weekenden niet gezelliger voor je. Het is tijd dat jij eens even echt aan jezelf mag gaan denken want dit verdien je niet.

Hij zal nog wel een hoop loze beloftes doen om te redden wat er te redden valt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven