beetje hulp nodig..

13-12-2009 03:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het klinkt heel zwak maar ik heb een beetje hulp nodig..

Drie maanden geleden ben ik moeder geworden van mijn lieve zoon. Helaas is de relatie met de mijn ex twee maanden geleden kapot gelopen. Om een lang verhaal kort te maken komt het er op neer dat mijn ex vroeger vaak drugs/drank nuttigde. Op een 'onschuldige' jonge jongens manier. Ik wist dit. Maar in de drie jaar dat wij een relatie hadden wist hij dit erg goed te beperken.

Samen gekozen voor het ouderschap, maar in mijn zwangerschap ging het al goed mis. De drugs drank waren ineens weer erg aanwezig. Met gevolg dat ik vele nachten heb moeten wachten tot mijn ex eindelijk thuis wilde komen na een heftig nachten. Smsjes naar andere vrouwen aangetroffen, datingsites, enzovoort. Alleen maar onder invloed van drugs/drank. Vertrouwen van mijn kant kapot, ik kon dingen niet vergeten. Een schoonmoeder die alles ontkent als gevolg dat de band die ik met haar had totaal is verslechterd. Wantrouwen, buien, spanningen waren aan de orde van de dag. Aantal keer tijdens mijn zwangerschap even uit elkaar geweest met hoop op verandering, maar helaas steeds van korte duur.

Bevallen, en na de bevalling ging het even goed. Tot zijn gedrag weer compleet terug keerde. Nu dus met een baby in het spel. Besloten weg te gaan en niet meer terug te komen voor hij echt veranderd.

Nu twee maanden verder is alles nog hetzelfde. Hij geeft mij de schuld van zijn gedrag. Ziet zijn fouten totaal niet in. Neemt geen verantwoordelijkheid. Is wel gek op zijn zoon. Twee weken kan het goed gaan maar dan vervalt hij weer in een weekend vol drank en drugs. Met het oog op de mooie momenten en hoop op de toekomst heb ik volgehouden.

Vandaag met zijn drieen geweest maar vanavond weer bericht gehad van een vrouw. Dat hij haar benaderd.

En nu wil ik los, los van hem. Want ik denk dat dit nooit veranderd. Maar nu komt mijn probleem ik kan hem heel heel erg moelijk met rust laten. En ik wil hem niet meer bellen. Ik wil niet meer achter hem aanzitten. Als er nog wat is tussen ons en dit een fase is, zal het niet gauw veranderen zolang ik zo achter hem aan zal blijven lopen. Ik wil mijn trots terug. Ik wil dit overwinnen. En misschien heel raar, misschien leest niemand dit, Maar ik ga hier elke dag laten weten dat ik hem die dag met rust heb gelaten. Ik zie dit als een steuntje in mijn rug..
Goed zo meid!! Jij bent meer waard en ik vind het enorm knap dat je de 1ste stap hebt gezet. Natuurlijk voel je je nu klote (de pijn, de woede en je verdrietigheid die je momenteel voelt is erg logisch), maar ik weet zeker dat je er goed aan hebt gedaan om naar je intiutie te luisteren. Voor jezelf (je eigenwaarde) maar ook voor je kind, dat echt een ouder nodig heeft, die er ook 100% voor hem/haar is en altijd (en dus niet met tussenposes!).

Ik weet niet hoe oud je ex is, maar ik heb het gevoel dat hij nog niet klaar is voor een kind; hij zit duidelijk niet in dezelfde levensfase als jij en vertoont (ernstig) vluchtgedrag.

Wens je alvast heel veel sterkte komende tijd en een dikke knuffel van mij
Heej, in deze situatie om hulp vragen is alles behalve zwak. Ik ga dit topic iedere dag bekijken om te lezen dat jij 'm met rust hebt gelaten.
Je komt vrij rustig en verstandig over, dat vind ik heel knap! Je ziet zelf al in dat het op deze manier niet kan. Hou dat voor ogen.

Wonen jullie samen? Heb je alles geregeld m.b.t jullie huis en zoon? Hadden jullie een samenlevingscontract oid? Zorg dat je de dingen goed regelt en je kan je afvragen hoe je het met een eventuele bezoekregeling voor je zoon wilt als hij regelmatig drugs/drank gebruikt..

Sterkte!
Vind dit heel knap van je! Wens je dan ook veel sterkte.

Je zoon heeft in elk geval een sterke moeder!
Wat knap van je dat je die stap neemt. En heel verstandig. Je kindje kan op deze manier niet echt opgroeien in een warm gezin. Dan kun je het beter alleen doen. Ik hoop dat het je lukt.

O jawel hoor dat dit gelezen wordt. En ook ik vind het heel knap dat je tot deze beslissing bent gekomen. Blijf schrijven hier!
go girl go!!! Denk aan jezelf plus je kindje!! :hug
Hee meiden,

Ja ik ben heel erg overtuigd dat ik nu verder moet. Ik zie geen veranderingen en doe mezelf heel veel pijn. Laat staan me ind. Ben wel hysterisch geweest hoor ;) Maar kan het nu allemaal wat nuchterder bekijken. Umhh de vader heeft wel mijn kindje erkent, maar geen regeling of allimentatie. En eerlijk gezegd vind ik t goed zo. Ik wil geen allimentatie.. Ik wil geen omgansregeling want ik wil mijn kind daar niet brengen. Ik wil ook geen rechtzaak.. Ik ben het allemaal zo zat. Ik wil leven.. Maargoed na vanacht 1 uur geen contact meer..

Ben trots zeg hihi..
Shir, je bent niet zwak en je gaat hier alle hulp krijgen die je nodig hebt!

Wat goed dat je voor jezelf EN voor je kindje kiest!!!

Een verademing om te lezen na alle verhalen van vrouwen met mannen die niet deugen waarbij de dames blijven hangen in je "ja maar hij is soms zo lief" verhalen!

Petje af hoor!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Shir, heel goed dat je voor jezelf kiest en voor je kindje!

Heel veel sterkte in de komende (moeilijke) tijd, maar probeer te genieten van je kleintje en door deze stap te zetten ben je op weg naar een gelukkiger leven voor jullie allebei!

Sterkte!
speuk wijzigde dit bericht op 12-12-2017 09:09
91.40% gewijzigd
Een juichtoon da’vre langs de velden..
Poeh sterkte ik heb zelf een kleine van 6,5 maand oud en zou er niet aan moeten dénken hem zonder zijn vader te moeten opvoeden!

Ik vind wel dat jij een hele goede, juiste en moedigge beslissing hebt genomen! Je kleine komt op nr 1 en daar maag en kan niets mee gebeuren. Hij is totaal afhankelijk van jou en een papa die stijf staat van de drank/drugs dat kan gewoon niet!
Ja dat maakt het ook zo moeilijk je hebt een toekomstbeeld voor ogen, en dat valt zo uit elkaar. Je wilt iemand wakker schudden, maar niets helpt. Maar alle meiden die iemand met rust willen laten doe lekker mee..

Ik steun jullie ook samen kunnen we die mannen wel aan!!
Ontzettend goed van je dat je voor jezelf en je kind kiest.

Hij verkiest drugs, drank en het kapot maken van vertrouwen boven jullie. Dat is heel pijnlijk. Je kunt zijn keuze niet veranderen en het is heel verstandig om daar niet op te wachten/hopen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen want het is niet makkelijk. Je hebt er een punt achter gezet, dus het moeilijkste heb je gehad. De rest lukt je ook wel. Kijk naar je kind iedere keer dat jij het moeilijk hebt, daar zul je ontzettend veel energie en blijdschap uit halen. Voldoende om door te zetten. Over een tijdje wordt het steeds makkelijker.
Goed gedaan! Veel sterkte met volhouden! En echt wel dat je posts gelezen worden ;)

Misschien moet je wel dingen goed regelen/vastleggen. Hij kan over een tijdje natuurlijk best een omgangsregeling gaan eisen. Zeker als hij jullie kind heeft erkend.

Sterkte!
Hey,

Ja ik weet ook dat ik alles moet regelen. Maar nu zit me gevoel er nog te veel in. Dus kan het nu niet. Ik laat het even en over een poosje komt dat helemaal goed. Hij doet zelf ook niks. Dus als hij over een half jaar iets doet dan reageer ik daar wel op. Werk hard studeer nog dus heb zijn geld niet nodig. Meiden ik heb heel de dag nog geen behoefte gehad te bellen/smsen. Misschien komt dat omdat het zondag is en hij hoogstwaarschijnlijk zijn roes uitslaapt nu. Maar ik denk ook door jullie.. Voel me erg sterk op het moment!
Goed zo!!! Nou je wordt in ieder geval gelezen en ook ik zal elke dag even checken of het je gelukt is.

Ik vindt je heel sterk overkomen. Knap hoor dat je deze moeilijke beslissing hebt genomen. Heb je ook veel steun in je omgeving?

Misschien is het wel slim om een soort dagboek bij te houden over wanneer hij contact zoekt of juist niet zoekt. Dit kan je later mischien nodig hebben als hij toch een omgangsregeling wil.
Ja hij zoekt nooit contact dat is ook een groot punt. Ben weken met de kleine naar hem toe gegaan her is hij nooit geweest. Pff.. word soms gek van die tegenstrijdige gevoelens. Ene moment kan ik hem weer zo missen. Zoek afleiding bij vriendinnen maar wil er mee stoppen om er over te praten.. Dat wekt juist nog meer ex ex ex op.. nou ik ga mijn oogjes dicht doen. Ben erg moe. Maar dag 1 is gered.
en hoe is het vandaag gegaan??
Shir,

Hou goed voor ogen dat dit geen stabiele toekomst is, deze relatie die je HAD met je ex! Hij heeft jou en jullie zoontje weinig tot niets te bieden. Immers, als het erop aankomt is het enige waar hij aan denkt, zijn eigen belang, zijn eigen verlangens.

Bedenk dat elke keer dat je toch weer naar hem toe zou willen gaan, er in zal resulteren dat je keer op keer weer op ditzelfde punt uitkomt: dat je steeds opnieuw weer geconfronteerd wordt met zijn egoïstische gedrag en zul je iedere keer opnieuw weer die pijn en teleurstelling voelen. Doordat je dat steeds opnieuw zult voelen, zul je niet in staat zijn om een vrolijke, blije, onbezorgde moeder voor je kind te zijn. En bedenk dan eens wat JIJ daarmee zélf je kindje aan doet. Je zoekt hem immers zelf weer op, al wetende hoe hij is! Doe jezelf dit niet aan, maar doe ook zeer zeker jullie kleine dit niet aan. Je mannetje heeft al een vader waar hij het dus duidelijk niet van hoeft te hebben. Zorg jij er dan in elk geval voor dat zijn moeder er wél voor hem is!!

Sterkte meid!
Goed dat je deze topic opent, zeg! Dat is wel een van de tekenen van kracht uit jezelf, want je zegt zelf ook al dat je echt los van hem wilt komen.

Het zal misschien niet altijd gemakkelijk zijn, maar de wil hebben om je eigen trots terug te krijgen, is een hele goede eerste stap! Daar kun je alvast trots op zijn!

heb je de topics ex met rust laten en Liefdesverdriet ook al gecheckt? werkt vaak erg mee als je weet dat je niet de enige bent, die het moeilijk vindt om een ex los te laten. Je kunt het! En elke dag gewoon schrijven, zoals je van plan bent!

Veel geluk met je zoontje en veel sterkte met loslaten van de ex in kwestie.
Only dead fish go with the flow
Heel veel sterkte meid! Ik bewonder je kracht... maar ook als je het wat minder hebt, vooral blijven schrijven (ook als je wel contact hebt gezocht). Ik zie dat je vandaag niks hebt geschreven. Maar ook als het een keer de mist in gaat is er begrip voor je situatie. Dus laat dat je er niet van weerhouden! Je kan heel veel steun halen uit dit forum.
Hoe gaat het met je?
En, hoe is het vandaag gegaan??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven