Beginnende relatie

26-11-2019 20:15 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede mannen/vrouwen,

na jaren van stiekem meelezen met veel behulpzame tips, nu toch maar zelf een topic aangemaakt!
Op zoek naar tips / advies.

Sinds oktober ben ik aan het daten met een hele leuke jongeman.
We zijn beide 30 en wonen op 10 minuten fietsen bij elkaar vandaan. Geen kinderen.

We zien elkaar nu 1x in de week. Graag zou ik dit vaker willen hebben, hij geeft aan dat hij dit ook graag
wil, echter komt het er steeds niet van. Hij heeft een extreem drukke baan wat er voor zorgt dat hij van
8 tot 8 op kantoor zit en al begint met werken op zondagavond.

Ik krijg niet de indruk dat ik aan het lijntje wordt gehouden en dat hij wel degelijk interesse in mij heeft.
Voor mijzelf vraag ik mij alleen af of 1x per week genoeg is om iets serieus op te kunnen bouwen en elkaar
beter te leren kennen. Of 1 avond in de week genoeg is om hechter te worden, dichter naar elkaar toe te groeien.

Qua intenties zitten we op 1 lijn, alleen de uitvoering vanuit zijn kant blijft haken.

Mis ik wellicht iets? Is het nog te pril om hier iets van te vinden en moet ik nog meer geduld hebben?
Ik zou ervoor bedanken. Zo'n workaholic droog ik spontaan van op. Er is meer in het leven.

Mijn man en ik woonden vroeger 2 uur bij elkaar vandaan, hij werkte fulltime en ik studeerde (af) fulltime en werkte er naast. Wij zagen elkaar meerdere keren per week en deden er alles aan om elke vrij minuut met elkaar te seksen besteden. 1 grote liefdesbubbel. Met minder had ik geen genoegen genomen.
starbright schreef:
26-11-2019 21:14
Er zijn wel sectoren waarin er zo gewerkt wordt, denk niet dat het een flauw verhaal is. Eerlijk gezegd: ik ben vrij lang alleen geweest en ik werkte ook vaak veel omdat ik niets beters te doen had om mijn dagen mee te vullen.
.
Ik ken het ook hoor, maar als je verliefd bent dan liggen je prioriteiten elders en zorg je dat je je liefje kunt zien.
Dus binnen 4-8 weken verwacht jij dat hij gelijk zijn (werk) ritme gaat omgooien om je zo vaak mogelijk te zien. Sommige mensen doen dit - maar misschien is hij nog in de fase dat hij niet super moe wilt zijn als hij je ziet. Misschien moet hij al extra tijd maken om je die vrijdag en de nacht te kunnen zien. Ik zou er eens open naar vragen 🙂
puntillita schreef:
26-11-2019 23:27
.
Ik ken het ook hoor, maar als je verliefd bent dan liggen je prioriteiten elders en zorg je dat je je liefje kunt zien.
Niet iedereen holt maar blind achter z’n hormonen aan. En gelukkig maar.
Ik lees nergens dat hij je niet leuk vindt? Een vriendin van mij werkt ook zulke tijden.. en na een 12 urige werkdag wil je maar één ding: eten, niks doen en slapen.

Hij wilt je vrienden ontmoeten.. klinkt serieus!
Probeert hij z'n carrière naar een hoger niveau te krijgen? Dan is dat zijn focus op dit moment. Het is belangrijk voor zijn toekomst. Hij is niet klaar voor een serieuze relatie dan.
Snowpink schreef:
26-11-2019 22:54
Ik zou ervoor bedanken. Zo'n workaholic droog ik spontaan van op. Er is meer in het leven.

Mijn man en ik woonden vroeger 2 uur bij elkaar vandaan, hij werkte fulltime en ik studeerde (af) fulltime en werkte er naast. Wij zagen elkaar meerdere keren per week en deden er alles aan om elke vrij minuut met elkaar te seksen besteden. 1 grote liefdesbubbel. Met minder had ik geen genoegen genomen.
Een man die werkloos is of geen baan kan behouden is anders ook niet erg opwindend vind ik.
Doe het rustig aan, jullie zijn pas net samen.
Misschien een van de volgende keren als jullie elkaar zien gewoon eens zeggen: zal ik dinsdagavond (of in ieder geval een andere avond dan degene die jullie altijd afspreken) even bij je langs komen?
We hebben er gisteravond uitgebreid over gesproken, hij dacht niet dat het een probleem was en voor hem voelt het nog super pril. Daar waar ik al ietsjes verder ben. En inderdaad als hij thuiskomt van een diner of iets dan wilt ie alleen maar douchen en slapen. Als ie mij ziet wilt ie wel dat het kwaliteit heeft en volledige aandacht. Niet iets wat je tussendoor even 30 minuten doet.

Hij gaat zijn best doen om met zijn werk iets te regelen dat ie s avonds minder calls heeft en minder klantdiners. Hij is 6 jaar vrijgezel en moet nog even wennen aan opeens iemand in zijn leven. Hij is een expat en is hierheen verhuisd voor zijn werk, in het land waar hij vandaan komt is het normaal om zulke dagen te maken en dat houdt ie stug vol anders maakt ie geen kans op een stap hoger op de ladder, wat ie wel ambieert.

Ik vind het wel volgbaar wat hij aangeeft, maar ik moet nog maar zien of het hem daadwerkelijk gaat lukken om iets meer tijd vrij te maken... Anders volgt er later een liefdesverdriet topic! ;)

Dank je wel voor jullie reacties!!
Soms pas je gewoon niet (goed genoeg) bij elkaar door een verschillende levensstijl. Hij is heel duidelijk naar je in hoe hij in het leven staat. Het is aan jou of je daarmee om kunt en wil gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven