Beginnende relatie

26-11-2019 20:15 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede mannen/vrouwen,

na jaren van stiekem meelezen met veel behulpzame tips, nu toch maar zelf een topic aangemaakt!
Op zoek naar tips / advies.

Sinds oktober ben ik aan het daten met een hele leuke jongeman.
We zijn beide 30 en wonen op 10 minuten fietsen bij elkaar vandaan. Geen kinderen.

We zien elkaar nu 1x in de week. Graag zou ik dit vaker willen hebben, hij geeft aan dat hij dit ook graag
wil, echter komt het er steeds niet van. Hij heeft een extreem drukke baan wat er voor zorgt dat hij van
8 tot 8 op kantoor zit en al begint met werken op zondagavond.

Ik krijg niet de indruk dat ik aan het lijntje wordt gehouden en dat hij wel degelijk interesse in mij heeft.
Voor mijzelf vraag ik mij alleen af of 1x per week genoeg is om iets serieus op te kunnen bouwen en elkaar
beter te leren kennen. Of 1 avond in de week genoeg is om hechter te worden, dichter naar elkaar toe te groeien.

Qua intenties zitten we op 1 lijn, alleen de uitvoering vanuit zijn kant blijft haken.

Mis ik wellicht iets? Is het nog te pril om hier iets van te vinden en moet ik nog meer geduld hebben?
He's just not that into you..
waarom werkt hij zo veel?
Hij is account manager op wereldwijde accounts, i.v.m. tijdsverschil maakt hij zulke uren.
Als jullie elkaar wel zien, zitten jullie dan alleen binnen of ga je ook samen de deur uit?
Ik denk dat hij liever is getrouwd met zijn werk dan dat hij dat met jou doet (uiteindelijk).

Hij kan van alles zeggen, maar doen is een tweede.
Dat gaat niet veranderen als jullie een relatie hebben. Dus hij laat je nu al zien waar je mee om moet kunnen gaan.
Groenecomputermuis schreef:
26-11-2019 20:51
He's just not that into you..
Een man die bij jou wil zijn, maakt dat écht mogelijk.

Als hij geen extra tijd maakt, dan weet je genoeg....
Ik zie mijn vriend 2 a 3 keer per week en wij zijn een maand samen.
Ik was hier stiekem al een beetje bang voor... hoopte eigenlijk ergens dat het lag aan het prille en elkaar nog leren kennen dat je er nog niet teveel in wilt investeren. Al ligt mijn behoefte inmiddels wel aan een hogere frequentie.

Als we elkaar zien gaan we meestal uit eten. Dit weekend wil hij graag m'n vrienden leren kennen en gaan we dan de stad in voor een simpel drankje. Sinds de laatste 3 weken blijven we bij elkaar slapen…
Lethe schreef:
26-11-2019 21:01
Ik zie mijn vriend 2 a 3 keer per week en wij zijn een maand samen.
Slotje, het juiste antwoord is al gegeven
Mijn man maakte tijd voor mij. Hij nam soms zelfs vrij om bij elkaar te kunnen zijn.
Dank je wel voor jullie snelle reacties! Zal dit weekend het gesprek aangaan :)
Even op de blaren zitten en weer door!
Zonnebloem2211 schreef:
26-11-2019 20:53
Hij is account manager op wereldwijde accounts, i.v.m. tijdsverschil maakt hij zulke uren.
.
Imo onzin. Dan werk je eerder flexibel: eens een ochtend vrij doordeweeks en zo. Tenzij hij workaholic is, maar dan is een relatie sowieso lastig.
Mijn langste relatie begon met een maand of twee Yoko en John in het Hilton uithangen :) De derde maand zijn we maar gaan samenwonen. Niet superverstandig, wel leuk
puntillita schreef:
26-11-2019 21:11
.
Imo onzin. Dan werk je eerder flexibel: eens een ochtend vrij doordeweeks en zo. Tenzij hij workaholic is, maar dan is een relatie sowieso lastig.
Mag dat überhaupt wel? De enige persoon die ik kende met echt zulke bizarre uren werkte illegaal bij een sushitent
Zonnebloem2211 schreef:
26-11-2019 21:03
Ik was hier stiekem al een beetje bang voor... hoopte eigenlijk ergens dat het lag aan het prille en elkaar nog leren kennen dat je er nog niet teveel in wilt investeren. Al ligt mijn behoefte inmiddels wel aan een hogere frequentie.
Mijn ervaring is dat het alleen maar erger wordt na het eerste roze fladdervlinders begin...

Je kunt het natuurlijk altijd bespreken, maar als de situatie nu eenmaal zo ligt... Hij kan moeilijk van baan veranderen voor een date.
Er zijn wel sectoren waarin er zo gewerkt wordt, denk niet dat het een flauw verhaal is. Eerlijk gezegd: ik ben vrij lang alleen geweest en ik werkte ook vaak veel omdat ik niets beters te doen had om mijn dagen mee te vullen. Dus ipv hem meteen aan de kant te schuiven kan je het gesprek misschien wat milder insteken. Maar zou hem wel duidelijk maken hoe je je nu voelt bij het feit dat hij 1x per week tijd voor je maakt.

Ik zag mijn vriend in het begin een stuk minder trouwens, en had daar ook wel last van. Maar dat is uiteindelijk vanzelf wel meer naar elkaar toe gegroeid.
Murrmurr schreef:
26-11-2019 21:11
Mijn langste relatie begon met een maand of twee Yoko en John in het Hilton uithangen :) De derde maand zijn we maar gaan samenwonen. Niet superverstandig, wel leuk
Haske leuk als je 22 bent, maar als je tegen de veertig gaat werkt het leven niet meer zo.

edit: ok, beide 30. Ik vind het niet heel raar, dan zit hij in een fase van z'n carriere die een beetje aandacht vraagt.
Je moet natuurlijk niet van zo'n man verwachten dat hij binnen 2 jaar omturnt naar een gezellige thuisblijfpapa.
anoniem_260577 wijzigde dit bericht op 26-11-2019 21:19
22.89% gewijzigd
Wat is er mis met gewoon eens een tijdje 1x per week daten en dan gewoon bekijken hoe dat voelt? Je merkt toch vanzelf of je dan meer naar elkaar toegroeit of niet?
starbright schreef:
26-11-2019 21:15
Haske leuk als je 22 bent, maar als je tegen de veertig gaat werkt het leven niet meer zo. (ik weet niet hoe oud TO is, maar om aan te geven dat dit niet de maat der dingen is)
:'( echt niet? Volgens mij was ik idd iets van 21 en ik had zoveel extra credits gehaald dat ik een blok geen vakken volgen kon lijen. Wat een tijd.
Mijn man en ik woonden een uur rijden van elkaar vandaan en de eerste 3 maanden zagen wij elkaar 1x per 2 weken. Op den duur heb ik hem toch wel duidelijk gemaakt, dat als hij echt serieus een relatie op wilde bouwen, 1x per 2 weken voor mij niet voldoende was. Vanaf toen zagen we elkaar een stuk vaker.

Praat met hem, en geef aan wat jij nodig hebt in een relatie. Als hij daar niet aan kan voldoen, dan houdt het op, maar wie weet vindt hij wel een manier om wat meer tijd voor je vrij te maken.
Mijn vriend en ik hadden het in het begin ook heel druk. Maar we waren verliefd en neukten de sterren van de hemel. Een week zonder sex hadden we niet u8tgehouden. We vonden altijd wel een momentje. Al was het een half uurtje tussendoor. Ondanks allebei kinderen die thuis wonen die we nog niet voorstelden en allebei heel veel werk hadden we altijd wel een momentje voor elkaar. Zeker 4 keer per week.

Ik vraag me dan af... Ik snap dat ie veel werkt. Maar van vrijdagavond tot zondagavond kunnen jullie toch sowieso samen zijn? En door de weeks kan je toch een keer voor hem koken enzo als ie thuis komt uit zijn werk en dan samen slapen en dan gaat ie vanaf jou naar zijn werk?
Hoe lang ken je hem nou... Ik vind het nog niet zo heel raar hoor, rustig opbouwen toch? Hij gaat met je de deur uit, dus hij wil wel met je gezien worden. Ik zie nog geen rode vlag. Hebben jullie al uitgesproken dat je een relatie hebt? In onze datefase zag ik mijn vriend ook niet veel. We hadden nog niks uitgesproken...dat heeft wel 3 maanden geduurd. Toen we er eenmaal voor "gingen" nam het explosief toe. Wanhoop nog niet dus.
Je zou ook bij zijn werkgever kunnen solliciteren zodat je elkaar wat vaker ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven