Begroeten vriend
zondag 15 september 2019 om 02:07
Twee maanden terug heb ik een jongen leren kennen met wie ik tot nu toe 4x vriendschappelijk heb afgesproken. Nu kreeg ik vandaag, waren dagje weg samen, te horen dat ik nooit hand geef. Heb hem eerste keer hand gegeven en bij afscheid weet ik niet meer of ik toen hand gegeven heb. Maar andere vrienden begroet ik alleen als we hebben afgesproken. Op verjaardagen geven we elkaar 3 zoenen. die jongen begin ik wel leuk te vinden, maar volgende keer bij afscheid kus op de wang is raar of niet?
Hoe begroeten jullie vrienden?
Hoe begroeten jullie vrienden?

dinsdag 17 september 2019 om 10:39
Nee hoor.
Nog niet misschien.
De enige die ik op de mond kus is mijn man.
dinsdag 17 september 2019 om 10:57
Ik herinner me nog dat ik dacht dat kussen op de mond alleen voor stellen was, had nooit anders gezien, besproken, gelezen of meegemaakt. Toen ik een jaar of 16 was zat ik in de trein en zag ik een groepje studenten. Een vrouw bij hen stapte uit en gaf een jongen een kus op de mond. Haar vriend, dacht ik. Toen kuste ze een andere jongen op de mond, net als de anderen in haar gezelschap. Mijn ogen werden groot. Want wat gebeurt hier? Ik zei er niks van maar verbaasde me. De vrouw die tegenover me of naast me zat zag het volgens mij en gniffelde. Dus het gebeurt, maar niet iedereen (de meesten?) doet het bij anderen dan hun partner. Als je vast in het topic kan lezen.

dinsdag 17 september 2019 om 11:19
dinsdag 17 september 2019 om 11:23
Hier wel bij een aantal, waaronder mijn beste vriend en een aantal vriendinnen. Anderen worden weer begroet met een knuffel of drie zoenen. Een hand is eigenlijk alleen bij kennissen op een verjaardag van mijn ouders ofzo en bij zakenrelaties..Attraverso schreef: ↑15-09-2019 07:58Kussen jullie in NL vrienden op de mond? Dat wist ik niet.
Familie en vrienden 1 kus op de wang, felicitaties 3 kussen op de wang.
Vriendschappelijk een hand geven als vrouw vind ik een beetje raar.
Seriously?
dinsdag 17 september 2019 om 11:38
Bij een eerste ontmoeting geef ik een hand. Afhankelijk van mijn gevoel bij de persoon geef ik diegene ook 3 zoenen op de wang. Sommigen stralen nu eenmaal wat afstandelijks uit. Als ik iemand eenmaal wat beter ken en als een van mijn vrienden beschouw, ga ik over op 1 zoen op de wang en een knuffel bij het afscheid.
Als ik een grote groep mensen tegelijk moet begroeten, zwaai ik even en zeg 'Hoi!'. En ik kijk iedereen even aan met een lach. Tenzij ze gemakkelijk te bereiken zijn. Maar ik ga me niet overal tussen wurmen. Mijn vriend doet dat wel als het zijn familiefeestje is, maar zelfs dan volg ik zijn voorbeeld niet. Ik ben ik en dat blijf ik.
Als ik een grote groep mensen tegelijk moet begroeten, zwaai ik even en zeg 'Hoi!'. En ik kijk iedereen even aan met een lach. Tenzij ze gemakkelijk te bereiken zijn. Maar ik ga me niet overal tussen wurmen. Mijn vriend doet dat wel als het zijn familiefeestje is, maar zelfs dan volg ik zijn voorbeeld niet. Ik ben ik en dat blijf ik.
dinsdag 17 september 2019 om 13:34
Dat lijkt mij niet. Want hij kan moeilijk straks alsnog voorstellen om de 28e te gaan. Want je gaat niet ineens niet meer naar een verjaardag. Wil nog niet zeggen dat ik geloof dat ie verjaardag heeft.madamzonderm schreef: ↑17-09-2019 10:36Het hoeft niet zo te zijn dat hij met een ander meisje afspreekt.
Het lijkt me goed nu te bedenken wat je van hem wilt. Vriendschap of toch een relatie?
Nu stelt hij afspreken met jou uit tot hij weet dat hij niets anders heeft, tenminste voor de 28e. Hij kan als hij dan niet kart met zijn broers. Het gaat niet door, maar o, hij kan toch niet want vriend stuurt dat hij verjaardag houdt.
Kan hij zijn eigen agenda invullen of wordt hij geleefd door zijn broers en vrienden?
Afhankelijk van wat je wilt kan iets sturen als:
"Het lijkt me af te spreken, maar wat wil jij?"
of
"Het lijkt me alsof je geen tijd hebt om met me af te spreken de dagen. Of wel?"
of
"Laat maar."
of niks.
of iets anders?
dinsdag 17 september 2019 om 13:50
Ik heb zaterdag avond doe 3 data voorgesteld en zondag nog een bericht erover gestuurd. En toen stuurde ie weet niet of deze maand nog wordt. Toen,stuurde ik terug van dat ie gesegd had dat ie met twee a 3 weken dit wilde doen (had ie zaterdag middag gezegd). Toen die maandagochtend zei ie misschien karten.
Misschien dat ik er te lang over door gegaan ben en dat ie zich gepushed voelde? Maar dan nog hoeft ie dan niet nog een excuus te bedenken.
Maar in de trein hadden we ook over dating sites en toen vertelde ie dat ie in verleden wel eens op die manier gedate had maar nu op dit moment daar al tijden niet geweest was. Dat geloof ik wel.
Maar ik had hem dus ook zaterdag avond gesmst dat ik in de war was over mij gevoelens ove ons contact maar dat ik nog nier wist ik of ik m leuk vind of gewoon alleen vriendschap voel.
Dus misschien is ie toen weer over daten gaan nadenken en wilt ie daarom de 28e vrijhouden.
Misschien dat ik er te lang over door gegaan ben en dat ie zich gepushed voelde? Maar dan nog hoeft ie dan niet nog een excuus te bedenken.
Maar in de trein hadden we ook over dating sites en toen vertelde ie dat ie in verleden wel eens op die manier gedate had maar nu op dit moment daar al tijden niet geweest was. Dat geloof ik wel.
Maar ik had hem dus ook zaterdag avond gesmst dat ik in de war was over mij gevoelens ove ons contact maar dat ik nog nier wist ik of ik m leuk vind of gewoon alleen vriendschap voel.
Dus misschien is ie toen weer over daten gaan nadenken en wilt ie daarom de 28e vrijhouden.
dinsdag 17 september 2019 om 13:52
Wat lijkt je niet? Dat hij niet met een ander meisje afspreekt? Dat hij wordt geleefd? Dat hij zijn eigen agenda invuld? Iets anders?
Het zou kunnen dat hij de 28e alsnog met je wilt afspreken. Bijvoorbeeld dat hij denkt: "Ik spreek toch liever met elfje af dan dat ik naar die verjaardag ga. Even vragen, misschien wil ze nog wel afspreken."
Lijkt me niet waarschijnlijk dat hij zich zo bedenkt maar het kan.
Als je niet gelooft dat hij een verjaardag heeft, wat betekent dat voor het contact dat je wel of niet wil met hem?
dinsdag 17 september 2019 om 14:23
Het leek mij niet dat ie de 28e alsnog wilt afspreken. Of dat ie door z'n broers geleefd wordt. Ik wil evengoed contacten hem houden omdat ik sowieso leuk vind om vriendschappelijk af te spreken. En heb zoiets van we zien wel hoe het loopt, of het evt, meer wordt.madamzonderm schreef: ↑17-09-2019 13:52Wat lijkt je niet? Dat hij niet met een ander meisje afspreekt? Dat hij wordt geleefd? Dat hij zijn eigen agenda invuld? Iets anders?
Het zou kunnen dat hij de 28e alsnog met je wilt afspreken. Bijvoorbeeld dat hij denkt: "Ik spreek toch liever met elfje af dan dat ik naar die verjaardag ga. Even vragen, misschien wil ze nog wel afspreken."
Als je niet gelooft dat hij een verjaardag heeft, wat betekent dat voor het contact dat je wel of niet wil met hem?
Ik heb gevraagd of doordeweeks niet toch optie is omdat hij vaak pas rond 23.00/23.00 gaat slapen en vanaf bowling is maar 20 min rijden voor hem. Daar ging ie over nadenken maar dan kan ik denk nu beste afwachten of ie zelf met datum komt.
dinsdag 17 september 2019 om 14:24
Hij stuurde vanmorgen dat ie die jongen ook bij hem geweest is en ie daarom niet kan overslaan.madamzonderm schreef: ↑17-09-2019 13:52Wat lijkt je niet? Dat hij niet met een ander meisje afspreekt? Dat hij wordt geleefd? Dat hij zijn eigen agenda invuld? Iets anders?
dinsdag 17 september 2019 om 14:35
Ik denk dat je hem niet teveel hebt gepusht maar het is een beetje koffiedik kijken.
Zeker als je het leuk vindt vriendschappelijk af te spreken kan het goed helpen om te zien hoe het loopt. Jullie praten nog over afspreken. Hij denkt na over of hij doordeweeks af wil spreken. Ja, dan kan je afwachten op een datum van hem. En ondertussen verder kletsen over andere dingen, doen jullie dat?
Misschien kan je over een paar dagen of volgende week eens vragen of hij meer weet over afspreken als hij er dan niets over zei.
Hoe lijkt dit alles je?
Zeker als je het leuk vindt vriendschappelijk af te spreken kan het goed helpen om te zien hoe het loopt. Jullie praten nog over afspreken. Hij denkt na over of hij doordeweeks af wil spreken. Ja, dan kan je afwachten op een datum van hem. En ondertussen verder kletsen over andere dingen, doen jullie dat?
Misschien kan je over een paar dagen of volgende week eens vragen of hij meer weet over afspreken als hij er dan niets over zei.
Hoe lijkt dit alles je?
dinsdag 17 september 2019 om 14:44
Ik ben altijd gelijk van het plannen haha. En wat is jouw verklaring er dan voor dat in paar dagen tijd 3 dingen verzint? Ik weet niets anders als dat ie zich gepushed voelde of dat ie die datum vrij wilt houden voor geval er een leuk meisje is waarmee ie af kan spreken.madamzonderm schreef: ↑17-09-2019 14:35Ik denk dat je hem niet teveel hebt gepusht maar het is een beetje koffiedik kijken.
Hoe lijkt dit alles je?
Kan best zijn dat ie dacht kan wel weer eens gaan daten en daarom...
dinsdag 17 september 2019 om 14:56
Heb je hem gezegd dat je graag dingen gelijk plant? Hoeveel rekening wil je met hem houden als hij liever niet gelijk plant?
Als je bijvoorbeeld wel rekening daarmee wilt houden kan je iets zeggen als:
"Ik vind het fijn dingen vast te plannen, maar wil me niet opdringen aan je. Hoe plan jij meestal een afspraak?"
Ik weet niet of hij die drie dingen verzint maar ik dacht dus dat hij misschien geleefd wordt. Anders, misschien vindt hij afspreken niet leuk genoeg. Of spannend. Maar ja, misschien wil hij met een ander meisje afspreken. Maar waarom zou hij dat niet zeggen tegen je?
Wat ik van je lees denk ik niet dat je teveel hebt gepusht. Maar misschien ervaart hij wel zo, maar dat ligt dan eerder bij hem denk ik.
Welke zinnen van je zouden teveel pushen denk je?
Als je bijvoorbeeld wel rekening daarmee wilt houden kan je iets zeggen als:
"Ik vind het fijn dingen vast te plannen, maar wil me niet opdringen aan je. Hoe plan jij meestal een afspraak?"
Ik weet niet of hij die drie dingen verzint maar ik dacht dus dat hij misschien geleefd wordt. Anders, misschien vindt hij afspreken niet leuk genoeg. Of spannend. Maar ja, misschien wil hij met een ander meisje afspreken. Maar waarom zou hij dat niet zeggen tegen je?
Wat ik van je lees denk ik niet dat je teveel hebt gepusht. Maar misschien ervaart hij wel zo, maar dat ligt dan eerder bij hem denk ik.
Welke zinnen van je zouden teveel pushen denk je?
dinsdag 17 september 2019 om 18:28
Nee, maar ik denk dat je dat ook beter niet tegen een jongen/man kunt zeggen, haha. Ik ben gewoon vaak te ongeduldig denk ik. Hij zei wel een keer dat ik altijd al terwijl we nog samen weg zijn al Iets nieuws bedenk. Maar ik denk altijd al na over wat volgende keer leuk is. Maar deze keer waren we eind van de middag uitgekeken in Utrecht dus ik zei als we zo trein nebben kunnen we bij la Cubanita eten en toen zei hij vind je leuk om te bowlen dan gaan we bowlen en daarna eten of andersom.
Dat denk ik niet dat ie niet spannend genoeg vind want hij zocht om maatje om dingen mee te ondernemen/doen. Ik bedoelde ook dat hij dat misscien zo ervaart. Ik denk dat het dan is dat ik het neit gelijk de volgende dag er weet over gehad moest hebben. Ben jij psycholoog ofzo, haha
Dat denk ik niet dat ie niet spannend genoeg vind want hij zocht om maatje om dingen mee te ondernemen/doen. Ik bedoelde ook dat hij dat misscien zo ervaart. Ik denk dat het dan is dat ik het neit gelijk de volgende dag er weet over gehad moest hebben. Ben jij psycholoog ofzo, haha
dinsdag 17 september 2019 om 22:23
ik heb vanmiddag gevraagd of ie volgende week donderdag kan aangezien dat leuker is dan dat er weinig mensen zitten en voor hem handigere dag is (geen sport en volgende dag werkt ie altijd halve dag). en hij heeft terug gereageerd dat hem dat goede avond lijkt.
ben nog steeds wel pissed om z'n gedrag van zaterdag. maar goed in een van zn berichten afgelopen weekend zei ie hebben we t anders nog wel keer over. maar dan hebben we straks weer ruzie. dus als ie dat met etentje wil bespreken heeft ie pech want ik ga dat niet in een restaurant doen en straks hebben we ruzie daar in restaurant.
blijf me wel druk maken over waarom ie 28e niet kan/wil? eerst zei ie dus, weet niet of deze maand wordt (zondag zei ie dat). zondag avond was 't dus, dat z'n broers misschien die zaterdag wilden karten. en gisteravond vroeg ie dus of ik 27e kon, ik kan dan niet ivm verjaardag familie, en zegt ie niet dat ie 28e niet kan. en dan vraag ik of ie al wat over 28e wist en zegt ie ja gisteravond belde vriend dat ie dan verjaardag viert. terwijl ie mij dat bericht om 22.30 stuurde en het mij dus lijkt dat ie die vriend al daarvoor gesproken had.
lijkt voor mij nog steeds alsof ie die zaterdag al iets anders van plan is. waarom gaat ie anders zo veel dingen bedenken?
ben nog steeds wel pissed om z'n gedrag van zaterdag. maar goed in een van zn berichten afgelopen weekend zei ie hebben we t anders nog wel keer over. maar dan hebben we straks weer ruzie. dus als ie dat met etentje wil bespreken heeft ie pech want ik ga dat niet in een restaurant doen en straks hebben we ruzie daar in restaurant.
blijf me wel druk maken over waarom ie 28e niet kan/wil? eerst zei ie dus, weet niet of deze maand wordt (zondag zei ie dat). zondag avond was 't dus, dat z'n broers misschien die zaterdag wilden karten. en gisteravond vroeg ie dus of ik 27e kon, ik kan dan niet ivm verjaardag familie, en zegt ie niet dat ie 28e niet kan. en dan vraag ik of ie al wat over 28e wist en zegt ie ja gisteravond belde vriend dat ie dan verjaardag viert. terwijl ie mij dat bericht om 22.30 stuurde en het mij dus lijkt dat ie die vriend al daarvoor gesproken had.
lijkt voor mij nog steeds alsof ie die zaterdag al iets anders van plan is. waarom gaat ie anders zo veel dingen bedenken?
dinsdag 17 september 2019 om 23:10
Leuk! Volgende week donderdag een afspraak met hem! Veel plezier! En een leuk compliment toch, dat hij gaf, dat je nieuwe dingen bedenkt terwijl jullie nog samen zijn?
Met spannend bedoelde ik dat hij het misschien de gevoelens of dilemma's die komen kijken bij afspreken te intens vond; vind ik haar leuk, of niet? Zulke dingen. Dat hij daarom minder afspreekt. Maar dat was maar raden.
Of je ruzie krijgt bij het bespreken heb je voor een deel ook zelf in de hand toch? Als je weet wat je wilt zeggen en wat je okay vindt en wat niet en dat vriendelijk genoeg kan zeggen heb je al minder kans op ruzie. Ook in het restaurant. Je kan hem zeggen waar je het wilt hebben met hem. Dan heb je meer in de hand waar je het wel en ook waar niet bespreekt.
Het zou kunnen dat zijn vriend na 22:30 belde om hem te vragen. De avond is nog 1,5 uur dan en sommige mensen zeggen om 1:00 nog dat het avond is. Zaterdag heeft hij verjaardag toch? Dat is zijn plan nu? Wat heb je nodig om je niet meer druk te maken over waarom hij zaterdag niet kan?
Ha, nee, ik ben geen psycholoog. Lijkt het er teveel op?
Met spannend bedoelde ik dat hij het misschien de gevoelens of dilemma's die komen kijken bij afspreken te intens vond; vind ik haar leuk, of niet? Zulke dingen. Dat hij daarom minder afspreekt. Maar dat was maar raden.
Of je ruzie krijgt bij het bespreken heb je voor een deel ook zelf in de hand toch? Als je weet wat je wilt zeggen en wat je okay vindt en wat niet en dat vriendelijk genoeg kan zeggen heb je al minder kans op ruzie. Ook in het restaurant. Je kan hem zeggen waar je het wilt hebben met hem. Dan heb je meer in de hand waar je het wel en ook waar niet bespreekt.
Het zou kunnen dat zijn vriend na 22:30 belde om hem te vragen. De avond is nog 1,5 uur dan en sommige mensen zeggen om 1:00 nog dat het avond is. Zaterdag heeft hij verjaardag toch? Dat is zijn plan nu? Wat heb je nodig om je niet meer druk te maken over waarom hij zaterdag niet kan?
dinsdag 17 september 2019 om 23:25
Hij zei dat ik elke keer al nieuwe dungen bedenk en dat hij er op dat moment nog niet mee bezig is. Hij vind dst ik daarmee te snel ga/ben.madamzonderm schreef: ↑17-09-2019 23:10Leuk! Volgende week donderdag een afspraak met hem! Veel plezier! En een leuk compliment toch, dat hij gaf, dat je nieuwe dingen bedenkt terwijl jullie nog samen zijn?
Spannend vind ie t niet denk ik want andere keren ging t niet zo moeizaam als nu. Hij had overigens die zaterdag terug gereageerd dat op dit moment vriendschap voor hen is en dat ie nog niet mee bezig is over of ie me leuk vind. Hij zei ook trein bij daten heb je andere verwachtingen van elkaar dus waarschijnlijk denkt/dacht ie er daarom nog niet over of ie mij leuk vind? Of hij vind mij nirt leuk en wilt dat niet zo duidelijk uitspreken? Ik heb zaterdag de bal al flink teruggekaatst en ga dat als ik ander keer over heb niet veel anders zeggen. Hij voelde zich maandag grieperig dus ik denk daarom dat ie die vriend voor 22.30 gesproken heeft.
woensdag 18 september 2019 om 20:21
Ik wil meedenken, als het helpt. Maar ik ben vast niet de enige.
Kan hij aangeven wat zijn tempo is. Misschien wat hij wel fijn vindt in voorstellen?elfje85 schreef: ↑17-09-2019 23:25Hij zei dat ik elke keer al nieuwe dungen bedenk en dat hij er op dat moment nog niet mee bezig is. Hij vind dst ik daarmee te snel ga/ben.
Spannend vind ie t niet denk ik want andere keren ging t niet zo moeizaam als nu. Hij had overigens die zaterdag terug gereageerd dat op dit moment vriendschap voor hen is en dat ie nog niet mee bezig is over of ie me leuk vind. Hij zei ook trein bij daten heb je andere verwachtingen van elkaar dus waarschijnlijk denkt/dacht ie er daarom nog niet over of ie mij leuk vind? Of hij vind mij nirt leuk en wilt dat niet zo duidelijk uitspreken? Ik heb zaterdag de bal al flink teruggekaatst en ga dat als ik ander keer over heb niet veel anders zeggen. Hij voelde zich maandag grieperig dus ik denk daarom dat ie die vriend voor 22.30 gesproken heeft.
Misschien is hij niet bezig met of hij je leuk vindt maar hij is wel duidelijk in wat hij nu wil toch? Weet je zeker dat je hem enkel ziet om leuke dingen te doen? Hij heeft ondanks dat hij grieperig is geen invloed op wanneer vrienden hem bellen toch? Ik zou ervanuit gaan dat hij je niet 'voor de gek' houdt door het niet te zeggen. Anders, wat zou je nog willen doen met dat hij het niet gelijk zei?

woensdag 18 september 2019 om 22:38
Ik weet zelf ook nog niet of ik m leuk vind. Nee, klopt. Maar ik denk dat die ook wel weten dat ie nooit zo heel laat gaat slapen en hij heeft maar een vriend op moment en die rijd op vrachtwagen dus ik denk dat ie ook wel vroeg slaapt. Kan ook zijn dat ie toen ie mij bericht stuurde vergeten was dat die vriend gebeld had maar blijf wel toevallig vinden. Ik ga er verder niets over zeggen. Wil niet als een of ander controlerend geval overkomen.madamzonderm schreef: ↑18-09-2019 20:21Ik wil meedenken, als het helpt. Maar ik ben vast niet de enige.
Kan hij aangeven wat zijn tempo is. Misschien wat hij wel fijn vindt in voorstellen?
Misschien is hij niet bezig met of hij je leuk vindt maar hij is wel duidelijk in wat hij nu wil toch? Weet je zeker dat je hem enkel ziet om leuke dingen te doen? Hij heeft ondanks dat hij grieperig is geen invloed op wanneer vrienden hem bellen toch? Ik zou ervanuit gaan dat hij je niet 'voor de gek' houdt door het niet te zeggen. Anders, wat zou je nog willen doen met dat hij het niet gelijk zei?
Een ex van me ging vreemd en mijn laatste ex z'n gedrag kwam daarbij in de buurt. En beide logen dus. Dus vandaar dat ik veel sneller wantrouwend. En kans is groot dat als ik nieuwe vriend zou hebben die liegt dat ik hem dan na een of twee leugens de deur uit trap, kan gewoon niet meer tegen leugens.