Begroeten vriend
zondag 15 september 2019 om 02:07
Twee maanden terug heb ik een jongen leren kennen met wie ik tot nu toe 4x vriendschappelijk heb afgesproken. Nu kreeg ik vandaag, waren dagje weg samen, te horen dat ik nooit hand geef. Heb hem eerste keer hand gegeven en bij afscheid weet ik niet meer of ik toen hand gegeven heb. Maar andere vrienden begroet ik alleen als we hebben afgesproken. Op verjaardagen geven we elkaar 3 zoenen. die jongen begin ik wel leuk te vinden, maar volgende keer bij afscheid kus op de wang is raar of niet?
Hoe begroeten jullie vrienden?
Hoe begroeten jullie vrienden?
zondag 15 september 2019 om 10:25
Voor mij wisselt het per persoon. Maar initiatief voor andere dingen dan hoi ligt meer bij hen voor mij. Als ze een hand willen geven doe ik dat. Knuffel? Okay. Een kus op mijn wang verbaast me van iemand anders dan naasten maar doorgaans niet partner. Een kus op de mond is alleen voor partner. En volgende keren kan ik er wel in meegaan of zelf initiatief tonen in wat ze deden. Maar ik vergeet het ook wel eens, helaas.
Dit zou je naast met ons ook met hem kunnen bespreken, niet? Lijkt me gezond als je daarover kan kletsen zonder verwijten o.i.d. "Goh, je zei dat je een hand wilt bij afscheid. Welke mensen geef je een hand?" Misschien ook een aanleiding om te kijken waar jullie staan.
Dit zou je naast met ons ook met hem kunnen bespreken, niet? Lijkt me gezond als je daarover kan kletsen zonder verwijten o.i.d. "Goh, je zei dat je een hand wilt bij afscheid. Welke mensen geef je een hand?" Misschien ook een aanleiding om te kijken waar jullie staan.

zondag 15 september 2019 om 10:32
Echt niet.

zondag 15 september 2019 om 17:31
zondag 15 september 2019 om 17:32
Ik snap dat dus ook niet. Ik zeg in het algemeen hallo, ga zitten en een praatje maken met diegene die me het leukst lijkt of die naast me zit. Maar al dat gekus of handen schudden past niet bij mij.

zondag 15 september 2019 om 17:41
Oh dat is ook mijn nachtmerrie. 1dag per jaar is al teveel, met oud en nieuw!
Ben altijd blij dat ik de week daarna nog vrij ben.. En dan hoop ik dat ze mij vergeten of als ik binnen kom een kluitje collega's tref en in z'n algemeenheid gelukkig Nieuwjaar kan wensen

zondag 15 september 2019 om 18:26
Wat ik niet in mijn beginpost vermeld heb is dat hij een maatje zocht om leuke dingen mee te doen. Ik zocht ook meer sociale contacten om leuke dingen mee te doen. En hij werkt doordeweeks bijna 40 uur. Ik weet ook niet of ik hem leuk vind. Qua uiterlijk is ie bv niet helemaal mijn type, maar qua karakter wel. En we hebben veel gezamenlijke interesses, zelfde humor etc. Hij kan idd op sociaal vlak nog veel leren. Heb de bal flink terug gekaatst en gezegd waar ik mee aan ergerde
Dierentuin
- gezellig samen wachten snackbar ipv zelf al weg te gaan (kennis zou me om 18.00 ophalen en hij wilde 17.40 met z'n auto weg).
- bij snackbar dierentuin bepalen dat we niets gaan eten, misschien had ik er wel wat willen eten
Dit was gisteren
- Neerploffen op eerste zitplaats (waren 3 bankjes en wij zeiden dat we op voorste bankje gingen want was in onze alleeb verder moeder met klein kindje die het eng vondsimulator (gisteren spoorwegmuseum samen) waardoor ik er niet meer langs kan en hoofd stoot want hij ging op de buitenste plaats zitten.
- ijsBakje weggooien zonder mijne mee te nemen
- pizza Bestellen terwijl ik nog geen keuze gemaakt heb
Sommige dingen staat ie gewoon niet bij stil zegt ie. En het is ook een man natuurlijk. Maar ook een hork af en toe. Heb gestuurd gisteravond dat het voor mij uitgepraat is. Ik heb gesegd waar het op stond en of ie zich wat van aan gaat trekken weer ik niet. Ik wil onze contact niet kwijt omdat ik het afspreken met elkaar verder wel gewoon gezellig vind. Maar nu stuurde ie zelf vanmorgen dat we nog wel andere keer over hadden maar vraag me af of we dan niet weet ruzie krijgen
Dierentuin
- gezellig samen wachten snackbar ipv zelf al weg te gaan (kennis zou me om 18.00 ophalen en hij wilde 17.40 met z'n auto weg).
- bij snackbar dierentuin bepalen dat we niets gaan eten, misschien had ik er wel wat willen eten
Dit was gisteren
- Neerploffen op eerste zitplaats (waren 3 bankjes en wij zeiden dat we op voorste bankje gingen want was in onze alleeb verder moeder met klein kindje die het eng vondsimulator (gisteren spoorwegmuseum samen) waardoor ik er niet meer langs kan en hoofd stoot want hij ging op de buitenste plaats zitten.
- ijsBakje weggooien zonder mijne mee te nemen
- pizza Bestellen terwijl ik nog geen keuze gemaakt heb
Sommige dingen staat ie gewoon niet bij stil zegt ie. En het is ook een man natuurlijk. Maar ook een hork af en toe. Heb gestuurd gisteravond dat het voor mij uitgepraat is. Ik heb gesegd waar het op stond en of ie zich wat van aan gaat trekken weer ik niet. Ik wil onze contact niet kwijt omdat ik het afspreken met elkaar verder wel gewoon gezellig vind. Maar nu stuurde ie zelf vanmorgen dat we nog wel andere keer over hadden maar vraag me af of we dan niet weet ruzie krijgen
zondag 15 september 2019 om 22:47
Echt hè haha. Of als de ander 1 zoen, 2 zoenen of 3 zoenen besluit en jij net 1 teveel of te weinig doetwinkelfanaat schreef: ↑15-09-2019 08:02Dit ook echt![]()
Je zou er bijna een logboek op nahouden.
En dan heb je er ook nog tussen zitten die je drie standaard zoenen geeft en die niet terug zoenen. Lijkt net of je een etalagepop zoent![]()

zondag 15 september 2019 om 22:49
Ik zwaai altijd gewoon naar iedereen, roep 1x gefeliciteerd allemaal ( ook nooit begrepen waarom je iemand moet feliciteren met iemand anders ) en plof dan neer. Zo’n hele ronde aflebberen moet ik niet aan denken.

zondag 15 september 2019 om 22:58
Ik heb gisteravond in bericht gezegd dat ik sommige vrienden hand geef en andere altijd alleen begroet door gedag te zeggen. En dat zus en broer ook zo doen. Hij heeft bericht terug gestuurd waarin ie zei dan doen we voortaan alleen gedag zeggen.
Ik wil graag eten bij la Cubanita want deze maand is super aanbieding. En gisteren zei ik al zullen we daar eten maar gisteren wou ie dat niet en zei ie dan gaan we over 2,3 weken dat doen en dan bowlen. Dus ik bericht gestuurd met de 2 data die ik kan. Berichtje terug dat ie misschien ook nog wilt karten met z'n broers en moet afwachten wanneer dat is. Maar vind eigenlijk dat ie wat goed te maken heeft van gisteren. Maar dat kan ik natuurljk niet zeggen want in m'n laatste bericht had ik gezegd dat voor mij uitgepraat is en als ik dan weer over begin is ie straks weer geïrriteerd.
Ik wil graag eten bij la Cubanita want deze maand is super aanbieding. En gisteren zei ik al zullen we daar eten maar gisteren wou ie dat niet en zei ie dan gaan we over 2,3 weken dat doen en dan bowlen. Dus ik bericht gestuurd met de 2 data die ik kan. Berichtje terug dat ie misschien ook nog wilt karten met z'n broers en moet afwachten wanneer dat is. Maar vind eigenlijk dat ie wat goed te maken heeft van gisteren. Maar dat kan ik natuurljk niet zeggen want in m'n laatste bericht had ik gezegd dat voor mij uitgepraat is en als ik dan weer over begin is ie straks weer geïrriteerd.
zondag 15 september 2019 om 23:00
Ik heb m'n vermoedens dat ie autistisch is. Wat ik overigens geen probleem zou vinden. Maar merk het aan meer dingetjes.ikBedoelHetGoed schreef: ↑15-09-2019 22:57Hij lijkt mij niet zo'n leuke man, elfje. Een beetje heel erg op zichzelf gericht. En dat hij nu zeurt over handen schudden: hij kan jou toch zelf de hand reiken, als hij daar zoveel waarde aan hecht?

zondag 15 september 2019 om 23:28
Vreselijk inderdaad. En dat stomme feliciteren van alle aanwezigen snap ik ook niet. Toen ik vanuit een andere regio in NH kwam wonen kende ik dat helemaal niet en dacht ik dat iemand een grapje maakte door mij te feliciteren met de jarige. Bleek hier dus heel normaal te zijn...

Mogelijk nog erger dan zoenen is dat vreselijke huggen van tegenwoordig. Zoenen is tenminste nog een beetje afstandelijk, maar omhelsen is nog ongewenster intiem wat mij betreft. Ik houd het het liefst bij handen geven. Ik geef ook vrienden (M/V) een hand trouwens, gewoon bij het aankomen en weggaan. Vind ik wel mooi.
maandag 16 september 2019 om 06:00
Kolere zeg wat een verwachtingen naar elkaar. Dit klinkt echt als een top vriendschap...elfje85 schreef: ↑15-09-2019 22:58Ik heb gisteravond in bericht gezegd dat ik sommige vrienden hand geef en andere altijd alleen begroet door gedag te zeggen. En dat zus en broer ook zo doen. Hij heeft bericht terug gestuurd waarin ie zei dan doen we voortaan alleen gedag zeggen.

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

maandag 16 september 2019 om 16:37
Ik draai mijn gezicht wat verder weg. Beetje lastig uitleggen maar ik kan die ongemakkelijke botsingen nu wel vermijden.
Ontopic, ik zoen alleen mijn man op de mond. Vrienden en familie krijgen drie zoenen. De rest gewoon een hand of niks. Ik vind een knuffel best irritant eigenlijk, het liefst knuffel ik alleen met mijn man.
maandag 16 september 2019 om 20:45
Nee. Want ik sms'te hem s zaterdag avond dat ik laatste weken merkte dat ik meer behoefte had hem te zien maar niet wist of gewoon gezellig vind of meer dan dat. Maar hij reageerde daarop dat hij nog daar nog niet mee bezig was en het nu op dit moment als vriendschap ziet. Kan natuurlijk maar als ik iemand zie dan weet ik vaak na een twee keer of ik diegene leuk vind.
maandag 16 september 2019 om 21:00
Ja vreselijk! Dat je zo half in de lucht hangt wachtend op een 3e zoen, die niet komt.Sofietweepuntnul schreef: ↑15-09-2019 22:47Echt hè haha. Of als de ander 1 zoen, 2 zoenen of 3 zoenen besluit en jij net 1 teveel of te weinig doetOf de ander wil knuffelen, jij een zoen/zoenen wilt geven of andersom. Het blijft gekut, haha.
Maar etalagepoppen vind ik echt het ergst
dinsdag 17 september 2019 om 09:54
Misschien dat ik onzeker of achterdochtig ben, dus even jullie mening nodig, maar gisteravond hadden we over data voor etentje la Cubanita met daar achteraan bowlen. Dus ik zei kan 20,28,29e. Stuurt ie kun je ook 27? Dus ik, nee sorry maar wist je al wat over 28e dan? Stuurt ie vanmorgen, nee want sprak gisteravond vriend en die viert dan verjaardag. Maar s ochtends zei ie nog ja die avond, 28e, willen m'n broers misschien karten. Die heeft ie niet waarschijnlijk niet meer gesproken nadat ie mij bericht stuurde want hij stuurde mij 22.30 bericht en wilde vroeg gaan slapen (normaal gaat ie rond 23.30 slapen).
Ik heb zoiers van als je dat gisteravond wist dan had je dat toch dan in je bericht gezet? Wie weet wilt ie die 28e wel daten met een of ander meisje ?
Ik heb helaas 2 exen die veel logen tegen mij en een ging er ook vreemd. Dus misschien is dit gewoon Iets wat ik nu daardoor bedenk. Maar dat ie s ochtends over karten heeft en dan volgende dag zegt dat een vriend dan verjaardag viert komt op mij beetje over alsof ie die 28e al Iets met een meisje heeft afgesproken maar dat niet wilt zeggen.
Ik heb zoiers van als je dat gisteravond wist dan had je dat toch dan in je bericht gezet? Wie weet wilt ie die 28e wel daten met een of ander meisje ?
Ik heb helaas 2 exen die veel logen tegen mij en een ging er ook vreemd. Dus misschien is dit gewoon Iets wat ik nu daardoor bedenk. Maar dat ie s ochtends over karten heeft en dan volgende dag zegt dat een vriend dan verjaardag viert komt op mij beetje over alsof ie die 28e al Iets met een meisje heeft afgesproken maar dat niet wilt zeggen.
dinsdag 17 september 2019 om 10:36
Het hoeft niet zo te zijn dat hij met een ander meisje afspreekt.
Het lijkt me goed nu te bedenken wat je van hem wilt. Vriendschap of toch een relatie?
Nu stelt hij afspreken met jou uit tot hij weet dat hij niets anders heeft, tenminste voor de 28e. Hij kan als hij dan niet kart met zijn broers. Het gaat niet door, maar o, hij kan toch niet want vriend stuurt dat hij verjaardag houdt.
Kan hij zijn eigen agenda invullen of wordt hij geleefd door zijn broers en vrienden?
Afhankelijk van wat je wilt kan iets sturen als:
"Het lijkt me af te spreken, maar wat wil jij?"
of
"Het lijkt me alsof je geen tijd hebt om met me af te spreken de dagen. Of wel?"
of
"Laat maar."
of niks.
of iets anders?
Het lijkt me goed nu te bedenken wat je van hem wilt. Vriendschap of toch een relatie?
Nu stelt hij afspreken met jou uit tot hij weet dat hij niets anders heeft, tenminste voor de 28e. Hij kan als hij dan niet kart met zijn broers. Het gaat niet door, maar o, hij kan toch niet want vriend stuurt dat hij verjaardag houdt.
Kan hij zijn eigen agenda invullen of wordt hij geleefd door zijn broers en vrienden?
Afhankelijk van wat je wilt kan iets sturen als:
"Het lijkt me af te spreken, maar wat wil jij?"
of
"Het lijkt me alsof je geen tijd hebt om met me af te spreken de dagen. Of wel?"
of
"Laat maar."
of niks.
of iets anders?