behandelt worden als oud vuil

24-08-2008 14:28 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames

Ik heb een probleem. Ik heb hier een tijdje geleden een topic geplaatst over het gedrag van mijn vriend. Hier nu een vervolg.

Mijn vriend doet niet meer normaal. Hij behandelt me als oud vuil.

Eergister hadden we ruzie toen riep die dat ik Dood moest vallen en nog veel lelijke dingen.

Gister hadden we ook ruzie. Er was een feest waar hij met vriend heen wou. Maar ik had gezien dat er een band kwam die ik heeeeeel leuk vind. Ik dus gevraagd of ik mee mocht. HEt mocht van vriend. Maar tijdens het eten begon hij te zeuren dat hij vriend neit wou teleurstellen. Dus uiteindelijk ging meneer alleen. Ik alleen thuis achter gebleven omdat hij op het laatste besloot mij niet mee te nemen. Als hij dat eerder had gezegd was het geen probleem geweest was ik met vriendinnen wat gaan doen.

Vanochtend begon de ruzie alweer. Ik mocht niet over gister hebben. Dat was onzin! Terwijl ik me gepaseert voel. Uiteindelijk een beetje laten gaan. Vanmiddag weer ruzie gehad... Hij schreeuwt dan dat ik niet normaal ben, er niet uit zie, niet meer aantrekkelijk ben bla bla bla. Allemaal kwetsende dingen.

Het doet me nog het meeste pijn omdat het van die lelijke dingen zijn die hij zegt. En ik weet niet meer wat ik moet.

Ik voel dat ik niet genoeg voor me op kom. Terwijl ik wel zeg wat er mankeert. Ik heb niet de ballen om het huis uit te gaan om te laten zien dat je mij niet zo behandelt.

Please dames, Help deze meid! Alle advies is welkom, Ook al is het negatief.
quote:Martie schreef op 25 augustus 2008 @ 08:32:

[...]

Geloof me, er zijn in mijn leven (en ws ook bij TO) al meer dan genoeg gevoelige snaren geraakt. De benadering van jou heeft alleen tot gevolg dat mensen zoals ik en TO wegblijven. Als dat je doel is, prima! Wij weten inderdaad wel hoe het echt zit en zou moeten, het is een kwestie van wachten op die ene druppel.Je kunt opnieuw de verantwoordelijkheid voor je eigen leven bij een ander leggen, het zal je niet verder helpen. Het is heel eenvoudig om te roepen dat ik jou en TO zou wegjagen. Je bepaalt echter nog steeds helemaal zelf of je hier blijft schrijven. En als jij wilt blijven wachten op die druppel, prima toch? Ik vind het alleen triest dat jouw kind moet opgroeien in de situatie die je beschrijft. Zoals ik al eerder schreef; als je de moed niet hebt om voor jezelf op te komen, dan houdt het op. Niemand anders gaat het voor je doen.
Bedankt voor de reacties..

Ik ben ook zeker niet onschuldig in de relatie maar ik behandel hem niet als een zak stront. Als ik al iets zeg wat ik niet had moeten doen zeg ik direct sorry of neem ik het terug. Meestl probeer ik rustig te blijven.
Ja en? Hoe sta je dan nu in het verhaal? Je blijft het nog steeds 'een kans geven'?

En wat hier al eerder werd gevraagd, als je beste vriendin met een dergelijk issue kwam, want zou je haar adviseren?
quote:wuiles schreef op 25 augustus 2008 @ 18:57:

[...]

Je kunt opnieuw de verantwoordelijkheid voor je eigen leven bij een ander leggen, het zal je niet verder helpen. Het is heel eenvoudig om te roepen dat ik jou en TO zou wegjagen. Je bepaalt echter nog steeds helemaal zelf of je hier blijft schrijven. En als jij wilt blijven wachten op die druppel, prima toch? Ik vind het alleen triest dat jouw kind moet opgroeien in de situatie die je beschrijft. Zoals ik al eerder schreef; als je de moed niet hebt om voor jezelf op te komen, dan houdt het op. Niemand anders gaat het voor je doen.

Hij is de deur al uit! (voor de goede orde)

En misschien vind je het knap om te roepen dat jij/jullie het zo goed weten, maar het komt op mij soms wat anders over dan een goedbedoeld advies. Ik vind het zelfs een beetje arrogant overkomen. Soms zijn mensen simpelweg niet in staat om uit elkaar te gaan, zaken als financiën spelen vaak mee, je kunt niet met alleen een zak kleding naar buiten stappen en met je kind(-eren) maar zien waar het schip strandt. Dát is pas onverantwoordelijk!
quote:Martie schreef op 26 augustus 2008 @ 01:19:

[...]

Hij is de deur al uit! (voor de goede orde)

En misschien vind je het knap om te roepen dat jij/jullie het zo goed weten, maar het komt op mij soms wat anders over dan een goedbedoeld advies. Ik vind het zelfs een beetje arrogant overkomen. Soms zijn mensen simpelweg niet in staat om uit elkaar te gaan, zaken als financiën spelen vaak mee, je kunt niet met alleen een zak kleding naar buiten stappen en met je kind(-eren) maar zien waar het schip strandt. Dát is pas onverantwoordelijk!Mensen zijn altijd in staat om uit elkaar te gaan. Je kan best met een zak kleren en een kind onder de arm de deur uitstappen. Er zijn er wel meer die dat doen. Simpelweg omdat het alternatief beter is dan de bestaande situatie. Je kan je niet verschuilen achter financiele argumenten of de kinderen. Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk en dat van je kinderen
je bent slachtoffer zolang jij slachtoffer wilt zijn
Dat klinkt leuk en makkelijk, de praktijk is toch echt vaak anders. Dat heeft niet zoveel te maken "verschuilen achter." Ik zou, zeker wanneer er kinderen in het spel zijn, ook de praktische kant niet uit het oog verliezen.
quote:Martie schreef op 26 augustus 2008 @ 11:10:

Dat klinkt leuk en makkelijk, de praktijk is toch echt vaak anders. Dat heeft niet zoveel te maken "verschuilen achter." Ik zou, zeker wanneer er kinderen in het spel zijn, ook de praktische kant niet uit het oog verliezen.

Juist wanneer er kinderen zijn moet je grenzen trekken, als jij als moeder verbaal of fysiek wordt mishandeld moet je gewoon weg. Dan maar geen geld. De praktijk is idd dat veel vrouwen in kansloze situaties blijven omdat ze denken dat ze het alleen niet redden, de pijn en ellende nemen ze maar voor lief. Als ze dan toch de stap zetten zeggen ze allemaal, dat had ik eerder moeten doen. In een destructieve relatie is er 1 echt de dupe en dat zijn de kinderen, de schade die je hen toebrengt door te blijven is zonder meer ernstig, liever vandaag weg dan morgen. Een jaar is bijv. voor een kind heel lang, omdat een kind zich in een hoog tempo ontwikkelt.

Ik heb het trouwens over destructieve relaties en niet over twijfelgedoe (hou ik nog wel van hem) en midlife crisissen
meds heeft gelijk, liever arm en vrij dan met al je spullen in een kutrelatie toch?

Kin omhoog en geen bullshit pikken.
Volledig eens met de gestelde 'hardheid'.

Een groter cadeau dan wat harde woorden kan je veel mensen niet doen. Want het is de werkelijkheid. Het is vertrouwen op het meer kunnen dan je denkt en het willen doen inzien van eigen mogelijkheden.

Ultimo een stuk liefdevoller dan meelullen hoe gemeen een ander is en je in de put laten.

Er is NIEMAND anders verantwoordelijk voor je leven dan JIJZELF. Helaas zijn er een hoop mensen die heel veel overhoop halen zodat je weer keuzes moet maken, maar besef je, geen keuze is ook een keuze. Waar je geheel ZELF verantwoordelijk voor bent.

En wachten op laatste druppels is wederom het lot leggen in andermans handen. Zolang je dat niet wilt zien dan blijf je je eigen slachtoffer.

Wat kinderen betreft, welk signaal wil je meegeven? Welke boodschap? Dat je vanwege financieen of welke kul redenen toch maar in een slechte relatie bent gebleven of dat je de ballen hebt gehad om weg te gaan. Dat je je eigen leven bepaald, dan maar drie hoog achter met weinig financiele middelen wat altijd weer op te bouwen valt (met diezelfde ballen)

Maar ja, da klinkt nie lief. Dus pikken we liever de scheldwoorden en rake klappen dan die harde woordjes die zo een zeer doen.

Zie dat een schop onder je kont je verder kan brengen dan de liefdevolle kop in het zand houding die je geen zak verder helpt.

Mijn liefdeloze bijdrage
Helemaal met vorige posters eens.

M. : het kan je hoogstens wat tijd kosten, dingen regelen. Misschien emotionele tijd om er aan toe te zijn en ernaar toe te groeien. Niet iedereen kan van vandaag op morgen besluiten ermee te kappen en dan ook weg te gaan. Als dat ook maar de enige echte reden is om het nog uit te stellen en niet om jezelf voor de gek te houden. Je regelt in die tijd dan de praktische zaken en bereid je er mentaal op voor los te laten, zonder hem verder te gaan. Dat is het enige argument dat ik me voor kan stellen dat je niet direct weg kan, maar ALTIJD wel op geplande termijn.

Ik heb nog nooit een echte praktische reden gehoord waardoor iemand echt niet kan scheiden als hij of zij dat wil.
Het is altijd makkelijker om een ander te vertellen wat diegene moet doen, ipv dat je het zelf doet. Ik ben het eens dat TO haar grenzen duidelijker moet stellen, maar ik vraag me af of jullie je vriendinnen op een net zo botte wijze adviseren als TO. Of gaat het makkelijker omdat het anoniem op Internet is? Hiervan zou ik ook in de verdediging schieten!

@ TO; ik word er niet zo wijs uit wat je vriend nu precies verkeerd doet. eerst een goed voordat je een beslissing neemt? of is dat er al geweest? en inderdaad zorgen dat de mogelijkheid er is om weg te gaan, nu ben je afhankelijk van hem en dat is ook niet bevordelijk voor de situatie.
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
quote:Miss Mieke schreef op 04 september 2008 @ 09:30:

Het is altijd makkelijker om een ander te vertellen wat diegene moet doen, ipv dat je het zelf doet. Ik ben het eens dat TO haar grenzen duidelijker moet stellen, maar ik vraag me af of jullie je vriendinnen op een net zo botte wijze adviseren als TO. Of gaat het makkelijker omdat het anoniem op Internet is? Hiervan zou ik ook in de verdediging schieten!

.Ik sluit me hierbij aan. Ik heb zelf lang in een dergelijke situatie gezeten en geen enkele goede vriendin heeft zulke botte en ongenuanceerde adviezen gegeven. Let wel, ze waren het niet enthousiast over hoe ik het aanpakte en uitten hun kritiek, maar wel genuanceerd en realistisch.
Het is logisch dat hier niet wordt gereageerd zoals vriendinnen dat doen, want er is hier geen sprake van een vriendinrelatie met TO. Maar ze komt hier wel om advies te vragen.

Bovendien vraag ik me ernstig af wat er nou precies "bot en ongenuanceerd" is aan het advies om weg te gaan bij de vriend die je zo behandelt of om je eigen grenzen duidelijker te stellen van wat toelaatbaar is en wat niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven