belazert

08-08-2009 21:04 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft mij pas geleden verteld dat hij al 1,5 jaar vreemdgaat met een collega. Hij heeft deze collega zelfs ten huwlijk gevraagd, de datum, lokatie enz was allemaal al geregeld. Hij was het alleen even vergeten tegen mij te vertellen.

Nu heeft meneer dus spijt en wil hij alles doen om ons huwlijk te redden. Het betekende niks voor hem, hij houd aleen van mij en het ging volgens hem alleen maar om de aandacht die ze hem gaf.

De aandacht was alleen wel gebaseerd op leugens, alles wat hij haar vertelde was gelogen, hij loog over mij tegen haar en tegen haar over mij.

Het was zelf zo erg dat toen onze dochter ernstig ziek was en zij net 1 dag uit het ziekenhuis was hij weer een nachtje naar haar toe ging onder het mom van een werkafspraak. Hij liet dus ook gewoon zijn dochter zitten en heeft zijn vriendin niet eens verteld dat zijn kind zo ziek was.

Ik kan het hem gewoon niet vergeven ook al kruipt hij al weken voor me en is hij totaal niet stiekem meer bezig wat hij voorheen wel was.

Het probleem is dat ik niet kan stoppen met het controleren van alles. mail, telefoon enz enz. ik word stapelgek van mezelf.

Helpppp!!!
Vroeger zei hij altijd dat hij uitgenodigt werd door bedrijven om naar de voetbal te komen, uiteraard zat daar altijd aan overnachting bij. En ik domme koe geloofde dat echt. Hij kan nu dus geen 1 nacht meer weg.

Ik heb hem nu dus wel heel duidelijk gemaakt dat hij geen 1 nacht meer weg kan, of ik ga mee of hij gaat niet weg klaar. Doet hij dit wel dat is het ver en uit.
Als ik dit weer zo nalees, en geloof me het verhaal is echt nog erger dan kan ik het haast niet geloven. Het is net of het over een ander gaat en niket over mezelf.
Ik geloof helemaal niet dat zij van niets wist. Ik denk dat zij het wel wist maar nu een beetje het slachtoffer uithangt in jouw aanwezigheid. Ze zal toch iig geweten hebben dat hij vader is?
Ik ben ooit het meisje geweest waar een man heel lang mee vreemd ging. (ja ja kom maar op met de kritiek, i deserve it)

Hij ging naar haar terug en na een hele zware tijd gaat het nu sinds een paar maanden echt heel goed met ze. Hij smst mij nog regelmatig maar ik weet echt heel zeker dat het nu goed met ze gaat. Het is niet elke dag rozengeur natuurlijk.. Wat ik wil zeggen is dat als je er voor wilt gaan ik vind dat je je hart moet volgen. Maarrrrrr dan moet je er wel ECHT voor willen gaan, het proberen een plaatsje te geven, vertrouwen in de relatie krijgen (dat je dat niet gelijk in hem hebt is begrijpelijk) en schouders eronder. Niet elke ruzie aangrijpen om erover te beginnen maar echt vergeven en doorgaan! Dat dat niet gelijk kan is ook logisch... En denk je nee ik wil dit niet, trek dit niet of het werkt niet kies dan voor jezelf! Life is to short to be unhappy! Succes meis!
het zou voor mij een reden zijn om absoluut niet meer verder te willen met mijn huwelijk. Heb altijd gezegd dat ik denk dat een keer vreemdgaan niet het einde hoeft te betekenen van mijn huwelijk. Ik zou het denk ik niet eens willen weten. Laat dat maar aan zijn schuldgevoel knagen. Maar anderhalf jaar lang een relatie erop na houden en trouwplannen hebben? Ik zou hem niet meer willen.
quote:lunaa123 schreef op 08 augustus 2009 @ 21:04:

Mijn man heeft mij pas geleden verteld dat hij al 1,5 jaar vreemdgaat met een collega. Hij heeft deze collega zelfs ten huwlijk gevraagd, de datum, lokatie enz was allemaal al geregeld. Hij was het alleen even vergeten tegen mij te vertellen.

Nu heeft meneer dus spijt en wil hij alles doen om ons huwlijk te redden. Het betekende niks voor hem, hij houd aleen van mij en het ging volgens hem alleen maar om de aandacht die ze hem gaf.

De aandacht was alleen wel gebaseerd op leugens, alles wat hij haar vertelde was gelogen, hij loog over mij tegen haar en tegen haar over mij.

Het was zelf zo erg dat toen onze dochter ernstig ziek was en zij net 1 dag uit het ziekenhuis was hij weer een nachtje naar haar toe ging onder het mom van een werkafspraak. Hij liet dus ook gewoon zijn dochter zitten en heeft zijn vriendin niet eens verteld dat zijn kind zo ziek was.

Ik kan het hem gewoon niet vergeven ook al kruipt hij al weken voor me en is hij totaal niet stiekem meer bezig wat hij voorheen wel was.

Het probleem is dat ik niet kan stoppen met het controleren van alles. mail, telefoon enz enz. ik word stapelgek van mezelf.

Helpppp!!!

En met deze man wil jij verder? Die zijn eigen dochter achterstelt op een andere vrouw?

Ik lees door de regels heen, dat je veel verdriet en pijn hebt hierom en er nog niet klaar voor bent om hem los te laten. Toch ben ik heel bang, dat dit uiteindelijk toch wel spaak loopt.

Deze man deugt echt van geen kanten. Misschien niet wat je wilt horen, maar echt wel de keiharde waarheid. Ik hoop dat je heel snel zelf tot de conclusie komt dat jij en je dochter veel beter af zijn zonder hem.

Heel veel sterkte.
quote:lunaa123 schreef op 08 augustus 2009 @ 21:27:

Als ik dit weer zo nalees, en geloof me het verhaal is echt nog erger dan kan ik het haast niet geloven. Het is net of het over een ander gaat en niket over mezelf.

Zo te lezen ben je in shock. Het zal nog wel even duren voordat je je echt realiseert wat er gebeurd is en welke gevolgen dat zal hebben voor jullie relatie. Dat is niet binnen nu en snel allemaal op orde in je hoofd. Het bedrog is enorm en de details zijn heftig.

Laat het maar goed bezinken voordat je beslissingen neemt.

Het is fijn als je hem werkelijk kunt vergeven maar dan moet je beginnen met te stoppen met controleren. Dwing jezelf om daar mee op te houden na verloop van tijd. Je raakt er aan verslaafd en je gaat werkelijk overal iets achter zoeken. Dat maakt je neurotisch, terwijl je juist weer in rustiger vaarwater terecht zou moeten komen na een tijdje.

Goed dat jullie in therapie zijn. Jullie hebben nog een lange weg te gaan, bereid je daar op voor.

Sterkte!

NB:

Tineke Verburg deed dat ooit ook, dat met die kleding, toen haar man haar bedroog met Patty Harpenau, ook zij heeft dat toen geroepen, van dat naaien. Ze zal het vast leuk vinden dat haar actie ook nu nog vrouwen inspireert.
quote:lunaa123 schreef op 08 augustus 2009 @ 21:22:

Hij zegt zelf dat ze 1 keer hebben afgesproken en toen kwam van het 1 het anders en toen zaten ze allebei vast.

Arme jij, Lunaa. Het lijkt alsof het niet goed is doorgedrongen en dat schrijf je zelf ook al.

Wat hij zegt zou ik even naast me neerleggen als ik jou was. Hij probeert nu natuurlijk te redden wat er te redden valt. 'Eén keer afgesproken en eraan vastzitten'? Mmm, hij heeft wel an-der-half jaar de tijd gehad om zich te bedenken en een keuze te maken. En die keuze was vooralsnog doorgaan met de affaire en haar zelfs ten huwelijk te vragen. Pleit niet echt voor hem, of wel?

Laat de shit eerst bezinken Lunaa. Laat de storm die om je heen woedt, gaan liggen en maak nog even geen rigoureuze beslissingen. In de tussentijd zorg goed voor jezelf en volg je gevoel in afstand en/of contact. De tijd zal je vertellen welke keuze voor jou de beste is.

Heel veel sterkte Lunaa!
Hoe lang weet je het al, Lunaa?

En MIssHK, je hoeft heus niet hier gestraft te worden voor iets uit jouw leven. Wat ik me dan wel meteen afvraag van jouw hem: waarom sms't-ie jou nog?!
Ik vind hem gestoord, met zijn trouwlokatie en zijn aanzoek. Als je toch aan het snuffelen bent, struin dan meteen even door zijn medicijnvoorraad?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Dat je nog bij hem bent zeg....
Lunaa wat een k*tzooi! Helemaal eens met de rest, kom eerst maar eens tot rust. Maar vraag je héél goed af of je niet veel beter verdient dan dit.

Als jullie pas sinds een jaar een koophuis hebben, dan hebben jullie dat dus gekocht toen hij vreemd ging? Deze man is vreemd...
Deze man is niet vreemd, deze man deugt echt niet. Lunaa, ik ben normaal erg voor het behoud van relaties als het kan, en zeker als er kinderen in het spel zijn, maar dit.... Nee.
Ik sta niet in jouw schoenen, dus ik weet niet hoe het voelt. Maar als ik je post lees, dan gaan mijn haren recht overeind staan. Vreemdgaan is, even een zwart wit gedacht, je partner bedriegen door met een ander naar bed te gaan etc. Je man was duidelijk een stap verder dan dat aangezien hij al een trouwdatum etc had! Sorry, maar dan is het wel heel makkelijk om, als het uitkomt, te zeggen dat hij weer voor jullie wil gaan. Daar dacht hij niet aan toen jullie dochter zo ziek was.

Maar goed, eigenlijk doet het er niet toe wat ik ervan denk. Het gaat erom of jij ermee kan leven en of jullie samen weer iets op kunnen bouwen.

Verder ben ik het eens met Eleonora.

Sterkte
Dus;

-hij gaat al 1,5 jaar vreemd

-hij gaat naar die ander terwijl z'n dochter ziek is

-hij heeft een huis met jou gekocht tijdens z'n bedrog

-hij heeft z'n minnares TEN HUWELIJK gevraagd

En wat een onzin dat het niks betekende en alleen gebaseerd was op aandacht.Heeft ie haar daarom ten huwelijk gevraagd?

Hoe ben je er achter gekomen?

Dat met die verknipte kleren en dat briefje vind ik geweldig, maar ik snap niet wat je daar dan nog doet...een slippertje is één ding, maar dit?

Je zegt zelf dat je hem niet kunt vergeven, al kruipt ie nog weken door het stof voor je...is het dan niet beter dat je gewoon GAAT en jullie allebei de moeite bespaard?

Nee...ik zou het niet kunnen.Het zal idd heel anders zijn als je er in zit, maar ik zou hem niet meer kunnen vertrouwen, en het beeld van hem en die ander zou op mijn netvlies gebrand zijn.

Heel veel sterkte in elk geval!
Hoi Lunaa ik heb ongeveer in jouw schoenen gestaan vorig jaar. Hij had toen niet zijn 'vriendin' ten huwelijk gevraagd, maar wel samen gekeken naar nieuwe woningen die hij had toegewezen gekregen. Ze kwamen samen toen we even een poosje uit elkaar waren (bleek later omdat hij haar was tegen gekomen dat hij dat daarom wilde..) maar het was nooit officieel uit. Goed we kwamen weer samen en dit verhaal was nooit uitgekomen tot zijn vriendin ineens voor ons nieuwe huis stond en hij hem smeerde en mij alleen met haar liet... Later bleek (na een heel verhaal) dat hij dus verder was gegaan met haar terwijl hij wel weer bij mij was... Het was toen voor mij over en uit en ben weggegaan. Alleen door omstandigheden kwamen mjn gevoelens weer naar boven en de zijne ook. Echter bleek toen zijn vriendin zwanger te zijn! Goed uiteindelijk zijn we nu nog samen maar ik ken je gevoel wel dat het lijkt alsof het bij iemand anders is gebeurt en niet bij jou...

Bijna een half jaar later heb ik dat gevoel nog wel eens... Twijfel heb ik ook nog steeds...Is het wel goed geweest om terug te gaan naar hem of niet? Bij mij zijn er geen kids in het spel maar het lijkt me dat dat alles nog moeilijker voor je maakt.. Het is toch de vader van je kindje... Trouwen en ook daadwerkelijk plannen maken voor het huwelijk en dingen ervoor regelen gaan wel erg ver... Vooral als jezelf nog getrouwd bent...

Meis denk goed na wat je wilt en wat je aan kan... Wat ik je wel kan adviseren is stop met het controleren van hem... Daar maak je alleen jezelf gek mee.. Richt je op jezelf en doe leuke dingen die je nu gelukkig maken (of tenminste je gedachten verzetten).. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik alles controleerde maar ze maken dan toch wel een nieuw adres aan als ze willen en smsjes kunnen ze verwijderen oid...

Als je een x je hele verhaal kwijt wilt kun je me altijd een PB sturen als je wilt
@roodmetwittestippen hij noemt mij de benzine voor zijn motor. Hij kan met haar verder omdat hij mij af en toe nog kan contacten.

Ik weet dat ik nu schijnheilig overkom omdat ik net als één van de weinige heb gezegd dat ik vind dat ze er voor moet vechten als ze echt nog van hem houdt maar ik zou het vertrouwen zelf ook niet meer kunnen hebben. Heb zelf de andere kant gezien. 4 jaar lang. Het is precies 2 jaar geleden dat we samen op vakantie gingen en precies vorig jaar mocht hij niet thuis komen slapen omdat zij mij had zien lopen in de stad en weer kwaad was. Vandaag hebben ze groot feest bij hun thuis. Tijd heelt wonden zeggen ze wel eens. Ik weet dat hij mij weer belt zodra het slecht gaat en ergens denk ik dat zij dat ook weet maar zij heeft voor hem gekozen, ik voor mezelf en nu hij voor zijn kinderen zoals hij zo schijnheilig tegen mij zegt. Haha. Ik hoop echt dat ze het redden samen, soms moet je door diepe dalen voor hoge pieken. Ik hoop voor Lunaa dat ze haar keuze kan maken en snel haar rust en geluk vind! Hou van jezelf dan komt vanzelf alles goed geloof ik altijd maar!
Heftig! Ik zou het inderdaad eerst laten bezinken. Want je schrijft dat het hele verhaal nog erger is dan je hier geschreven hebt? Nog erger dan het huwelijksaanzoek en uitzoeken van datum en locatie enz, jou voorliegen, er niet zijn voor jullie kind enz??

Probeer afstand te nemen, laat het bezinken, bedenk of je hem zou kunnen vergeven. Vergeten nee, maar vergeven is nodig als je met hem verder zou willen. Kun je hem nog vertrouwen? Dat betekent dus niet meer controleren, want ook als je niks vindt, blijf je zoeken en maak je jezelf gek. En inderdaad, een andere email is zo aangemaakt, dus die wachtwoorden zeggen niets.

Waarom wil je bij hem blijven? Ok, je houdt van hem. Maar is dat sterker dan het gevoel dat je hebt belazerd te zijn? Of ben je misschien bang om alleen te zijn/ blijven en zie je op tegen de schulden ivm verkopen huis? Dat zijn namelijk niet de goede redenen om bij iemand te blijven...

Heel veel sterkte!
Stoppen met controleren is nu inderdaad misschien beter, om het leefbaar voor jezelf te houden, en ook omdat hij nu best zijn best kan doen en het even vol kan doen zonder. Maar na een tijd van zgn. koek en ei lijkt controleren wel degelijk zinvol. Oók na het lezen van MissHK.

Daarom lijkt 'blijven' mij ook de moeilijkste weg. Je kunt er heel waarschijnlijk nu best op vertrouwen dat ie geen extra accounts aanmaakt en geen contact zoekt. Hij weet weer even heel helder waar ie op moet inzetten. Maar straks, als alles wat meer gewoon is, weer?

Lunaa, Ik wil niks voor je invullen, en ik geef hier alleen mijn point of view. Ik wens je heel veel sterkte, want het klinkt als een verschrikkelijke nachtmerrie.
quote:lunaa123 schreef op 08 augustus 2009 @ 21:15:

Ja dat geloof ik want ik heb haar zelf gesproken, meerdere keren zelfs.

Zij is er ook erg verdrietig onder want zij wilde wel met hem verder enz. Zij heeft haar huwlijk wel opgegeven voor hem. En dat vind ik echt zoooo kut voor haar.

Zij is ook slachtoffer, ben ook niet boos op haar, zij wist van niks.Dit snap ik niet helemaal? Het lijkt wel of je over een vriendin praat.
Ja, vertel eens hoe je hier achter bent gekomen?

En ik vind dit toch nét iets verder gaan dan een keertje vreemd gaan.

Als je te horen krijgt dat je man met iemand anders trouwplannen gemaakt heeft, alles is eigenlijk al rond, dan is het tijd om wakker te worden. Misschien is ie wel echt ziek in zijn hoofd, pathologisch leugenaar of zo.

Ik ben niet iemand die zegt dat als partner één keer vreemd gaat dat je daar dan je relatie voor stopt maar dit is iets veel ergers. Hij heeft een leven met haar uitgestippeld, jij kwam er niet in voor. Om wat voor reden dan ook ligt hij nou weer aan je voeten, vol van wat ie jou heeft aangedaan en wil je terug. Hij zal ook wel ontzettend zielig zijn, van zichzelf balen en voor zijn kop slaan, en o, o, hij weet dat je dit ziet en hoopt daar iets gedaan door te krijgen en dat jij verder met hem gaat.

Hoe stel je je dit voor? Je zegt dat ie nu de hele dag thuis is. Heeft ie opeens geen werk meer? Dan worden de problemen alleen maar erger. Verder zeg je dat ie nergens meer een nachtje alleen naar toe kan, jij gaat mee of hij blijft thuis. Hoe lang denk je dit vol te houden en dat is toch niet wat je wil in een relatie. Je wilt hem kunnen vertrouwen en dat is niet mogelijk. Je gelooft hem nu al weer op zijn woord dat alles nu voorbij is en dat is voor hem alleen maar makkelijk want wie weet wat ie voor plannen in zijn hoofd heeft. Jij niet in ieder geval en dat wil hij natuurlijk het liefst zo houden. Denk aan jezelf, op de lange termijn. Natuurlijk besef je nu hoeveel je van hem houdt maar je houdt toch niet van de man die je dit flikte?

Maar wil je vertellen hoe dit allemaal aan de oppervlakte is gekomen?
Sorry hoor.....

Maar een man die ook nog de vader is van mijn kind en zijn kind in de nacht alleen laat voor een 'wip' .....

Daar zou ik niet verder mee willen!

Maar dat is mijn bescheiden mening.
quote:missHK schreef op 08 augustus 2009 @ 22:46:

@roodmetwittestippen hij noemt mij de benzine voor zijn motor. Hij kan met haar verder omdat hij mij af en toe nog kan contacten.

Ik weet dat ik nu schijnheilig overkom omdat ik net als één van de weinige heb gezegd dat ik vind dat ze er voor moet vechten als ze echt nog van hem houdt maar ik zou het vertrouwen zelf ook niet meer kunnen hebben. Heb zelf de andere kant gezien. 4 jaar lang. Het is precies 2 jaar geleden dat we samen op vakantie gingen en precies vorig jaar mocht hij niet thuis komen slapen omdat zij mij had zien lopen in de stad en weer kwaad was. Vandaag hebben ze groot feest bij hun thuis. Tijd heelt wonden zeggen ze wel eens. Ik weet dat hij mij weer belt zodra het slecht gaat en ergens denk ik dat zij dat ook weet maar zij heeft voor hem gekozen, ik voor mezelf en nu hij voor zijn kinderen zoals hij zo schijnheilig tegen mij zegt. Haha. Ik hoop echt dat ze het redden samen, soms moet je door diepe dalen voor hoge pieken. Ik hoop voor Lunaa dat ze haar keuze kan maken en snel haar rust en geluk vind! Hou van jezelf dan komt vanzelf alles goed geloof ik altijd maar! Je bent er trots op. Zo kom je over. Maar eigenlijk ben je gewoon een heel onzekere vrouw die kickt op het feit dat je kennelijk interessanter bent dan zijn vrouw. Kijk eens eerlijk naar jezelf en besteed je goedbedoelde adviezen liever aan jezelf.
Meid ik zou zeggen...pak je spullen en vertrek!!

Zoek een huisje voor jezelf en je kindje en probeer hem te vergeten.

Hij heeft je zo lang voorgelogen...waarom denk je dat hij dat vanaf nu nooit meer zou gaan doen???

Helaas weet ik uit ervaring dat het een sport is voor leugenaars en bedriegers om steeds weer nieuwe aktie's te gaan doen..en die zullen je altijd blijven kwetsen!

Hij is het niet waard...en ik vind dat je ook op moet komen voor je kind...dwz je kind verdient beter!!
@pluta ik snap dat het nu zo overkomt ja. Ik wilde alleen maar de andere kant belichten. Na een hele tijd is het echt over tussen hem en mij omdat ik echt echt echt niet meer bij hem wil zijn. Hij blijft alleen proberen. Ik vind ook (zoals meerdere hier) dat Lunaa absoluut geen medelijden hoeft te hebben met de vrouw waar hij mee vreemdging. Zij wist waar ze aan begon. Niet dat het dan voor haar wel makkelijk is maar zij had een keus, jou is het overkomen! Verder ben ik het helemaal met de woorden van roodmetwittestippen eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven