Beleefd derde persoon afwijzen?
donderdag 10 juni 2021 om 17:24
Ik heb al een tijdje een avond speciaalbiertjes proeven gepland staan met een vriend, en nu heeft hij zijn zusje uitgenodigd zonder dat te overleggen. Normaal vind ik zoiets helemaal geen probleem en juist hartstikke gezellig maar op de een of andere manier zit ik er nu niet op te wachten. Ik kan echter zelf niet echt de vinger erop leggen waarom niet. Misschien omdat ik moe ben en gewoon even lekker onderuitgezakt met die vriend op de bank wil hangen zonder het sociale ‘iemand leren kennen’ gesprek. Ik heb beleefd gezegd “Oh joh maar als je een avondje met je zusje wil afspreken verplaatsen wij toch even? Geen probleem!” Maar hij wil dus juist dat zusje en ik het leuk hebben. Meisje is 5 jaar jonger dan ik (ik ben 23) en ik ken haar verder niet echt en voel ook niet zo die behoefte.
Ben ik onredelijk als ik aangeef hoe ik er in sta? En hoe zeg je zoiets beleefd? Ik ben normaal erg goed en recht door zee in grenzen aangeven maar vind het in deze situatie lastig en twijfel of ik dan niet ontzettend flauw en onredelijk ben en me er overheen moet zetten.
Ben ik onredelijk als ik aangeef hoe ik er in sta? En hoe zeg je zoiets beleefd? Ik ben normaal erg goed en recht door zee in grenzen aangeven maar vind het in deze situatie lastig en twijfel of ik dan niet ontzettend flauw en onredelijk ben en me er overheen moet zetten.
donderdag 10 juni 2021 om 17:28
donderdag 10 juni 2021 om 17:29
Ik kan me je gevoel best voorstellen. Zou ik ook niet zin in hebben.
Maar steekt er van zijn kant iets achter, dat hij jou erg leuk vind en wil kijken of het klikt met zijn familie?
Je zou best eerlijk kunnen zijn. Zeg, Piet. ik ben hartstikke moe en heb even geen zin om sociaal te doen met een derde erbij. Vind je het erg dat ik nu afzeg? Iets in deze trend, is dat een optie voor je?
Maar steekt er van zijn kant iets achter, dat hij jou erg leuk vind en wil kijken of het klikt met zijn familie?
Je zou best eerlijk kunnen zijn. Zeg, Piet. ik ben hartstikke moe en heb even geen zin om sociaal te doen met een derde erbij. Vind je het erg dat ik nu afzeg? Iets in deze trend, is dat een optie voor je?
donderdag 10 juni 2021 om 17:30
donderdag 10 juni 2021 om 17:32
Ik vind dat je je het beste eroverheen kunt zetten want wat je ook zegt, onaardig komt het sowieso over. Maar wil of kun je je er echt niet overheen dan zou ik gewoon met een smoes helemaal afzeggen. Je bent niet lekker of moet ineens werken, net wat in jouw situatie het geloofwaardigst is. Alleen het zusje afzeggen kun je niet maken en is onaardig naar zowel het zusje als de vriend.
Am Yisrael Chai!
donderdag 10 juni 2021 om 17:36
Ik zou eerder denken andersom. Dat hij het te veel op een date vindt lijken en er daarom iemand bij uit heeft genodigd om er juist geen date van te maken.Creatieveling schreef: ↑10-06-2021 17:29Maar steekt er van zijn kant iets achter, dat hij jou erg leuk vind en wil kijken of het klikt met zijn familie?
Maar ik snap je wel hoor, zou er ook geen trek in hebben.
donderdag 10 juni 2021 om 17:36
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het aangegeven, hij wilde zijn zusje afzeggen maar ik wil haar inderdaad geen rotgevoel geven dus ik heb gezegd oh neejoh, spreek lekker met haar af en dan zeg je dat er voor mij iets tussen kwam. Doen wij een andere keer.
Toch lastig hoor! Je wil niet bezitterig overkomen of heel dominant en je er overheen zetten, maar als ik moe ben trek ik geforceerd spontaan contact zó slecht.
Toch lastig hoor! Je wil niet bezitterig overkomen of heel dominant en je er overheen zetten, maar als ik moe ben trek ik geforceerd spontaan contact zó slecht.
donderdag 10 juni 2021 om 17:38
Het enige wat hij zei was; “Hey X, ik heb m’n zusje ook uitgenodigd, goed? Leek me wel gezellig omdat ik haar al even niet heb gezien” dus kreeg niet de kans omdat ze blijkbaar al uitgenodigd was. Maar heb idd gezegd dat hij niet nu haar nog mocht afzeggen van mij maar dat ik me dan even tussen de uitspraak uit wilde wurmen.
anoniem_382263 wijzigde dit bericht op 30-01-2022 00:20
1.58% gewijzigd
donderdag 10 juni 2021 om 17:39
Oh nee deze man en ik zitten al vanaf het begin af aan in elkaars friendzone en tot afgelopen weekend was ik nog bezet. Ik heb hem nog niet verteld dat dat over is dus het kan ook niet zijn dat hij me als single ineens ongemakkelijk vind om 1-op-1 af te spreken.
donderdag 10 juni 2021 om 17:47
Ik denk dat je gewoon niet duidelijk genoeg bent geweest, in de op schrijf je dat je reageerde met: "Oh joh maar als je een avondje met je zusje wil afspreken verplaatsen wij toch even? Geen probleem!”chaoticinternetnerd schreef: ↑10-06-2021 17:38Het enige wat hij zei was; “Hey chaoticinternetnerd, ik heb m’n zusje ook uitgenodigd, goed? Leek me wel gezellig omdat ik haar al even niet heb gezien” dus kreeg niet de kans omdat ze blijkbaar al uitgenodigd was. Maar heb idd gezegd dat hij niet nu haar nog mocht afzeggen van mij maar dat ik me dan even tussen de uitspraak uit wilde wurmen.
Dat klinkt niet echt als een afzegging, meer alsof je met hem meedenkt.
Als je op dat moment had gezegd dat je liever een rustige avond wilde zonder iemand die je nog niet kent dan had ik dat nog wel logisch gevonden, maar na dat gesprek nog specifiek terugbellen en zeggen dat alleen zijn zusje niet welkom is zou ik een beetje bot vinden.
Maar goed, als je echt niet wil dan zal het ook geen grote ruzie opleveren denk ik.
donderdag 10 juni 2021 om 18:14
Goed dat je gewoon eerlijk bent geweest. Is toch lastig om te zeggen.chaoticinternetnerd schreef: ↑10-06-2021 17:36Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het aangegeven, hij wilde zijn zusje afzeggen maar ik wil haar inderdaad geen rotgevoel geven dus ik heb gezegd oh neejoh, spreek lekker met haar af en dan zeg je dat er voor mij iets tussen kwam. Doen wij een andere keer.
Ik herken het wel met vriendinnen die ineens vragen of het oké is als ze hun peuter meenemen naar een afspraak omdat die er dan ook even uit zijn, of omdat hun man dan even zijn handen vrij heeft. Nee zeggen is dan niet leuk, maar als ik iemand lang niet gesproken dan vind ik een peuter erbij niet bevorderlijk voor een leuk of goed gesprek. Daar heb ik dan ook niet altijd zin in.
donderdag 10 juni 2021 om 18:16
Als dat zo zou zijn is dat volkomen legitiem. Sowieso mag je altijd zelf kiezen met wie je om wilt gaan. Daarnaast is het leeftijdsverschil tussen 18 jaar en 23 jaar soms groot. Kan je maar net even geen zin in hebben.
Of gewoon zoals TO zegt: geen zin om kennis te maken met nieuwe mensen.
donderdag 10 juni 2021 om 18:21
Je mag altijd kiezen met wie je om wil gaan, maar wees dan ook eerlijk.
Nu doet zij passief agressief:
Wanneer iets wil of niet wil, dan kun je beter duidelijk zijn.
Ik wil alleen samen afspreken deze keer.
Wanneer hij dan zegt: dan zeg ik mijn zusje af.
Dan zeg je: ja, dank je wel.
Nu doet TO alleen maar raar zonder resultaat.
To heeft er nu een heel probleem van gemaakt, die vriend heeft al aangeboden om zijn zus af te zeggen, maar to is zon een type die dan mompelt: doe voor mij geen moeite hoor!
Het is een beetje als mijn Oma die nooit haar verjaardag vierde, nee, nee ik doe niets, niet bijzonders. Ik nodig niemand uit en wanneer er dan niemand kwam was zij beledigd.
Het is prinsessengedrag. Zeg gewoon wat je wil (liever samen afspreken) en wanneer hij zegt ok: ik zeg mijn zus af, Dan zeg je: Ja.
Nu speelt TO rare spelletjes en ontkomt zij niet meer aan de afspraak, tenzij zij zegt: ik ben zwanger en kan geen bier drinken.
- we kunnen ook op een andere dag afspreken
je hoeft haar niet af te zeggen hoor
verzin voor mij maar een smoesje
To heeft er nu een heel probleem van gemaakt, die vriend heeft al aangeboden om zijn zus af te zeggen, maar to is zon een type die dan mompelt: doe voor mij geen moeite hoor!
Het is een beetje als mijn Oma die nooit haar verjaardag vierde, nee, nee ik doe niets, niet bijzonders. Ik nodig niemand uit en wanneer er dan niemand kwam was zij beledigd.
Het is prinsessengedrag. Zeg gewoon wat je wil (liever samen afspreken) en wanneer hij zegt ok: ik zeg mijn zus af, Dan zeg je: Ja.
Nu speelt TO rare spelletjes en ontkomt zij niet meer aan de afspraak, tenzij zij zegt: ik ben zwanger en kan geen bier drinken.
viva-amber wijzigde dit bericht op 10-06-2021 18:24
40.05% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 10 juni 2021 om 18:23
viva-amber schreef: ↑10-06-2021 18:21Je mag altijd kiezen met wie je om wil gaan, maar wees dan ook eerlijk.
- we kunnen ook op een andere dag afspreken
je hoeft haar niet af te zeggen hoor
verzin voor mij maar een smoesje
Daar zat niks agressiefs aan. Ze probeerde gewoon op een beleefde manier uit te komen onder iets dat vriend had geregeld.
donderdag 10 juni 2021 om 18:28
viva-amber schreef: ↑10-06-2021 18:25Hij wilde zijn zusje afzeggen, maar dat was ook weer niet goed.
Wat jij wil.