ben ik nou gek???? [Geen OP]

22-05-2020 18:09 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-06-2020 15:27
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
23-05-2020 09:46
Oh?
Volgens mij had ik het daarbij over kerst e.d en niet over een vakantie die al een jaar gepland stond.
Die was nl gewoon doorgegaan als gepland.
Of ik had iets langer gewacht als een paar dagen voor ik , in overleg met ex, iets veranderd had
Alle reacties Link kopieren
[quote=Moreina post_id=31418433 time=1590223710 user_id=393193]
Wat een zooitje TO.

Je vriend heeft een pleegkind wiens vader jou heeft misbruikt?
Wanneer is dit gebeurd dan? O_o
Wist je vriend hiervan toen hij pleegouder werd van het kind?

Tis een heel ingewikkeld verhaal:

De vader van het pleegkind is mijn eerste man, de ex waar ik het over heb hier is mijn tweede ex..
Mijn eerste ex heeft mij in ons huwelijk misbruikt en daar wist 2e ex van.
De eerste ex laat ik hem R noemen, zit nu in de gevangenis wegens misbruik van zijn stiefdochters en mij en nog een oud buurmeisje.
Daar heeft hij ook beeld en foto materiaal van gemaakt.
Pleegdochter haar zussen zijn een stuk ouder en die wonen op zichzelf. Zij konden geen van allen pleegdochter erbij hebben, en omdat mijn ex pleegdochter al kende ( dochter en pleegdochter waren vroeger vriendinnentjes) en ik haar niet kon en wilde hebben( klinkt gemeen ik weet het) ivm mijn verleden met haar vader en omdat ik kamp met ptss, heeft tweede ex laat ik hem S noemen, zich over pleegdochter ontfermd.
R was alcoholist en een getraumatiseerde oorlogsveteraan ( Bosnië) dus er waren bij hem in huis geen regels en de kinderen, ook de twee zoons die ik met hem heb, werden geregeld door hem mishandeld.
Met mijn tweede ex S heb ik een dochter.
Dochter en pleegdochter hebben dus van mijn kant de zelfde broers maar zijn niks van elkaar.
Ja, nu dus pleegzusjes, snap je het nog een beetje??
Ow!
Ja ik volg je.
Heftig hoor allemaal.
Maar je ex heeft gewoon een bord voor zijn kop hoor echt een egoïst komt het op mij over en dus ook nog als een klein jongetje klikken bij jouw familie als hij zijn zin niet krijgt gatverdamme.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je niet. Wat veranderd er volgens jou als hij een vriendin heeft? Hij is toch nog steeds de vader van je kind en jouw ex man?
Alle reacties Link kopieren
S os als ex best te pruimen, alleen als ie verliefd is niet, omdat zijn autistisch brein dan met een topsnelheid van 280 km per uur er voor gaat.
Rustig opbouwen en iedereen langszaam laten wennen is er niet bij.
Snel ontvlammen is snel opbranden en dat krijg ik hem maar niet aan het verstand.
Als het dan straks als nog niet werkt heb ik 2 gebroken meisjes een afgebrandde ex en kan ik de rotzooi weer opruimen.
Tis niet dat dat niet eerder is gebeurd en oh ja, dat was met precies dezelfde vrouw..........
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
23-05-2020 20:29
Ik begrijp je niet. Wat veranderd er volgens jou als hij een vriendin heeft? Hij is toch nog steeds de vader van je kind en jouw ex man?
Dat is het probleem ook niet, het feit dat hij alle plannen ,al na pas een week nieuwe vriendin , radicaal omgooid
Zonder overleg en zonder rekening te houden met de gevoelens van anderen.
Kijk. En dat vind ik wel een probleem.....
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
23-05-2020 20:30
S os als ex best te pruimen, alleen als ie verliefd is niet, omdat zijn autistisch brein dan met een topsnelheid van 280 km per uur er voor gaat.
Rustig opbouwen en iedereen langszaam laten wennen is er niet bij.
Snel ontvlammen is snel opbranden en dat krijg ik hem maar niet aan het verstand.
Als het dan straks als nog niet werkt heb ik 2 gebroken meisjes een afgebrandde ex en kan ik de rotzooi weer opruimen.
Tis niet dat dat niet eerder is gebeurd en oh ja, dat was met precies dezelfde vrouw..........

Dus hij en die vrouw hebben al een verleden. Dat vergat je eerder te zeggen. Kleinigheidje.
Alle reacties Link kopieren
Je ex is hartstikke verliefd. Laat hem een beetje los
Jullie waren uit elkaar. Had je nou echt gedacht dat alles voor altijd bij hetzelfde zou blijven?

Sowieso maak je het allemaal wel erg ingewikkeld. Je gaat bij je tweede man weg, maar jij en je familie doen nog heel veel met hem samen, alsof jullie niet uit elkaar zijn.
Pleegdochter (waar ook weer een heel verhaal aan vastzit) verblijft bij hem. Hoe kende je ex die dochter van je eerste man dan?
Met die M. was er ook al een ruzie, die kenden jullie al eerder.

Kent iedereen iedereen daar of zo?
lila01 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 01:45
57.51% gewijzigd
Op deze manier werk je jezelf in de positie van gekke ex. Je frustratie druipt van het scherm. Je klinkt jaloers. Laat los.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-05-2020 19:37
Hij hoort al 7 jaar niet meer officieel bij de familie. Om dit soort rare situaties te voorkomen had je meteen duidelijk moeten zijn. Gescheiden = gescheiden. Prima dat jullie goed met elkaar omgaan in het belang van jullie dochter, maar waarom moet een ex van 7 jaar geleden in jouw familieapp en moet hij mee naar feesten en partijen?
Dit dus. Je creëert zelf een heel ingewikkeld wereldje. Komt erg verstikkend over.
Alle reacties Link kopieren
Wat me opvalt is dat je het aldoor over jullie dochter hebt. Hoe zit het met je zoons? Die zijn toch al die jaren ook in zijn leven geweest?
Vrouwtjepollewop schreef:
23-05-2020 17:02

Ik had de week voordat hij met haar ging dwepen een oude vriend op de koffie.
Ik vond hem aardig, gewoon aardig, niks meer.
Een week later ( niet eens een week, een paar dagen later) begon dit ge-eikel .
Je overvoert de boel een beetje, maar vooruit: wat wil je met bovenstaande insinueren?
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
23-05-2020 20:30

Snel ontvlammen is snel opbranden en dat krijg ik hem maar niet aan het verstand.
Hoeft ook niet. Je bent zijn moeder niet. Volwassen man
Eigen keuzes.
Pfff...proberen te volgen maar antwoord op je vraag: ja allemaal best wel gek
Alle reacties Link kopieren
Al zou je ex iedere week een nieuwe vriendin hebben dan is het nog niet jouw zaak. Het is zijn leven. Jullie zijn uit elkaar.

Overigens heeft hij in jullie familie-app niets (meer) te zoeken. Pak je eigen leven op, TO. Los van hem.
Alle reacties Link kopieren
Ok.. nu is hij ineens autistisch en onbekwaam om zelf beslissingen te nemen..
En ik denk dat je al aanvoelde dat hij wel een op haar zou kunnen vallen, je hield haar al strak in de gaten en ze hebben 1 moment samen gehad zonder jou en voila boze cruella had haar nagels in je autistische ex man gezet.
Je moet dit echt verwerken hoor want je wordt zo echt de gekke ex die jaloers en onberekenbaar is.
Ik geloof dat ik uit dat benauwde cirkeltje zou stappen en als volwassen vrouw mijn eigen zaken zou gaan regelen in een nieuwe, frisse omgeving.

Je voedt de complexiteit en het drama op deze manier. De betrokken kinderen hebben al genoeg meegemaakt en jij houdt jezelf ook gevangen in oude emoties.

Dat staat helemaal los van je ex die een nieuwe vriendin heeft. Die hij kennelijk al eerder had en de hele verwarrende bende.

Heb je hulp? Dat lijkt me gezien de situatie best aan te raden.

Die arme kinderen.
O en on antwoord te geven op de vraag in je topictitel: iedereen in dit verhaal klinkt gek.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef toe dat het een in gewikkeld verhaal is met veel haken en ogen
Mijn zonen worden hier niet in betrokken omdat die al een stuk ouder zijn dan dochter en die op zichzelf wonen.
Die maken zelf hun beslissingen, en terecht.
Ik heb ook nooit gezegd dat hij helemaal geen contact meer mag hebben met mijn familie, sterker nog, ik heb steeds aangegeven dat ik dat prima vind.
Ik heb alleen gezegd dat als hij echt serieus met haar verder wil, dat hij dan niet meer betrokken word bij bvb familie reunie's, sinterklaas vieringen en kerst en oud en nieuw.
Dat soort feesten zijn dan voor zijn familie en de familie van M
Daar is mijn familie het wel mee eens.
Hij Is tot nu toe altijd welkom geweest bij die activiteiten omdat hij ze altijd mega gezellig vond, en zijn familie op dat gebied niks doet.
Ik had er geen problemen mee en dus de rest van de familie ook niet.
In principe trek ik dus de lijn door die hij is begonnen.
Hij zijn leven met M, ik mijn eigen leven met mijn familie.
Hij en mijn familie zijn daarin vrij om elkaar op te zoeken, ik heb niet het recht om dat te verbieden en dat is ook nooit mijn opzet geweest .
Ik wil alleen dat hij voor mijn dochter duidelijkheid schept dat hij altijd haar vader blijft en ik altijd haar moeder en dat daar niks aan veranderd maar dat M nu mijn plaats naast papa inneemt en dat hij er dan dus met familie feesten van mijn kant ( en dan heb ik het niet over huwelijken en begrafenissen e.d want dat laat ik aan de familie in kwestie over)
Niet meer bij zal zijn.
Ik ben niet van plan om M ook mijn familie in te slepen.
Ik vind dit een logische ontwikkeling, maar hij is pissig omdat hij het in zijn hoofd gezet heeft dat hij gewoon blijft waar ie ids en dan M gewoon gezellig overal mee naar toe sleept waar mijn familie gaat.
Daar zijn mijn familieleden al duidelijk over dat ze dat niet gaan accepteren, daar zal hij zich dus straks bij neer moeten leggen.
Het is dan het 1 of het ander.
Ze zullen hem nooit vijandelijk benaderen en dat wil ik ook absoluut niet, hij blijft bij iedereen altijd welkom, hij blijft de vader van mijn dochter, maar als M een blijvertje is ( wat ik eerlijk gezegd ten zwaarste betwijfel, en ik ben niet de enige) dan zullen ze wel grenzen gaan stellen, en die gaat ex niet leuk vinden.
"Mijn zonen worden hier niet in betrokken omdat die al een stuk ouder zijn dan dochter en die op zichzelf wonen.
Die maken zelf hun beslissingen, en terecht."

Je volwassen zonen mogen wel zelf hun beslissingen maken en je ex niet?
Want jij maakt liever de beslissing dat hij stopt met zijn relatie.
Hou hiermee op. Je gaat jezelf echt voor schut zetten met dit gedrag.
Jullie relatie is al een hele tijd over en het was verstandiger geweest om niet meer zo close te zijn.
En inderdaad, laat deze man. Hij is verliefd. Jij hebt je nergens mee te bemoeien en jij hoeft je mening niet te delen of geven aan hem.

Bijzonder ook, zo close zijn maar zodra hij verliefd word heeft hij een autistische brein.
Had hij die bij jou ook?
Je klinkt alsof je het over een kind heb, deze man is volwassen en dus zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
LoveLucy schreef:
22-05-2020 21:43
Bij mij was het wel iets anders. De nieuwe vriendin van ex wou niet dat hij bij ons kwam met kerst of verjaardagen. Wmb was dat prima als hij met haar kwam. Ik hoef haar ook niet aardig te vinden. Ik kan best een paar uur beleefd doen. Ik ben daar echt heel makkelijk in. Het is over en niet voor niets. Elke kerst welkom, zelfs na deze nare episode. Voor mijn kinderen kan ik alles.
Wat een lieve en mooie reacties heb je in dit topic :heart:

Ik denk dat het goed is als TS- zoals je elders al zegt- inderdaad erkent dat ze gewoon verdrietig en gekwetst is. En dat mag gewoon. Het lijntje met ex was nog (te) hecht en moet alsnog worden doorgeknipt.

Het is pijnlijk en het helpt om dat te erkennen en te laten bezinken.
Dat de lijnen destijds wat vaag waren, wil niet zeggen dat TS er nu niet op terug kan komen. Niet uit rancune naar de nieuwe vriendin maar omdat nu wel blijkt dat deze constructie niet zo goed werkt.
Te onduidelijk en nu ervaart TS hoe hard die uitgestelde pijn aankomt.
Alle reacties Link kopieren
To, ga je eigen leven leiden, met je eigen familie.
Goed contact houden met je ex vanwege dochter, maar verder niet.
En je maakt je te druk om die M.
Niet jouw zaak. Zijn leven. Zijn keuze.
Richt je meer op jezelf en je kinderen en verder: let it go.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-05-2020 21:52
oh dus jullie hadden gewoon nog een relatie en nu heeft hij je gedumpt
Dit dus, ze hadden volgens mij ook nog gewoon sex. Ja dan is het zuur als je ineens wordt ingeruild door een andere vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
23-05-2020 16:55
Zij zegt idd dat ik wel mee mag, hij niet . Hij wil gewoon met haar en de kinderen.
Bovendien als ik dus niet samen met haar op vakantie wil, mag ik dus niet mee.
Maar ik ben echt niet van plan om er als vijfde wiel aan de wagen een beetje achteraan te dartelen.
Wat mij het meest steekt is dat hij nu al de vakantie veranderd terwijl ze nog maar een week samen zijn.
Dit klinkt zo ongezond.....LAAT LOS!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven