ben ik nou gek???? [Geen OP]

22-05-2020 18:09 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-06-2020 15:27
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
23-05-2020 17:02
Nee ,hij had haar voor een week geleden al in geen 2 jaar meer gesproken,omdat hij nog steeds boos was om haar uitspraak.
Hij is alleen voor pleegdochter met haar gaan praten, omdat die dus wel contact met haar had en die graag wou dat M op haar verjaardag kwam.
En zo van het ene op het andere moment is hij 100% omgedraaid.
Dus bwvs 13 maart nog pisnijdig op haar, 14 mei ineens straalverliefd.
Euh.....is het dan zo gek dat ik er niks meer van snap??

Ik had de week voordat hij met haar ging dwepen een oude vriend op de koffie.
Ik vond hem aardig, gewoon aardig, niks meer.

Een week later ( niet eens een week, een paar dagen later) begon dit ge-eikel .
Dus je suggereert dat jouw ex dit doet om een soort van wraak te nemen of jou terug te pakken. Dit klinkt nog veel ongezonder LAAT LOS!!
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
24-05-2020 17:49
Ik geef toe dat het een in gewikkeld verhaal is met veel haken en ogen
Mijn zonen worden hier niet in betrokken omdat die al een stuk ouder zijn dan dochter en die op zichzelf wonen.
Die maken zelf hun beslissingen, en terecht.
Ik heb ook nooit gezegd dat hij helemaal geen contact meer mag hebben met mijn familie, sterker nog, ik heb steeds aangegeven dat ik dat prima vind.
Ik heb alleen gezegd dat als hij echt serieus met haar verder wil, dat hij dan niet meer betrokken word bij bvb familie reunie's, sinterklaas vieringen en kerst en oud en nieuw.
Dat soort feesten zijn dan voor zijn familie en de familie van M
Daar is mijn familie het wel mee eens.
Hij Is tot nu toe altijd welkom geweest bij die activiteiten omdat hij ze altijd mega gezellig vond, en zijn familie op dat gebied niks doet.
Ik had er geen problemen mee en dus de rest van de familie ook niet.
In principe trek ik dus de lijn door die hij is begonnen.
Hij zijn leven met M, ik mijn eigen leven met mijn familie.
Hij en mijn familie zijn daarin vrij om elkaar op te zoeken, ik heb niet het recht om dat te verbieden en dat is ook nooit mijn opzet geweest .
Ik wil alleen dat hij voor mijn dochter duidelijkheid schept dat hij altijd haar vader blijft en ik altijd haar moeder en dat daar niks aan veranderd maar dat M nu mijn plaats naast papa inneemt en dat hij er dan dus met familie feesten van mijn kant ( en dan heb ik het niet over huwelijken en begrafenissen e.d want dat laat ik aan de familie in kwestie over)
Niet meer bij zal zijn.
Ik ben niet van plan om M ook mijn familie in te slepen.
Ik vind dit een logische ontwikkeling, maar hij is pissig omdat hij het in zijn hoofd gezet heeft dat hij gewoon blijft waar ie ids en dan M gewoon gezellig overal mee naar toe sleept waar mijn familie gaat.
Daar zijn mijn familieleden al duidelijk over dat ze dat niet gaan accepteren, daar zal hij zich dus straks bij neer moeten leggen.
Het is dan het 1 of het ander.
Ze zullen hem nooit vijandelijk benaderen en dat wil ik ook absoluut niet, hij blijft bij iedereen altijd welkom, hij blijft de vader van mijn dochter, maar als M een blijvertje is ( wat ik eerlijk gezegd ten zwaarste betwijfel, en ik ben niet de enige) dan zullen ze wel grenzen gaan stellen, en die gaat ex niet leuk vinden.
En als jullie dochter nou heel graag wil dat hij erbij is met Sinterklaas, kerst en oud en nieuw? Zou je het voor haar over hebben om over je eigen ongemak heen te stappen en hem wel uitnodigen?
Sjaantje37 schreef:
24-05-2020 19:31
Dus je suggereert dat jouw ex dit doet om een soort van wraak te nemen of jou terug te pakken. Dit klinkt nog veel ongezonder LAAT LOS!!
Oh jeetje, ik snapte de relevantie van die toevoeging al niet maar nu dus wel. Pfoe, ongezond ja.
Vrouwtjepollewop schreef:
23-05-2020 20:30
S os als ex best te pruimen, alleen als ie verliefd is niet, omdat zijn autistisch brein dan met een topsnelheid van 280 km per uur er voor gaat.
Rustig opbouwen en iedereen langszaam laten wennen is er niet bij.
Snel ontvlammen is snel opbranden en dat krijg ik hem maar niet aan het verstand.
Als het dan straks als nog niet werkt heb ik 2 gebroken meisjes een afgebrandde ex en kan ik de rotzooi weer opruimen.
Tis niet dat dat niet eerder is gebeurd en oh ja, dat was met precies dezelfde vrouw..........
laat hem en zijn relatie, en zijn snelheid en gebroken hart to be..
neem afstand

jullie zaten voor exen nog veel te veel in elkaars leven verwikkeld, er is uberhaupt geen ruimte voor die nieuwe vrouw op die manier..
Alle reacties Link kopieren
Kijk dat hij straks op zijn bek gaat als het wel stuk loopt vind ik rot voor hem, niet dat ik het niet aan had zien komen maar dat is dan zijn probleem.
Ik heb er alleen wel een probleem m je daar hij daar de meiden ook in mee trekt.
Die zijn al zo beschadigd door alles wat ze is overkomen( en dan heb ik het niet over ex en M)
Ik snap niet dat hij dat niet over nadenkt.
En ja , hij was bij mij ook al autistisch en daar dreef hij me af en toe mee tot waanzin maar als je om iemand geeft Dan accepteer je ook de mindere kanten.
De jongens zijn nu 24 en 22, wonen op zichzelf en ex is niet hun biologische vader.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
24-05-2020 20:00
En als jullie dochter nou heel graag wil dat hij erbij is met Sinterklaas, kerst en oud en nieuw? Zou je het voor haar over hebben om over je eigen ongemak heen te stappen en hem wel uitnodigen?
Nee, dan nog doet hij niet mee, niet alleen omdat ik dat niet wil maar omdat mijn familie dat ook niet wil.
En zeg nou zelf, wat is nu gemener, hem sinterklaas laten vieren met zijn eigen gezin , en dus met M.
Of hem sinterklaas laten vieren bij mij en M alleen thuis te laten zitten, das toch ook niet eerlijk??
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
25-05-2020 00:21
Kijk dat hij straks op zijn bek gaat als het wel stuk loopt vind ik rot voor hem, niet dat ik het niet aan had zien komen maar dat is dan zijn probleem.
Ik heb er alleen wel een probleem m je daar hij daar de meiden ook in mee trekt.
Die zijn al zo beschadigd door alles wat ze is overkomen( en dan heb ik het niet over ex en M)
Ik snap niet dat hij dat niet over nadenkt.
Dat jij het niet het niet snapt, tja. Dat hoeft ook niet. Zijn verantwoordelijkheid. Echt, je zult het los moeten laten. Wat maakt het uit of jij het aan ziet komen? Denk je dat het daardoor verandert? Laat los. Je hebt niet overal de controle over.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
25-05-2020 00:26
Nee, dan nog doet hij niet mee, niet alleen omdat ik dat niet wil maar omdat mijn familie dat ook niet wil.
En zeg nou zelf, wat is nu gemener, hem sinterklaas laten vieren met zijn eigen gezin , en dus met M.
Of hem sinterklaas laten vieren bij mij en M alleen thuis te laten zitten, das toch ook niet eerlijk??
Wat ontzettend egoïstisch van je. Het gaat helemaal niet om jou, om hem of om M, het gaat om wat het beste is voor jullie dochter. Je gedraagt je echt enorm kinderachtig..
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
25-05-2020 01:01
Wat ontzettend egoïstisch van je. Het gaat helemaal niet om jou, om hem of om M, het gaat om wat het beste is voor jullie dochter. Je gedraagt je echt enorm kinderachtig..
Euh?? Lees jij wel??
Ik ben niet de enige die dat niet wil hè??
Bovendien er komt ook eens een eind aan welwillendheid.
Vanaf de scheiding ben ik door zijn familie doodgezwegen .
Ik heb zelfs in ons huwelijk van zijn famile het nodige moeten slikken.
Ik vind dat ik, tot nu toe, behoorlijk tolerant geweest ben naar hem toe.
En als ik nu , eindelijk, eens grenzen aan ga geven, ben ik ineens egoistisch??
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
25-05-2020 01:27
Euh?? Lees jij wel??
Ik ben niet de enige die dat niet wil hè??
Bovendien er komt ook eens een eind aan welwillendheid.
Vanaf de scheiding ben ik door zijn familie doodgezwegen .
Ik heb zelfs in ons huwelijk van zijn famile het nodige moeten slikken.
Ik vind dat ik, tot nu toe, behoorlijk tolerant geweest ben naar hem toe.
En als ik nu , eindelijk, eens grenzen aan ga geven, ben ik ineens egoistisch??
Als jij er geen probleem van gemaakt had, dan had je familie dat ook niet. Bovendien gaat het om jullie dochter, dus als zij het samen wil vieren is dat belangrijker dan het feit dat je boos bent omdat hij een nieuwe vriendin heeft. Als het om jullie dochter gaat, zou er nooit een einde mogen komen aan jou welwillendheid.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
25-05-2020 01:27
Euh?? Lees jij wel??
Ik ben niet de enige die dat niet wil hè??
Bovendien er komt ook eens een eind aan welwillendheid.
Vanaf de scheiding ben ik door zijn familie doodgezwegen .
Ik heb zelfs in ons huwelijk van zijn famile het nodige moeten slikken.

Ik vind dat ik, tot nu toe, behoorlijk tolerant geweest ben naar hem toe.
En als ik nu , eindelijk, eens grenzen aan ga geven, ben ik ineens egoistisch??

Alsof dat ook maar iets met de huidige situatie te maken heeft. Je bent er wel een ster in om er van alles bij te halen en niet te beroerd om daar de sloot voor in te duiken. Je jaloezie haalt nogal wat slechte kanten van je naar boven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reakties gelezen, maar ik denk dat jij nu 2 keer 'gescheiden' bent. En kinderachtig om zo te reageren met: geen vakantie etc . Hij was al je ex, het was al lang tijd om zonder hem een leven te beginnen, was daar al jaren mee begonnen.
Het lijkt of je nu stuiptrekking hebt van pre-scheidings symptomen.

Laat hem met rust en begin opnieuw.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
:rofl: je laat je wel kennen hoor. Wat een boos vrouwtjepollewop!
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
25-05-2020 01:27
Euh?? Lees jij wel??
Ik ben niet de enige die dat niet wil hè??
Bovendien er komt ook eens een eind aan welwillendheid.
Vanaf de scheiding ben ik door zijn familie doodgezwegen .
Ik heb zelfs in ons huwelijk van zijn famile het nodige moeten slikken.
Ik vind dat ik, tot nu toe, behoorlijk tolerant geweest ben naar hem toe.
En als ik nu , eindelijk, eens grenzen aan ga geven, ben ik ineens egoistisch??
Denk dat jij je scheiding een keer moet gaan verwerken en wat moet gaan doen met jouw frustraties. Je klinkt echt als een jaloers pubermeisje.

En denk ook dat je niet zo moet schermen met autisme en hoe negatief jij dat brengt.

Ik vind jou echt heel naar klinken en ik hoop echt dat jouw ex-man gelukkig wordt met zijn huidige vriendin en jou gaat loslaten.
Vrouwtjepollewop schreef:
25-05-2020 00:26
Nee, dan nog doet hij niet mee, niet alleen omdat ik dat niet wil maar omdat mijn familie dat ook niet wil.
En zeg nou zelf, wat is nu gemener, hem sinterklaas laten vieren met zijn eigen gezin , en dus met M.
Of hem sinterklaas laten vieren bij mij en M alleen thuis te laten zitten, das toch ook niet eerlijk??
Er is voor jouw kind(eren) geen gezin. Noch met jou, noch met M. Je zult jezelf de vraag moeten stellen of in jouw besluit het belang van je kind(eren) het grootst is, of niet misschien toch een ander, eigen belang...
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
25-05-2020 00:21
Kijk dat hij straks op zijn bek gaat als het wel stuk loopt vind ik rot voor hem, niet dat ik het niet aan had zien komen maar dat is dan zijn probleem.
Ik heb er alleen wel een probleem m je daar hij daar de meiden ook in mee trekt.
Die zijn al zo beschadigd door alles wat ze is overkomen( en dan heb ik het niet over ex en M)
Ik snap niet dat hij dat niet over nadenkt.
En ja , hij was bij mij ook al autistisch en daar dreef hij me af en toe mee tot waanzin maar als je om iemand geeft Dan accepteer je ook de mindere kanten.
De jongens zijn nu 24 en 22, wonen op zichzelf en ex is niet hun biologische vader.
En een nieuwe vriendin gaat ze nog meer beschadigen? Zijn die eerdere beschadigingen iets waar zij iets mee te maken heeft? Sorry TO, alles gelezen en ik kan alleen maar denken; wat een puinhoop. Overal exen, overal kinderen, misbruik, mishandeling.. Een nieuwe vriendin is wel het laatste waar jij je druk om moet maken denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Doortjee schreef:
25-05-2020 17:10
En een nieuwe vriendin gaat ze nog meer beschadigen? Zijn die eerdere beschadigingen iets waar zij iets mee te maken heeft? Sorry TO, alles gelezen en ik kan alleen maar denken; wat een puinhoop. Overal exen, overal kinderen, misbruik, mishandeling.. Een nieuwe vriendin is wel het laatste waar jij je druk om moet maken denk ik!
Hoe bedoel je overal exen?? Er zijn er maar 2
Hoe bedoel je overal kinderen?? Ik heb er maar 3
Waarvan de oudste 2 van mijn eerste en de jongste van mijn tweede ex is.
Ik zie niet wat daar zo raar aan is??
Minstens een kwart van alle gezinnen in Nederland ziet er zo uit.
En die mishandelingen en misbruik?? Allemaal door 1 en de zelfde persoon gepleegd.
En daar hebben eij geen van allen om gevraagd en zeker geen schuld aan!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker waar.
Je bent ook niet gek, je had alleen beter eerder echt meer gescheiden kunnen leven.
Dan was je dit nu wat meer bespaard gebleven. Succes ermee, jullie komen er vast wel uit. Als je familie achter je staat is er geen probleem verder nu meer toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je nu pas de gelegenheid krijgt om je scheiding echt te verwerken. Doe er iets mee, iets positiefs, niet rancuneus.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Vrouwtjepollewop schreef:
25-05-2020 22:30
Hoe bedoel je overal exen?? Er zijn er maar 2
Hoe bedoel je overal kinderen?? Ik heb er maar 3
Waarvan de oudste 2 van mijn eerste en de jongste van mijn tweede ex is.
Ik zie niet wat daar zo raar aan is??
Minstens een kwart van alle gezinnen in Nederland ziet er zo uit.
En die mishandelingen en misbruik?? Allemaal door 1 en de zelfde persoon gepleegd.
En daar hebben eij geen van allen om gevraagd en zeker geen schuld aan!!!
doe eens rustig
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-05-2020 23:59
doe eens rustig

Waarom moet TO rustig doen? Ik zie niets geks in de OP. Behalve een ex die al jaren op haar familyflow meelift. Tot beider voordeel weliswaar. Maar hoezo moet hij plots op vakantie met nieuwe vlam?

Hij had toch al iets afgesproken met TO? Waarom moet hij dan opeens met nieuwe schoenzool/zoolmate weg en houdt hij zich niet aan de al geplande vakantie, waar hun beider kind in betrokken is?

Is het nu wederom des Vivaforums dat de TO wordt verteld dat ze 'het los moet laten,' 'de scheiding moet verwerken', en met -uit de context geplaatste opmerkingen- over misbruik, 'een zooitje' enz. wordt lastiggevallen, terwijl velen het punt missen?

M.i. heeft TO de scheiding prima verwerkt. Is niet extreem jaloers en stelt slechts de legitieme vraag 'hoe verder'. Zij kent haar ex waarschijnlijk beter dan anderen. Zo bezien vind ik haar opmerkingen, vragen en voorspellingen dus niet gek.

M.n. omdat ex niet geweerd gaat worden op bruiloften, begrafenissen, enz. Maar het ook niet de bedoeling is dat hij als volwaardige 'incrowd' blijft functioneren bij de kennelijk warme, ruimhartige familie van TO.

Ergens moeten wel grenzen zijn. De ex moet niet denken dat hij dit als back-up kan blijven gebruiken voor het geval het misloopt met zoolmaat. Ook voor het kind moet het duidelijk zijn wat de setting is. Heeft ex een nieuwe vlam is dat prima, maar gaat hij wel of niet samenwonen? Moet hij de vlam überhaupt wel voorstellen na korte tijd? Zo ja, is het dan een bestendige situatie waarin je apart Sinterklaas viert? En welke goede reden heeft hij plots de met de andere ouder al aangekondigde vakantie, waar het kind zich al op verheugd heeft, opeens niet door te laten gaan?

Zolang je nog geen antwoord op deze vragen hebt, val je je kind daar niet mee lastig. Los/vaste vriendjes/vriendinnetjes, doe je maar in eigen tijd.

Ik begrijp TO dus prima en vind niet dat zij gek is.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken worden dit soort dingen (vakanties, familie-aangelegenheden) langzaamaan losgelaten en veranderd wanneer je uit elkaar gaat zoals jullie (dus goed contact, samen kinderen, al lang bij de familie horen), bij jullie was het na 7 jaar nog onveranderd. Dat het nu voor jou abrupt tot een einde komt, voelt alsof je gedumpt wordt, nu pas, maar het had eigenlijk geleidelijker moeten gaan. En nu voel jij je gekrenkt en volgens mij ook echt wel jaloers, want je bent vervangen door iemand anders die je ook nog niet eens leuk vindt.
Laat hem los, zoals je dat eigenlijk al eerder had moeten doen. Of hij met je familie mag blijven omgaan, bepaal jij niet. Of zij daar ook bij moet zijn, wel.

Stel je grenzen, maar laat je daarbij niet leiden door jaloerse gevoelens of de hekel die je aan haar hebt. Het gaat jou namelijk helemaal niks aan dat hij haar vergeven heeft voor wat ze gedaan heeft in het verleden en ook niet hoe zij met je dochter omgaat als ze bij hen is (dochter vindt haar geweldig, daar zou je juist blij mee moeten zijn). Je mag in je handjes knijpen dat jullie 7 jaar lang nog zo met elkaar zijn omgegaan wat betreft vakanties en dergelijke, maar ik neem aan dat je ook wel wist dat dit niet eeuwig zo door kon gaan met jullie oh zo gelukkige ex-gezinnetje.
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 18:26
Kijk laat ik ff voorop stellen dat hij vrij is om met mijn familie om te gaan, dus bakkie koffie en zo , prima,ze kennen hem tenslotte al 20 jaar, geen probleem.
Maar familie uitjes e.d dat is volgens mij nu verleden tijd, dat is alleen mogelijk als je geen van beiden verder geen relatie hebt.
Het is idd heel bijzonder dat het zo lang zo goed is gegaan, en ik heb ook geen hekel aan hem, absoluut niet, het is de vader van mijn dochter en alleen dat maakt hem al heel dierbaar.
Maar bvb een familiereünie, hoe had hij zich dat voorgesteld??
Zij dan ook maar gezellig mee??
Dat is dan toch net zoals op vakantie???
Zij vind het niet leuk als ik met hem op vakantie ga?? dan gaat ze die familiereünie toch ook niet leuk vinden??
En haar mee nemen ga ik dus zeker niet doen!!!
Dat stapje terug heb ik dus nu gedaan en dat vind hij dan blijkbaar weer belachelijk.
Het klinkt mij een beetje als ik wil haar maar ik wil jou ook niet kwijt.
nou en dat gaat hem dus niet worden!!
Tjonge zeg TO. Dat klinkt knap rancuneus. Er zit toch nog een hoop zeer zo te lezen.
En ja, jij bent gek in deze.
En geloof me het kan nog gekker.
Mijn hele familie hangt van ex en aangewaaid aan elkaar. Wat maakt dat nou uit, juist gezellig en zeker voor jullie kind.
justagirly schreef:
25-05-2020 22:48
Dat is zeker waar.
Je bent ook niet gek, je had alleen beter eerder echt meer gescheiden kunnen leven.
Dan was je dit nu wat meer bespaard gebleven. Succes ermee, jullie komen er vast wel uit. Als je familie achter je staat is er geen probleem verder nu meer toch?
Eens, behalve dan dat ex dochter opgestookt heeft door in de familieapp sympathie proberen op te wekken voor zijn kant van het verhaal.

TO, ik denk dat je dit een heel stuk tactischer en wat stijlvoller had kunnen aanpakken door het wat meer bij jouzelf te laten. Je ex heeft een vriendin die jij niet mag en die je niet bij jouw familie wil tegenkomen. Dat is je goed recht, je mag dat best verlangen. HIJ is welkom (en een vriendin waar jij geen verleden mee hebt wellicht op den duur ook, in belang van dochter). Maar deze vrouw mag jij niet. Prima, maar waarom zo rigoureus de deur sluiten voor hem? Ook al doet hij dat zelf door die vakantie met jou opeens zo in te trekken, je had beter kunnen aangeven dat je dat jammer vindt en je best begrijpt dat een nieuwe partner ruimte inneemt en de huidige situatie waarbij jullie als single exen nog veel samen ondernamen wat veranderd. Dat je in dat opzicht vindt dat het beter is ook bij jouw familie wat minder van elkaar te zien als 'de partners van' meer ruimte innemen in het familieleven. Jij bent niet om haar gevraagd en je mag haar niet zoals hij weet, logisch dat jullie dan wat meer afstand nemen. Hij is altijd welkom bij jouw familiefeestjes, zij niet. Als hij er dan voor kiest met haar iets te gaan doen met feestdagen, prima. Ook als dochter erbij wil zijn. Dat zij haar graag mag is alleen maar goed toch? Benadruk dat bij ex en bij dochter, laat het bij jezelf. Jij hebt moeite met de veranderde situatie en wil afstand bewaren tussen jou en haar wat het jouw familie betreft. Niets meer en niets minder.

Hij heeft dan nog de optie ervoor te kiezen met bepaalde feestjes haar thuis te laten. Kan me sws niet voorstellen dat zij zijn heeft in de ex schoonfamilie maar goed. Laat het meer bij jezelf, want dat is uiteindelijk de kern van het probleem. Jij mag haar niet, dat heeft zo z'n redenen, aan hem in hoeverre hij daar een heel ding van wil maken: wat het jouw familie betreft heeft hij dat te slikken. Ik neem aan dat je op verjaardag dochter etc. je wel bereid bent je in te houden, want dat heb je niet zoveel over te eisen.
Alle reacties Link kopieren
Als dit puur om haar ging, de nieuwe vriendin van je ex...
Hier roepen mensen dat het jou recht is om haar niet binnen je familie tegen te komen.
Daar ben ik het niet mee eens. Stel ze was niet de nieuwe vriendin van je ex, maar van je neef of broer?
Wel vind ik dat je ex zijn plaats moet weten en zou uit zichzelf al een flinke stap achteruit moeten doen. Dat begrijpt een normaal mens toch ook wel?
Bovendien vraag ik mij af of de nieuwe vriendin van hem er wel op zit te wachten om in jou familie te infiltreren.
Ik zou er geen zin in hebben.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven