Ben ik nou onredelijk?

13-05-2010 19:09 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een korte situatieschets:de broer van mijn lief woont in Azie en is sinds een week bij ons aan het logeren. Hij blijft nog ruim een week. Nu hebben ze (lief + broer) echter besloten om dit weekend naar Azie te gaan voor een dag of 10 vakantie. Daarna wil mijn vriend nog 2 weken extra blijven (kan vanuit daar werken). Afijn, mijn lief vraagt net wat ik daar van vind en ik antwoord dat het voor mij niet zo gezellig is, maar dat hij dat moet doen als hij dat leuk vind. Ik heb het niet op een rare toon gezegd of met een zure bek ofzo.

Nu baalt mijn vriend dat ik niet wat enthousiaster reageerde. Ik vind het een normale reactie van mezelf, maar misschien zie ik het wel heel anders.

Ben ik nou echt zo onredelijk geweest in mijn reactie?
Cum non tum age
Als hij geen antwoord had gewild, had hij de vraag niet moeten stellen.
Ik gun mijn lief alle uitjes die hij maar hebben wil, maar als hij me vandaag vertelt dat hij vanaf het weekend voor 3 weken pleite is, dan zou ik ook veel moeite hebben met een enthousiaste reactie!
Eens met nummerzoveel..
Perfectionisme is niet perfect...
Ik denk dat ik het zelf ook wel prettig zou vinden om in ieder geval even aan het idee te wennen. Nou daar heb je dan 1 dag voor

Zou er ook niet erg heppie van worden.
quote:nummerzoveel schreef op 13 mei 2010 @ 19:12:

Ik gun mijn lief alle uitjes die hij maar hebben wil, maar als hij me vandaag vertelt dat hij vanaf het weekend voor 3 weken pleite is, dan zou ik ook veel moeite hebben met een enthousiaste reactie!Nou inderdaad zeg... ik ook.
quote:yathibiyya schreef op 13 mei 2010 @ 19:15:

Eens met nummerzoveel..Ik ook
Same here.
Meestal is bij zo'n titel het antwoord ja, maar in dit geval vind ik van niet. Eens met nummerzoveel
eens met nummerzoveel
Ik vind hem onredelijk eigenlijk. Hij vraagt jou toch wat jij daar van vindt? Als hij maar 1 soort reactie wilde horen dan had ie dat er even bij moeten vermelden.

Ghe, hier op het forum was ie een huilie geweest
eens!
Ik vind het wel een klein beetje pruilen dat je zo benoemt dat het niet zo gezellig is voor jou. Het is een opmerking die echt alleen maar dient om de ander toch even een klein zuurtje mee te geven. Onnodig en dus kan ik me wel verplaatsen in je vriend.
Zou het leuk voor vriend vinden en geen probleem mee hebben.( of had je zelf graag meegewild)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heel orgineel, ben ook eens met nummerzoveel
Idem dito, saai zeg.. Als we het allemaal met elkaar eens zijn! ;)
Ik vind dat als mijn vriend 3dagen van te voren vertelt dat hij 3 week op vakantie gaat, en mij vervolgens vraagt wat ik daarvan vind: ik best mag zeggen dat het voor mij niet zo gezellig is. Is het toch ook niet?

En als mijn vriend mij deze reactie zal geven, zou ik het ook begrijpen en geen zure opmerking vinden.
Oneens met twinkeling en ook eens met nummerzoveel (afgezaagd).

Ik gun het mijn vriend ook, maar zo kortdag? En inderdaad, als je vriend iets anders had willen horen, dan is het pech. Hij vraagt jou je mening en die geef jij. Als het nou voor een weekend was, ok. Maar ruim drie weken...
Eens met twinkeling. Volgt er nog een poll?
quote:twinkeling schreef op 13 mei 2010 @ 19:22:

Ik vind het wel een klein beetje pruilen dat je zo benoemt dat het niet zo gezellig is voor jou. Het is een opmerking die echt alleen maar dient om de ander toch even een klein zuurtje mee te geven. Onnodig en dus kan ik me wel verplaatsen in je vriend.

Mee eens.

Zijn broer woont daar, ziet hem daardoor minder vaak, hij kan nu zo mee. Is voor jou even minder, maar je ziet hem (elke dag) de rest van het jaar. Ik had net dat ene zinnetje ingeslikt. Ik begrijp wel dat het leuker is voor je vriend als je je verplaatst in hem die zijn broer weer ziet en niet direct als eerste aan je eigen behoefte denkt. Hij houdt er nu toch een schuldgevoel aan over.
.
Als je samen leeft, dan bespreek je dat soort dingen toch eerst even met elkaar en besluit je zoiets toch niet zomaar? Ruim 3 weken weg en dat daags voor die tijd als een mededeling van een reeds genomen besluit brengen, dat zou mij echt tegen de borst stuiten.
quote:Iwannalive schreef op 13 mei 2010 @ 19:30:

[...]

Mee eens.

Zijn broer woont daar, ziet hem daardoor minder vaak, hij kan nu zo mee. Is voor jou even minder, maar je ziet hem (elke dag) de rest van het jaar. Ik had net dat ene zinnetje ingeslikt. Ik begrijp wel dat het leuker is voor je vriend als je je verplaatst in hem die zijn broer weer ziet en niet direct als eerste aan je eigen behoefte denkt. Hij houdt er nu toch een schuldgevoel aan over.

Jemig. Als je al een schuldgevoel krijgt omdat je vriendin zegt het niet zo gezellig te vinden als je halsoverkop voor 3 weken naar Azië vertrekt. Dat zal toch wel niet...

Ik zou ook zo gereageerd hebben net als Noa en misschien nog wel anders.
Leuk voor hem, maar ik had ook geen slingers op gaan hangen en staan juichen...

(gelukkig zijn wij er nog )
Eens met Twinkeling. Ik vind het eigenlijk een beetje onzin dat het niet gezellig is voor jou. Dat zal het wel niet zijn, maar je bent toch niet 'attached at the hip'? In een relatie gun je elkaar toch pleziertjes?

Het is een beetje kort dag, maar blijkbaar wel een buitenkansje. Als een vriendin je had verteld dat ze dit weekend drie weken naar Azie zou kunnen, was je dan blij voor haar geweest? Lijkt me van wel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven