Ben ik nou onredelijk?

13-05-2010 19:09 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een korte situatieschets:de broer van mijn lief woont in Azie en is sinds een week bij ons aan het logeren. Hij blijft nog ruim een week. Nu hebben ze (lief + broer) echter besloten om dit weekend naar Azie te gaan voor een dag of 10 vakantie. Daarna wil mijn vriend nog 2 weken extra blijven (kan vanuit daar werken). Afijn, mijn lief vraagt net wat ik daar van vind en ik antwoord dat het voor mij niet zo gezellig is, maar dat hij dat moet doen als hij dat leuk vind. Ik heb het niet op een rare toon gezegd of met een zure bek ofzo.

Nu baalt mijn vriend dat ik niet wat enthousiaster reageerde. Ik vind het een normale reactie van mezelf, maar misschien zie ik het wel heel anders.

Ben ik nou echt zo onredelijk geweest in mijn reactie?
Cum non tum age
Kom op zeg, als je samenwoont en een vaste relatie hebt bespreek je zoiets toch eerst even voordat je plompverloren meedeelt dat je bijna 4 weken op vakantie gaat?
Normaal wel ja. Maar daar was hier de mogelijkheid toch niet voor?
Ik zou vooral blij voor hem zijn. Wat zijn nou 3 weken.
quote:emaille schreef op 13 mei 2010 @ 19:46:

Normaal wel ja. Maar daar was hier de mogelijkheid toch niet voor?Waarom niet?
Als hij jou vraagt wat je daarvan vindt dan mag jij daar eerlijk antwoord op geven. Jij had nu eigenlijk ook kunnen zeggen "Goh, jammer dat je zo reageert op mijn antwoord, had wel verwacht dat je wat begripvoller zou zijn." Tja...en zo kun je nog wel ff doorgaan. Feit blijft dat hij jouw mening vroeg, en die kreeg hij. Als je het niet wil horen, vraag er dan niet naar.
He, ben blij met jullie reacties. Ik dacht al, ik ben toch niet zo'n trut die een ander niks gunt.

Ik heb hem dus ook gezegd dat hij het met niet moest vragen als hij geen eerlijk antwoord wilde.

En het is echt niet zo dat ze elkaar bijna nooit zien hoor, want zijn broer komt ieder jaar (of 2x) wel hier. Bovendien gaat mijn vriend daar meerdere keren per jaar naartoe. Het is dus geen geval van een buitenkansje ofzo, sterker nog, de tickets zijn niet echt heel goedkoop nu.

Wat ik wel lullig vind, en dit is iets heel anders, is dat zijn broer niet even bij zijn moeder op bezoek gaat (zij woont hier zo'n 600 km vandaan). Maar goed, dit heb ik niet hardop uitgesproken hoor.
Cum non tum age
Ze heeft toch geen nee gezegd? Alleen maar dat ze het niet zo gezellig vindt. Verder weten we niet hoe het verder ging...

Ja hij baalt, nou zij ook lijkt me. Het viel rauw op haar dak. Dan sta je toch niet te joelen; ja,leuk, moet je doen!!!

Hij baalt om haar een schuldgevoel áán te praten...
Waarom zou je niet zeggen: leuk, moet je doen? Tis onverwacht, maar hee, het hele leven is niet te voorspellen he
quote:noa schreef op 13 mei 2010 @ 19:56:

Wat ik wel lullig vind, en dit is iets heel anders, is dat zijn broer niet even bij zijn moeder op bezoek gaat (zij woont hier zo'n 600 km vandaan). Maar goed, dit heb ik niet hardop uitgesproken hoor.

Weet je zeker dat dit iets heel anders is? Kennlijk zie verband genoeg om het toch in dit topic te vermelden.

Als er ergernis op het ene punt zit, en je spreekt dit niet uit dan bestaat de kans dat het op een ander punt de kop op steekt. Misschien toch een wat bitsere ondertoon dan je zelf in de gaten hebt gehad...
Eens met Twinkeling.
Nee, dat is wat anders hoor Twinkeling. Dat heeft met mijn vriend niets te maken, vind het wel lullig van zijn broer. Dat komt denk ik meer omdat ik zelf geen moeder meer heb, maar da's een heel ander verhaal.
Cum non tum age
Twinkeling, ik dacht precies hetzelfde. Wat goed verwoord.
quote:noa schreef op 13 mei 2010 @ 20:03:

Nee, dat is wat anders hoor Twinkeling. Dat heeft met mijn vriend niets te maken, vind het wel lullig van zijn broer.

Ja, dat snap ik wel. Die broer die straks de gezelligheid heeft met je vriend waarvan je eigenlijk vindt dat'ie jou toekomt. En dan verdient hij hem op basis van zijn respectloze houding richting zijn moeder ook nog eens helemáál niet.

Inderdaad, heel iets anders
Noa

Laatste wat ik nog even wil zeggen. Het is toch wel altijd moeilijk om hier zo op te reageren. Misschien ben je altijd heel relaxt enzo dat weet ik niet, lees alleen deze ene keer en geef daar mijn reactie op. Je weet zelf het beste hoe je hebt gereageerd en of je vriend daar wel of niet onnodig stom op heeft geantwoord. Dus ik zou me niet al te druk maken. Zelfs als je een keer misschien wat minder leuk hebt gereageerd dan hij had gehoopt so be it. Kan een keer gebeuren toch.
Wel minder dat je nu alleen met dat stinkdier zit!
Leuk dat je vriend zo impulsief is !

Zal hij voor jou misschien ook wel vaak leuke , opeens bedachte, uitjes hebben!

Gun het hem gewoon, wat is drie weken op een mensenleven?
Maar waarom ga je niet gewoon gezellig mee dan? Of was dat niet de bedoeling

Ik zou trouwens ook balen. Ik wil mijn zomervakantie en zuurverdiende weinige vakantiedagen graag doorbrengen met mijn vriend. Kijk, als hij nou een weekje ging (is natuurlijk niet de moeite naar Azie, dat snap ik ook wel) vind ik het wat anders.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:twinkeling schreef op 13 mei 2010 @ 20:08:

[...]

Ja, dat snap ik wel. Die broer die straks de gezelligheid heeft met je vriend waarvan je eigenlijk vindt dat'ie jou toekomt. En dan verdient hij hem op basis van zijn respectloze houding richting zijn moeder ook nog eens helemáál niet.

Inderdaad, heel iets anders

Nou, dat is helemaal niet waar. Ik gun het mijn vriend hoor. Ik vind het inderdaad minder gezellig als hij er niet is. Het is ook niet zo dat ik me niet vermaak zonder hem ofzo.

Wat zijn broer betreft, ik vind het gewoon jammer dat hij niet even naar zijn moeder gaat aangezien hij toch (redelijk) in de buurt is. Maar goed, blijkbaar maakt me dat een trut in jouw ogen.
Cum non tum age
quote:hanZie schreef op 13 mei 2010 @ 20:13:

Wel minder dat je nu alleen met dat stinkdier zit!
Cum non tum age
Ik denk dat als je van iemand houdt, je diegene ook leuke dingen gunt. Volgens mij is het iets met liefde en zo.

En wie ben jij om te oordelen over een niet-bezoekje aan zijn moeder? Weet jij veel wat er speelt.
quote:noa schreef op 13 mei 2010 @ 19:09:

Nu hebben ze (lief + broer) echter besloten om dit weekend naar Azie te gaan voor een dag of 10 vakantie. Daarna wil mijn vriend nog 2 weken extra blijven (kan vanuit daar werken).

Hier zou het voor mij om gaan. Lief en broer hebben het namelijk al besloten (en dus vooraf besproken). Ik zou het mijn vriend niet willen ontnemen om een reis te gaan maken maar ik persoonlijk zou het wel erg vervelend wanneer er eerst over gesproken wordt, zonder mij erbij te betrekken. En pas wanneer het besluit is genomen, dat ik dan hiervan op de hoogte wordt gesteld.

Tien dagen vakantie; akkoord. Maar ik snap niet zo goed waarom hij aansluitend nog 2 weken wilt blijven.

Uit je reactie blijkt dat dit niet de normaalste zaak is in jullie relatie. Misschien zou je dit bespreekbaar kunnen maken (wanneer zijn broer er niet bij is).
Ik zit mij net te bedenken dat het om dit weekend al gaat. Het is vandaag donderdag en ze willen dus over een dag of 2-3 al vertrekken. Lijkt mij inderdaad een beetje kort dag om spontaan en enthousiast op te reageren maar daarentegen maak je er ook geen ruzie om of zelfs niet eens een woordenwisseling. Wel een beetje raar dat hij nu een beetje baalt, aangezien hij degene is die 3 weken erop uit gaat en jij alleen achterblijft.
Ik zou er geen problemen mee hebben. Zolang ik van hem ook die mogelijkheid krijg op vakantie te gaan met iemand anders dan met hem wanneer ik wil. Lijkt me prima deal.
Ik weet het niet. Het lijkt mij allemaal een beetje te vrijblijvend. Ik kan mij er wat bij voorstellen als je niet samenwoont of iets dergelijks. Maar wanneer je toch samen een leven hebt opgebouwd en een hoeveelheid jaren samen bent, dat je je partner toch iets meer voorbereidingstijd gunt dan 2 dagen. En dat je het ook even bespreekt in plaats van dat je het als een reeds genomen besluit komt vertellen.
Nou, ik moet er niet aan denken dat mijn vriend zou gaan zitten mokken en het mij in feite niet zou gunnen, nee, ik vind dat heel erg claimend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven