Ben ik nou vreemd of zij ?

08-12-2008 12:18 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben via deze weg opnieuw opzoek naar wat advies bij jullie dames.

Mijn vriendin en ik wonen al een paar jaar samen en onze relatie is goed tot zeer goed. We vullen elkaar goed aan en kunnen vrijwel alles met elkaar bespreken.

Enige tijd geleden heb ik haar aangesproken op de wat insinuerende hyves berichtjes met een collega. Dit was uiteraard allemaal leuk bedoeld zonder hier werkelijk iets mee te gaan doen .... maar ik hou er niet van en dat heeft ze gerespecteerd.

Nu zit ik op dit moment met het volgende;

Het is een drukke periode voor ons om diverse redenen, soms leven we wat langs elkaar daardoor. Met enige regelmaat besluit ik daarom wat eerder naar bed toe te gaan omdat ik gewoon moe ben. De laatste weken zit zij dan nog a4-tjes met hyves berichten naar weer die zelfde collega door te sturen. Overdag en in de ochtend loopt zij dan wel te klagen dat ze moe is ...hetgeen natuurlijk logisch is. De insinuaties zijn nu niet meer terug te vinden in de berichten maar ik stoor me eraan dat ze dagelijks ellenlange verhalen naar haar mannelijke collega stuurt en vervolgens geen tijd voor mij meer lijkt te hebben als ze rond 01:00 ook eens naar bed toe komt.

Daarbij hebben we al in geen twee maanden fatsoenlijke sex gehad (komt wel eens voor bij ons maar niet zo lang) en dat zou moeten komen door deze drukte en alles wat ze aan haar hoofd heeft. Begrijpen jullie mijn punt ? Wel tijd om berichten te tikken, geen tijd voor mij....

Ook zouden wij graag een keer weer eens lekker uit eten willen gaan of uit willen gaan. De laatste keer uit is erg lang geleden. Zij heeft met enige regelmaat een uitje van het werk hier, concertje daar, even eten ervoor. En voor ons uitje is dan weer geen geld.

Ze verwijt mij dat ik weinig initiatief neem. Hierin zit een kern van waarheid, ik ben lui.... altijd geweest en dit zal niet snel veranderen. Wel heb ik de frequentie van de sex meermalen aan de kaak gesteld en ene poging gedaan om de sleur wat te doorbreken. Tot op heden zonder enig resultaat. Ook zou ik haar niet genoeg waarderen ... ik spreek het inderdaad niet dagelijks uit maar we doen allebei het nodige en zij iets meer omdat ze niet fulltime werkt en ik wel.

Ook geef ik aan dat ik graag weer eens uit wil gaan (is lastig met een kind) en aangezien zij over de financien gaat thuis hoor ik graag van haar of dit kan of niet, maar ik hoor maar niets.

Gisteren hebben we hierover gesproken maar veel verder kwamen we niet. Ook heeft ze gezien dat ik haar hyves berichten heb gelezen (iets wat ik "mag" zegt ze) maar ik kreeg de indruk dat ze zich toch betrapt voelde.

Ze lijkt niet te begrijpen dat ik af en toe stik jaloers ben en dat ik van mening ben dat ik te weinig aandacht krijg..... "Dan stuur ik wel kortere berichten" is dan een antwoord.

Ik begrijp het niet meer .... het is een wat onsamenhangend verhaal geworden lees ik nu maar veel beter als dit komt het niet op papier ben ik bang.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen ?
quote:augustus82 schreef op 08 december 2008 @ 12:47:

Nou, Eowynn, ik ben het niet helemaal met je eens. Natuurlijk mag ze contact hebben met wie ze wil en op de manier die zij prettig vind. Maar ik vind dat je, als je een relatie hebt, rekening dient te houden met wat voor de ander prettig en minder prettig aanvoelt. (Binnen het redelijke natuurlijk).

TO moet in ieder geval zijn jaloezie bespreekbaar maken, en dan kunnen ze samen kijken wat voor hen beiden WEL werkt.

Ik ben het wel met je eens wat betreft de rest van je post trouwens, goede insteek voor TO lijkt me.Ik vind dat een relatie vooral leuk moet zijn. Dat je elkaar niet beperkt, maar gewoon, omdat je de ander leuker vindt, al rekening houdt met elkaar. Dat moet vanzelf gaan en niet afgedwongen worden. En dat lukt als je zorgt dat het leuk blijft.
quote:Ardberg schreef op 08 december 2008 @ 12:54:

[...]

Ik vind dat een relatie vooral leuk moet zijn. Dat je elkaar niet beperkt, maar gewoon, omdat je de ander leuker vindt, al rekening houdt met elkaar. Dat moet vanzelf gaan en niet afgedwongen worden. En dat lukt als je zorgt dat het leuk blijft.

Dit vind ik dan weer een beetje symplistisch.

Het leven, en een relatie, is niet altijd even 'leuk'. En zo simpel als 'leuk' houden zit er ook niet bij. Je hebt niet alles in de hand. Als je langere periode bij elkaar bent heb je nu eenmaal wel eens werk aan de relatie, heb je nu wel eens dat buiten meer leuk is dan binnen en dit moet je weer terug brengen. In een langere relatie hebben mensen wel eens de neiging elkaar als vanzelfsprekend te gaan zien en vond ik dat je eerste posting wel een goed advies gaf.
Mijn vriend zou het niet pikken als ik wel de tijd nam om aandacht aan een ander te besteden, maar niet de tijd om energie te steken in ons. Dat steekt, en dat is zeer begrijpelijk.

Door samen naar bed te gaan (of iig een tijdlang samen in bed te liggen) boek je dubbel winst; je hebt aandacht voor elkaar en je bent intiem (maakt niet uit in welke vorm). Als je partner een ander verkiest boven de eigen partner, dan geef je daarmee de boodschap af dat de partner minder belangrijk is..geen prettig gevoel.

Spreek uit waar je mee zit, wat het met je doet. Heeft mijn vriend ook gedaan en ik had niet in de gaten, hoe zeer het hem raakte, mijn gedrag (niet meegaan naar bed in mijn geval, maar wel lang bellen met vriendinnen..).
Dat vanzelfsprekende gaat al gauw neigen naar saai. Dan is het elders al snel leuker, als je dit langere tijd hebt.

Ervoor zorgen dat de relatie niet saai wordt, kost tijd en energie. En als het goed is, moet dit je geen moeite kosten, want je bent bij je partner omdat je dat zo graag wil, niet omdat het moet...
quote:domnaiefmutsje schreef op 08 december 2008 @ 13:00:

[...]

Dit vind ik dan weer een beetje symplistisch.

Het leven, en een relatie, is niet altijd even 'leuk'. En zo simpel als 'leuk' houden zit er ook niet bij. Je hebt niet alles in de hand. Als je langere periode bij elkaar bent heb je nu eenmaal wel eens werk aan de relatie, heb je nu wel eens dat buiten meer leuk is dan binnen en dit moet je weer terug brengen. In een langere relatie hebben mensen wel eens de neiging elkaar als vanzelfsprekend te gaan zien en vond ik dat je eerste posting wel een goed advies gaf.En dat ben ik dan weer met jou eens. Dat is ook meer hoe ik het bedoel. Je relatie leuk houden is hard werken, dan moet je aandacht voor elkaar hebben, je in elkaar verdiepen, luisteren, praten, communiceren, complimenten geven, maar ook eerlijk zijn als iets minder goed is, etc. Als dat lukt, dan komen al die andere dingen vanzelf wel. En door je te richten op die andere dingen (niet met andere mensen flirten, etc. etc.) richt je je op de symptomen, niet op het echte probleem. En zo los je het niet op, zo wordt het alleen maar niet meer leuk om bij elkaar te zijn.
quote:Jeroen77 schreef op 08 december 2008 @ 12:18:

ik ben lui.... altijd geweest en dit zal niet snel veranderen. Wel heb ik de frequentie van de sex meermalen aan de kaak gesteld en ene poging gedaan om de sleur wat te doorbreken. Tot op heden zonder enig resultaat. Ook zou ik haar niet genoeg waarderen ... ik spreek het inderdaad niet dagelijks uit maar we doen allebei het nodige en zij iets meer omdat ze niet fulltime werkt en ik wel.

Ook geef ik aan dat ik graag weer eens uit wil gaan (is lastig met een kind) en aangezien zij over de financien gaat thuis hoor ik graag van haar of dit kan of niet, maar ik hoor maar niets.

Mijn nekharen gaan wel zo vreselijk overeind staan van wat je hier allemaal even opschrijft.

Jij bent lui. Dat vindt zij, dat vind jij èn dat is een bron van problemen binnen jullie relatie. Toch stel je direct dat dit niet snel zal veranderen. Hoe graag wil je dan een leuke relatie vraag ik me af. Zo graag dat je hem graag prefab in je schoot geworpen krijgt. Nou zeg, poeh poeh... wat zou ik me bijzonder voelen als jouw vriendin. Not.

En zij dus ook niet, want ze geeft aan dat je ze zich niet voldoende gewaardeerd voelt. Waarop jij dan weer hier schrijft dat je je waardering inderdaad niet altijd uitspreekt (!!!!! joehoe, lees je ook wat je zelf schrijft) maar jullie alletwee het nodige doen, en zij een beetje meer omdat ze niet fulltime werkt. Klinkt als verdeling van huishoudelijk werk en niet als uiten van waardering.

En dan komen we bij mijn favoriete stuk, alle verantwoording uit handen geven en dan fijn de schuld bij haar leggen. ZIJ doet de financiën, ZIJ geeft niet aan of jullie nou wel of niet op stap kunnen. En jij arme ziel, hebt in al je luiheid waar je zelf ook niets aan kunt doen toch ècht aangegeven dat je graag wil dat zij zorgt voor entertainment zodat jij het ook eens leuk hebt omdat je dat in tegenstelling tot je vriendin nog niet zo goed kunt organiseren voor jezelf.

Enig idee wat je zou kunnen doen?

Ja.

Je zou ballen kunnen vragen voor Kerst.
quote:sprankelend schreef op 08 december 2008 @ 13:06:

[...]

EN slingers...
En een piek
quote:Julus schreef op 08 december 2008 @ 13:10:

EN slingers...

Die van die spreuk dat het leven een feestje is?

Ik weet het niet hoor.

Die moet je namelijk wel ZELF ophangen
Of een boom opzetten
Jeroen..ik moet Sprankelend toch een ietsjepietsje gelijk geven..zo denk ik er ook over.

Je zit met zijn tweeen in een relatie, en aangezien je de ander niet kunt veranderen, moet je nader bekijken waar jij nog aan kunt sleutelen. Wat kun jij doen om de relatie te verbeteren?

En het mooie in dit geval is, is dat jij eigenlijk precies aangeeft waar het hem in zit. Zie posting van sprankelend!
Sprankelend...JUIST! Hij moet ze ZELF ophangen, en niet gaan zitten wachten totdat vriendin hem komt entertainen.

Denk dat vriendin graag ge-entertaint word, en dat gebeurt nu ook al, helaas niet door jeroen maar door een ander..
Ik ben het ook eens met sprankelend.

Je komt niet op me over als een leuke man maar meer als een lastige zeur..nog even zo doorgaan en je vriendin zoekt in het nieuwe jaar een man die haar wél laat blijken dat zij bijzonder is.
Wacht..Jeroen, je vraagt OPNIEUW advies?

Mag ik vragen waarover je al eerder advies hebt gevraagd hier, wellicht dat het dan eea kan verduidelijken.
Marie..zou ze werkelijk nog op zoek moeten naar een andere man? Denk dat diegene al in the picture is..ik zou maar eens heeeel hard aan de slag gaan als ik Jeroen was!
quote:Ardberg schreef op 08 december 2008 @ 12:54:

[...]

Ik vind dat een relatie vooral leuk moet zijn. Dat je elkaar niet beperkt, maar gewoon, omdat je de ander leuker vindt, al rekening houdt met elkaar. Dat moet vanzelf gaan en niet afgedwongen worden. En dat lukt als je zorgt dat het leuk blijft.

Ik snap niet helemaal hoe dat met quoten werkt, maar in reactie op Ardberg: Ja, natuurlijk moet een relatie leuk zijn en is echte aandacht aan elkaar besteden een goede preventie tegen dit soort omstandigheden, waar TO nu in zit. maar hij zal hier nu mee verder moeten.

Communicatie is hierin de sleutel lijkt me. Hij verteld dat hij het niet prettig vind dat ze meer aandacht heeft voor hyves-collega als voor hem. Zij verteld daarop dat ze met hyves-collega praat omdat ze bepaalde dingen van TO mist. (Bijv.). Als je een goede relatie hebt/wilt behouden neem je elkaar hierin serieus en doe je daar wat mee. Dat is de enige manier om hieruit te komen lijkt me.
@Julus, misschien houdt zij het netjes en wacht ze nog even met échte actie totdat ze het 100% zat is...
..tenzij Jeroen van zijn luie stoel komt en échte actie onderneemt!
quote:sprankelend schreef op 08 december 2008 @ 13:06:

[...]

Mijn nekharen gaan wel zo vreselijk overeind staan van wat je hier allemaal even opschrijft.

Jij bent lui. Dat vindt zij, dat vind jij èn dat is een bron van problemen binnen jullie relatie. Toch stel je direct dat dit niet snel zal veranderen. Hoe graag wil je dan een leuke relatie vraag ik me af. Zo graag dat je hem graag prefab in je schoot geworpen krijgt. Nou zeg, poeh poeh... wat zou ik me bijzonder voelen als jouw vriendin. Not.

En zij dus ook niet, want ze geeft aan dat je ze zich niet voldoende gewaardeerd voelt. Waarop jij dan weer hier schrijft dat je je waardering inderdaad niet altijd uitspreekt (!!!!! joehoe, lees je ook wat je zelf schrijft) maar jullie alletwee het nodige doen, en zij een beetje meer omdat ze niet fulltime werkt. Klinkt als verdeling van huishoudelijk werk en niet als uiten van waardering.

En dan komen we bij mijn favoriete stuk, alle verantwoording uit handen geven en dan fijn de schuld bij haar leggen. ZIJ doet de financiën, ZIJ geeft niet aan of jullie nou wel of niet op stap kunnen. En jij arme ziel, hebt in al je luiheid waar je zelf ook niets aan kunt doen toch ècht aangegeven dat je graag wil dat zij zorgt voor entertainment zodat jij het ook eens leuk hebt omdat je dat in tegenstelling tot je vriendin nog niet zo goed kunt organiseren voor jezelf.

Enig idee wat je zou kunnen doen?

Ja.

Om te beginnen post ik hier geen berichten om afgefikt te worden door jou. Niemand is perfect en ook ik niet, nee zelfs jij niet. Het feit dat ik geen ballen zou hebben en dat je dat kunt zeggen op basis van nog geen A4-tje is ook erg knap. Je opmerking kan ik echt wat mee :puke:

Maargoed on-topic;

Toen wij onze relatie begonnen is ook ter sprake gekomen hoe mijn vorige relatie was geëindigd. Dit was een combinatie van factoren waarin mijn motivatie om zelf dingen op te pakken bescheiden was. Dit is dus geen nieuws. Dit wil NIET zeggen dat het hiermee klaar is. Het is iets waar ik dagelijks mee bezig ben maar waar ik mee geboren ben en zeer lastig vanaf kom. Nogmaals ik steek er tijd in maar vrijwel alles kost een hoop moeite. Toch hebben wij de huishoudelijke taken goed weten te verdelen en draag ik netjes mijn steentje bij.

Voor wat de waardering betreft begrijpen wij elkaar niet altijd zo goed is gisteren gebleken. Zo pak ik haar met enige regelmaat eens vast, zoen haar lief in haar nek en zeg het ook als ze er goed uitziet. Dit is een van de manieren waarop ik aan haar laat zien dat ik van haar hou, haar lief vindt en waardeer wat ze allemaal voor ons doet.

Voor wat betreft de financien, dit heb ik heel lang gedaan maar ben er mee gestopt omdat mijn vriendin van mening was dat zij dit beter zou kunnen en ze vindt het leuk om te doen. Omdat wij vrijwel iedere maand toch wat moeite hebben om goed rond te komen vraag ik dan aan haar of de ruimte er is voor om eea te gaan doen...... is toch niet vreemd ?

Mocht je nog een reply geven, doe me dan een lol en breng wat nuance aan in je betoog.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 08 december 2008 @ 13:20:

@Julus, misschien houdt zij het netjes en wacht ze nog even met échte actie totdat ze het 100% zat is...

Je zit je echt te verkneukelen he ..... bah !

Ik was even in de veronderstelling dat ik advies zou krijgen, deze discussie begint een vreemde bijsmaak te krijgen.
Maar Jeroen, is het niet gewoon een kwestie van doen?

Je zegt dat het aangeboren is...maar je toont haar wel je waardering, hierin zou je nog een stapje verder kunnen gaan.

Kijk, ik blijf erbij dat zij ook aan jou aandacht moet besteden, ipv met een ander gaan zitten hyven. Dat dat je steekt is je volste recht.

Maar..je weet waar het in het verleden is misgegaan, dus dan zou je ervan geleerd moeten hebben, zeker als het nu ook mis dreigt te gaan. Jij hebt er het meeste aan als zij heel concreet kan benoemen, wat zij mist. En v.v. Dan is het een kwestie van uitproberen, het lijkt me niet iets wat je echt niet kunt veranderen...je IQ is aangeboren, maar dit soort dingen toch niet?

En tuurlijk kost het tijd en moeite, en je zult best eens iets met tegenzin doen. Maar je doet dat, omdat het nou eenmaal geven en nemen is in een relatie. Je doet eens een keer iets wat je vriendin graag wilt, en zij doet dat voor jou. Zo laat je zien dat je elkaar respecteert en moeite voor elkaar wilt doen.

Als jullie het financieel niet zo breed hebben, dan snap ik dat zij de hand op de knip houdt mbt uitjes. Het pleit voor haar dat ze dit goed in het vizier heeft, liever dan een vriendin die een gat in haar hand heeft. Denk dat jullie er allebei onder lijden, want natuurlijk wil zij ook graag eens iets leuks kunnen doen.
Wil je dan dit horen, Jeroen:

Zij is vreemd en jij hebt helemaal gelijk, zij moet meteen meer aandacht aan jou geven. Laat haar dit topic maar lezen, dan ziet ze dat meer mensen het met jou eens zijn.

Zelfs als iedereen dat zou schrijven, blijven de volgende feiten staan:

Wie heeft het probleem: jij!

Hoe wil je het oplossen: door haar te veranderen

Kan je haar veranderen: nee, dat kan ze alleen zelf

Ergo, de oplossing is gedoemd te mislukken.

Wie kan jij wel veranderen: Jezelf! Sterker nog, dat doe je al, je verandert van die leuke vriend waar ze zo goed mee kon praten in iemand die haar steeds verwijten maakt, zeurt, in de weg loopt en haar verbiedt met mensen te praten waar ze wel wat aan heeft

Verander je zo de goede kant op als je doel is je relatie weer leuk te maken: nee

Hoe zou je dan wel kunnen veranderen om je doel te halen? Wel, vanaf hier mag je het zelf invullen, al staat het antwoord al in meervoud op dit topic te lezen.

Simpeler dan dat kan ik het niet stellen.

Verder ben ik het meer eens met Sprankelend dan met jou en vind ik haar ook sympathieker. Net zoals (vermoed ik) de rest van dit forum.
Jeroen een spiegel voorgehouden krijgen is niet leuk. Het is echt normaal dat je daar zo op reageert. Probeer desondanks de goede adviezen ter harte te nemen. Hier reageren vrouwen die weten waar ze het over hebben. Je had je advies niet op een betere plek kunnen krijgen.

En het klopt dat op basis van een a4'tje niet meteen het totaalbeeld naar voren komt. Vandaar dat er opvallende dingen uit je post uitgelicht worden. Doe er je voordeel mee. Je hebt meer in de hand dan je zelf denkt. Dus ook om je relatie die wending te geven die je wilt. Aangenomen dat je vriendin natuurlijk ook bereid is haar aandeel in het geheel onder ogen te zien.

Hoop dat jullie er uit komen.

Succes!
Ik denk dat als jullie in therapie zouden gaan Jeroen, jij en je vriendin, dat de therapeut dan tot ongeveer dezelfde conclusie gaat komen als die van Sprankelend.

Niet leuk om zo over jezelf te lezen, dat begrijpt iedereen maar haar posting is gebaseerd op jouw eigen informatie. Wij moeten het hier doen met de woorden die je typt, we kennen jou niet en we kennen je vriendin niet.

Overigens ben ik het niet eens met de 'in een relatie moet je hard werken' stelling.

Werken doe ik bij mijn baas. Thuis is het leuk, warm, veilig, vrolijk, liefdevol enzovoort. Door omstandigheden kan het best eens minder gaan en dan los je dat op. Voor de rest gaat het eigenlijk helemaal vanzelf zonder veel gedoe en noeste arbeid. Hard werken om het fijn te hebben en te houden? Mij niet gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven