Ben ik onredelijk?

12-07-2012 17:45 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend belde me vandaag met de vraag of ik het goed vond als hij wat ging drinken met een vrouwelijke collega die ik niet ken. Ik voel me daar niet heel lekker bij en heb hem dat eerlijk gezegd. Hij reageerde een beetje geïrriteerd en zij dat hij haar dan wel af zou bellen en 'braaf' thuis zou komen (hij had dus al ja gezegd voor hij me belde). De reden dat ik het niet zie zitten is dat ze 21 is (mijn vriend is 30) en ik haar niet ontmoet heb. Ben ik nou een jaloers kreng of is dit begrijpelijk?
Wow. Moet jouw vriend toestemming vragen om met iemand iets te gaan drinken?
Zeg maar Spijker.
quote:Lilith75 schreef op 12 juli 2012 @ 17:56:

Zou ook niet staan te juichen....verbieden kan natuurlijk niet, maar blij? nee zou ik niet zijn.....En dat mag je gerust met hem bespreken vind ik. Verbieden kun je inderdaad niets, maar wel erover praten.
quote:naanbroodje schreef op 12 juli 2012 @ 18:06:

[...]

Stel je niet zo aan... Hij heeft onthouden dat jij er moeite mee hebt en komt het heel netjes vragen, en hij zegt het vervolgens ook nog eens voor je af.

Klopt, en ik ga er tegen hem ook niet over mokken hoor. Ik kom er niet meer op terug. Vroeg me gewoon af hoe jullie hiermee om zouden gaan, mijn vriendinnen zijn over dit soort dingen wat verdeeld. Ik maak er verder geen groot drama van, ook niet stiekem .

Voor de goede orde: het was geen collega maar een stagiaire, en normaal gaat hij nooit 1-op-1 met een vrouw wat drinken afgezien van een handjevol vriendinnen die hij al lang kent.
quote:spijk-er schreef op 12 juli 2012 @ 18:11:

Wow. Moet jouw vriend toestemming vragen om met iemand iets te gaan drinken?Dat.
Eens met naanbroodje.

Zie (zelf) geen reden waarom mijn vriend niet iets zou gaan drinken met collega; man of vrouw. Omgekeerd idem.
Ik vind je onredelijk ja.

Als hij vreemd wil gaan (want dat denk je toch?), doet ie dat toch wel hoor. Dan belt hij je de volgende keer gewoon niet meer.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 18:03:

[...]

Normaal gaan ze in een groep. Ze heeft hem wel vaker gevraagd om samen dingen te gaan doen, op stp of naar een concert. Daar is hij toen niet op ingegaan. Ik heb toen volgens mij al wel gezegd dat ik het ook niet zo leuk zou vinden, vandaar dat hij het nou vroeg. En dat vind ik ook heel lief van hem (maar wel weer jammer dat hij eerst ja zegt).Vind ik raar als zij weet dat hij een vriendin heeft. Zoek lekker zelf een vent zou ik zeggen. Ik zou het niet goed vinden als mijn vriend met zo'n vrijgezelle dame op stap ging. In een groep als collega's is het wat anders, maar niet een op een.
quote:spijk-er schreef op 12 juli 2012 @ 18:11:

Wow. Moet jouw vriend toestemming vragen om met iemand iets te gaan drinken?Nee. Normaal bellen we elkaar met 'ik ga nog even zus en zo met die en die, is dat ok?'. En dan is dat eigenlijk een retorische vraag want het is altijd ok. Ik denk ook dat hij daarom nogal verbaasd was nu.
Tja, hij vraagt en krijgt een antwoord. Gaat ie het nu afzeggen?
Waarom die 'retorische' (die dus kennelijk heel zo retorisch niet is) vraag dan? Om rekening te houden met het eten? Dan zou ik ws alleen zeggen 'ik ben later is dat ok'? Of eerder nog als mededeling: wacht niet op mij, ik ben later.

Toestemming vragen vind ik wel een beetje benauwend. Beetje erg ook wel.
Zeg maar Spijker.
Als mijn man zou bellen dat ie met een vrouwelijke collega wat zou gaan drinken zou ik hem veel plezier wensen. (zou me overigens wel afvragen waarom hij het geslacht erbij moest vertellen)

Maar ik vertrouw mijn man dan ook. Echt. En ja, hij zou gevoelens kunnen krijgen voor de collega. Maar dat zou hij ook voor de kassajuf, de buurvrouw of de barvrouw kunnen krijgen. Moet ik hem dan ook maar verbieden de straat op te gaan?

Overigens vind ik de tactiek "ik verbied het hem niet, maar ik zou hem wel zeggen dat ik het heel vervelend vind" een nare vorm van manipulatie.
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 18:14:

[...]

Vind ik raar als zij weet dat hij een vriendin heeft. Zoek lekker zelf een vent zou ik zeggen. Ik zou het niet goed vinden als mijn vriend met zo'n vrijgezelle dame op stap ging. In een groep als collega's is het wat anders, maar niet een op een.Wat niet meehelpt is dat ze ook met een andere collega is omgegaan daar, en die heeft zijn vriendin verlaten voor haar. Maar dat is uiteindelijk doodgebloed. Ik denk echt niet dat mijn vriend zich zo makkelijk het hoofd op hol laat brengen, maar toch voelt het niet fijn.
Je laat je wel kennen ja.
it's a big club and you ain't in it
Mijn vriend smst me toevallig net dat hij op een terrasje zit en dat het wennen is 'weer een broek aan te hebben'.

Ik neem aan dat hij bedoelt: nadat we een week op vakantie in zwembroek hebben rondgelopen. Maar misschien moet ik hem toch eens terug smsen om te controleren of hij niet bedoelt: nadat hij net de stagiaire gepaald heeft.

Komop zeg. Hij gaat toch zeker niet meteen wulps uit de kleren omdat hij met iemand iets gaat drinken?
Zeg maar Spijker.
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 18:14:

[...]

Vind ik raar als zij weet dat hij een vriendin heeft. Zoek lekker zelf een vent zou ik zeggen. Ik zou het niet goed vinden als mijn vriend met zo'n vrijgezelle dame op stap ging. In een groep als collega's is het wat anders, maar niet een op een.

Ik snap dat nooit zo goed. Zou jij het prima vinden als jij met een gewone vrijgezelle vriend wat zou gaan drinken, en jou partner vind dat niet goed en zegt dat je niet mag.

Dr wordt hier soms zo ontzettend gedaan alsof mannen en vrouwen geen vrienden kunnen zijn...
quote:spijk-er schreef op 12 juli 2012 @ 18:16:

Waarom die 'retorische' (die dus kennelijk heel zo retorisch niet is) vraag dan? Om rekening te houden met het eten? Dan zou ik ws alleen zeggen 'ik ben later is dat ok'? Of eerder nog als mededeling: wacht niet op mij, ik ben later.

Toestemming vragen vind ik wel een beetje benauwend. Beetje erg ook wel.In dit geval omdat hij denk ik wel wist dat ik het niet leuk zou vinden, ze is al eens eerder ter sprake gekomen. En hij vindt het ook gezeik van mij.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 18:16:

[...]

Wat niet meehelpt is dat ze ook met een andere collega is omgegaan daar, en die heeft zijn vriendin verlaten voor haar. Maar dat is uiteindelijk doodgebloed. Ik denk echt niet dat mijn vriend zich zo makkelijk het hoofd op hol laat brengen, maar toch voelt het niet fijn.

Snap ik. Ze is dus zo'n vrouw die achter andervrouws vent aanzit.

Je weet zelf het beste of je je eigen vriend kunt vertrouwen. Maar het blijft een rotgevoel. Als hij rekening wil houden met jouw gevoelens spreekt hij niet met haar af, zo simpel is dat. Ik zou dat ook niet doen als mijn man er moeite mee had als ik met een mannelijke collega iets ging drinken.

[...]

Wat niet meehelpt is dat ze ook met een andere collega is omgegaan daar, en die heeft zijn vriendin verlaten voor haar. Maar dat is uiteindelijk doodgebloed. Ik denk echt niet dat mijn vriend zich zo makkelijk het hoofd op hol laat brengen, maar toch voelt het niet fijn.

Ah ja dat veranderd de zaak vanuit jou punt natuurlijk ook een beetje ;)

Ik zou er met al die details ook wat meer moeite mee hebben maar hey opnieuw, dat hij het vraagt getuigd voor mij van een hele hoop respect voor jou vooral.
quote:naanbroodje schreef op 12 juli 2012 @ 18:18:

[...]

Ik snap dat nooit zo goed. Zou jij het prima vinden als jij met een gewone vrijgezelle vriend wat zou gaan drinken, en jou partner vind dat niet goed en zegt dat je niet mag.

Dr wordt hier soms zo ontzettend gedaan alsof mannen en vrouwen geen vrienden kunnen zijn...Ja, dat zou ik dus prima vinden, ik zou het begrijpen en het niet als wantrouwen voelen. Je mag in een relatie best je grenzen aangeven, als dat al niet meer mag. En nee, vriendschap tussen mannen en vrouwen bestaat niet nee, daarvoor heb ik iets teveel levenservaring.

[...]

Wat niet meehelpt is dat ze ook met een andere collega is omgegaan daar, en die heeft zijn vriendin verlaten voor haar. Maar dat is uiteindelijk doodgebloed. Ik denk echt niet dat mijn vriend zich zo makkelijk het hoofd op hol laat brengen, maar toch voelt het niet fijn.Duidelijk. Je vertrouwt je vriend dus niet. Oh sorry, ik bedoel natuurlijk je vertrouwt je vriend wel, maar haar niet.
Wow, toestemming vragen? Dat moest ik vroeger aan m'n moeder vragen. Niet aan mijn partner hoor.
OK, ik stel me aan. Maar even voor het juiste beeld: mijn vriend gaat geregeld zonder mij op stap (ik ook zonder hem), naar borrels met collega's etc. Ik verbied hem nooit iets, gun hem zijn plezier, ook als hij doordeweeks om 4 uur 's nachts thuiskomt. Ik heb één keer eerder een nee-gevoel gekregen maar me eroverheen gezet, en toen bleek er toch meer aan de hand te zijn.
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 18:21:

[...]

Ja, dat zou ik dus prima vinden, ik zou het begrijpen en het niet als wantrouwen voelen. Je mag in een relatie best je grenzen aangeven, als dat al niet meer mag. En nee, vriendschap tussen mannen en vrouwen bestaat niet nee, daarvoor heb ik iets teveel levenservaring.Bedankt voor deze wijze tip. Ik ga gelijk al mijn mannelijke vrienden een mail sturen (of nee, beter, ik laat mijn man die mail sturen) dat ik ze niet meer kan zien. Want ik moet de pantoffels voor mijn man klaar zetten en de krant strijken.
Je moet niet de kat op het spek binden, zeiden mijn ouders altijd.

Ik denk dat je het beste had kunnen zeggen: 'O, wat leuk Piet! Ik heb eigenlijk ook wel zin in een drankje. Waar gaan jullie naartoe? Kom ik er zo aan, gezellig!'
Occam's razor
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 18:22:

OK, ik stel me aan. Maar even voor het juiste beeld: mijn vriend gaat geregeld zonder mij op stap (ik ook zonder hem), naar borrels met collega's etc. Ik verbied hem nooit iets, gun hem zijn plezier, ook als hij doordeweeks om 4 uur 's nachts thuiskomt. Ik heb één keer eerder een nee-gevoel gekregen maar me eroverheen gezet, en toen bleek er toch meer aan de hand te zijn.Ah. Daar is de aap uit de mouw. Vriend is eerder vreemd gegaan? Tsja. Dan kun je hem inderdaad niet vertrouwen en begrijp ik je achterdocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven