Ben ik onredelijk?

29-10-2017 10:07 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik wonen nu ongeveer een 3 maanden samen. Het samenwonen gaat goed, alleen merk ik wel dat we elkaar nu minder zien dan eerst. Voordat we officieel een eigen appartement hadden, waren we vrijwel altijd in elkaars huis. Nu is dat toch minder. Door de weeks zijn we allebei heel druk dus dan eten en slapen we eigenlijk alleen samen. We zijn nog vrij jong, maar al wel lang samen en eigenlijk hadden we er beiden geen behoefte meer aan om te gaan stappen. Nu is mijn vriend de afgelopen maand letterlijk ieder weekend weg gegaan met vrienden, waardoor hij op de dag erna bij mij chagrijnig was vanwege het vele drinken. Voor de komende 2 weken heeft hij alweer iets gepland met zijn 'nieuwe vrienden'. Vroeger gingen we vaak samen stappen, met een vaste groep vrienden, maar tegenwoordig vraagt hij mij niet mee. Zijn nieuwe vrienden ken ik dan ook niet. Het probleem is dus dat hij opeens weer ieder weekend gaat stappen en dat we nooit meer iets samen doen (de afgelopen 2 maanden). Hij weet dat ik het niet leuk vind als hij te vaak gaat stappen, mede omdat hij veel te veel drinkt en zijn grenzen niet kent. Als ik het hier met hem over heb, wordt hij boos. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de situatie verandert zonder dat hij het gevoel krijgt dat ik hem van zijn nieuwe vrienden afpak? Of ben ik onredelijk en moet ik hem gewoon zijn eigen ding laten doen?
Mijn vriendinnen hebben zelf allemaal ook een relatie. Wij doen af en toe wel leuke dingen, maar niet iedere week. Zij doen in het weekend namelijk wel vaak dingen met hun partner.

Wat de huishoudelijke taken betreft, had ik gewoon niet verwacht dat hij daadwerkelijk iets zou doen (uit zichzelf). We leven in 2017 en dan is het normaal dat mannen net zo veel huishoudelijke taken op zich nemen als vrouwen, maar ik had het simpelweg niet van hem verwacht. Ik heb een universitaire opleiding afgerond en droom van een carrière, dus niet van het thuisblijfmoederschap.
Het is alleen zo dat ik me soms schuldig voel als hij een hele week iedere dag heeft gekookt, omdat ik iets later thuis ben.
Je bent gedegradeerd tot huurdelende huisgenoot. Leuk zo'n relatie.
When they go low, we go high. (M.Obama)
SaveAngie schreef:
29-10-2017 11:07
Of maak het gewoon uit en leef een heerlijk bruisend leven met een vriend die graag uit zichzelf bij je wil zijn. Niet omdat je iets moet faken om zijn interesse te houden.

Wat een rare denkwijze.
haha
wie zegt dat ze moet faken?
Play-do schreef:
29-10-2017 11:12
haha
wie zegt dat ze moet faken?
Jij
When they go low, we go high. (M.Obama)
anoniem0130113 schreef:
29-10-2017 11:09
Mijn vriendinnen hebben zelf allemaal ook een relatie. Wij doen af en toe wel leuke dingen, maar niet iedere week. Zij doen in het weekend namelijk wel vaak dingen met hun partner.

Wat de huishoudelijke taken betreft, had ik gewoon niet verwacht dat hij daadwerkelijk iets zou doen (uit zichzelf). We leven in 2017 en dan is het normaal dat mannen net zo veel huishoudelijke taken op zich nemen als vrouwen, maar ik had het simpelweg niet van hem verwacht. Ik heb een universitaire opleiding afgerond en droom van een carrière, dus niet van het thuisblijfmoederschap.
Het is alleen zo dat ik me soms schuldig voel als hij een hele week iedere dag heeft gekookt, omdat ik iets later thuis ben.
Dat is typisch iets voor een vrouw. Een man voelt zich nooit schuldig als zijn vriendin de hele week kookt. Er is toch meer te doen in het huishouden dan koken? Toen wij nog samen waren en beiden fulltime werkten (19,5 jaar geleden) hadden we de afspraak dat wie het eerst thuis kwam kookte. Logisch toch? Je hebt gewoon honger en je hebt er beide het meest aan dat je zo snel mogelijk nadat beiden thuis zijn aan tafel kunt. Jij kunt dan in het weekend een paar keer koken, want ja inderdaad de meeste mensen hebben geen zin om echt elke dag te koken.
Maar waarom had je het niet van hem verwacht? Is hij een verwend moederskindje?
Waarom ga je samenwonen met een man van wie je niet verwacht dat hij iets in het huishouden gaat doen? Vooral als je zelf werkt.

Je moet niet met deze man samenwonen hoor. Je kan ook alleen wonen zonder een boze vriend op zondag. Als ik jou was zou ik nu trouwens lekker de hort opgaan. Geen koffie en weet ik veel wat voor hem zetten, maar deze dag om jou laten draaien.

En dan eens goed te raden gaan of je hier wel zin in hebt.
Ken jij zijnnieuwe vrienden ook?
Doen jullie op andere dagen nog dingen samen? Gaat hij elk weekend twee of drie nachten stappen of is het eens per twee of drie weken?
Ik zou er namelijk geen probleem mee hebben met een vriend die lekker gaat stappen met vrienden en de volgende dag katereig is, zolang dat niet elk en het hele weekend is.

Elkaar af en toe na een heftige stapavond uitslapen en de bank met tv kijken gunnen zonder gezeur is ook een goede samenwoonkwaliteit hoor!

Nu ben ik ook wel erg allergisch voor perse altijd alles samen moeten doen....
sugarmiss schreef:
29-10-2017 10:25

Ik vind je niet onredelijk. Hij heeft een relatie met jou. Dan mag je ook verwachten dat hij tijd vrij maakt voor jou.

Wel elk weekend gaan stappen zonder jou en vervolgens niets leuks met jou willen doen is niet normaal. Ik zou trouwens geen man willen die elk weekend dronken thuis komt.
Dit dus!
retrostar schreef:
29-10-2017 11:08
Wat ik hierin mis is dat je precies definieert wat je acceptabel genoeg vindt om nog (van harte) bij hem te blijven. Bovendien trek je twee feiten samen, namelijk "stappen" en "drinken". Dat is dus ook erg onduidelijk. Je kan bijvoorbeeld zeggen: "joh, ik zou het zo fijn vinden als je a.s. woensdag lekker bij me bleef. Ik heb dan een leuke film in gedachten. Lijkt het je wat". Of "zeg als je woensdag gaat stappen, zou je dan niet meer dan vier biertjes willen drinken? Je stinkt anders zo uit je adem en ik heb dan gewoon niet meer zoveel aan je. En dat mis ik, de kwaliteit van ons samenzijn ."
Je gaat toch niet tegen je vriend zeggen dat hij maar 4 biertjes mag drinken. Dat maakt hij denk ik zelf wel uit.
Je bent zeker niet onredelijk.
Jullie wilden niet meer stappen allebei voordat jullie gingen samenwonen, dat stappen was met elkaar neem ik aan ( en evt andere vrienden). Dat wilde hij dus niet meer.
Nu gaat hij wel stappen, met andere vrienden. Die behoefte heeft hij dus wel.
Blijkbaar wil hij jou wel in zijn leven. De vraag is hoe hij jou ziet. Als een maatje? Als iemand die nu fijn het huishouden doet ( en hij wil best wat “ meehelpen (?)” ), als iemand naast wie hij s nachts graag ligt?
Het klinkt niet of er voor jou veel in zit, in deze relatie. Vraag jezelf af: wat wil ik in een relatie, wat wil ik van hem? Kan hij mij dat geven?
Voor mij klinkt het alsof jullie beter niet samen kunnen wonen, misschien vrienden kunnen blijven ( met “ benefits?”) tot jullie allebei iemand vinden die beter past.
Leven jullie eigenlijk langs elkaar heen? Hoe is de seks?
Is hij een binnenvetter? Zou het kunnen dat hij het niet eens is dat jij zo lang weg bent? Is het stappen een manier om je 'terug te pakken'?
Dit idee kreeg ik omdat je schrijft dat hij zo'n beetje elke dag kookt omdat jij later thuis bent.
In ieder geval praten over je wensen en verwachtingen naar elkaar toe. Ik heb de indruk dat jullie nu op weg zijn naar vervreemding van elkaar
Hij is jong en wil stappen.

Jij wil niet stappen, dus doet hij dat met zijn vrienden.

Wat zegt hij als jij voorstelt het ene weekend te stappen en het andere met jou door te brengen?

Ik zou het benauwd krijgen als ik op mijn 24e niet van mijn 22-jarige vriendin mag stappen.
Op zaterdagavond thuis zitten kan de rest van je leven nog.

Wel zou ik die vrienden wel eens willen ontmoeten.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Wat doen jullie door de week 's avonds dan? Praten jullie nog met elkaar? Doe je dan leuke dingen, heb je het goed samen? Is hij gelukkig met het leven dat jullie nu hebben? Wat zou jij in het weekend met hem willen doen en hoe reageert hij als je af en toe wat voorstelt? Gaan jullie wel eens een weekend weg? Hoe zijn jullie vakanties samen?
Als het probleem alleen is dat hij vrijdag- en zaterdagavond weg is en zondag chagrijnig, maar de rest is allemaal prima, kijk dan eens waar jullie met een compromis elkaar tegemoet kunnen komen.
Of zit de hele relatie in het slop?
Beter een half motto....
Door de weeks is hij op dinsdag en donderdag na het eten altijd weg, omdat hij sport op hoog niveau. Op die dagen moet hij trainen en dat is een uur rijden, dus dan is hij pas na 12en thuis. Op zaterdag heeft hij overdag altijd een wedstrijd, dit is door heel Nederland, dus dan komt hij ook pas s'avonds thuis. Daar drinken ze altijd ontzettend veel bier, daarom gaat het vrijwel altijd 'fout' als hij daarna ook nog uit gaat, wat tegenwoordig dus iedere week is. Dit is ook gebeurd op mijn verjaardag. Toen had meneer eerst een wedstrijd en daarna zouden we gaan stappen voor mijn verjaardag, maar doordat hij smiddags al te veel had gedronken, lag hij savonds laveloos op de bank. Ik vind het geen probleem als hij gaat stappen hoor, zolang het maar niet iedere week is en zolang ik hem ook nog af en toe een keer zie. Ik stel best vaak voor om eens wat leuks te doen op zaterdagavond, maar nu bijvoorbeeld heeft hij voor de komende 2 weken alweer plannen gemaakt. Volgende week gaat hij naar een festival en hij gaat drugs doen, terwijl ik dat echt niet oke vind. (Nu ik alles zo op schrijf, klinkt het niet echt als een goede relatie...) Vandaag heb ik voorgesteld om donderdag samen te gaan lunchen in de stad en dan kan ik het een en ander met hem bespreken. De seks is overigens nog steeds fantastisch voor diegene die dat vroeg.
Je woont pas een paar maanden samen en met je verjaardag ligt hij laveloos op de bank. Dat klinkt echt niet goed.
Dat is duidelijk. Wat ik al eerder zei, die is nog niet toe aan een relatie, hij heeft geen zin om met iemand rekening te houden. Op zich niks mis mee hoor, op hoog niveau sporten houd je ook maar tot een bepaalde leeftijd vol, dus neem het ervan zolang het lukt. Ik kan alleen die drugs niet met dat hoog niveau sporten rijmen maar goed.
En veel stappen met vrienden is ook allemaal hartstikke leuk, maar wil dan niet ook nog een relatie erbij. Waarvoor heeft hij jou eigenlijk "nodig"? Voor opvulling als hij echt niks leukers te doen heeft? Zodat hij zeker weten nooit alleen is? Sommige mensen kunnen daar heel slecht tegen namelijk. Lijkt wel een puber en jij zijn moeder, zo gaat het hier ook ongeveer met mijn 2 kinderen. Die zijn veel weg: studie, sporten, werken, feestjes. Maar als er niemand thuis is en 1 van de (netnietmeer-) pubers is alleen thuis, dan gaat hij/zij appen: "wanneer komen jullie thuis?" Dan vinden ze het saai alleen thuis, maar als ik dan thuis kom pakt puber zijn jas en gaat nog even "met vrienden wat drinken". Ik kan er allemaal wel om lachen hoor, blij dat ze zo'n druk leven hebben, maar ja ik ben de moeder en zij de kinderen, dat is wel wat anders. Jullie worden geacht partners te zijn.
SaveAngie schreef:
29-10-2017 11:15
Jij
haha wtf.. :mrgreen:

dus omdat ik haar aanraad dat ze zelf eens leuke dingen moet gaan ondernemen in dr vrije tijd lees jij dat ze t maar moet gaan faken?

wow..dan heb jij echt een bril en iq upgrade nodig... XD
Als je hem "meneer" gaatnoemen dan is het idd goed mis... en dronken op de bank belanden terwijl je samen jouw verjaardag zou vieren is ook echt niet tof.

Ik zou zeggen praat es fatsoenlijk met elkaar. Niet tussen de soep en de aardappelen met de tv aan en eem half oog op je mobieltje. Maar zonder afleiding eens een goed gesprek wat je van elkaar verwacht en wat je fijn en minder fijn vind aan het samenwonen. Wie weet is dan de helft van het gedoe al verklaard.
anoniem0130113 schreef:
29-10-2017 10:16
Als we samen zijn is er geen probleem. Ook vind hij het niet erg om huishoudelijke taken op zich te nemen, omdat ik een drukke baan heb. Het probleem zit hem dus meer in de weekenden wanneer hij gaat stappen. Het afgelopen jaar zijn we overigens alleen wezen stappen op bijzondere dagen, zoals oud&nieuw. Ik voel me nu hij steeds weg gaat nogal in de steek gelaten, aangezien ik nu regelmatig op zaterdagavond alleen thuis zit.
Waarom is jouw vermaak afhankelijk van zijn beschikbaarheid? Je kunt toch zelf iets gaan doen?

Ik zou trouwens ook wel balen als je nooit iets samen met hem kunt doen omdat hij altijd weg is met anderen en de dag erop brak van het zuipen. Dat vind ik wel een probleem. Dat wel.
SaveAngie schreef:
29-10-2017 11:07
Of maak het gewoon uit en leeft een heerlijk bruisend leven met een vriend die graag uit zichzelf bij je wil zijn. Niet omdat je iets moet faken om zijn interesse te houden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
ah dit is dus een van de redenen dat ik geen voetballer wil

neem dat mee in je zoektocht naar een leuker exemplaar, want deze is stom
Lorem Ipsum
Drinken en sporten op hoog niveau. Slim! Maar goed, zijn leven en hij is ook nog hartstikke jong.

Ik kan me jou wel voorstellen, nu ik meer van je lees had je het plaatje gewoon anders verwacht. Je hebt vriendinnen met een relatie. Tja dat wordt niet dik stappen. Nog één x mijn advies aan jou, maak nieuwe vrienden. Ga ook sporten, zoek een hobby, ga lekker bij leren, zorg dat je leven niet afhankelijk is van je vriend. Maak je eigen lol, daar ga je de rest van je leven veel plezier aan hebben. Of je nu een relatie met deze man hebt of ooit met iemand anders, jij moet het voor jezelf leuk hebben.

En ook als dat inhoud dat je vindt dat je je vriend te weinig ziet, dan is het verstandig om dat te bespreken. Dat ga je donderdag doen. Heel mooi, ik hoop voor je dat hij snapt wat je bedoeld. Succes donderdag.

Ik heb mijn vriend later leren kennen, dus misschien is het makkelijk praten, maar ik ben nog altijd dankbaar dat ik mijn eigen vriendenkring óók heb, natuurlijk zit ik ook wel eens een avond alleen, maar het gevoel van in de steek gelaten worden omdat hij met zijn vrienden gaat stappen lijkt me niet fijn. Zorg dat je van die afhankelijkheid afkomt, met je studie en werk doe je het ook, nu nog in je privé leven. Je zult zien dat je voor hem ook een stuk aantrekkelijker wordt als je je eigen pad kiest ipv op hem wacht.
Nouschi schreef:
29-10-2017 10:21
Nou wat een schat!
Poeh, ik was niet de enige...
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven