Ben ik te jaloers?

26-11-2011 15:48 73 berichten
Ik heb ruim 2 jaar met mijn vriend, huisje gekocht, beestjes.

Toch kan ik mij af en toe zooooo ontzettend jaloers voelen. Hij heeft een aantal vriendinnen en daar whatsappt hij wel eens mee. Dit stoort mij mateloos. Ik Vraag me dan gelijk af wat er gezegd wordt en waarom die meiden telkens tegen hem praten. De ene dag boeit het me niet en de andere dag kan ik er een knoop van in m'n maag krijgen.

Zelf is hij vrij amicaal en daardoor vinden meiden hem snel leuk.

Ik heb ook liever niet dat hij Facebook aanmaakt om dus al die meiden te weren.

Ben ik nou zo erg? Tegen hem kan ik het niet meer zeggen want we hebben er al zoo vaak ruzie over gehad. Over mijn jaloersheid.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vind ik vrij jaloers ja.
Ja!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Waarom heb je dat gevoel, Miekkie?
Ik weet het ook wel, maar het is zo moeilijk om mij eroverheen te zetten. Ben ook blij met jullie reacties!
Omdat ik het gevoel heb dat andere meiden leuker en mooier zijn dan ik
Ja!

Laat het los. Bedenk iedere keer: 's avonds ligt hij toch weer naast jou. En onthoud dat je je met je jaloerse gedoe alleen maar onaantrekkelijk maakt.

Stop er dus nu meteen mee!
Ja
quote:Miekkie schreef op 26 november 2011 @ 15:53:

Er zijn ook vele andere mannen leuker en mooier dan jouw vriend. Zo kan je het ook zien.

Toevoeging: en met die andere mannen doe jij ook niets mee.
Ja.

Maar ik snap 't heel goed, heb dat zelf ook jammer genoeg.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Aubrey: ja dat is waar. Maar dat is dus een vage kronkel in mijn hoofd. Ik heb zelf weinig mannelijke vrienden. Hij is zelf niet zo jaloers.

Ik denk altijd: je hebt mij toch?? Waarom wil je dan met die andere meiden praten? Et is soms echt een tweestrijd in m'n hoofd, omdat ik stiekem ook wel weet dat het nergens op slaat
quote:Miekkie schreef op 26 november 2011 @ 15:48:

Ik heb ook liever niet dat hij Facebook aanmaakt om dus al die meiden te weren.

Heb je zelf FB? Stel je voor dat hij hetzelfde tegen jou zou zeggen.

Tssssss
En gelijk heb je. Mannen zijn niet te vertrouwen. Als ze de kans krijgen gaan ze vreemd.
Met zulk gedraag jaag je hem doorgaans alleen maar weg!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Kettle: ik zeg het niet tegen hem hoor. Hij wil het zelf ook niet Fb. Maar dat gaat dan door mijn hoofd. Ik zou het hem niet verbieden natuurlijk
quote:Miekkie schreef op 26 november 2011 @ 15:53:

Dat is ook vast wel zo,maar hij woont met JOU samen,en ligt snachts naast JOU of niet?

Grow up zeg...........

Door jou gedrag jaag je hem juist in de armen van die (waarschijnlijk niet zo stikjaloerse) vriendinnen!
OMG, je zou een goeie voor mij zijn

IK lul nog met de lantarenpaal als het moet!

Waarom mag hij van jou niet met andere dames praten?

Omdat hij jou al heeft?

En dus?

Vul jij alle vrouwelijke visies op alle mogelijke onderwerpen in dan?

Dan ben je een wonderkind hoor..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Miekkie schreef op 26 november 2011 @ 15:57:

Kettle: ik zeg het niet tegen hem hoor. Hij wil het zelf ook niet Fb. Maar dat gaat dan door mijn hoofd. Ik zou het hem niet verbieden natuurlijk

Je moet aan jezelf werken meid!

(off-topic: wordt dat katje in jouw avatar niet een beetje tot kattenmoes geknepen?)
Hij heeft voor jou gekozen. En dat zou genoeg voor je moeten zijn. Je kan jezelf wel helemaal gek maken. Maar als hij weg wil, hou je hem niet tegen, tenzij je hem opsluit in het kolenhok.

Dus verbieden met andere vrouwen te praten, facebook aan te maken of andere zaken verbieden heeft helemaal geen zin. Daar jaag je hem juist mee in de armen van iemand anders. Want dan gaat hij denken: "O ja, dat kan ook nog" (ik overdrijf het even).

Vertrouw op jezelf en op hem. En lach jezelf een beetje uit als je merkt dat je dit soort gedachten weer hebt.
quote:brokenhearted78 schreef op 26 november 2011 @ 15:57:

En gelijk heb je. Mannen zijn niet te vertrouwen. Als ze de kans krijgen gaan ze vreemd. Ja nee want vrouwen doen zulke dingen niet.
Ladytruckster; je hebt helemaal gelijk. Maar soms kan ik er zo in m'n hoofd mee doorgaan dat ik in een spiraal kom.

Daarom open ik dit topic. Soms is het goed om te horen dat je je aanstelt. Dan kan ik het beter loslaten zeg maar
quote:Miekkie schreef op 26 november 2011 @ 15:56:

Aubrey: ja dat is waar. Maar dat is dus een vage kronkel in mijn hoofd. Ik heb zelf weinig mannelijke vrienden. Hij is zelf niet zo jaloers.

Ik denk altijd: je hebt mij toch?? Waarom wil je dan met die andere meiden praten? Et is soms echt een tweestrijd in m'n hoofd, omdat ik stiekem ook wel weet dat het nergens op slaat

Als je 'meiden' nu eens vervangt door 'mensen'.

Waarom praten mensen graag met andere mensen? Voor de lol, de gezelligheid, om informatie uit te wisselen, om inspiratie op te doen, om ideeën uit te wisselen, om werk, het weer, de buurvrouw te bespreken, om een bredere blik te krijgen...

Dat doet verder niets aan jou af!
Kettle: ja beetje verkeerde verhoudingen :-) maar het Katje leeft nog hoor
Jullie hebben ook echt gelijk. En ik ben blij dat jullie het zo zeggen, want af en toe raak ik mijzelf er in kwijt. Nu kan ik het weer relativeren en maak ik er niet zo'n probleem van.

Het stomme is dat hij m'n eerste vriend is met vrouwelijke contacten. Mijn andere vriendjes hadden dat niet echt, dus hoefde ik er ook niet mee te dealen
Nou nou, 'stikjaloers' is ook weer overdreven.

En feit dat de man bij jou in bed ligt en met jou woont is nog geen garantie hoor.

Verder, op basis van wat je schrijft Miekkie, denk ik inderdaad dat je iets te bezorgd bent. Probeer het naast je neer te leggen dus en werk aan je zelfvertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven