Ben ik terecht boos?

18-07-2011 11:37 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega, welke sinds 2 weken mijn ex is, heeft zich vandaag ziek gemeld.

Hij is alleen niet ziek, ik weet waar hij naar toe is. Hij is gisteren en vandaag wijn proeven in Duitsland.

En ik vind hem zo misselijk!! Iedereen vraagt al de hele dag aan mij waar hij is en ik zit hier maar voor hem te liegen.

Ik ben zo boos dat hij me zonder waarschuwing voor het blok zet. Hij had me toch minstens even kunnen bellen om te vragen of ik niet zou willen zeggen waar hij heen is?!

Stel ik me nou aan of ben ik terecht boos?
quote:nike schreef op 18 juli 2011 @ 11:46:

Je bent niet terecht boos. Het is jouw zaak niet meer. Ik zou ook zeggen dat ik niet wist wat hij heeft en dat ze hem zelf maar moeten bellen als ze willen weten hoe het met hem is.

Het is haar zaak wel. Zij weet dat hij wijn zit te proeven, terwijl hij zich ziek meldt. Het is nog steeds haar collega. Fijn zo iemand in je team (indien jullie in teamverband werken)

Wel eens met het buiten jezelf houden. Als ze vragen wat hij heeft, kun jij dat natuurlijk niet weten, want het is uit. Als ze vragen of hij echt ziek is en of jij er meer van weet, zou ik gewoon zeggen wat ik weet. Maar liegen zou ik niet doen. Jij verlaagd je dan ook in leugens en bedrog op je werk.
Waarom lieg je voor hem?
Het lijkt me uberhaupt zaak dat collega's niet aan een andere college de reden van ziekmelding gaan vragen. Dat gaat ze helemaal niets aan.

Ik heb het idee dat de professionaliteit van je collega's een beetje te leiden heeft onder het feit dat jullie een stel waren. Alsof het nu wel geoorloofd is.

In alle situaties, dus ook in deze, is het imho ongepast om reden van ziekmelding aan een andere collega te vragen die er misschien meer van weet. Dat dient gevraagd te worden aan de zieke persoon in kwestie.

Ik zou niet liegen, maar ik zou hem ook niet verlinken. Tenzij hij je expliciet verteld heeft (tijdens jullie relatie) "Ik ga me ziekmelden zodat ik daar en daar naartoe kan", heeft hij je ook met niets opgezadeld. Het lijkt me niet meer dan normaal dat je in een relatie het een en ander van elkaars plannen af weet. Het voelt een beetje alsof je nog kwaad/verdrietig bent over de breuk en dat dit er bovenop komt.

Distantieer je gewoon van hem en vertel je collega's ook dat je het niet zou weten omdat het uit is. En vertel ze ook vooral dat je meer professionaliteit van ze verwacht had.
quote:hollebollegijs schreef op 18 juli 2011 @ 11:53:

[...]

Zoals ik de OP lees heeft hij niets gevraagd, daar is TO

juist boos over hij heeft zich ziek gemeld.

Hij kan zelfs ziek zijn want lees nergens dat TO hem gebeld

heeft, TO verondersteld (heel gevaarlijk) dat hij nog in Duitsland

aan de wijn zit terwijl hij misschien met een kater in bed ligt

of met een voedselvergiftiging.

HIj heeft zich vanochtend niet meteen ziek gemeld, pas nadat iedereen aan mij kwam vragen waar hij was (en ik hem 3x onbeantwoord heb geprobeerd te bellen) heeft hij zich ziek gemeld bij de receptie.

Ze komen het bij mij vragen omdat hij en ik altijd 'gewoon' vrienden zijn geweest, we zijn (buiten de directie om) nooit met onze relatie naar buiten gekomen. Mensen merkten echter wel dat we elkaar veel zagen.

Het is ook een redelijk klein bedrijfje, speelt misschien ook mee.

Ik heb net wel de vrienden gesproken waarmee hij in Duitsland is en die gaven aan daar nog met z'n alle te zitten.
quote:usena schreef op 18 juli 2011 @ 11:52:

Nee, ik heb zelf de relatie verbroken, ik ben niet boos omdat hij weg is, ik ben niet boos omdat ik niet mee mocht.

Ik ben boos omdat hij er vanuit gaat dat ik wel zeg dat ik niet weet waar hij is of voor hem lieg.

Allemaal veronderstellingen.

Weet je uit zijn mond 100% zeker dat hij in Duitsland aan de

wijn zit en niet ziek in bed ligt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 18 juli 2011 @ 11:53:

[...]

TO verondersteld (heel gevaarlijk) dat hij nog in Duitsland

aan de wijn zit terwijl hij misschien met een kater in bed ligt

of met een voedselvergiftiging.

Met een kater hoor je op je werkdag ook niet in bed te liggen.

Of je kijkt uit hoeveel je drinkt op de dag voor dat je werkt of je bent een kerel en gaat gewoon werken.
quote:laela schreef op 18 juli 2011 @ 11:58:

[...]

Met een kater hoor je op je werkdag ook niet in bed te liggen.

Of je kijkt uit hoeveel je drinkt op de dag voor dat je werkt of je bent een kerel en gaat gewoon werken.

Waar staat dat? Je met een kater ziek melden is niet

verboden, ziek is ziek je kan wel een mening hebben

over de oorzaak.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 18 juli 2011 @ 11:58:

[...]

Allemaal veronderstellingen.

Weet je uit zijn mond 100% zeker dat hij in Duitsland aan de

wijn zit en niet ziek in bed ligt.Nee, maar wel van de gene waarmee hij op de hotelkamer heeft gelegen vannacht.
Ik zou absoluut niet liegen hierover. Ik ben sowieso fel tegen liegen of de waarheid verdraaien want het gaat toch een keer uitkomen en dan word jij er ook op aangekeken.

Ik zou zeggen tegen je collega's: Ik weet waar hij is en of hij wel/niet ziek is, maar dat mag hij zelf vertellen als hij weer terug is.
Blijkbaar bestaat er al twijfel over zijn ziekmelding. Anders kwamen de mensen het niet aan jou vragen. Laat het hem zelf uitzoeken. Je bent zijn ex, dus jij weet van niets. Klaar.
quote:usena schreef op 18 juli 2011 @ 11:53:

[...]

Dan lieg ik toch alsnog, want ik weet wel waar hij is.Niet met zekerheid, hij kan nu toch wel ziek zijn.
quote:usena schreef op 18 juli 2011 @ 11:58:

[...]

HIj heeft zich vanochtend niet meteen ziek gemeld, pas nadat iedereen aan mij kwam vragen waar hij was (en ik hem 3x onbeantwoord heb geprobeerd te bellen) heeft hij zich ziek gemeld bij de receptie.

Ze komen het bij mij vragen omdat hij en ik altijd 'gewoon' vrienden zijn geweest, we zijn (buiten de directie om) nooit met onze relatie naar buiten gekomen. Mensen merkten echter wel dat we elkaar veel zagen.

Het is ook een redelijk klein bedrijfje, speelt misschien ook mee.

Ik heb net wel de vrienden gesproken waarmee hij in Duitsland is en die gaven aan daar nog met z'n alle te zitten.Dan hebben jullie bij deze fikse ruzie gehad en is de vriendschap voorbij?
quote:[message=9569564,noline]usena schreef op 18 juli 2011

Ik ben boos omdat hij er vanuit gaat dat ik wel zeg dat ik niet weet waar hij is of voor hem lieg.

heeft hij je dat gevraagd dan?

gebeld en gezegd "Lieve TO, je liegt toch wel voor me?"
Waarom ga jij hem 3x bellen als je collega's willen weten waar hij is? Je maakt het jezelf ook wel heel moeilijk hoor.
Aan ieder collega die het vraagt de wedervraag stellen:

"wat is jou ex vandaag aan het doen??????", .............juist........ dus bel hem even zelf"
quote:usena schreef op 18 juli 2011 @ 12:02:

[...]

Nee, maar wel van de gene waarmee hij op de hotelkamer heeft gelegen vannacht.

Mmmmmmm dan lijkt het me wel duidelijk ja.

Het had hem gesierd als hij een snipperdag op

had genomen.
quote:borderwalk schreef op 18 juli 2011 @ 12:03:

[...]

Niet met zekerheid, hij kan nu toch wel ziek zijn.

Ik vind het gewoon zo misselijk, ook nog op een dag dat er allemaal afspraken staan. Iedereen is in de stress.

Ik denk dat mensen er aan twijfelen omdat hij nooit ziek is, hij staat hier zelfs nog al heeft hij 40 C koorts.
Goh, fijn personeel zeg. Kinderachtig ook.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 18 juli 2011 @ 12:07:

Aan ieder collega die het vraagt de wedervraag stellen:

"wat is jou ex vandaag aan het doen??????", .............juist........ dus bel hem even zelf"

Goeie!!!!

Maar zoals ik las wist niemand van de relatie dus TO

zit in een lastig pakket.
Als het nog aangeweest was, zou je dan ook meegegaan zijn?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh, je hebt zijn vrienden ook nog gebeld.

Waarom laat je hem zijn eigen gedoe niet regelen?
quote:usena schreef op 18 juli 2011 @ 11:52:

Nee, ik heb zelf de relatie verbroken, ik ben niet boos omdat hij weg is, ik ben niet boos omdat ik niet mee mocht.

Ik ben boos omdat hij er vanuit gaat dat ik wel zeg dat ik niet weet waar hij is of voor hem lieg.hij kan toch niet weten dat collega's aan jou gaan vragen waar hij is?
quote:lilalinda schreef op 18 juli 2011 @ 12:06:

[...]

heeft hij je dat gevraagd dan?

gebeld en gezegd "Lieve TO, je liegt toch wel voor me?"Nee, maar ik vind dus dat hij dat wel had meoten doen. Dan hij er niet blindelings vanuit kan gaan dat ik het allemaal wel ok vind.
Ik zou ook zeggen dat ik het niet weet. Straks ga jij aan de grote klok hangen dat hij aan het wijnproeven is in Duitsland en dan blijkt achteraf dat hij echt ziek was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:usena schreef op 18 juli 2011 @ 11:53:

[...]

Dan lieg ik toch alsnog, want ik weet wel waar hij is.

dan zegje "hij heeft zich ziekgemeld".

is ook nog de waarheid..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven