Ben ik terecht boos?

18-07-2011 11:37 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega, welke sinds 2 weken mijn ex is, heeft zich vandaag ziek gemeld.

Hij is alleen niet ziek, ik weet waar hij naar toe is. Hij is gisteren en vandaag wijn proeven in Duitsland.

En ik vind hem zo misselijk!! Iedereen vraagt al de hele dag aan mij waar hij is en ik zit hier maar voor hem te liegen.

Ik ben zo boos dat hij me zonder waarschuwing voor het blok zet. Hij had me toch minstens even kunnen bellen om te vragen of ik niet zou willen zeggen waar hij heen is?!

Stel ik me nou aan of ben ik terecht boos?
Waarom zeg je niet gewoon dat hij in Duitsland zit?
Zou het trouwens mogelijk zijn dat hij echt ziek is geworden en eerder is teruggekomen?? Vind het echt nergens op slaan om je ziek te melden nl als je iets leuks aan het doen bent in het buitenland.

Ik vind het iig een rotstreek..nu kan jij voor hem gaan liegen en ik zou dus ook flink pissig zijn. Heb je hem al een SMS gestuurd ofzo??
Was je ook zo boos geweest als hij niet je ex was?
Ik denk dat je eigenlijk boos bent om iets anders. Dus een beetje onterecht . Ik zou zeker niet voor hem liegen. Of het nou wel of geen ex is. Ziek melden terwijl je iets leuks doet is stom ....
Wat maakt jou het uit wat ie doet?

Je kan twee dingen doen:

- Zeggen waar hij is en dat hij straks kwaad op je is.

- Meeliegen, zo'n crime is het niet.
quote:rara70 schreef op 18 juli 2011 @ 11:41:

Was je ook zo boos geweest als hij niet je ex was?Nee dan was ik niet zo boos geweest, maar dan waren ook neit al onze collega's het bij mij komen vragen.
Waarom zou je liegen, je kan toch gewoon zeggen dat ze het aan hem moeten vragen.
Ik zou denk ik zeggen dat ik niet weet waar hij is aangezien hij je ex is. Jij hebt niks meer met hem te maken dus op je werk moeten ze je er ook niet mee lastig vallen...
Als je niet wil zeggen dat hij niet ziek is, waarom zeg je dan niet 'hij heeft zich ziekgemeld" en ik "weet er verder niets van" en als mensen doorvragen "sorry dan zul je het hem echt zelf moeten vragen".
Gewoon zeggen waar die heen is volgens jou. Er wel bij zeggen dat het kan dat hij onverwachts gister een voedselvergiftiging heeft kunnen oplopen, of een alcoholvergiftiging.

Als het uitkomt sta jij ook als leugenaar te boek.

Ben je ook niet een beetje boos omdat het uit is? Zou je meegaan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou niet liegen. Maar ook niet het vuur opstoken. Als iemand er rechtstreeks naar vraagt zeg je toch gewoon: 'ik weet dat hij naar Duitsland zou gaan. Maar schijnbaar is hij ziek geworden.'
quote:Frenkie schreef op 18 juli 2011 @ 11:42:

Ik zou denk ik zeggen dat ik niet weet waar hij is aangezien hij je ex is. Jij hebt niks meer met hem te maken dus op je werk moeten ze je er ook niet mee lastig vallen...Exact wat ik wilde zeggen!
quote:usena schreef op 18 juli 2011 @ 11:37:

Iedereen vraagt al de hele dag aan mij waar hij is en ik zit hier maar voor hem te liegen.

Mmmmmmm wat is het probleem?

Je kan toch zeggen: we zijn sinds 2 weken uit elkaar

hoe moet ik weten waar hij zit?

Geef aan dat ze hem voor het antwoord zelf moeten bellen.

Sinds wanneer moet je weten waar je EX!!!!!! zit.

Vreemd bedrijf dat ze het jou vragen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Je bent niet terecht boos. Het is jouw zaak niet meer. Ik zou ook zeggen dat ik niet wist wat hij heeft en dat ze hem zelf maar moeten bellen als ze willen weten hoe het met hem is.
Dat kan je ook nog doen ja, zeggen dat je het niet weet omdat hij je ex is. Ben je helemaal klaar.
quote:VivaPepsi schreef op 18 juli 2011 @ 11:41:

Wat maakt jou het uit wat ie doet?

Je kan twee dingen doen:

- Zeggen waar hij is en dat hij straks kwaad op je is.

- Meeliegen, zo'n crime is het niet.

Optie 2 zou bij mij echt geen keuze zijn hoor.

Buiten het feit dat ik ziek melden terwijl je lekker aan de wijn zit bijzonder schofterig vind, vind ik ook dat collega/ex wie dan ook mij niet zomaar voor een leugen karretje kan spannen

Dan maar kwaad hoor, wat ik bijzonder onterecht zou vinden overigens
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je zou ook kunnen zeggen dat je het niet weet waar hij is, of wat er met hem is.. Dan is je leugen niet zo groot. En je zou hem later inderdaad er wel op kunnen wijzen dat je het vervelend vond dat je collega's aan jou kwamen vragen waar hij was en dat je je voor het blok gezet voelde, omdat je wist dat hij niet echt ziek was.

Maar bedenk goed of het je waard is om hierover te praten met je ex.. Het blijft je collega nu
quote:hollebollegijs schreef op 18 juli 2011 @ 11:45:

[...]

Mmmmmmm wat is het probleem?

Je kan toch zeggen: we zijn sinds 2 weken uit elkaar

hoe moet ik weten waar hij zit?

Geef aan dat ze hem voor het antwoord zelf moeten bellen.

Sinds wanneer moet je weten waar je EX!!!!!! zit.

Vreemd bedrijf dat ze het jou vragen.dit dus
Men vraagt jou waar je ex uithangt? Raar.....

Maar waarom is je werkgever er zo in geiintereseerd? Heeft hij een ziekmeldverleden die twijfelachtig is?
quote:borderwalk schreef op 18 juli 2011 @ 11:43:

Als je niet wil zeggen dat hij niet ziek is, waarom zeg je dan niet 'hij heeft zich ziekgemeld" en ik "weet er verder niets van" en als mensen doorvragen "sorry dan zul je het hem echt zelf moeten vragen".

Dat, ja.

Zal nu wel te laat zijn omdat je al hebt gelogen. En om nu ineens de waarheid te vertellen, zou ook jouw geloofwaardigheid ondermijnen. Voor nu: houd je bij je verhaal.

Voor volgende keer: doen alsof je neus bloedt.

Enne, laat je ex even weten dat hij bij je in het krijt staat.
Ook het eerste wat ik dacht. Het is toch je ex, dus waarom zou jij moeten weten waar je ex is? Als ze vragen kun je gewoon zeggen dat je het niet weet, klaar. Lijkt me niet al te moeilijk om dit zelf te bedenken.
Nee, ik heb zelf de relatie verbroken, ik ben niet boos omdat hij weg is, ik ben niet boos omdat ik niet mee mocht.

Ik ben boos omdat hij er vanuit gaat dat ik wel zeg dat ik niet weet waar hij is of voor hem lieg.
quote:Naski schreef op 18 juli 2011 @ 11:52:

Ook het eerste wat ik dacht. Het is toch je ex, dus waarom zou jij moeten weten waar je ex is? Als ze vragen kun je gewoon zeggen dat je het niet weet, klaar. Lijkt me niet al te moeilijk om dit zelf te bedenken.Dan lieg ik toch alsnog, want ik weet wel waar hij is.
quote:Summerdance schreef op 18 juli 2011 @ 11:47:

[...]

Optie 2 zou bij mij echt geen keuze zijn hoor.

Buiten het feit dat ik ziek melden terwijl je lekker aan de wijn zit bijzonder schofterig vind, vind ik ook dat collega/ex wie dan ook mij niet zomaar voor een leugen karretje kan spannen

Dan maar kwaad hoor, wat ik bijzonder onterecht zou vinden overigens

Zoals ik de OP lees heeft hij niets gevraagd, daar is TO

juist boos over, hij heeft zich ziek gemeld zonder haar te informeren, waarom hij zijn ex daarover moet bellen is een mij een raadsel maar goed.

Hij kan zelfs ziek zijn want lees nergens dat TO hem gebeld

heeft, TO verondersteld (heel gevaarlijk) dat hij nog in Duitsland

aan de wijn zit terwijl hij misschien met een kater in bed ligt

of met een voedselvergiftiging.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven