Ben ik tweede keus?

22-12-2011 15:14 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
anoniem_138511 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 02:40
Reden: prive
98.59% gewijzigd
Niet op in gaan.
Ik zou me er niet druk om maken, zogenaamd tweede keus zijn. Mensen proberen altijd verschillende partners in hun leven, totdat ze de ware vinden. Als het een leuke meid is zou ik er gewoon voor gaan!
bericht verwijderd
96.21% gewijzigd
"Wil ze misschien haar ex de draak steken om met een andere collega te gaan, die hij ook goed kent, vindt ze me echt leuk, en moet ik er niet zo veel achter zoeken?"

als ik jou was zou ik het wel een beetje in de gaten houden :-S
Ik denk dat je er beter niet op in kunt gaan. Beetje raar dat ze zomaar opeens contact met je zoekt, en al helemaal de frequentie van het contact.
bericht verwijderd
96.60% gewijzigd
Als je haar echt leuk vindt zou ik het een kans geven en kijken wat het wordt. Houd in je achterhoofd dat ze misschien alleen maar haar ex terug wil pakken... maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn! Jij vindt haar leuk genoeg voor een date?
bericht verwijderd
95.02% gewijzigd
quote:mister23 schreef op 22 december 2011 @ 16:13:

Kunnen jullie je bijvoorbeeld voorstellen voor jezelf dat je zomaar '' out of the blue '' achter iemand aangaat? Ik van mezelf eigenlijk niet, althans, niet zonder achterliggende redenen..Nee, dat lijkt me niet. Dan heeft ze je waarschijnlijk altijd al wel leuk/aantrekkelijk gevonden.
quote:mister23 schreef op 22 december 2011 @ 16:13:

Ik vind haar leuk genoeg voor een date, als ze mij niet als tweede keus ziet...

dan ga je toch gewoon op date (als dat idd is waar ze op uit is). daarna kun je altijd verder kijekn wat je wilt.

quote:Heb eerlijk gezegd weinig zin om tijd en moeite in iemand te steken die mij ziet als een ''dan maar die''...

Maar dit is iets wat jij invult he, voor haar. Jouw idee, jouw inbeelding zo je wilt. Dit is nog geen feit.

quote:Kunnen jullie je bijvoorbeeld voorstellen voor jezelf dat je zomaar '' out of the blue '' achter iemand aangaat? Ik van mezelf eigenlijk niet, althans, niet zonder achterliggende redenen..

Ik wel hoor. Heb dat in het verleden ook wel eens gedaan. Ook mijn huidige man heb ik actief benaderd, meegevraagd naar uitjes en zelfs mee naar huis 'gelokt' zo je wilt. Als ik op hem had moeten wachten, hadden we elkaar nu nog van een afstandje verliefd aan staan staren.

Het eerste contact moet toch gelegd worden, nietwaar? Dat heeft zij nu dus gedaan. dat verplicht jullie overigens geen van beiden tot iets, maar vul niet gelijk maar (negatief) in waarom zij contact met jou zoekt.
Toen ik mijn man leerde kennen, bleek dat wij elkaar al heel vaak hadden gezien op feestjes, in de kroeg, etc. Ook had ik eens een poosje gescharreld met een vriend van hem. Maar hij was mij nooit echt opgevallen. Totdat wij samen in één auto zaten op weg naar een feest. Toen dacht ik opeens, wat een leuke jongen eigenlijk. Terwijl hij mij al jaren leuk vond maar dacht dat ik hem helemaal niks vond.

Dus ik vind het niet heel raar hoor, van dat meisje. Je kunt toch een keer afspreken, je komt er vanzelf wel achter of ze je echt leuk vind, of dat ze andere bedoelingen heeft.
bericht verwijderd
95.52% gewijzigd
bericht verwijderd
anoniem_138511 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 02:41
95.48% gewijzigd
Meerdere scenario's mogelijk ja. Als je er zelf geen goed gevoel bij hebt en je vind haar gewoon aardig, maar verder niks, dan zou ik er ook niets mee doen.

Maar als jij zoiets hebt van: goh, het is toch wel een erg leuk meisje en ik zie er wel wat in, nou dan kun je gerust eens met haar op een date. Je merkt vanzelf wel wat haar intenties zijn en als het goed voelt dan voelt het goed. Ik zou het een beetje uittesten, kijken waar ze heen wil, een goed gesprek voeren, etc.

En anders zou je haar ook eerst vriendschappelijk kunnen benaderen. Daar duidelijk over zijn ook. Als ze geinteresseerd is in jou als persoon en je echt leuk vind, dan wil ze vast ook tijd in jou steken en rustig aandoen.
quote:mister23 schreef op 22 december 2011 @ 16:33:

Afspreken ga ik denk ik ook wel doen, je weet maar nooit natuurlijk, en als ze in 5 minuten 3x over haar ex begint, dan weet ik genoeg...

Maar waar voor mij een beetje het punt zit:

Ze werkte met mij, en haar ex, vaak op zaterdag, zelfde tijd, zelfde winkel, tegelijk pauze etc etc..

Bang om een blauwtje te lopen is ze niet, en op haar ex is ze ook afgestapt. Dan is en blijft het toch zo, dat ze eerst op hem af is gestapt, daarna pas op mij...

Dat kan natuurlijk vanalles betekenen, misschien ben ik enger om op af te stappen, of geslotener oid...

Zij lijkt me een assertieve meid. Dus dat ze toen, op dat moment op jouw vriend/collega afstapte, dat betekent dat ze toen, op dat moment, hem een leuke vent vond. Klaar.

Dat wil niet zeggen dat ze nu, op dit moment dat nog steeds vindt.

Wat ik je nog wel als advies mee wil geven, is om niet jezelf constant met die ex van haar te gaan vergelijken. Het is al killing wanneer iemand over haar eigen ex praat, maar iemand die zich druk maakt over hoe hij eraf komt in vergelijking met de 'competitie' uit het verleden, is per definitie ook geen stevig relatiemateriaal.

Kun je je niet over dit non-vraagstuk heen zetten en gewoon een borreltje gaan drinken? het doet er toch helemaal niet toe wat ze TOEN van jou vond en waarom ze met haar ex wel of niet ooit wat dan ook gedaan heeft?
Voor ik het vergeet, het valt me echt op hoeveel je invult en hoe negatief je dit alles benadert. Weet je wel zeker dat jij zo'n goede catch bent? Jouw enthousiasme druipt er beslist niet vanaf.

Dan is en blijft het toch zo, dat ze eerst op hem af is gestapt, daarna pas op mij...

Dat kan natuurlijk van alles betekenen, misschien ben ik enger om op af te stappen, of geslotener oid...Daar moet jij helemaal niet over nadenken, joh! Dat liep gewoon zo. Het gaat erom met wie ze uiteindelijk gelukkig wordt.

Toen ik mijn vriend leerde kennen hadden we ook niet gelijk iets en had ik ook eerst iets met iemand anders die ik een stuk minder leuk vond (en hij ook). Waarom deed ik dat? Geen idee! Die ander was blijkbaar makkelijker ofzo. Maar eigenlijk doet dat er ook niet toe.
Je hebt het alleen over of zij jou wel wilt, of jij niet haar 1e, 2e, 4e, 10e keuze bent.

Maar wat zijn jouw gevoelens naar haar toe?
Mijn man, was het vriendje van mijn huisgenote, toen wij elkaar leerde kennen. Hij kwam gelukkig tot de ontdekking dat ik vele male leuker ben en zoveel meer bij hem pas.

Afspreken ga ik denk ik ook wel doen, je weet maar nooit natuurlijk, en als ze in 5 minuten 3x over haar ex begint, dan weet ik genoeg...

En waarom weet je dan genoeg? Haar ex is een gezamenlijke kennis van jullie. Dus daar zou je het best over kunnen hebben.

Je doet wel moeilijk, hoor! Ga er gewoon lekker van genieten en je ziet wel waar het schip strandt! Het leven wordt er niet leuker op als je zoveel piekert.
Tjeezus zeg, je bent toch geen wijf.
quote:amand1969 schreef op 22 december 2011 @ 16:46:

Tjeezus zeg, je bent toch geen wijf. Dacht ik ook al. Het gaat hier toch om een man?
Stel je niet aan man. Op deze manier gaan zitten tobben is iets voor vrouwen.Vind je haar leuk, dan weet je wat je te doen staat en verder niet zeiken.Vind je haar niet leuk, dan zeg je dat en verder negeren.Probleem opgelost.
je moet haar wel heeeel leuk vinden,anders was je lang niet zo onzeker..en 2e keus..je collega was misschien wel 7e keus( ze zal echt wel vaker een vriendje hebben gehad) en ben jij nu 8e...ze vond hem leuk , het is uit.nu is ze jou weer tegengekomen en vindt je de moeite waard.niet moeilijk over doen, gewoon eens een keertje afspreken.en je ziet wel, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven