Ben je beschikbaar?

27-10-2011 18:07 188 berichten
Vroeger was het simpel... mocht je ongestreken outfit en het pak macaroni, de Honig Mix voor Macaroni en het gehakt in je mandje in de rij voor de kassa het nog niet verraden, dan gaf het losse nummer van de TV-gids dat bovenop lag wel de doorslag: die is single!

Hoe laten we dat nu weten? De kinderzitjes in m'n auto en de pakjes Wicky in m'n boodschappenkar geven nu niet direct aan dat ik beschikbaar ben.

En op de sportschool? Hoe laten we het daar weten? En andersom: hoe herken ik de single vrouwen? Of kunnen we hier een landelijk geldend protocol afspreken?

Vragen, vragen, vragen....
quote:ladyziva schreef op 27 oktober 2011 @ 20:15:

Oh ja, voor in de supermarkt: Als je single bent wil ik je heel graag uitnodigen voor een leuke verassende avond, als je geen single meer bent, dan wil ik je partner complimenteren met zijn geweldige keuze! Hoe dan ook, ze vergeet je niet meer!Damn! Jij staat op de shortlist voor de hoofdprijs van vanavond hoor!
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2011 @ 20:12:

[...]

Vind je dan niet dat je het niet kunt maken tegenover jouw eigen kinderen dat je het kind van je vriendin dan vaker ziet dan je eigen kinderen? Dat jullie met z'n drietjes gezinnetje spelen en jouw eigen kinderen zich op visite voelen als ze 'n weekendje komen logeren.Wat een stigmatiserende opmerking.. Alsof er geen vaders zijn die de kids iets meer zien dan 1x per 2 weken een weekend..... Hoe ouderwets kun je hier iets stellen...
quote:amand1969 schreef op 27 oktober 2011 @ 20:17:

[...]

Fact of life. Moet ik mijn leven stopzetten dan omdat mijn exen ervoor kiezen om 70-90 km ver weg te gaan wonen en mij een weekend-vaderschap door de strot duwen?Nee, maar daarom kun je toch beter voor 'n kindvrije kiezen die kinderen van 'n ander wel leuk vindt? Anders zit je zometeen nog fulltime met 'n kind in huis terwijl 'n relatie juist om jullie twee zou moeten draaien op die paar weekendjes na dat je je kids hebt.
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2011 @ 20:16:

Ga naar de sportschool, daar zul je veel singles treffen na werktijd.Dat was ook de essentie van mijn OT: hoe herken ik die singles daar?
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2011 @ 20:19:

[...]

Nee, maar daarom kun je toch beter voor 'n kindvrije kiezen die kinderen van 'n ander wel leuk vindt? Anders zit je zometeen nog fulltime met 'n kind in huis terwijl 'n relatie juist om jullie twee zou moeten draaien op die paar weekendjes na dat je je kids hebt.De ideale situatie is dat papa en mama samen wonen met elkaar en hun kinderen. Wanneer dat niet het geval is, moet je er gewoon maar het beste van maken. Een vrouw zonder kinderen weet niet wat het is om kinderen te hebben, dus daar zou ik niet snel voor kiezen.
quote:amand1969 schreef op 27 oktober 2011 @ 20:21:

[...]

Dat was ook de essentie van mijn OT: hoe herken ik die singles daar?Je hoeft ze toch niet te herkennen? Babbel gewoon met de vrouwen die je leuk vindt en als 't gesprek loopt kun je altijd terloops vertellen dat je de avonden tijd hebt om te sporten omdat je toch alleen bent. Pluspunt van de avonden is dat je dan in elk geval de huisvrouwtjes skipt, want die komen doorgaans overdag. Althans bij mijn sportschool.
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2011 @ 20:25:

[...]

Je hoeft ze toch niet te herkennen? Babbel gewoon met de vrouwen die je leuk vindt en als 't gesprek loopt kun je altijd terloops vertellen dat je de avonden tijd hebt om te sporten omdat je toch alleen bent. Pluspunt van de avonden is dat je dan in elk geval de huisvrouwtjes skipt, want die komen doorgaans overdag. Althans bij mijn sportschool.Goed punt. Staat genoteerd. We gaan een erg praktische handleiding maken op deze manier
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 27 oktober 2011 @ 20:23:

[...]

De ideale situatie is dat papa en mama samen wonen met elkaar en hun kinderen. Wanneer dat niet het geval is, moet je er gewoon maar het beste van maken. Een vrouw zonder kinderen weet niet wat het is om kinderen te hebben, dus daar zou ik niet snel voor kiezen.Waarschijnlijk kiezen zij ook niet snel voor jou, omdat ze niet willen weten wat het is om jouw kinderen te hebben.
quote:amand1969 schreef op 27 oktober 2011 @ 20:23:

[...]

De ideale situatie is dat papa en mama samen wonen met elkaar en hun kinderen. Wanneer dat niet het geval is, moet je er gewoon maar het beste van maken. Een vrouw zonder kinderen weet niet wat het is om kinderen te hebben, dus daar zou ik niet snel voor kiezen.Kijk, een kindvrije als mij moet je niet hebben natuurlijk, maar er zijn ook heus wel kindvrije vrouwen die kinderen heel leuk vinden, misschien zelfs met kinderen werken, maar die zelf de verantwoording niet wilden of hun vrijheid er niet voor op wilde geven. Maar die wel hartstikke lief voor de kinderen van hun partner willen zijn in de weekenden dat ze langskomen. Dat zou ik in jouw geval als ideaalbeeld zien.
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2011 @ 20:28:

[...]

Kijk, een kindvrije als mij moet je niet hebben natuurlijk, maar er zijn ook heus wel kindvrije vrouwen die kinderen heel leuk vinden, misschien zelfs met kinderen werken, maar die zelf de verantwoording niet wilden of hun vrijheid er niet voor op wilde geven. Maar die wel hartstikke lief voor de kinderen van hun partner willen zijn in de weekenden dat ze langskomen. Dat zou ik in jouw geval als ideaalbeeld zien.Ik zet 'em even in de week.
De meeste single dames in de sportschool die ik ken, werken toch iets harder! Vaak zijn ze ook in groepjes. Ga naast een dame naar keuze op de loopband, zorg dat ze gezellig kletst met haar sportvriendin en dan luister je stiekempjes....

Wat maakt het dat jij ze wil herkennen? Zorg er toch gewoon voor dat ze naar jou toe komen en dat jij dus ook een helder signaal afgeeft:

als jij nu gewoon ervoor zorgt dat je heel goed je best doet op de sportschool, een lekker lijf kunt laten zien en dan ook nog eens heel charmant tegen alle vrouwen doet, dan komen de beschikbare vrouwen vanzelf naar jou toe.

En in de supermarkt, met de kleine bij je, werkt het volgende misschien ook wel: koop allerlei gezonde dingen, met natuurlijk een heerlijk chocolade toetje en vraag aan de vrouw van jouw interesse: goh, ik kan eigenlijk niet koken, heb jij nog tips voor me? De kleine moet natuurlijk wel lekker eten...
quote:valentinamaria schreef op 27 oktober 2011 @ 18:47:

heel simpel.

de man of vrouw die tegen 18 uur nog met de kids boodschappen gaat doen of in de snackbar komt is vaak single.

En als je om kwart voor acht met je bijna volwassen kid bij de supermarkt staat ook?

Dan moet ik je teleurstellen dat dit geen waterdichte methode is.

Ben niet single. Je geeft het zelf ook al aan, vaak, dus niet altijd, kun je nog wel eens mee op de koffie komen. :P
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:ladyziva schreef op 27 oktober 2011 @ 20:31:

De meeste single dames in de sportschool die ik ken, werken toch iets harder! Vaak zijn ze ook in groepjes. Ga naast een dame naar keuze op de loopband, zorg dat ze gezellig kletst met haar sportvriendin en dan luister je stiekempjes....

Wat maakt het dat jij ze wil herkennen? Zorg er toch gewoon voor dat ze naar jou toe komen en dat jij dus ook een helder signaal afgeeft:

als jij nu gewoon ervoor zorgt dat je heel goed je best doet op de sportschool, een lekker lijf kunt laten zien en dan ook nog eens heel charmant tegen alle vrouwen doet, dan komen de beschikbare vrouwen vanzelf naar jou toe.

En in de supermarkt, met de kleine bij je, werkt het volgende misschien ook wel: koop allerlei gezonde dingen, met natuurlijk een heerlijk chocolade toetje en vraag aan de vrouw van jouw interesse: goh, ik kan eigenlijk niet koken, heb jij nog tips voor me? De kleine moet natuurlijk wel lekker eten...eh.... http://www.youtube.com/watch?v=47T0WZTF_yo
Hoe weet je dat ik zo bescheiden ben??

Maar je hebt in ieder geval smaak wat muziek betreft
quote:Ksenija schreef op 27 oktober 2011 @ 20:28:

[...]

Waarschijnlijk kiezen zij ook niet snel voor jou, omdat ze niet willen weten wat het is om jouw kinderen te hebben.Pardon, wat heb ik jou ooit aangedaan?
quote:ladyziva schreef op 27 oktober 2011 @ 20:41:

Hoe weet je dat ik zo bescheiden ben??

Maar je hebt in ieder geval smaak wat muziek betreft Thnx. Uit Den Ouden Doosch hè.
Oké dan, laatste twee tips en dan ben ik er vandoor:

1. Vertel je muzieksmaak maar niet op je eerste date.

2. Doe een cursus lichaamstaal lezen.

Veel succes met je zoektocht!
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2011 @ 20:28:

[...]

Kijk, een kindvrije als mij moet je niet hebben natuurlijk, maar er zijn ook heus wel kindvrije vrouwen die kinderen heel leuk vinden, misschien zelfs met kinderen werken, maar die zelf de verantwoording niet wilden of hun vrijheid er niet voor op wilde geven. Maar die wel hartstikke lief voor de kinderen van hun partner willen zijn in de weekenden dat ze langskomen. Dat zou ik in jouw geval als ideaalbeeld zien.

Of een ongewenst kinderloze? Zoeen die bijkans de kroeg induikt om daar een man op te pikken om zwanger van de raken?

Beste TO, red zo'n radeloze vrouw van een immorele actie!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 27 oktober 2011 @ 20:50:

[...]

Of een ongewenst kinderloze? Zoeen die bijkans de kroeg induikt om daar een man op te pikken om zwanger van de raken?

Beste TO, red zo'n radeloze vrouw van een immorele actie! Die met rammelende eierstokken kan ie beter zien te vermijden (of is Armand al zo verstandig geweest er 'n knoopje in te laten leggen? ) Misschien 'n onvruchtbare die wel graag zou moederen over de kids van 'n ander?
quote:tonkje schreef op 27 oktober 2011 @ 20:50:

[...]

Beste TO, red zo'n radeloze vrouw van een immorele actie! Dat wil ik wel doen, maar dan na mijn sterilisatie (waar ik haar niet over vertel, uiteraard)
quote:amand1969 schreef op 27 oktober 2011 @ 20:54:

[...]

Dat wil ik wel doen, maar dan na mijn sterilisatie (waar ik haar niet over vertel, uiteraard)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Herkenbaar probleem. In mijn geval gewoon een praatje maken op een feestje, verjaardag in de kroeg. In de supermarkt ben ik toch ook die gehaaste vlieg vlieg vlieg moeder hoor ookal ben ik single. Helaas sta ik met grote regelmaat met de getrouwde of in ieder geval bezette man te kletsen. Die laten soms meer interesse blijken dan de single mannen.
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2011 @ 20:12:

[...]

Vind je dan niet dat je het niet kunt maken tegenover jouw eigen kinderen dat je het kind van je vriendin dan vaker ziet dan je eigen kinderen? Dat jullie met z'n drietjes gezinnetje spelen en jouw eigen kinderen zich op visite voelen als ze 'n weekendje komen logeren.

Nien, jij zou toch moeten begrijpen hoe anders mensen mét kinderen in een relatie staan versus de kindvrijen/kinderlozen?

En dat Amand zijn kinderen minder ziet is niet zijn eigen keus. Als zij vragen hebben, moeten ze bij hun moeders zijn.
quote:Proudmom schreef op 27 oktober 2011 @ 21:00:

Herkenbaar probleem. In mijn geval gewoon een praatje maken op een feestje, verjaardag in de kroeg. In de supermarkt ben ik toch ook die gehaaste vlieg vlieg vlieg moeder hoor ookal ben ik single. Helaas sta ik met grote regelmaat met de getrouwde of in ieder geval bezette man te kletsen. Die laten soms meer interesse blijken dan de single mannen.

Voor de getrouwde mannen staat er geen druk op zo'n gesprekje, denk ik. Dat maakt het makkelijker.

Potverdorie... dus wanneer ik als single man makkelijk een gesprekje aanga bij de Dirk denkt die leuke single vrouw meteen dat ik getrouwd ben GRRRRRRR
quote:helene31 schreef op 27 oktober 2011 @ 21:01:

[...]

Nien, jij zou toch moeten begrijpen hoe anders mensen mét kinderen in een relatie staan versus de kindvrijen/kinderlozen?

En dat Amand zijn kinderen minder ziet is niet zijn eigen keus. Als zij vragen hebben, moeten ze bij hun moeders zijn.Naar mij moet je niet kijken natuurlijk. Maar er bestaan heus wel kindvrije vrouwen die het wél leuk vinden om af en toe parttime te moederen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven