Ben verliefd geworden, wie heeft er tips?

18-08-2008 20:50 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb enige tijd geleden een man leren kennen die ik totaal niet aantrekkelijk vond. Tijdens ons gesprek, meende ik iets op te merken in zijn ogen en er was ook telkens een glimlach op zijn gezicht te zien.

Ik weet niet hoe het is gekomen, maar sinds die tijd krijg ik hem niet meer uit mijn hoofd. Ik vraag me nu af of hij ook gevoelens voor mij heeft.

Elke keer als ik met hem praat, vergeet ik alles om me heen. Hij lacht ook constant en hij kijkt me ook telkens aan. Als ik niet kijk, en ik kijk plotseling weer naar hem, zit hij me nog steeds aan te kijken. Al is het niet alleen naar mijn ogen ofzo.

Ik weet niet wat ik met dit gevoel aanmoet en of het wel wederzijds is. Ik ben hem zo leuk gaan vinden en ik kijk hem ook telkens aan in zijn ogen tijdens het praten. Als ik hem eenmaal in de ogen kijk, kijkt hij niet weg en ik op ten duur wel, omdat het anders een beetje raar overkomt.

Ik weet echt niet of hij ook gevoelens voor mij heeft. Heeft iemand tips voor mij, hoe je aan een man kan zien/merken dat hij je leuk vindt? Ik wil namelijk nog niks ondernemen, zolang ik niet zeker weet dat het wederzijds is.

Groetjes, Zeepje20
Als het wederzijds is en je staat er voor open dan trekken jullie vanzelf naar elkaar toe.

Juist dit stukje is het meest frustrerende maar eigenlijk ook leuke van een verliefdheid. Die spanning, die uitwisseling van blikken en close gevoel, maar het niet zeker weten

Geniet er van! En don't rush
Je hoeft toch ook niet meteen iets te gaan ondernemen? Geniet er inderdaad van, waarschijnlijk wordt de situatie vanzelf wel duidelijker
quote:domnaiefmutsje schreef op 18 augustus 2008 @ 20:52:

Als het wederzijds is en je staat er voor open dan trekken jullie vanzelf naar elkaar toe.

Juist dit stukje is het meest frustrerende maar eigenlijk ook leuke van een verliefdheid. Die spanning, die uitwisseling van blikken en close gevoel, maar het niet zeker weten

Geniet er van! En don't rush Dat is nu juist het probleem. Ik weet niet zeker of het echt wederzijds is, al heb ik het gevoel van wel. En telkens als ik met hem praat, dan blijft het alleen bij praten. Hoe leuk ik hem ook vind. Hij durft volgens mij niks te ondernemen en ik ben daar ook niet zo'n ster in moet ik toegeven. Hoe kan ik het op een "subtiele" manier aanpakken?

In het begin weet niemand dat zeker, dat maakt het zo leuk!

Tegenwoordig gaat het vaak zo flauw met msn en sms waarbij complete fantasieen al zijn uitgewisseld voordat er sprake is van verliefdheidsfases.. dit klinkt weer eens leuk

Spreek hem wat vaker aan, laat het merken met oogopslag, subtiel. Stel hem vragen en lok samen even wat drinken uit..
quote:domnaiefmutsje schreef op 18 augustus 2008 @ 21:00:

In het begin weet niemand dat zeker, dat maakt het zo leuk!

Tegenwoordig gaat het vaak zo flauw met msn en sms waarbij complete fantasieen al zijn uitgewisseld voordat er sprake is van verliefdheidsfases.. dit klinkt weer eens leuk

Spreek hem wat vaker aan, laat het merken met oogopslag, subtiel. Stel hem vragen en lok samen even wat drinken uit..Ik ben vrij verlegen, vooral in dat soort situaties. Vooral als ik hem zie. Dan durf ik helemaal niks te ondernemen, dus ook niet qua vragen stellen. Ik heb al tig keer geprobeert dat probleem te overwinnen, maar toch lukt het me maar niet. En daar baal ik echt van.
Zie je hem vaak? En op wat voor gelegenheden?

Soms duurt het even, en als je al verlegen bent dan kan ik me voorstellen dat dit helemaal een stap is:)
quote:domnaiefmutsje schreef op 18 augustus 2008 @ 21:11:

Zie je hem vaak? En op wat voor gelegenheden?

Soms duurt het even, en als je al verlegen bent dan kan ik me voorstellen dat dit helemaal een stap is:)

Ik zie hem niet zo heel vaak, hooguit drie keer per week. Als we dan praten, dan is er dikwijls wel iets van een glimlach op zijn gezicht te zien. Ik weet niet of ik het me verbeeld hoor, maar het is me wel elke keer opgevallen.

Iniedergeval is dat de reden dat ik voor hem ben gevallen. En of het ooit nog wat wordt, is nog maar de vraag. Gaat zoiets nou echt helemaal vanzelf als je elkaar leuk vind of moet er echt door 1 van de 2 een stap worden gezet? Dat is nou iets waar ik al dagen over loop te piekeren. Ik heb namelijk geen zin om voor schut te staan, als blijkt dat ik het verkeerd heb opgevangen. Dat is ook de reden dat ik niks durf
Hé Zeepje,

wat grappig, ik zou die man kunnen zijn.

Ik maak net het zelfde mee, maar dan langs de andere kant.

Mijn meisje werkt in de supermarkt, en ze werkt dus altijd als ik langs kom. En dan praten we wat. Ik zweef altijd als ik haar zie. Ze glimlacht ook altijd als ze me ziet.

Soms zie ik ze glimlachen als ze merkt dat ik aan haar kassa sta, zonder dat ze weet dat ik naar haar stond te kijken.

Ik durf echter niets doen, want ik vindt dat je werkende meisjes niet mag "versieren"(stom hé). En ik denk dat ze een vriend heeft, daar wil ik nou ook niet tussenkomen.

Het enige waar ik kompleet gek van word is dat ik al duizend keer dit gevoel van me heb afgezet, en telkens ik ze zie en ze naar me lacht, BANG, zit ik er terug midden in. Ik vraag hier ook niet om, en ik wil dit zelfs niet, en net dit maakt dat ik overtuigd ben dat er "iets" is tussen ons. "Dit" ben ik niet alleen. Ach...

Weet je, het beetje raad dat ik je kan geven is: wees duidelijk over je situatie. Toch niks verkeerd om "ergens" te vermelden dat je single bent?

En ja, zelfs ik geloof dat wat "moet zijn, moet zijn", ook voor verlegen mensen. Alhoewel, je "moet zijn" ook wel eens een handje mag helpen.

... Heb ik nou eigenlijk iets zinnigs gezegd?
Ik vind gewoon dat jullie alletwee de stoute schoenen aan moeten trekken. Specialleke: jij moet gewoon bij de supermarkt bonbons afrekenen en die meteen aan haar geven. wil nog iets anders verzinnen, maar een fles cola staat zo stom! haha. Of je rekent een fles wijn af en vraag of ze die met jou wilt opdrinken. Brutale mannen zijn aantrekkelijk. opdringerige mannen niet, maar daar is een duidelijk verschil tussen. Als je het grappig brengt en zelfverzekerd, dan lukt het wel. Als je wat verlegen ben, kan ook leuk zijn. maar wie niet waagt die niet wint.

En wat zeepje betreft: Ik denk dat het voor jou verstandig is, om in een uitgaansgelegenheid met hem te zijn en wat alcohol te nuttigen, niet teveel natuurlijk, want dan loop je straks alleen maar te zwammen en laat je alles vallen. nee, gewoon een beetje om wat losser te worden. Ga wat dichter bij hem zitten. En zorg ervoor dat je er goed uitziet en lekker ruikt. Als je nooit in een uitgaanssituatie zit, dan kun je gewoon vragen: zullen we een keer een drankje gaan doen? leg er niet teveel zwaarte op. Kijk hoe het loopt en dan zie je het vanzelf.

een vriend van me zei ooit, elke NEE, is dichter bij JA, dus natuurlijk loop je blauwtjes in je leven, maar goed, dat hoort erbij en anders denk je alleen maar.. hoe zou het zijn.

STOP FANTASIZE, DO IT!
summer heeft groot gelijk.
Prima tips van Summer !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven