ben zo verdrietig...

25-07-2010 10:50 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
quote:fashionchicky schreef op 25 juli 2010 @ 11:49:

ik heb vanochtend uiteraard gezegd dat ik het prachtig mooi vond en dat we helemaal uit ons dak gingen maar dat was te laat, aldus vriend... En ik heb gezegd dat het me speet, dat ik het niet zo bedoeld had maar ik zeg altijd soryy en daar heeft hij niks aan, aldus vriend...

Toen kwam het verzoek dat hij wilde slapen en ben ik afgedropen...

Dit is precies het gedrag waar je vriend moe van wordt - het aandacht of bevestiging moeten geven aan jou - Jij zegt 'Sorry, het spijt me' en dan moet hij iets zeggen van: Geeft niet meisje, het is al goed, ik hou evengoed nog van je. Daarom heeft hij niets aan sorry.

> Vertel hem dat je egoistisch was, dat het moment om hem had moeten draaien en dat je er zelf van baalt dat je er niet voor hem was. Punt. En laat het eens om zijn beleving gaan. GEEN sorry zeggen, dat is in jouw geval nu vragen om aandacht en bevestiging. Je wilt daarmee JOUW onzekere gevoel stoppen. Dat moet je hem niet laten doen. Dat is vermoeiend voor iemand. Neem zelf even de verantwoordelijheid voor jouw onzekere gevoel.

quote::

Ik ben nu even heel eerlijk; vind bovenstaande echt heel leuk maar ik durf dat gewoon niet! Hij is nog steeds boos en zei voordat ie ging slapen dat hij totaal geen behoefte had aan mijn aanwezigheid...Dan kan ik toch beter maar niks doen en afwachten..?

Dit is precies het gedrag waar je vriend moe van wordt - het aandacht of bevestiging moeten geven aan jou. Jij doet niks en wacht af totdat hij komt met: geeft niets meisje, het is al goed, ik hou evengoed nog van je. Daarom wordt hij er moe van als je niets doet en afwacht.

> Doe iets - maak dat lekkere diner en niet om van hem bevestiging te krijgen of aandacht te krijgen. Niet om hem over te halen om het met jou goed te maken. maak jij het met maar eens met hem goed, laat zien dat je met hem verder wilt.

quote:fashionchicky schreef :

Vind het vreselijk, de onzekerheid verwoest onze relatie....

Heb wel hulp maar doordat mijn vriend niet mee wil, verandert er weinig...

Dit is precies het gedrag waar je vriend moe van wordt - het aandacht of bevestiging moeten geven om jouw onzekerheid op te lossen. Er zal alleen iets gaan veranderen aan de onzekerheid die je relatie verwoest als JIJ iets verandert aan je onzekerheid.

Op zich niets mis mee als vriend eens mee zou gaan naar jouw therapie ter ondersteuning. Maar als jouw redenatie 'doordat mijn vriend niet mee wil, verandert er weinig' - dan zou ik ook geen trek hebben om met mijn partner mee te gaan. Dan lijkt het net of ík in therapie moet omdat mijn partner onzeker is. Dat is krom!

En let wel: Hij wordt moe van jouw GEDRAG, dat kun je veranderen... jij bent niet je gedrag.
quote:Sunny81 schreef op 25 juli 2010 @ 13:44:

[...]

Wat ik zeg: maar om iets "leuks" te gaan doen terwijl je kwaad bent???? Heb je toch helemaal geen zin in? Beetje 2 kanten.

Zou hem met rust laten even en zijn gang laten gaan. Zie dan maar wat er gebeurd. Misschien gaat hij vanzelf praten of merk je aan hem dat hij wel iets samen wilt doen.Ik weet niet hoor, maar ik ga af op de verhalen van TO en begrijp dat er ondertussen wel echt iets moet gebeuren en óf ze doet iets leuks óf ze voldoet aan zijn wens om inderdaad even niet in zijn omgeving te zijn. Maar met halfbakken gedoe komen ze er, zoals ik het uit de verhalen lees, op dit moment even niet meer
jive, met andere woorden ze mag niet zichzelf zijn.

juist daar word ze nog onzekerder van.
quote:femke5000 schreef op 25 juli 2010 @ 14:00:

juist daar word ze nog onzekerder van. is onzeker gedoe jezelf zijn?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
..

juist daar word ze nog onzekerder van.Zichzelf zijn? Is slachtofferig doen, steeds bevestiging nodig hebben en alles op jezelf betrekken "jezelf zijn"? Er is toch werkelijke niemand die dat aantrekkelijk gedrag vindt -- inclusief haar vriend?
FC, inderdaad eigenlijk, doe het gewoon op je eigen manier, jij kent hem het beste dus zal ook weten wat werkt. Succes!

juist daar word ze nog onzekerder van.Jij draait de zaken hier om! Juist de partner van TO kan/mag niet zichzelf zijn, maar moet zich steeds aanpassen aan de onzekerheid van TO. Is toch wel even iets anders.....
@Jive: ik kan wel meegaan met jouw redenaties hoor, is inderdaad steeds de bevestiging die ik zoek, klopt..

Alleen spijt betuigen kom je er ook niet mee maar wil hem ook niet het gevoel geven van omkopen door bijv.een lekker diner te maken..

Ik zal mijn gedrag moeten veranderen, dus niet steeds denken dat hij niet bij mij wil zijn, dat ik niet belangrijk genoeg ben etc etc.
quote:Haley schreef op 25 juli 2010 @ 14:09:

[...]

Zichzelf zijn? Is slachtofferig doen, steeds bevestiging nodig hebben en alles op jezelf betrekken "jezelf zijn"? Er is toch werkelijke niemand die dat aantrekkelijk gedrag vindt -- inclusief haar vriend?Ik hoop niet dat ik zo 'ben' moet ik zeggen als ik dit lees maar als dat dan toch zo is, dan hoop ik dat ik daar vanaf kan komen...
quote:Kleintjecool schreef op 25 juli 2010 @ 13:57:

[...]

Ik weet niet hoor, maar ik ga af op de verhalen van TO en begrijp dat er ondertussen wel echt iets moet gebeuren en óf ze doet iets leuks óf ze voldoet aan zijn wens om inderdaad even niet in zijn omgeving te zijn. Maar met halfbakken gedoe komen ze er, zoals ik het uit de verhalen lees, op dit moment even niet meer

Daarom schreef ik dit ook:

En wat ga je nu verder doen? Ga je iets veranderen? Ga je vechten voor jullie relatie? Ga je hem steunen?

Wat wil jij en wat wilt hij? Kom daar eens achter. Misschien wilt hij hele andere dingen dan wat jij wilt en dan zou ik eens goed gaan nadenken.

En dat ze hem gewoon even met rust moet laten.
Je koopt hem niet om, maar het is een eerste stap. Hem laten ZIEN dat het je spijt. Maak er een leuke dag van, geniet dan van elkaar en heb het er daarna nog eens over zonder hem te verwijten over zn baan oid
quote:fashionchicky schreef op 25 juli 2010 @ 14:12:

Alleen spijt betuigen kom je er ook niet mee maar wil hem ook niet het gevoel geven van omkopen door bijv.een lekker diner te maken..Sorry, maar dat vind ik een hele vreemde gedachtenkronkel
quote:fashionchicky schreef op 25 juli 2010 @ 14:14:

[...]

Ik hoop niet dat ik zo 'ben' moet ik zeggen als ik dit lees maar als dat dan toch zo is, dan hoop ik dat ik daar vanaf kan komen...

Zo ben je ook niet... maar inmiddels doe je wel zo door de onzekerheid.

Heel goed dat je inziet dat als je wilt weten wat hij denkt, dat dat over jou gaat. Dingen inzien is een eerste stap die nodig is om gedrag aan te passen.

En ook mooi dat je inziet dat jouw gedrag voorkomt uit gedachten zoals: ik ben niet belangrijk genoeg of hij wil niet bij mij zijn. Ik zou in therapie je daar op richten, het veranderen van jouw gedachten. In plaats van denken 'hij wil niet bij mij zijn' iets van: Ik ben een tof wijf en het is leuk om bij mij te zijn'. Dat trekt een stuk meer aan voor een ander.

En een lekker diner maken is nu typisch iets wat een tof wijf zou doen...
fashionchicky schreef op 25 juli 2010 @ 14:12:

Alleen spijt betuigen kom je er ook niet mee maar wil hem ook niet het gevoel geven van omkopen door bijv.een lekker diner te maken..

Sorry, maar dat vind ik een hele vreemde gedachtenkronkel

kleintje cool dat komt weer voort uit die onzekerheid .

fc ,

zijn er dingen die jouw zeker maken?

bijv.mooie kleding aantrekken?

je werk? vrienden? iets wat je goed kan?

zijn er gebeurtenissen in het verleden waardoor zelfvertrouwen kreeg?
... en een lekker diner om hem om te kopen zou iemand doen die denkt: 'hij wil niet bij mij zijn'.

Een tof wijf maakt gewoon een lekker diner.
jive, ja we gaan de goede kant op
quote:Kleintjecool schreef op 25 juli 2010 @ 14:15:

[...]

Sorry, maar dat vind ik een hele vreemde gedachtenkronkel

FashionC. Ik zie dat omkopen ook helemaal niet hoor.

Je steekt energie in het leuk houden van je relatie. Dat is geen omkopen.

Een relatie is niet alleen leuk vanwege de diepe gevoelens die je voor elkaar koestert, maar ook vanwege de lol die je samen hebt, de activiteiten die je onderneemt. En als de gevoelens even niet meewerken, is het samen wat ondernemen vaak de manier om weer blij met elkaar te zijn.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
2x maar weer
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Niet alles gelezen.

Je hebt nu een aantal topics geopend die min of meer over hetzelfde gaan. In ieder geval: de kern van de zaak is hetzelfde.

Heb je iets gedaan met onze adviezen?
quote:fashionchicky schreef op 25 juli 2010 @ 13:19:

[...]

Snap het dan, ik WIL de situatie graag aanvaarden maar zoals ik al eerder zei, het lukt niet altijd!! En ja ik wil soms een klein beetje aandacht van mijn vriend ja, niks mis mee...Met positieve aandacht niet nee. Negatieve aandacht - dat wat jij vraagt; blijkens jouw posts - daar is een heleboel mis mee.
quote:Jive schreef op 25 juli 2010 @ 14:26:

... en een lekker diner om hem om te kopen zou iemand doen die denkt: 'hij wil niet bij mij zijn'.

Een tof wijf maakt gewoon een lekker diner.

Dat is misschien wel zo, maar als partner van TO zijnde zou dit toch echt wel DE druppel zijn geweest en zou een heerlijk diner het laatste zijn waarin ik zin zou hebben.

Het is nl niet de eerste keer dat TO zich zo gedraagd en op een gegeven moment is het gewoon klaar! Niet alles is goed te maken met een heerlijk etentje hoor.
Even je topic doorgelezen van vorige week. Dit gaat echt niet zo werken FC. Je kunt het wel willen, maar je hebt nu laten zien dat je het niet kunt. Jij kunt er niet mee dealen dat je een partner hebt die zijn werk op nr. 1 zet. Dat geeft niets, maar probeer het dan ook niet uit alle macht. Dat zorgt alleen maar voor teleurstellingen bij jullie allebei. Wees verstandig en laat elkaar los.
...
quote:femke5000 schreef op 25 juli 2010 @ 13:15:

misschien domme vraag hoor maar had hij je er niet bij kunnen roepen? "op het moment"

Inderdaad domme vraag, waarom zou ie haar erbij hebben moeten roepen? Als dank voor haar geweldige steun in de afgelopen weken?

Hem treft alle complimenten voor zijn zaak hoor, zij ziet het alleen maar als een soortemet van "concurrentie".
Niet om lullig te zijn, maar als je de topics van voor vorige week terugleest komen ze ook allemaal op hetzelfde neer.

FashionChicky, hoe lang wil je nog blijven hangen in dezelfde situatie?

Passen jullie nog wel bij elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven