Benauwd

31-07-2012 10:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb een vriend nu voor ongeveer drie maanden. Vanaf het begin af aan voelde alles zo goed en tot over mn oren verliefd!

Het gaat nu nog steeds op rolletjes, doen veel leuke dingen samen en voelen elkaar goed aan.

Er is alleen een probleempje. Ik kom uit een relatie die niet zo leuk was, veel gemanipuleerd ben en die vent was gewoon niet goed voor me en zeker niet lief. Ik heb me 7 jaar lang weggecijferd voor hem en ben nu sinds een jaar van hem verlost!

Nu sta ik in het middelpunt van de belangstelling.... maar dat voelt ook weer niet goed.

Deze man is weer t tegenovergestelde, super super lief en aan mij denken, waar ik ook

heel erg van geniet hoor, maar soms benauwd het me.

Hij zegt ook al ik hou van je en ik vind dat te snel na drie maanden. We zijn

nog maar net verliefd.

Kan ik dit tegen hem zeggen? Ik wil niet dat het stuk loopt om zo'n gevoel,

ik geef superveel om hem en wil hem niet kwijt, maar hij moet een gewoon tikkie

terug. Misschien is hij bang me kwijt te raken, weet niet wat het is.

Grtjs

Lies
Eerlijk zijn is het beste. Je kan uitleggen waarom het je benauwd. Dan kan hij proberen er rekening mee te houden. Werkt het dan nog niet: jammer.
Herken het gevoel wel een beetje.. Maar ik heb het geaccepteerd en ben er van gaan genieten. Mijn vriend is completely opposite van mijn exen.. Eerst benauwend, mede doordat ik onzekerheid verwarde met échte verliefdheid.. Nu ik daar overheen ben kan ik genieten van de zekerheid die bij wederzijdse verliefdheid hoort.

Eerlijk zijn over je gevoelens is áltijd goed. Maar bedenk je, dat je misschien alleen nog moet wennen .
Dat het je benauwd is volgens mij jouw probleem. Die jongen is lief voor je en draagt je op handen. Hij doet niets verkeerd. Hij uit zijn gevoel.

Jij hoeft je niet op dezelfde manier te uiten. Je hoeft nog niet tegen hem te zeggen dat je van houdt als je dat niet zo voelt, maar om hem nu te vertellen dat hij zijn gevoelens niet moet uiten omdat jij issues met je verleden hebt lijkt me niet juist.
Ja dat is ook zo en ik wil geen hufter als partner, al heb ik daar wel altijd voor gekozen. Dat is leuk voor een tijdje, maar het maakt je zo diep ongelukkig!

Ik ben het gewoon allemaal niet gewend, dat er zo gerend wordt voor me. Ik ben juist altijd degene die rent. Ga het proberen los te laten, maar ga hem wel zeggen dat hij niet elke dag hoeft te zeggen hoeveel ie van me houdt, of ik nog van m hou etc. Ik wil het wel wat luchtiger zien allemaal
liesa1983,

Zoals je de openingstekst schrijft aan ons zo moet je het ook tegen je nieuwe vriend zeggen. Duidelijker en eerlijker kan je niet zijn.
Lastig is dat altijd he, eigenlijk hoor je blij te zijn met hoe hij is maar ergens voelt het heel erg benauwd en ook wel een beetje eng.

Persoonlijk zou ik het lastig vinden om na 3 maanden een stempel te moeten drukken van: Wow je gaat te snel, net als een vrouw kan een man hierdoor ook gekwetst worden en het kan er voor zorgen dat hij niet meer spontaan durft te zijn.

Ik snap het wel hoor dat het je toch wel een benauwd daar niet van alleen heb ik zoiets van moet je het wel nadrukkelijk zeggen...
Ja, bedankt. Ik vind het ook moeilijk, juist omdat alles zo vanzelf en spontaan gaat. Had er in het begin ook helemaal geen moeite mee, alleen nu lijkt het net alsof hij onzeker is en dat vind ik gewoon geen aantrekkelijk idee en zonde, want nergens voor nodig!!

Als hij zo door gaat, gaat hij het echt verpesten en dat wil ik niet.

Het is ook zeker geen watje, maar ben gewoon niet gewend dat een man mij begrijpt en voor zijn gevoelens uit komt. Heel vreemd.

Ga het hem duidelijk proberen te maken, hij begrijpt het vast wel.
quote:liesa1983 schreef op 31 juli 2012 @ 12:37:

Ja, bedankt. Ik vind het ook moeilijk, juist omdat alles zo vanzelf en spontaan gaat. Had er in het begin ook helemaal geen moeite mee, alleen nu lijkt het net alsof hij onzeker is en dat vind ik gewoon geen aantrekkelijk idee en zonde, want nergens voor nodig!!

Het is ook zeker geen watje, maar ben gewoon niet gewend dat een man mij begrijpt en voor zijn gevoelens uit komt. Heel vreemd.

Ga het hem duidelijk proberen te maken, hij begrijpt het vast wel.Hoezo onzeker? Dat las ik namelijk niet uit je OP maar je gaat het bespreken dus, ben benieuwd! Succes!
quote:rob_uit_zeist schreef op 31 juli 2012 @ 11:26:

liesa1983,

Zoals je de openingstekst schrijft aan ons zo moet je het ook tegen je nieuwe vriend zeggen. Duidelijker en eerlijker kan je niet zijn.

Lekker moeilijk doen bij je nieuwe vriend, omdat hij te goed voor je is. Lijkt me een geweldig idee (niet dus).

Beetje kort-door-de-bocht reactie, maar niet doen dus.
quote:monsterpinguin schreef op 31 juli 2012 @ 12:53:

[...]

Lekker moeilijk doen bij je nieuwe vriend, omdat hij te goed voor je is. Lijkt me een geweldig idee (niet dus).Ja, ik snap het ook niet hoor. Hij uit zijn gevoelens, is lief voor je, wat is het probleem? Waarom zeg je dat hij onzeker is. Lijkt me juist dat hij dat niet is, anders zou hij zijn gevoelens wel meer verbergen voor je.
quote:alfa-man schreef op 31 juli 2012 @ 12:57:

[...]

Ja, ik snap het ook niet hoor. Hij uit zijn gevoelens, is lief voor je, wat is het probleem? Waarom zeg je dat hij onzeker is. Lijkt me juist dat hij dat niet is, anders zou hij zijn gevoelens wel meer verbergen voor je.Ik kan mij voorstellen dat het een benauwd gevoel kan geven. Alleen ik denk gewoon dat je de spontaniteit weghaalt door zoiets te zeggen. Dan zou ik eerder na gaan denken of ik wel aan een nieuwe relatie toe ben.
quote:liesa1983 schreef op 31 juli 2012 @ 12:37:

Ga het hem duidelijk proberen te maken, hij begrijpt het vast wel.

Om die reden heb ik gisteren een relatie verbroken. We hebben vier maanden iets gehad. Hij is zoals jij beschrijft en bij mij ontaarde het daarin dat hij jaloers was op mijn bestaande vriendschappen. Hij ging eisen stellen dat ik bepaalde mensen niet meer zou zien. Ik was bijna geneigd daarin een concessie te doen want ik begreep hem en wilde hem niet kwetsen. En toch...het betrof in mijn geval een vriendschap van meer dan 20 jaar die ik daarvoor op een laag pitje zou moeten zetten, alleen omdat hij daar last van zou hebben. All in the name of love... Want deze man was (is) hartstikke gek op me, droeg me op handen maar ik kreeg het er vreselijk benauwd van en voelde me op een gegeven moment gemanipuleerd door zijn onzekerheid.

Dusss...neem niet alles voor lief, Liesa. Als je over zijn gedrag een ongemakkelijk gevoel krijgt is dat misschien een alarmbel waar je aandacht aan moet besteden.
met onzeker bedoel ik dat het voelt alsof hij continue bang is om me kwijt te raken. Misschien komt het door mijn onafhankelijke gedrag (mede dus door vorige relatie). Maar ik heb wel het gevoel dat ik hem het gevoel geef dat ik gek op hem ben.
Na 3 maanden al ik hou van je? Labiel exemplaar?
quote:DeKenau schreef op 01 augustus 2012 @ 14:33:

tsja, misschien zijn sommige mannen zo. Maar ik ben nou eenmaal geen zweverige puber meer. Ik wil gewoon n leuke, luchtige relatie (wel diepgaand qua gesprekken etc) maar het wel leuk houden en zeker in het begin!

Het is ook opeens zo na mijn vakantie dat hij zich zo gedraagt, ervoor was het helemaal niet.

Ik hou het luchtig en ga gewoon vragen wat er is gebeurd waarom hij zich opeens zo gedraagt t.o.v. mij en dat het niet nodig is.

Wees gewoon jezelf
quote:liesa1983 schreef op 01 augustus 2012 @ 14:58:

[...]

Wees gewoon jezelf

Misschien is hij nu zichzelf, hoe weet jij zeker dat hij dat nu niet is?

Wat ook gewoon zo kan zijn is dat het begin leuk was maar dat je nu tot de conclusie komt dat jullie eigenlijk toch niet helemaal bij elkaar passen. Je leert iemand namelijk steeds beter kennen.
Dat is het m nou juist, we klikken op heel erg veel fronten en komen uit een soortgelijk nest. Daarom is het ook zo jammer dat dit nu gebeurd. Ik ben op vakantie geweest en sinds ik terug ben werpt hij zich als een leeuw op me en overvalt me met liefdesverklaringen de hele dag door.

Superlief natuurlijk! Maar als ik het gevoel krijg dat ik belangrijker ben dan hem, dan klopt dat voor mij natuurlijk niet.

Ik ga het op een luchtige manier proberen te zeggen tegen hem, kijken hoe hij het opvat. Normaal gesproken was ik allang gekapt, maar juist omdat we zo goed bij elkaar passen en het gevoel er is, wil ik het een kans gunnen.
quote:liesa1983 schreef op 01 augustus 2012 @ 15:29:

Dat is het m nou juist, we klikken op heel erg veel fronten en komen uit een soortgelijk nest. Daarom is het ook zo jammer dat dit nu gebeurd. Ik ben op vakantie geweest en sinds ik terug ben werpt hij zich als een leeuw op me en overvalt me met liefdesverklaringen de hele dag door.

Superlief natuurlijk! Maar als ik het gevoel krijg dat ik belangrijker ben dan hem, dan klopt dat voor mij natuurlijk niet.

Ik ga het op een luchtige manier proberen te zeggen tegen hem, kijken hoe hij het opvat. Normaal gesproken was ik allang gekapt, maar juist omdat we zo goed bij elkaar passen en het gevoel er is, wil ik het een kans gunnen.

Mijn huidige vriend was ook eerder verliefd op mij dan ik op hem.

Ik heb dat ook gezegd, en vertelt dat ik wel mijn eigen ruimte nodig heb. Dat heeft hij mij gegeven waardoor ik zelf opgegeven moment even gek/verliefd werd op hem als hij op mij.

Geef aan dat je nog niet zo ver er in bent als hem.
Hi

Even een update, ik heb vorige week met hem gepraat en het allemaal uitgelegd. Hij zegt dat hij wel zichzelf is en niet anders kan.

En dat is zijn goed recht! Maar dan niet voor mij. Blijkbaar heb ik dan iets anders nodig. Ik zou het misschien wel willen, maar mijn gevoel kan ik helaas niet veranderen. Ik heb het uitgemaakt hoe spijtig ook. Maar dat is voor beide partijen wel zo eerlijk. Ik ben niet zo van het doormodderen.

Volgende keer beter ;)
Liesa1983, jammer hoor maar misschien inderdaad het beste ! Inderdaad volgende keer beter.
Dan was het toch onzekerheid bij hem en niet onterecht zo blijkt.

Je schreef al dat je meer gewend bent aan hufters voor wie je zelf moet rennen ipv andersom.

Hij wilde jou graag, veel en niet kwijt en jij wilde hem een beetje, luchtig en niet te serieus.

Goed van je dat je het zo snel hebt uitgemaakt trouwens.
Oh, ik dacht dat het over het weer ging want ik zit nu binnen omdat er flinke onweer en een paar grote regendruppels zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
jeetje, knap dat dit zo hebt aangepakt.

Mogelijk was je ook nog niet klaar voor een relatie..

Je bent iig een ervaring rijker.
quote:DeKenau schreef op 01 augustus 2012 @ 14:33:

Als je elkaar 3 maanden lang elke dag ziet en lange gesprekken voert weet je op een gegeven moment niks zinnigs meer te zeggen en floept het er uit voordat je er erg in hebt. En het ergste is dat je dan niet meer terug kan.

Zelfde als die verdomde xxx-jes onder elk bericht. De eerste x is nog leuk maar dan volgt nr 2 en niet veel later nr3 (en zelf meer).

Terug naar minder x-jes is bijna onmogelijk! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven