Beschuldigd van diefstal
maandag 7 december 2020 om 17:01
Hallo allemaal,
Ik ben al een aantal jaren getrouwd en heb 2 kleine kinderen. Mijn man heeft ook nog een zoon van 13 jaar die af en toe om de weekend blijft logeren. Mijn huwelijk was niet altijd goed.
Nu spaart mijn man contant geld is huis. Het geld was bedoeld voor een auto. Toen we de auto wilde gaan bezichtigen, wilde hij het geld meenemen. Toen bleek dat er deel van het geld er niet was. Nu beschuldigd hij mij ervan dat ik het heb gestolen. Ik kan het niet geloven dat iemand met wie je jaren bent, je van zoiets kan beschuldigingen. Mijn hart is gebroken. Hoe moet ik hier mee omgaan?
Ik ben al een aantal jaren getrouwd en heb 2 kleine kinderen. Mijn man heeft ook nog een zoon van 13 jaar die af en toe om de weekend blijft logeren. Mijn huwelijk was niet altijd goed.
Nu spaart mijn man contant geld is huis. Het geld was bedoeld voor een auto. Toen we de auto wilde gaan bezichtigen, wilde hij het geld meenemen. Toen bleek dat er deel van het geld er niet was. Nu beschuldigd hij mij ervan dat ik het heb gestolen. Ik kan het niet geloven dat iemand met wie je jaren bent, je van zoiets kan beschuldigingen. Mijn hart is gebroken. Hoe moet ik hier mee omgaan?
dinsdag 8 december 2020 om 12:10
Beste TO,
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Met andere woorden: je hoeft je onschuld niet aan te tonen. Wat een rare wereld zouden we dan krijgen als we volgens dat principe gaan leven.
Ik krijg het idee dat hij het geld misschien zelf in eigen zak heeft gestoken en het vervolgens zo omdraait dat hij jou met een valse beschuldiging onder druk kan zetten. Mensen die zich schuldig voelen naar een ander toe, zijn immers tot veel in staat.
Laat je niet manipuleren, blijf rustig en speel dit spel niet mee. Je gaat altijd verliezen van dit soort mensen.
Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Met andere woorden: je hoeft je onschuld niet aan te tonen. Wat een rare wereld zouden we dan krijgen als we volgens dat principe gaan leven.
Ik krijg het idee dat hij het geld misschien zelf in eigen zak heeft gestoken en het vervolgens zo omdraait dat hij jou met een valse beschuldiging onder druk kan zetten. Mensen die zich schuldig voelen naar een ander toe, zijn immers tot veel in staat.
Laat je niet manipuleren, blijf rustig en speel dit spel niet mee. Je gaat altijd verliezen van dit soort mensen.
dinsdag 8 december 2020 om 14:00
Mijn kinderen zijn 4 en 6 jaar.
Het fysieke is al jaren gestopt. Daar heeft hij therapie voor gehad. We wonen ook niet meer samen in één huis. Ook vanwege het huiselijk geweld. We latten. Hij woont op kamers. De situatie is ingewikkeld.
De waarheid is idd niet belangrijk. Ik weet zelf hoe het zit. Ik wil er ook geen energie meer in steken.
Bedankt voor alle reacties.
Het fysieke is al jaren gestopt. Daar heeft hij therapie voor gehad. We wonen ook niet meer samen in één huis. Ook vanwege het huiselijk geweld. We latten. Hij woont op kamers. De situatie is ingewikkeld.
De waarheid is idd niet belangrijk. Ik weet zelf hoe het zit. Ik wil er ook geen energie meer in steken.
dinsdag 8 december 2020 om 14:42
Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 14:00Mijn kinderen zijn 4 en 6 jaar.
Dat is dan wel heel fijn in deze situatie. Is het huis wel van jullie samen? En heeft hij dat geld in zijn kamer of in 'jouw' huis bewaard?
Waar ga je geen energie meer insteken? In de beschuldiging of in de relatie?
dinsdag 8 december 2020 om 16:34
Waarom is je man zelf geen verdachte? Hij is niet vies van huiselijk geweld, dus zal je wel lopen gaslighten ook. Waarom blijf jij bij zo iemand??Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 07:35Ik weet niet wat ik moet denken. Hij blijft wel over. Ik ga het hem niet vragen. En stel dat hij het heeft gedaan, zal ik hem ook niet verraden. Maar hoe bewijs ik dat ik het niet heb gedaan.
dinsdag 8 december 2020 om 18:35
Het huis is van mij en het geld lag in mijn huis. Sws niet in de beschuldiging. Ze zeggen toch dat de waarheid vanzelf naar boven komt...
dinsdag 8 december 2020 om 18:39
Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 18:37Wat is gaslighten?
Ik denk dat hij het geld niet zelf heeft gepakt. Zo is hij niet.
dinsdag 8 december 2020 om 18:51
hij is anders wel in staat gebleken om jou te mishandelen en jij bent de eerste die nu beschuldigd wordt....Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 18:37Wat is gaslighten?
Ik denk dat hij het geld niet zelf heeft gepakt. Zo is hij niet.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 8 december 2020 om 18:59
Waarom zou je dat doen?Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 07:37Nee hij werkt niet zwart. We pinnen gewoon een bedrag en dat zetten we gewoon opzij.
En nu weet je meteen waarom je dat niet moet doen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
dinsdag 8 december 2020 om 19:16
Iemand manipuleren zodat ze aan zichzelf gaan twijfelen.
Bij uitstek zowel een kenmerk als een truucje van een abuser.
dinsdag 8 december 2020 om 19:38
Dus hij is zo stom om jarenlang geld in een sok te steken, dat geld tijden niet na te tellen* ... en als gelijk wie daar dan aan kan en er is een deel weg ... is het dus jouw schuld?
Elke inbreker, elke vriend, elke kennis, elke schoonmaakster, ... die in huis passeerde kon er namelijk zonder al te veel problemen aan.
Ik was sowieso eerder al klaar geweest met die kerel.
Maar als ie nu niet op zijn blote knieën om vergeving komt vragen zou ik toch écht de scheiding aanvragen.
*Voor 't zelfde geld is 't geld maanden of jaren geleden meegenomen.
Elke inbreker, elke vriend, elke kennis, elke schoonmaakster, ... die in huis passeerde kon er namelijk zonder al te veel problemen aan.
Ik was sowieso eerder al klaar geweest met die kerel.
Maar als ie nu niet op zijn blote knieën om vergeving komt vragen zou ik toch écht de scheiding aanvragen.
*Voor 't zelfde geld is 't geld maanden of jaren geleden meegenomen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 8 december 2020 om 19:47
Ja hoor, dat heeft toch geen enkele zin?Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 07:37Nee hij werkt niet zwart. We pinnen gewoon een bedrag en dat zetten we gewoon opzij.
dinsdag 8 december 2020 om 19:51
Als het dan toch wit geld betrof kon ie inderdaad even goed een extra spaarrekening openen.
Een pak veiliger dan zomaar 100'en of 1000'en euro's in huis te laten liggen.
En nog niet eens in zijn eigen huis (lees: het huis waar ie woont) dus blijkbaar ...
Is dit nu later?
dinsdag 8 december 2020 om 22:37
Ik denk dat iedereen zelf moet weten hoe die spaart. De 1 spaart via een spaarrekening, de ander thuis contant en weer de ander spaart helemaal niet. Iedereen heeft z'n eigen afwegingen daarvoor. Iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt.
En natuurlijk ligt het geld niet ergens waar het zichtbaar is voor alleman. Iemand moet lang in het huis geweest zijn en de ruimte hebben gehad om te zoeken.
Ik kom vast heel naïef over bij sommige mensen. Ik probeer altijd het goede in mensen te zien. En misschien dat ik daarom zolang door ga.
Hij komt over als een boeman. Dat is hij voor een deel ook. Hij heeft dingen gedaan die niet door de beugel kunnen maar hij heeft ook stappen ondernomen om zichzelf te veranderen.
Ik kan geen reden bedenken waarom hij het geld zou meenemen en dan mij beschuldigingen.
Hij gokt niet. Hij gebruikt ook geen drugs oid.
En natuurlijk ligt het geld niet ergens waar het zichtbaar is voor alleman. Iemand moet lang in het huis geweest zijn en de ruimte hebben gehad om te zoeken.
Ik kom vast heel naïef over bij sommige mensen. Ik probeer altijd het goede in mensen te zien. En misschien dat ik daarom zolang door ga.
Hij komt over als een boeman. Dat is hij voor een deel ook. Hij heeft dingen gedaan die niet door de beugel kunnen maar hij heeft ook stappen ondernomen om zichzelf te veranderen.
Ik kan geen reden bedenken waarom hij het geld zou meenemen en dan mij beschuldigingen.
vrijdag 18 december 2020 om 11:55
Ik zou vanaf nu dat geld niet meer in mijn huis willen laten liggen. Geeft het geld aan je man, vertel hem dat jij er niks van hebt gestolen en zeg dat je graag wilt dat hij het in zijn eigen huis bewaart of op een spaarrekening zet.
Iemand anders kan het meegenomen hebben. Of je man heeft minder gespaard en schaamt zich er voor. Nu beschuldigt hij jou misschien om te verbergen dat hij minder heeft gespaard? Het kan vanalles zijn. Maar blijf kalm en zeg rustig dat jij het echt niet gestolen hebt als hij er weer over begint.
Iemand anders kan het meegenomen hebben. Of je man heeft minder gespaard en schaamt zich er voor. Nu beschuldigt hij jou misschien om te verbergen dat hij minder heeft gespaard? Het kan vanalles zijn. Maar blijf kalm en zeg rustig dat jij het echt niet gestolen hebt als hij er weer over begint.
vrijdag 18 december 2020 om 18:15
Laat hem lekker zelf verantwoordelijkheid dragen en dat geld bij hemt thuis bewaren.Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 22:37Ik denk dat iedereen zelf moet weten hoe die spaart. De 1 spaart via een spaarrekening, de ander thuis contant en weer de ander spaart helemaal niet. Iedereen heeft z'n eigen afwegingen daarvoor. Iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt.
vrijdag 18 december 2020 om 19:14
Hij is heel snel om jou te beschuldigen, waarom vertrouw jij hem wel terwijl er eerder sprake was van mishandeling? Hij mag dan stappen ondernomen hebben om te veranderen, een vos verliest z'n streken niet. Jouw relatie is ongelijkwaardig. Hij vertrouwt je te weinig, jij vertrouwt hem teveel. Je verdient beter maar ik denk dat deze man je manipuleert.
vrijdag 18 december 2020 om 19:17
vrijdag 18 december 2020 om 19:18
Heftig. Ik zou de stekker er al jaren geleden uitgetrokken hebben.Genietvanalles1 schreef: ↑08-12-2020 14:00Mijn kinderen zijn 4 en 6 jaar.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
vrijdag 18 december 2020 om 20:18
Of die oude sok leeg geschud om de scheiding van te betalen.
Wie stopte dat geld in sok? Als hij dat was zou ik hem eens vragen of hij wel zeker weet hij ook steeds het gehele afgesproken bedrag in sok heeft gestopt.
vrijdag 18 december 2020 om 20:47
Ze wonen niet samen.Someonenew schreef: ↑18-12-2020 20:21Ik vind het wel knap TO dat je nog met deze man samen kunt wonen. Als mij dit was overkomen (onterecht beschuldigt worden van diefstal in mijn eigen huis) dan had hij per direct kunnen vertrekken, zeker gezien hij in het verleden al geflikt heeft.
vrijdag 18 december 2020 om 20:50
Ja sorry ik zie het.. Nou TO ik vind het knap van je dat je nog een (lat)relatie met deze man wil en kunt hebben, zeker na alles wat hij al geflikt heeft. Het zou voor mij de druppel zijn, zeker gezien je hem blijkbaar al aardig wat kansen hebt gegeven.