Besef dat je weg bent

10-06-2009 12:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het besef dat iemand niet meer van je houdt die je zo erg lief heb en voor wie je je leven zou geven doet zo veel pijn dat je bijna geen adem meer kan halen. Je heb het idee dat je leven stil staat en dat je niet meer weet hoe je je moet gedragen. Je wilt je gesteund voelen door mensen in je omgeving maar de persoon waar van je het meeste houd die is er niet meer voor je. Het ene moment kan ik wel janken, schreeuwen. Het volgende moment besef je dat je door moet gaan maar hoe. Je voelt je zo verbonden met een persoon maar je weet die persoon niet meer te bereiken. Je kleed je mooi aan, bent lief, straalt warmte uit. Maar van binnen voel je je verschrikkelijk. Hoe kan je iemand zolang voor de gek houden. Ik was je alles, je maatje, je wereld, je vrouw, je minnares, de moeder van je kind. Je vond me mooi, aantrekkelijk, sexy.

Opeens vertelde je mij niet meer alles en ik voelde dat je afstand van mij probeerde te nemen. Je gedrag en houding waren koel en onaardig. Er kwam geen liefde meer uit en ik probeerde me vast te klampen aan wat je me nog kon geven. Je begon ruzies te maken over de meest onbelangrijke dingen. Zei de meest kwetsende dingen en dit deed me ongelofelijk veel pijn. Je begreep mij niet meer en wilde mij ook niet meer begrijpen.

En toen kwam het hoge woord eruit. Je hield niet meer van mij.

2 dagen later vertelde je mij dat je verliefd was op een ander en dat je wilde scheiden.

Mijn wereld storten in. We waren die week ervoor nog samen op vakantie geweest. Je heb de liefde nog met me bedreven. Je stuurde me in dezelfde week nog berichtjes dat je ook van mij hield.

Hoe kan je 8,5 jaar bij iemand zijn, verliefd worden, samen gaan wonen, een toekomst opbouwen, trouwen, huis kopen en een klein jongetje op de wereld zetten en dan opeens beseffen dat dit niet is wat je wilt.

Je legt de schuld bij mij neer, maar mijn liefde is niet gestopt omdat je ruzie met mij maakte, omdat je het niet altijd met mij eens was of vanwege al je gebreken. Mijn liefde ging door en groeide nog verder. Je was een geweldige man met een goed hart, een lieve papa en een goede vriend voor alle mensen om ons heen.Een geweldige minaar. Jij vond een luisterend oor bij haar en opeens was ik niet goed genoeg meer. Je zag mijn liefde voor jou niet meer. Hoe groot mijn hart was, dat ik je onwijs miste in je afwezigheid, dat ik alleen maar het beste met je voor had. Hoe zorgzaam ik was. Dat je bij mij altijd je verhaal kwijt kon. Dat niets mij teveel was. Dat een gezin hebben ook een verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Je begon zelfs ruzies in scène te zetten dat ik heel vaak wegliep en dacht wat onbelangrijk. Een vaatwasser die vol zat, een was die moest worden opgehangen. Je wilde me opeens niet meer vertellen waar je uithing, of je thuis kwam eten en hoe laat je er zou zijn, Vaak bracht ik hem alleen naar bed. In het huishouden deed je al bijna niets meer en toch was het je allemaal teveel.

Boodschappen doen in het weekend vond je verschrikkelijk.

Daar is liefde toch niet op gebaseerd.

Jij koos voor de makkelijke manier er niet voor te vechten, niet voor je gevoelens, niet voor mij, niet voor hem, niet voor ons, niet voor de mensen om ons heen. Je koos je eigen geluk.

Ik hoop dat je ooit het besef zal krijgen wat je heb weggegooid en dat je dan door zal hebben dat het leven wat je nu heb niet zo mooi is als jij denkt. En het leven wat wij als gezin en bovenal met elkaar hadden was wat je altijd heb willen hebben. Want dat is ontstaan uit onze dromen, wensen, geluk en liefde dat we met elkaar hadden.
Heel veel sterkte . Als die naam in je verhaal de echte naam is van jullie zoon, kan je die denk ik beter even weghalen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je nickname maakt me wel een beetje angstig...geen rare dingen doen hoor! Je blijft je niet zo K voelen als je je nu voelt!

Sterkte...
voor jou! Je verhaal zou voor 80% van mijn hand kunnen zijn. Het heeft tijd nodig om hier sterker uit te komen, vertrouw op jezelf. Zoals ik je verhaal lees, vind ik het goed dat je jezelf niets verwijt. En hoe klote ook...hij is tenminste eerlijk geweest dat hij verliefd is geworden op een ander, dat doen de meeste niet eens. Dat hij jou zo heeft behandeld, jou de schuld van een heleboel dingen in je schoot wilde leggen, zegt meer over hem. Echt waar, uiteindelijk ben je beter af zonder hem. En het is net wat je zegt, blijf er maar in geloven dat zijn nieuwe liefde niet zoveel voorstelt en dat hij vroeg of laat toch wel inziet dat dit het ook niet is....en tegen die tijd voel jij je een stuk beter, ben je doorgegaan met jouw leven en kan hij zich ellendig gaan voelen. Sterkte meis!
quote:Slipknot schreef op 10 juni 2009 @ 12:29:

Jij koos voor de makkelijke manier er niet voor te vechten, niet voor je gevoelens, niet voor mij, niet voor hem, niet voor ons, niet voor de mensen om ons heen. Je koos je eigen geluk.

Wil je nu echt zo'n egoistische man terug? En niet vanuit je hart antwoorden, aangezien dat (nu) toch een "ja" zal zijn....

Treuren mag, zeker wanneer je zoveel hebt opgebouwd, maar verlies jezelf niet! Als ik in deze post lees hoe jij bent, dan kom je hier sterker uit. Zal heus wel even duren, en natuurlijk ga je hem missen, dat mág ook! Maar pak jezelf bij elkaar, voor je zoon, voor jezelf, maar vooral ook om over een poos lekker aan je ex te kunnen laten zien wat ie mist.

Sterkte
Weet je wat het is.......je kunt je er druk over maken, verdriet hebben of wat dan ook.....Het helpt niet. Je hebt er jezelf mee, ik maak het nu zelf mee, zit er midden in! Je moet er gewoon nooooooit meer vanuit gaan dat als iemand van je houdt en met je leeft dat voor altijd is! Echt geloof me, je moet dat niet denken. Denk gewoon, het is mooi als we het lang volhouden.....Ik kan lekker praten want voel me ook leeg, kapot, gebroken, mishandeld (geestelijk en uiteindelijk ook door woede van hem een blauwe plek omdat ik teveel met mijn verdriet te koop liep). Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, je hebt ook nog kinderen las ik met hem en dat is heel erg voor die kinderen, maar ga nu voor jezelf. Ik ga het ook proberen, dat is het minst wat ik kan doen voor MEZELF. Denk dus nu aan jezelf! Hij is ook met zichzelf bezig ok? En ja zie dat het leven hard is en dat als het erop aan komt je altijd weer bij jezelf terecht komt en met jezelf door moet. Een ander kan je altijd laten vallen.......Ik heb die les nu echt geleerd! Hopelijk jij ook. Iets afdwingen dat iemand je wil of van je blijft houden lukt ook niet, dat heb ik geprobeerd.....wanhopig ben ik geweest, maar natuurlijk werkt het tegendraads, in mijn hoofd wist ik dat al wel, maar ja.....gebroken hart he!
voer eendjes geen oorlog!
@Slipknot,

Jee, een goede vriendin maakt nu precies hetzelfde door dan jij nu. Ik zie haar verdriet en paniek. Wil haar zo graag helpen, maar voel me ook machteloos eigenlijk. Want ik kan haar verdriet gewoonweg niet wegnemen.

Wil jou dan ook ontzettend veel sterkte toewensen!

En geloof in de kracht die in je zit, want dat zul je nog heel hard nodig hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven