beste vriend doet raar.

22-05-2010 16:01 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allenmaal!

ik zit met een probleem, en ik weet niet zeker of ik t goed aanpak.

mij beste vriend gedraagt zich vreemd de laatste tijd. een tijd terug gingen we vaak 1x p week film kijken en keuvelen, maar de laatste paar maanden werd ik direct na de film verzocht naar huis te gaan(eerst werd t geregeld half 4 's nachts, nu lag ik om half 1 meestal al in mn bed) ook ging hij steeds vaker dingen zeggen als; ik wou dat IK met kon trouwen(ik ben vorige zomer getrouwd), en dat deed ik vervolgens weer af met een grapje, omdat ik niet goed wist wat ik daarop moest zeggen. eerst wist ik zeker dat hij grapjes maakte en gaf ik er niet zoveel om.

toen had hij oppeens een 'sletje' zoals hij het zelf noemde. een vriendin van hem, die hij al heel lang kende, die zelf een relatie had, maar graag ernaast met hem flikflooide. ik heb hem toen gezegd dat ik het eigenlijk niet okee vond dat hij daaraan mee deed, zeker omdat hij zelf pricipieel tegen vreemdgaan was. hij vond dat nog steeds, maar nu iemand anders vreemd ging met hem, had hij er opeens weinig problemen mee.

Toen ik een keertje weer bij hem was komen bankhangen vertelde hij dat ze een arts was, en later op de avond keek hij me halfdronken aan en zei hij 'ik val op bezette vrouwen die in het ziekenhuis werken, dat is nou echt mijn type'. toen keek ik m aan, zat ie te grijnzen, en ik klapte helemaal dicht! (ik werk namelijk ook in een ziekenhuis(. ik ben toen redelijk snel naar huis gegaan,zat niet meer op mn gemak.

de laatste keer dat ik m zag, ik was helemaal in de gloria omdat mijn man en ik net hadden besloten dat we van de zomer gaan proberen een kindje te maken, en hij was flink dronken omdat ie de hele dag op een festival was geweest. hij zat me weer aan te kijken, en zei weer 'goh jammer dat ik niet met je kan trouwen'. weer ongemakkelijk, ik weer een grapje maken. een flink aantal glaasjes aan mijn kant verder ver telde ik m dat ik vanaf de zomer zwanger wil worden, en ik weet eigenlijk niet wat zijn reactie was... ik was namelijk zo dronken inmiddels(stom ik weet t!)

en nu heb ik zo goed als niks meer van m gehoord. van de week stuurde hij een berichtje dat ik de komende tijd niet op hem hoefde te rekenen, hij had t te druk.

ik vond t zo vreemd, dat ik heb m gesmst 'als ik je ergens mee kan helpen dan moetje het zeggen, want volgens mij is er meer aan de hand of is mijn gevoel de verkeerde weg ingeslagen?'

dat is nu 4 dagen geleden, ik heb niks meer gehoord. hij was ook vaank online op msn, maar de laatste tijd niet meer. Heel toevallig was ie die avond op msn met als nickname dat zn telefoon kapot is.

ik weet niet wat ik moet denken, mn beste vriendin (die ook met hem bevriend is) denkt dat ie me leuk vind en dat ie daarom zo stom doet.

ik weet ff niet wat ik moet doen? ik wil mn beste vriend niet kwijt, maar ik ben bang dat er weinig anders op zit...

Groupie
Hij heeft gevoelens voor je.
Ik denk dat je beste vriendin gelijk heeft en dat ie inderdaad verliefd op je is.

Jammer! Vooral duidelijk blijven naar hem dat jij die gevoelens niet hebt en het respecteren als hij even afstand wil.

Succes. Ook met het zwanger worden
Wie wil even die betonnen muur slopen die in de weg staat?

Ja hoor eens, die arme jongen is gewoon gek op je.

Wat kan je doen?

Als hij je niet kan vergeten moet je hem duidelijk maken dat het nóóóóit iets gaat worden en hem maar een jaartje niet zien.

Of misschien ben je als getrouwde - mogelijk moeder wordende vrouw geen potentieel bedpartner meer. En vindt hij het dus minder boeiend om met je af te spreken.

Of hij is jaloers op jouw geluk en is bang dat hij alleen overblijft..
Vana, hij is zeker bang om alleen achter te blijven, hij is ervan overtuigd dat ie geen vriendin kan krijgen...waarschijnlijk vandaar ook dat sletje.
hij heeft een sletje? Klinkt niet echt heel volwassen maargoed.

Waarom vraag je hem niet gewoon waarom hij zo raar doet?
Vind ik ook Dangeensuus! Het zijn z'n eigen woorden btw, niet de mijne!

Ik durf niet goed om het m face2face te vragen, daarom had ik m gesmst. Ik ben bang dat ik te veel ga praten, hem woorden in de mond ga leggen.

Het huidige plan is om hem contact te laten opnemen, maar t zit me nogal hoog, ik weet niet zeker of ik er zolang nog mee wil zitten
Jeetje, zijn jullie allebei wel volwassen? je kan hem toch gewoon vrágen wat hij bedoelt (als hij nuchter is dan)? En als hij verliefd is op, hem de keuze laten of hij door wil met vriendschap of de vriendschap stoppen.

Ik ben zelf ooit verliefd geweest op een hele goede vriend en heb hem dat eerlijk verteld. Hij kon die gevoelens niet beantwoorden, hij liet mij de keuze of we met die vriendschap konden/wilden doorgaan. Ik heb toen heel bewust voor die vriendschap gekozen en die verliefdheid is ook weer over gegaan.
quote:dangeensuus schreef op 22 mei 2010 @ 16:13:

Waarom vraag je hem niet gewoon waarom hij zo raar doet?

Vind ik ook 'je bitch' klinkt veel beter.

Enfin, volgens mij heeft hij gevoelens voor je. Slecht voor je vriendschap trouwens.
Als je je eigen tekst nog eens leest, weet je het antwoord wel. Hij vindt je leuk en heeft het er moeilijk mee. Dus of uitpraten of uit zijn buurt blijven.
Hij wil jou, en weet dat hij je niet kan krijgen. En daarom neemt hij nu zichzelf in bescherming door wat afstand te nemen.
Ben je echt zo naief? Of wil je gewoon van ons horen dat hij verliefd op je is?

Aangezien het je ongemakkelijk maakt, lijkt me dat je heel goed door hebt wat er speelt.

Speel dus gewoon open kaart met hem, en vraag of hij tijd nodig heeft waarin hij je niet ziet. (waarschijnlijk probeert hij dat nu al te creeeren zonder jouw nadere uitleg te geven) Gun hem die tijd dan ook als die vriendschap je zoveel waard is. Ga hem niet de hele tijd achterna met vragen als; wat is er? Want je weet best wat er is volgens mij.

Misschien vind je het heel stiekem wel effe lekker voor je ego, en dat mag ook best, maar hem help je er niet mee.

Praat erover als 2 volwassen mensen en vind een oplossing.
Ik vind het eigenlijk best moeilijk om te geloven/accepteren dat hij verliefd is, maar dat heeft te maken met m'n eigen issues :D

ik ga m niet de hele tijd achterna, ik heb m 1 smsje gestuurd waarin ik om verheldering vraag sinds die avond.

Het ligt alleen nu onbesproken tussen ons in, en t vreet aan me. Moet ik er nu maar mee dealen tot hij iets laat horen of toch aandringen op een gesprek? Ik kan er niks aan doen en toch zit ik er mee!
Misschien heeft hij juist nu gevoeloens voor je nu je bezet bent en niet "te krijgen" bent. Misschien maakt het onbereikbare alles voor hem juist extra spannend . sterkte met hem
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
- hij geilt op jou/ is verliefd op je / houdt van jou

-hij is ontzettend boos/ teleurgesteld omdat jij zijn keuzes bekritiseert.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:dangeensuus schreef op 22 mei 2010 @ 16:13:

Ah joh.

Mijn partner heeft ook een sletje, maar als ik dáár al moeilijk over moet gaan doen? Nah, dan is het einde zoek.
Ik heb erover nagedacht, ik ga toch met m praten. Met eerlijkheid weten we allebei waar we staan en dan kan alleen maar goed zijn. Ik weet alleen niet hoe ik het ga aanpakken, subtiel is not my middle name iemand een idee?
Dat wordt een pijnlijk gesprek, niet doen. Hij is stapel op je en dat probeert hij met een hoop gestuntel duidelijk te maken. Sterker nog, hij zou je zelfs nog liever kwetsen, in de hoop een reactie los te maken: als zijn liefde niet beantwoord wordt dan maar een keiharde afwijzing, dan is er ook geen valse hoop. Vandaar ook dat hij je vraagt om weg te gaan. Het feit dat jij probeert zwanger te worden doet van jou uit ook al definitief de deur dicht voor hem. Neem afstand, laat in het midden waarom jullie uit elkaar groeien en over een half jaar heeft hij een vriendin. Wie weet kom je dan weer bij elkaar op de koffie.
Je moet niet aanpappen met een man die vrijgezel is als je zelf bezet bent. Dat is haast altijd van 1 kant meer of wordt meer! Ik vind dat niet echt goed om te doen......
voer eendjes geen oorlog!
Petit, ik wil ook niks met m, maar m juist dat duidelijk maken!

Maaswater, als ik t afwacht dan ben ik toch ook kwijt wat we nu hebben? Dan is t over een tijdje alleen een kennis. Misschien als ik het gesprek aan ga valt er misschien nog wat te redden.
quote:groupie schreef op 23 mei 2010 @ 23:55:

Maaswater, als ik t afwacht dan ben ik toch ook kwijt wat we nu hebben? Dan is t over een tijdje alleen een kennis. Misschien als ik het gesprek aan ga valt er misschien nog wat te redden.Wil hier even op reageren: stel nu nog dat je dat gesprek hebt en hij je bekent dat hij verliefd op je is. Wat ga je dan redden? Het enige wat je dan zeker weet is de reden, maar ergens weet je dat nu ook al. Het beste hierna is hoedanook afstand nemen voor hem. Ook zelf ooit in die situatie gezeten, wel eerst uitgepraat, maar daarna ook een tijd afstand genomen (slechts af en toe een berichtje heen en weer om te vragen hoe het gaat) en daarna weer stilaan de vriendschap weer opgepakt (weer afgesproken ed.). Dus hij hoeft later niet persé nog maar een kennis te zijn, de vriendschap kan, als hij er klaar voor is, later weer opgepakt worden.
Mellie, dat is ook wat ik hoop. Ik snap dat het waarschijnlijk nodig is om wat afstand te nemen, ik hoop alleen dat we daarna weer vrienden kunnen zijn.

Ik heb hem een mail gestuurt dat ik het vervelend vind dat er opeens zo'n radiostilte is, dat ik het niet goed begrijp en dat ik het fijn zou vinden als erover kunnen praten... Ben benieuwd!
toch nog even niet gestuurd, maar eerst ff laten checken door een vriendin... ben hier echt tering onzeker over!
Ik zou niets mailen. Je hebt een groot vermoeden waarom hij nu afstand neemt en aangezien hij het ervoor niet eerlijk gezegd heeft, gaat hij dat nu door die mail ook niet graag doen.

Ik zou hem een tijd met rust laten nu en dan nog eens mailen. Dan komt het op hem ook minder 'zwaar' over en wilt hij er misschien wel meer over kwijt. Of heeft hij ondertussen zelf alweer contact opgenomen, dat kan ook.

Als jullie vriendschap goed zat, komt dat later wel weer in orde.
He TO,

En heb je de mail verstuurd? Nog een reactie gekregen?

Zo niet stuur hem dan niet, en gun die jongen een tijdje rust. Je hoeft nl niet te vragen wat er aan de hand is, want je weet het al.

JIJ voelt je misschien beter na dat gesprek dat jij wilt aanknopen, maar hij denk ik niet.

Niet echt fijn voor z'n ego zeg maar............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven